5 Декември, 2017 17:44 4 873 23

Saab 9-3 се прероди като електромобил

  • nevs-
  • saab-
  • 9-3-
  • 9-3ev

Китайският консорциум National Electric Vehicle Sweden (NEVS) представи електромобил на базата на Saab 9-3. Моделът ще се произвежда в гр. Тиендзин от юни догодина, съобщава Autohome.

Външно NEVS 9-3EV се различава минимално от второто поколение на Saab 9-3, който бе спрян от производство през 2014 г. На арматурното табло има цифров приборен панел вместо аналогови циферблати, мултимедийна система със сензорен дисплей и централна конзола с джойстик за управление на трансмисията.

Новият китайско-шведски електромобил има мотор с мощност 177 к.с., захранван от батерия с капацитет 144 амперчаса. Волтажът на акумулатора не се съобщава, но според производителя зарядът му ще стига за изминаването на 300 км.

NEVS купи правата върху марката Saab и производствените ѝ мощности през 2012-а. Година по-късно китайците опитаха да възобновят производството на 9-3 в Тролхетан. През февруари 2016 г. обаче шведският авиостроителен концерн Saab AB забрани на NEVS да използва името и емблемата на Saab за автомобили за китайския пазар, който бе основен за модела.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Електрика

    9 3 Отговор
    Стандартния волтаж на батериите за електромобили е 400 или 800 волта.

    Най-вероятно става въпрос за по-малкото напрежение което съответства на около 60 киловатчаса батерия. Значи изминатите километри ще са китайски. 300 китайски километра най-вероятно се равняват на 250 европейски или 200 американски километра.

    Това обаче няма значение. Важното е че се появява още един електромобил, който след изпълване на производственият капацитет за Китай, ще може успешно да се продава в Европа и света под марката Сааб.

    Коментиран от #2, #12

  • 2 Къв сааб бре

    4 43 Отговор

    До коментар #1 от "Електрика":

    Абе скрийте се с тези сааб ли са невс ли са, жълтурили са кви са!!!!
    Авто индустрията изхвърли сааб като мрусно коте единствени поради нескопосаните си коли които произвеждаха. И моля ви не ме занимавайте колко са велики, в противен случай нямаше да са фалирали. Толкова!

    Коментиран от #4, #5, #22

  • 3 SAABforever

    43 1 Отговор
    Знаеш ли колко велики корпорации загинаха, но не защото са некадърници, а защото не се подчиниха на бадж-инженеринга. Но толкова ти е акълът, такова ти е нивото, за да пускаш такива коментари!

    Коментиран от #8

  • 4 Foff

    19 3 Отговор

    До коментар #2 от "Къв сааб бре":

    върти го, сучи го, то се чувства задължено да си навре гагата навсякъде, да се изкаже "компетентно" по всякакви теми, нищо, че хал хабер си няма от тях!!! Никой не те занимава с нищо насила моето момче, като не те кефи дадена марка, пропускаш и продължаваш да четеш за такива, които ти харесват!!! Не е задължително да се изакаш под всяка новина!!!
  • 5 Shmeker

    28 1 Отговор

    До коментар #2 от "Къв сааб бре":

    Хахахаа автоиндустрията ги била изхвърлила.. глупости на търкалета. GM ги продаде, както и Опел. Това не ги прави лоши машини, просто ТИ недей да изказваш експертно мнение.

    А СААБ и Волво бяха застанали на пътя на немските премиум марки и им бяха достойна конкуренция, при това Швеция е 9 милиона население, а в Германия само чужденците са 3 пъти повече.

    Коментиран от #7

  • 6 Къв Сааб бре

    3 28 Отговор
    Това Квазимодо ако беше читава кола щеше още да съществува. В момента е в историята при Москвич и Запорожец. Смешна жалка картинка.
    Няма как да съществува след като 0,0000000000001 % от шофьоррите си купуват подобно недоразумение, а останалите 99,999999999% да са заблудени, пък само вие страшните разбирачи от коли. Такива разбирачи сте че недоразумението е умряло, а ладата все още съществува и се произвежда. Смях смях смях.
    Толкова!!!

    Коментиран от #23

  • 7 Антон

    1 19 Отговор

    До коментар #5 от "Shmeker":

    Шмекерче викаш автоиндустрията не ги е изхвърлила.
    А какво се е случило със Сааб та ги няма, къде са, какво е останало от тях. На крива ракета космоса й виновен, та и вие така. ГМ, Опел , ала бала.
    Ако бяха добри и качествени коли , с поне малко естетика в тях , щяха да се купуват и компанията нямаше да изчезне. Не ги сравнявай с немските коли. Те се карат навсякъде по света и голяма част от тях освен качество са символ на престиж и успех . Същото не се отнася за сааб, харесвани от скандално малък брой хора, предимно особняци и ограничен местен пазар.
    Погледнато така автоиндустрията не ги е изхвърлила, направо ги е затрила и пратила в небитието.

    Коментиран от #10

  • 8 7547

    2 8 Отговор

    До коментар #3 от "SAABforever":

    Пазарът е най-добрия показател за дадена стока вкл. сааб. След като пазарът е решил че сааб не струва съответно не се продава, съответно няма приходи, най-естественото развитие е фалит и изчезване на марката. Крайния потребител не се интересува кой е корпоративния собственик, и дали компанията прилага бадж-иженеринг. Защото и преди него сааб е същестувала. А за да се стигне до еднакви коли с различни марки обаче има причина - намаляване на разходите за развойна дейност за да се стабилизира сааб, защото не му стигат парите. А защо не му стигат парите, еми върни се в началото на поста ми и запомни думичката ПАЗАР. Тя е определящата, а не митовете и легендите.

    Коментиран от #11, #18

  • 9 Депс

    13 0 Отговор
    И все пак не всеки има смелоста да си купи и верноста да кара СААБ докато той е в движение. Тръпката е невероятна.......
  • 10 SAABforever

    12 0 Отговор

    До коментар #7 от "Антон":

    Те особняците движат и променят света с иновативното си мислене, различаващо са от това на "интелигентните" физиономии, прозиращи зад немските премиуми, които ти цитираш. Има и свестни и стойностни хора, каращи немски коли, разбира се. Но в България повечето потребители на тази стока са от тъпак и простак нагоре.
  • 11 SAABforever

    11 0 Отговор

    До коментар #8 от "7547":

    Така е. Очевидно не са се купували достатъчно. Ще ти кажа защо. Понеже феновете на СААБ искат истински СААБ, а не GM СААБ. Постепенно, след закупуването от ГМ, СААБ започва да губи идентичността си, иновативността си. И феновете на марката наказват ГМ. Но искам да подчертая, че дори последният произведен СААБ (макар и неизпипан в детайли, недовършен, защото се гонят срокове за спасение на компанията) е много по-качествен, с лъхащ индивидуализъм от него, от който и да е немски автомобил. Та каквито са и собствениците на тази марка - индивидуалисти, чешити, носители на нови идеи, оригинални при това - такива са и колите. Е, след като в тези коли индивидуализмът е на изчерпване, не може да очакваме пазар.
  • 12 Комшията на оня с коня

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Електрика":

    Голяма глупост написа все едно да кажеш , че стандартното разстояние е 1000 или 2000 метра , но най вероятно става въпрос за по малко килограми. Не правиш разлика между напрежение , ток и мощност.

    Коментиран от #14

  • 13 Зорлем

    2 1 Отговор
    Тактично не се споменава нищо за цената дори и в Китай.
  • 14 Електрика

    1 3 Отговор

    До коментар #12 от "Комшията на оня с коня":

    Ако един електромобил иска да зарежда на стандартно зарядно, трябва да има стандартна батерия. Сегашния стандарт е 400 волта, а бързите зарядни станции с мощност 350+киловата, могат да работят и на 400 и на 800 волта.

    Също както електроуредите са за 110 или за 230(400 трифазно) волта.

    Това са СТАНДАРТИ. Прочети табелката на който и да е електрически уред.

    Коментиран от #20

  • 15 гост

    3 0 Отговор
    Сааб спряха да правят иновации и моделите им остаряха морално. Какъвто и да е пазара, след като не предлагат нови технологии или дизайн, не се търсят. Инак имаха страхотни за времето си турбо-бензин двигатели. Няма как една кола да се прави повече от 10г без промени, защото клиента гледа и данните, ако Сааб е с 200кг по-тежък от Опел, макар и да харесваш идеята за Сааб в гаража, то може би ще си купиш Опел, защото ще ти харчи 2л. по-малко. Но ако са равностойни като показатели, тогава ще избереш Сааб, макар и да е малко по-скъп от Опел. Е Сааб стряха да правят равностойни коли, но си останаха желани на старо и държат цена.

    Коментиран от #16

  • 16 Електрика

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Хубавото на електрическите автомобили е, че заради регенерацията, 200-300 килограма не оказват почти никакво влияние върху разхода.

    За да сме точни, добавяне на 300 килограма товар увеличава разхода с 0,1kWh на 100 километра, което ще рече под 2 стотинки.

    При електромобилите какъв ти е двигателят ще е второстепенен въпрос. По-важният ще е "Каква ти е батерията?" или " Колко броя са ти двигателите?"

    Ще е достатъчно да се сложи нова батерия на един автомобил, за да стане нов модел.

    Солидната изработка на рамата и купето на Сааб, ще са само от полза.

    Интересно бъдеще ни очаква!
  • 17 Зорлем

    2 1 Отговор
    Само че купето на Сааб 9-3 изобщо не е проектирано да вмества батерии с такава големина и тегло, така че "рециклирането" му в такъв ел. модел е със спорна ефективност.
  • 18 TTottoro

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "7547":

    Мой човек аз имам 2 Сааб-а и си е кола повече от доста други, даже старата която е 900 класик с най-малкия мотор 2,0 126кс ми прави повече кеф от по-новата 2002 9-5 220кс
    Сааб се харесва от феновете защото е Сааб, ти я глупости със смяна на емблема и 2фара нека минават пред големите фенове на Ваг.
    На скоро спорих с един голям фен на Ауди, който казваше ахде и нищо др. сега е с Шкода викам какво стана с най-великата марка оня мрън мрън абе брат то едно и също нали знаеш.....аааа май бях прав :D
  • 19 Cupra

    3 0 Отговор
    По вашата логика значи и много други марки не стават дето ги купуват големите корпурации и правят каквото си искат с тях
    Лада е висока летва щом се наливат пари в нея, митцубиши не става щото прави 3-4 джипа и до там, опел и той няма вече да става :D
    Aко нещо се купува не значи че е топ качество, в съвремения свят има много неща който са модерни и до там, не вярвам че Айфон е най-качествения телефон ама гледам лапета по 8г да обикалят с тях щото е модерно и тати им е взел
  • 20 незнайко

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Електрика":

    А според Вас кой въведе стандарт 400 или 800 волта за батерии ? В коя част на света стана това ?

    Коментиран от #21

  • 21 Електрика

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "незнайко":

    Идея си нямам, но ще се радвам да споделиш това, което имаш да казваш. Винаги съм отворен да науча нещо ново.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 filo

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Къв Сааб бре":

    Наистина смях, но смях са твоите уникални мъдрости, според които лада е по-кола от сааб. Да ми обясняваш, че шведска фирма,която прави камиони и самолети на световно ниво, правела лоши коли, е това е верно смях. Една компания може да фалира не само защото не прави качествена продукция, но по доста други причини, обобщено дефинирани като лош мениджмънт. Други марки като опел и нисан въпреки големите си продажби бяха пред колапс и добре, че бяха асимилирани иначе и тях ги чакаше същото. В крайна сметка шведския гигант може да възкръсне един ден, защото в много държави има своите почитатели.