Италианската аналитична агенция focus2move публикува класация на най-продаваните електромобили в световен мащаб за изминалите 11 месеца от началото на годината. Освен че отчита сериозен ръст на интереса към коли на ток, статистиката показва, че Tesla вече не е най-търсената марка в сегмента.
Компанията на Илон Мъск отстъпва миналогодишната си лидерска позиция на китайския производител BAIC, от чийто градски електромобил EC 180 са купени над 72 000 бройки. На второ място се подрежда Tesla Model S, а на трето - Nissan Leaf.
Сериозен ръст в продажбите от над 420% бележи друга китайска компания - Zhi Dou, която е продала близо 50 000 екземпляра от модела D2 EV. На най-внушителен скок в търсенето от цели 4 340% се радва Chevrolet Bolt.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 jambazina
Коментиран от #9
18:15 04.12.2017
2 Driving pleasure
почнаха нещо да ти изгарят батериите, то не може само на реклама, трябва и нещо на яве :)
18:39 04.12.2017
3 Ироничен
Коментиран от #5
18:40 04.12.2017
4 Японеца и Китаеца
14г. по-късно Китай чака да открадне технологията за коли и резултата ще е ясен до няколко години:
1.Тесла е пред фалит, я издържи до 2018, я не.
2.Китай не прощава на никого.
3.REV технологията може да зарежда батериите за до над 2000км!
18:50 04.12.2017
5 smeh
До коментар #3 от "Ироничен":
Но пък за сметка на това си имаме един борсов балон, който е на 4-то място по пазарна капитализация. Веднага след ВАГ и ДАЙМЛЕР...и по-скъп от БМВ, Форд, Рено-Нисан Груп и ПСА.Още малко инерция и ще изпревари 2рия и 3тия и ще се нареди след Тойота(които са 1ви по цена на борсата).
Сметнете за какъв балон иде реч, като видите колко от горните марки се движат по улиците и колко коли, а не обещания продават за разлика от Мъск.
Коментиран от #6
18:53 04.12.2017
6 Ироничен
До коментар #5 от "smeh":
Аз съм консервативен човек и не се ентусиазирам като хлапак. Виждам, че в квартала има само един хибрид и нито една чиста електричка.Но.... и тук при новина за Тесла истерясват няколко шумни фенове.
Коментиран от #13, #20
19:28 04.12.2017
7 гост
Първи е кой ??? Тесла - 100104 БРОЯ !!! И не защото няма желаещи за повече , а защото няма произведени повече !!!
22:27 04.12.2017
8 гост
Коментиран от #25
23:15 04.12.2017
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 TSLA
Коментиран от #12
00:43 05.12.2017
11 teoоgeoo
Коментиран от #23
06:25 05.12.2017
12 teoоgeoo
До коментар #10 от "TSLA":
Добре казано!06:27 05.12.2017
13 Електрика
До коментар #6 от "Ироничен":
Напълно съм съгласен с констатацията ти!Само ако ми позволиш една малка поправка в терминологията.
"Но.... и тук при новина за Тесла истерясват няколко шумни фенове."
Всъщност те не са фенове на нищо, а са само АНТИфенове.
Ако ги питаш какво защитават, дори те не знаят, но за сметка това яростно оплюват всичко останало.
Самият аз съм фен на електрическото бъдеще. Не само електрическия транспорт, а глобалното електрическо бъдеще.
Еднакво се радвам и на успеха на китайците и на Тесла, а и на всеки който произвежда електромобили или батерии.
Колкото по-бързо се развива производството на батерии, толкова по-бързо ще им пада цената, независимо кой ги произвежда.
Заради кривата на опита и икономии от мащаба, всяко удвояване на производството, сваля цената с 20% или повече, дори без промяна в технологията.
Евтините батерии с хиляди цикли живот, ще дадат огромен тласък и на възобновяемата енергия, която всеки ще може да си произвежда сам на място, без нужда от изграждане на нова преносна инфраструктура.
Съвсем скоро ще караме масово китайски електромобили, а в малко по-далечно бъдеще, ако германците продължават да се инатят за чистия си дизел, всички немски марки ще станат китайски.
09:20 05.12.2017
14 12345
Коментиран от #15
09:34 05.12.2017
15 Електрика
До коментар #14 от "12345":
Дали пък не си чел статията в българска медия мразеща Тесла , която " без да иска" "се е объркала " и е превела точно обратното?Оригиналната статия гласи, че въпреки проблемите, 90% от собствениците на Тесла отново биха си купили Тесла.
Разбира се, че ако тиражираш такива лъжи, веднага няколко човека ще те поправят.
Всички знаят, че автомобилите на Тесла не блестят в техническо отношение, но в технологично са няколко години пред останалите.
Всички знаят, че Tesla няма опит с масово производство и се очакват трудности. Самият Илон Мъск каза че влизат в производствен АД няколко месеца.
Каква точно е драмата според тебе?
От друга страна, дори да изпълни амбициозните си планове, никой не може да се мери по производство с китайците. За никого не е тайна или изненада, че бъдещето е на китайските електромобили. Това е основната причина, поради която немците все още напират за дизела и бензина.
Коментиран от #18
10:00 05.12.2017
16 Кочо
10:06 05.12.2017
17 Незнаен
Коментиран от #22
10:08 05.12.2017
18 гост
До коментар #15 от "Електрика":
Абе да ти кажа "небрежния" преводач нещо липсва от два три дена , сигурно е на ускорени курсове по английски !12:35 05.12.2017
19 Трагедия
Коментиран от #21
19:16 05.12.2017
20 Дон Кихот
До коментар #6 от "Ироничен":
Твоя квартал и България не са показателни за нищо и не са мерило за нищо,освен за едно-простотия,селения и неграмотност.19:27 05.12.2017
21 гост
До коментар #19 от "Трагедия":
Няма лошо , колега , нека се множат китайчетата , все пак трябва да има и евтини модели за масовия купувач , а електрическото задвижване дава достатъчно надеждност и за евтини модели , колкото повече бройки се произвеждат , толкова повече ще падат и цените на по-скъпите !19:28 05.12.2017
22 Емо
До коментар #17 от "Незнаен":
Явно в България станахме капацитети след като създадахме някакъв олигофреничен болшевишки капитализъм с най нисък стандарт на живот неспособни да създадем нищо градивно.23:06 05.12.2017
23 пепи
До коментар #11 от "teoоgeoo":
А ти докосвал ли си се.Или си чул от един,на който братчед му бил на гурбет във франция,та неговия шеф бил видял тесла от 8 километра.Ама не бил сигурен.Тесла ли е било или трактор01:28 06.12.2017
24 мвьянатвн
02:08 06.12.2017
25 гост
До коментар #8 от "гост":
Производството на електрички не е проблем, само китайците могат до 2-3 години да ни наводнят без да броим другите, ама... как ще се зареждат? Примерно само 1 000 000 електрички по 100 kWh са 100 000 000 kWh. Ако се зареждат за 10 ч. ще дърпат от мрежата мощност 10 kW или ще е необходима обща мощност 10 000 MW. Нашата система понася макс. 7 000 MW, сложи го не по100 а по 50 kWh това са примерено още 5 блока на Козлодуй, ами електропроводи, подстанции, трафопостове ит.н. Някой замисля ли се и за това.12:38 07.12.2017
26 Електрика
Хайде сега да сметнем по твоята схема къде се зареждат резервоарите.
В момента има 3 500 000 автомобила. Ако сметнем средно по 60 литра резервоар, това са 210 милиона литра. Това са 10 500 броя 20 тонни цистерни зареждащи бензиностанции всеки ден. Ако се наредят на опашка пред Лукойл, ще направят колона от 210 километра.
Разбираш ли колко налудничави са ти сметките?
Един електромобил се нуждае от 8 киловатчаса за дневния си пробег. Точно колкото е необходимо за да си загрееш 100 литровия бойлер. Не се ли къпете всеки ден или само в неделя да мислите за енергийната мрежа?
Коментиран от #27
13:45 07.12.2017
27 гост
До коментар #26 от "Електрика":
Ако минаваш 10 км за деня да, ама ако минаваш по 200 км на ден като мен..., и с един резервоар 60 л дизел минавам 1200 км. Зареждам веднъж седмично а не всеки ден по 60 л. Замислям се за електричка но не е сигурно дали ще ме върне обратно.16:14 07.12.2017