Last news in Fakti

4 Декември, 2017 18:10 13 403 27

Tesla отстъпи първото място по продажби

  • електромобил-
  • статистика-
  • продажби

Италианската аналитична агенция focus2move публикува класация на най-продаваните електромобили в световен мащаб за изминалите 11 месеца от началото на годината. Освен че отчита сериозен ръст на интереса към коли на ток, статистиката показва, че Tesla вече не е най-търсената марка в сегмента.

Компанията на Илон Мъск отстъпва миналогодишната си лидерска позиция на китайския производител BAIC, от чийто градски електромобил EC 180 са купени над 72 000 бройки. На второ място се подрежда Tesla Model S, а на трето - Nissan Leaf.

Сериозен ръст в продажбите от над 420% бележи друга китайска компания - Zhi Dou, която е продала близо 50 000 екземпляра от модела D2 EV. На най-внушителен скок в търсенето от цели 4 340% се радва Chevrolet Bolt.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 jambazina

    52 5 Отговор
    Аз кога съм карал електрокар, Мъск е бил още ученичка.

    Коментиран от #9

  • 2 Driving pleasure

    20 14 Отговор
    Бай, бай Мъск :)
    почнаха нещо да ти изгарят батериите, то не може само на реклама, трябва и нещо на яве :)
  • 3 Ироничен

    13 6 Отговор
    Хайде да напишат изобщо кой колко продава, а не да ми създават класация специално за Тесла. Не вярвам да влезе в десетката.

    Коментиран от #5

  • 4 Японеца и Китаеца

    13 9 Отговор
    Още 2003г. карахме китайски триколки на ток.
    14г. по-късно Китай чака да открадне технологията за коли и резултата ще е ясен до няколко години:
    1.Тесла е пред фалит, я издържи до 2018, я не.
    2.Китай не прощава на никого.
    3.REV технологията може да зарежда батериите за до над 2000км!
  • 5 smeh

    19 6 Отговор

    До коментар #3 от "Ироничен":

    Но пък за сметка на това си имаме един борсов балон, който е на 4-то място по пазарна капитализация. Веднага след ВАГ и ДАЙМЛЕР...и по-скъп от БМВ, Форд, Рено-Нисан Груп и ПСА.
    Още малко инерция и ще изпревари 2рия и 3тия и ще се нареди след Тойота(които са 1ви по цена на борсата).
    Сметнете за какъв балон иде реч, като видите колко от горните марки се движат по улиците и колко коли, а не обещания продават за разлика от Мъск.

    Коментиран от #6

  • 6 Ироничен

    13 3 Отговор

    До коментар #5 от "smeh":

    Аз съм консервативен човек и не се ентусиазирам като хлапак. Виждам, че в квартала има само един хибрид и нито една чиста електричка.
    Но.... и тук при новина за Тесла истерясват няколко шумни фенове.

    Коментиран от #13, #20

  • 7 гост

    15 4 Отговор
    Само преди да сензорните от кеф обърнете внимание , че класирането е по МОДЕЛИ !!! Ако си направите труда да го сметнете по марки , олеле изненада !!!!
    Първи е кой ??? Тесла - 100104 БРОЯ !!! И не защото няма желаещи за повече , а защото няма произведени повече !!!
  • 8 гост

    11 2 Отговор
    А иначе честита първа година с официално продадени над 1 000 000 електрички !! Догодина 2 , а пък след 5-6 само такива , хората си знаят целите и си ги постигат !

    Коментиран от #25

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 TSLA

    9 9 Отговор
    Тука всичките яко сте се комплексирали от калифорнийците и Барон Мъск - може статията да е за домати, обаче обезателно ще го споменете. Мязате ми всички на Корнелчето, дето сънува и бълнува само за Бойко Б. буахахахаа!

    Коментиран от #12

  • 11 teoоgeoo

    4 5 Отговор
    Недоумявам откаде вадите тази гнусна енергия , да оплювате нещо до което не сте се докосвали дори....

    Коментиран от #23

  • 12 teoоgeoo

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "TSLA":

    Добре казано!
  • 13 Електрика

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Ироничен":

    Напълно съм съгласен с констатацията ти!

    Само ако ми позволиш една малка поправка в терминологията.

    "Но.... и тук при новина за Тесла истерясват няколко шумни фенове."
    Всъщност те не са фенове на нищо, а са само АНТИфенове.

    Ако ги питаш какво защитават, дори те не знаят, но за сметка това яростно оплюват всичко останало.

    Самият аз съм фен на електрическото бъдеще. Не само електрическия транспорт, а глобалното електрическо бъдеще.
    Еднакво се радвам и на успеха на китайците и на Тесла, а и на всеки който произвежда електромобили или батерии.

    Колкото по-бързо се развива производството на батерии, толкова по-бързо ще им пада цената, независимо кой ги произвежда.

    Заради кривата на опита и икономии от мащаба, всяко удвояване на производството, сваля цената с 20% или повече, дори без промяна в технологията.
    Евтините батерии с хиляди цикли живот, ще дадат огромен тласък и на възобновяемата енергия, която всеки ще може да си произвежда сам на място, без нужда от изграждане на нова преносна инфраструктура.

    Съвсем скоро ще караме масово китайски електромобили, а в малко по-далечно бъдеще, ако германците продължават да се инатят за чистия си дизел, всички немски марки ще станат китайски.
  • 14 12345

    2 6 Отговор
    Гледам всички се подмокрят, като чуят Тесла и Мъск. Наскоро четох некво проучване в САЩ, че 90% от закупилите Тесла, били толкова разочаровани, че немало да повторят. Един път може да излъжеш хората, но не може да ги лъжеш вечно.

    Коментиран от #15

  • 15 Електрика

    7 2 Отговор

    До коментар #14 от "12345":

    Дали пък не си чел статията в българска медия мразеща Тесла , която " без да иска" "се е объркала " и е превела точно обратното?


    Оригиналната статия гласи, че въпреки проблемите, 90% от собствениците на Тесла отново биха си купили Тесла.

    Разбира се, че ако тиражираш такива лъжи, веднага няколко човека ще те поправят.

    Всички знаят, че автомобилите на Тесла не блестят в техническо отношение, но в технологично са няколко години пред останалите.

    Всички знаят, че Tesla няма опит с масово производство и се очакват трудности. Самият Илон Мъск каза че влизат в производствен АД няколко месеца.

    Каква точно е драмата според тебе?

    От друга страна, дори да изпълни амбициозните си планове, никой не може да се мери по производство с китайците. За никого не е тайна или изненада, че бъдещето е на китайските електромобили. Това е основната причина, поради която немците все още напират за дизела и бензина.

    Коментиран от #18

  • 16 Кочо

    2 2 Отговор
    Пак превръщане на Тесла във фетиш. Вижда се, че те са пеосто един производител на автомобили. Като процент от световното производство са нищо.
  • 17 Незнаен

    6 1 Отговор
    Явно в Америка хората не могат да ги излъжат, но тук в България (може и да не сме хора) ни лъжат всеки ден и веднъж много здраво на 4 години

    Коментиран от #22

  • 18 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Електрика":

    Абе да ти кажа "небрежния" преводач нещо липсва от два три дена , сигурно е на ускорени курсове по английски !
  • 19 Трагедия

    1 0 Отговор
    Голяма храна, голямо чудо. Сравнявате кола за 75 до 200 хиляди долара с китайски кенеф за 7 хиляди долара.

    Коментиран от #21

  • 20 Дон Кихот

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Ироничен":

    Твоя квартал и България не са показателни за нищо и не са мерило за нищо,освен за едно-простотия,селения и неграмотност.
  • 21 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "Трагедия":

    Няма лошо , колега , нека се множат китайчетата , все пак трябва да има и евтини модели за масовия купувач , а електрическото задвижване дава достатъчно надеждност и за евтини модели , колкото повече бройки се произвеждат , толкова повече ще падат и цените на по-скъпите !
  • 22 Емо

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Незнаен":

    Явно в България станахме капацитети след като създадахме някакъв олигофреничен болшевишки капитализъм с най нисък стандарт на живот неспособни да създадем нищо градивно.
  • 23 пепи

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "teoоgeoo":

    А ти докосвал ли си се.Или си чул от един,на който братчед му бил на гурбет във франция,та неговия шеф бил видял тесла от 8 километра.Ама не бил сигурен.Тесла ли е било или трактор
  • 24 мвьянатвн

    3 3 Отговор
    Поредната измислена статия срещу Тесла. Как искате да се задържи като най-продаван след като е най-скъпа и логично непрекъснато излизащите нови бюджетни електрици да се харчат повече. Ама е важно всеки ден да се натяква нещо негативно около Тесла......
  • 25 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Производството на електрички не е проблем, само китайците могат до 2-3 години да ни наводнят без да броим другите, ама... как ще се зареждат? Примерно само 1 000 000 електрички по 100 kWh са 100 000 000 kWh. Ако се зареждат за 10 ч. ще дърпат от мрежата мощност 10 kW или ще е необходима обща мощност 10 000 MW. Нашата система понася макс. 7 000 MW, сложи го не по100 а по 50 kWh това са примерено още 5 блока на Козлодуй, ами електропроводи, подстанции, трафопостове ит.н. Някой замисля ли се и за това.
  • 26 Електрика

    0 0 Отговор
    Помислено е разбира се.

    Хайде сега да сметнем по твоята схема къде се зареждат резервоарите.

    В момента има 3 500 000 автомобила. Ако сметнем средно по 60 литра резервоар, това са 210 милиона литра. Това са 10 500 броя 20 тонни цистерни зареждащи бензиностанции всеки ден. Ако се наредят на опашка пред Лукойл, ще направят колона от 210 километра.

    Разбираш ли колко налудничави са ти сметките?

    Един електромобил се нуждае от 8 киловатчаса за дневния си пробег. Точно колкото е необходимо за да си загрееш 100 литровия бойлер. Не се ли къпете всеки ден или само в неделя да мислите за енергийната мрежа?

    Коментиран от #27

  • 27 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "Електрика":

    Ако минаваш 10 км за деня да, ама ако минаваш по 200 км на ден като мен..., и с един резервоар 60 л дизел минавам 1200 км. Зареждам веднъж седмично а не всеки ден по 60 л. Замислям се за електричка но не е сигурно дали ще ме върне обратно.