6 Декември, 2017 09:34 40 451 89

Първи тест на новата Dacia Duster

  • dacia-
  • duster-
  • тест
Първи тест на новата Dacia Duster - 1

Атина, Гърция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Що се отнася до пазара на нови автомобили в България, е добре известно, че SUV-то на Dacia е един от ключовите играчи. Отличната проходимост и атрактивната цена са основните козове на Duster. След като претърпя един рестайлинг, първото поколение на Duster вече е в миналото. Сега на ход е новото, второ поколение на модела. То беше представено статично в средата на септември, а сега се проведоха и първите динамични тестове. Те се проведоха в Атина, а наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления от новия Duster.

Екстериор

Първи тест на новата Dacia Duster


Както може би ви е известно, новата генерация на румънския всъдеход е проектирана от българин. По-конкретно става дума за екстериорния дизайн на колата, който е дело на Емануил Клисаров - старши дизайнер в Groupe Renault. Той сподели пред нас, че неговата задача е била да направи нова визия, която обаче да не е радикално различна от досегашната. Виждайки автомобила, трябва да признаем, че Емануил е успял с поставената му задача.

Първи тест на новата Dacia Duster

Новият Duster изглежда модерно, но идентичността е запазена. Радиаторната решетка е нова, по-широка, като фаровете са изтеглени максимално встрани. Предните калници са раздути още повече, като прехода към вратите е рязък, но много ефектен. Дизайнерът е интегрирал там интересен вертикален детайл в черно, който придава завършен вид на агресивната визия. В предната броня е интегриран сребрист трапец от устойчива на надраскване пластмаса, който пунтира "ролбар".

Първи тест на новата Dacia Duster
Duster I, Duster I facelift, Duster II

Още една характерна разлика се открива във ветроупорното стъкло. Клисаров е изнесъл долната част на ветроупорното стъкло с 10 сантиметра напред, което го прави по-полегато. Отзад разликите също не са малко, но най-забележимата е в стоп светлините. Те са доста сходни с тези на Jeep Renegade, но пасват идеално на новата визия на Duster. Като цяло Duster II изглежда като еволюция на досегашния - по-зрял, модерен и елегантен.

Интериор

Първи тест на новата Dacia Duster


Вътре обаче няма никаква еволюция - всичко е изцяло ново и правено от нулата. На очи се набиват новото арматурно табло с голям екран разположен по-високо, новият многофункционален волан с електроусилител, както и новите и далеч по-ергономични седалки. Бутоните на централната конзола също са различни, модерни и същевременно удобни за управление. Самата пластмаса е твърда, но в никакъв случай не изглежда евтина.

Първи тест на новата Dacia Duster

Сглобката е на високо ниво - дори и по разбит път липсват паразитни шумове. Още нещо, което ни направи впечатление, е, че шумоизолацията в салона е чувствително подобрена. Мястото за водача и пасажерите е оптимално за автомобил от този клас, а багажникът е голям и функционален. Дизайнът на кормилото, на скоростния лост и на корите на вратите е променен, като всичко това, наред с новите "жабки", прави салона на Duster II по-комфортен и по-функционален.

Двигател и ходови характеристики

Първи тест на новата Dacia Duster


Новият Duster се прави на платформата, на която се изграждат всички модели на румънската марка. Трябва обаче да кажем, че возията при новата генерация е силно променена. Колата е значително по-стабилна в завои, като това не е за сметка на твърда возия. Последната можем да определим по-скоро дори като мека. Инженерите от румънската марка ни разкриха, че освен в подобреното окачване основната тайна се крие и в новите ергономични седалки. Воланът е много по-информативен, като това пък се дължи на новия електроусилител.

При ниска скорост кормилото е "леко" и маневрите в градски условия се извършват безпроблемно. При по-висока скорост волана се втвърдява и определено държи колата в пътя без наложителните в предходния модел корекции. Що се отнася до 4х4 системата, без колебание можем да кажем, че в този клас тя е най-добрата. Проходимостта на Duster е почти като на истински всъдеход, като в това успяхме да се убедим на специално подготвен полигон, позициониран в една мина за мрамор в близост до Атина. Системата разполага с три режима - 2WD, auto и lock, като последния се използва за тежка пресечена местност при скорост до 30 км/ч. Вече е налична и HDC система, подпомагаща спускането по наклон. Има и предна и странични камери, които помагат при преодоляването на препятствия при силен наклон.

Двигателите са два бензинови и два дизелови, а моделът се предлага, както с предно, така и с 4х4 предаване. Дизеловите мотори са с обем 1.5 литра и с мощност 90 и 110 конски сили. Бензиновите агрегати са два - с мощност 115 и с обем 1.6 литра, а върховият бензин е TCe 125 к.с. Нашето становище е, че по-мощните и бензин, и дизел са по-добри за новия Duster. Като оптимален вариант препоръчваме дизеловия мотор със 110 конски сили, който е изключително икономичен и предлага прилична динамика. Всички модификации се предлагат с механична шестстепенна скоростна кутия, но някои от версиите могат да се поръчат и с автоматик.

Първи тест на новата Dacia Duster

Автоматичната трансмисия е шестстепенна EDC с двоен съединител и пасва отлично на дизеловите мотори на Duster. Тя предлага много добра динамика, като почти не повишава разхода на гориво. Недостатъкът е, че се предлага само за Duster с предно предаване и 1.5-литров дизел със 110 коня, като не е налична за версиите 4х4. Така че и при новия Duster липсва версия дизел, автомат и 4х4. Този недостатък обаче е пренебрежим на фона на подобренията извършени по автомобила и най-вече по отношение на цената.

Цена

Първи тест на новата Dacia Duster


Тенденцията при новите модели е всяка следваща генерация да е надградила над предишната, което обаче води и до поскъпване на автомобила. При Duster II надграждането е много отчетливо, но интересното е, че цените се запазват. В ценовата листа е добавено и едно върхово изпълнение, което разполага с много повече екстри, което е малко по-скъпо от досегашния топ модел.

Първи тест на новата Dacia Duster


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пазарен Либерализатор

    37 15 Отговор
    "В предната броня е интегриран сребрист трапец от устойчива на надраскване пластмаса, който пунтира "ролбар"."

    Ролбар.....сериозно ли?

    Коментиран от #3

  • 2 Рей

    86 7 Отговор
    Без изобщо да търся заяждане, но на мен повече ми прилича на фейстлифт отколкото на нов Дъстър.

    Коментиран от #68

  • 3 Миро

    64 20 Отговор

    До коментар #1 от "Пазарен Либерализатор":

    Абсолютно натоподбява на ролбар. Колата изглжда страхотно, а и за тези цени е върха.

    Коментиран от #5, #16

  • 4 German cars

    50 19 Отговор
    В пъто по-добре от каруците на сеат.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Пешо

    48 9 Отговор
    Абе защо я четат всички "ДаЧия" като идва от областта "ДаКия" в Румъния , която пък има названието си от племето "Даки" , населявало тези земи преди стотици години , недоумявам.... откъде дойде това Ч вместо К???

    Коментиран от #15, #23, #31

  • 7 filo

    52 11 Отговор
    Дачията като цяло за парите си окза доста добра кола и това се видя ясно през годините и не случайно се карат толкова много.
  • 8 Дъстър фен

    69 86 Отговор
    37000 лв за тоя боклук който е 100кс??!!!
    Само малоумен би си купил тоя таралясник!
    Нито е джип,нито е кола,нищо не е!
    Но пък екстрите са зашеметяващи,в най-скъпия модел влиза и екстрата “Голям пепелник”!
    Боклук та дрънка!!!

    Коментиран от #12, #66, #70

  • 9 гост

    68 21 Отговор
    Ако си човек, който си прави сметка за парите, в България файда от нова кола няма поради няколко фактора:
    Заради ниските заплати цените на труд по сервизите и надценката на частите са доста по-ниски. Ако си с нова кола си длъжен да ползваш фирмените сервизи с цени като на запад. По-високи данъци от стара кола. Брутална обезценка през първите години. Гаранцията не важи за доста неща по автомобила например: ходова част, накладки. В крайна сметка се оказва, че даваш луди пари за да караш евтино сглобен дрънкалник вместо малко употребявана по-качествена кола.

    Коментиран от #30, #51, #82

  • 10 Бай Киро

    28 8 Отговор
    Тя същата като старата.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Само слабо

    28 16 Отговор

    До коментар #8 от "Дъстър фен":

    Умен като теб може за тези пари да си купи леш втора ръка.
  • 13 Yes

    22 23 Отговор
    Много хубаво,ама Дачия???Не ми е работа,но мисля,че,ако сменят името с рено както за руския и южноамериканския пазар ще имат повече продажби!Незнам за другите,но мен името Дачия ме плаши!Навявами спомен за дачиите които правиха по времето на другаря Чаушеску!!!
  • 14 Караколев

    34 10 Отговор
    Дайте тези снимки за справка на ш..ните ни
    "гейберасти" управляващи страната ни вече
    близо 10 години, които тези дни ни проглушиха
    ушите по казионните ни средства за масова информация,
    за да ни доказват колко сме били по-добре от "мамалигите" !
  • 15 ЕКСПЕРТ

    19 10 Отговор

    До коментар #6 от "Пешо":

    В романският език, когато след "С" има буква "I" се чете ЧИ!!!

    Всички неграмотници казват на марката "chicco" -ЧИКО, а тя е КИККО!!!

    Вече знаете!

    Коментиран от #49

  • 16 Пазарен Либерализатор

    23 24 Отговор

    До коментар #3 от "Миро":

    И тоя Дъстър е като предния, за 30к.лв. се взима много по-добър сув/джип, та макар и употребяван.

    Коментиран от #19, #73, #88

  • 17 Селянина с колелото

    9 32 Отговор
    Арееее всички каруцари купувайте...колата е мега ......БОКЛУК!

    Коментиран от #74

  • 18 SubaruVarna

    38 9 Отговор
    Виждам че пишете по инерция 95% без въобще да сте търсили цени на единтичен 4х4 ховдигнат автомобил! - Първо новият Дъстър е висок 168 см....почти колкото фейслфтовият Х Трейл 171 см. и новият Нисан Мурано 171 см. - за съжаление чисто нови Мурано имасамо в САЩ и Япония. - тоест с височината си 168 см. и 4х4 може да преодолява доста дълбоки ровове с вода - да катери доста стръмни наклони! - Двигателите са малки - Но вижте всички 4х4 автомобили дори за 60 000 лева с какви мотори са - 130-135 коня максимум! Дъстър тце с малка турбинка 125 коня и старт-стоп с-ма и 4х4 с 6 ст. ръчка от Нисан Кашкай и Рено Каджар харчи 6.5 л. !смесено при цена 33 600 лв. с ддс за Комфорт оборудване с климатроник двузонален с духалки и отзад и 4 ел.стъкла.....камери-----ЕСП - ел. сервоусилвател имат всички дъстъри. ---- за 33 000 лв. с пет години гаранция и 125 коня 4х4 168 см. няма никъде второ возило! Дори за 45 000 лв. няма друго такова с пет години гаранция! Вижте конкурента - днешното вече словашко изчадие Сузуки Витара - 140 коня 48 900 лв.
  • 19 MaKaTa

    18 6 Отговор

    До коментар #16 от "Пазарен Либерализатор":

    Занимавай се с тъпите телефони в БТК и не търси кусури, нито на колата, нито на автора.
  • 20 Радо

    32 4 Отговор
    За протокола само - нашият Дъстър стана на 6г., в момента е на 133К км, дизел ,110кс, 4х4 - пушка е отвсякъде...нямам никакви забележки по двигателя, окачване или по купето - ръжда никаква няма избила.
  • 21 шофьор Х

    15 18 Отговор
    Само един пример: През 2016 г. купихме/фирмата/, Шкода Йети /2015 г. модел/-дизел 2000 см3, 140 к. с., 4х4, 6 скорости, N1, климатроник, лети джанти...18 месечен безлихвен лизинг, за 38500 лв с ДДС! Вече сме на 50 000 км - страхотна кола! Тези цени на тази кола не са никак изгодни!Еквивалента и от Дачия за почти същите пари е нещо "много по-малко"! Хубав ден на всички!

    Коментиран от #24

  • 22 Дедо ви

    12 3 Отговор
    А аз искам Рено KWID! Още по-тънко е ... А пък си има най-необходимото за ежедневието ... Обаче - няма-а-а-а ...
  • 23 Киро

    23 3 Отговор

    До коментар #6 от "Пешо":

    Пешко, то е като Каталунията. В нашия език е прието да се нарича Каталония, но Каталуния тръгна от някои невежички спортни журналисти и вече няма връщане. И Финландия се нарича на финландски Суоми, ама никой българин не би я нарекъл така. По същия начин стоят нещата и с Холандия и Нидерландия. Хайде сега, щракайте минуси до насита.
  • 24 Зорлем

    18 1 Отговор

    До коментар #21 от "шофьор Х":

    Това не ми звучи като да е била каталожната цена за такова Йети, т.е. малко сравняваш круши с ябълки.

    Коментиран от #27

  • 25 гост

    12 4 Отговор
    Тя не е лоша новата, но ако сравним Дъстър и Каджар с предно, дизел и едц-трансмилията, то Каджар е само с 3х.лв отгоре, а е по-голяма и удобна кола. Как да избереш Дачия пред Рено, и то по-голямо, удобно, по-красиво вън и вътре? Та добри са им цените, особенно сега са направили намаления, към 5% за коли на склад, та добре е. На Запад много ги търсят просто за кола, която да те придвижва от точка до точка, без да има претенции за лукс или др. Най-евтиното и добро предложение с бензин 4х4, климатик и ел.стъкла е на 29х.лв, и потребителя да си решава дали да си купи 10г. БМВ Х5 и 250кс без гаранции, или да избере румънското със 100кс, постно оборудване и 5г. гаранция. Като се огледате из автопарка у нас предпочитанията са към вариант 1.

    Коментиран от #35

  • 26 Радо

    22 2 Отговор
    И на мен така ми се чини - Иети, дизел, 4х4 - под 45 бона с ддс - забрави просто!!...това е била някаква спешъл оферта.

    Коментиран от #28

  • 27 шофьор Х

    7 1 Отговор

    До коментар #24 от "Зорлем":

    Имаше ценова отстъпка от 12 500 лв. Сравнението може да не е съвсем коректно при това положение - признавам. Сега /в края на всяка година/също има ценови отстъпки за някои Шкоди, Тойоти и т. н.
  • 28 мамо аз съм пилот

    14 0 Отговор

    До коментар #26 от "Радо":

    само сутринта на път за работа изтрясках една шахта, на която капака е вкопан в асфалта сигурно над 10 см, ударих една прекрасна дупка и на едно място пътя е започнал да пропада от дъждовете, но за там скоро ще ни дават по новините. Не дачия, а танк ще си взема, в най-лошия случай бтр.
  • 29 Нашия

    33 7 Отговор
    Имам два автомобила с марка Дачия закупени тази година.Докер 1,6 100 коня газ-бензин и Logan MCV Stepwey 1,5 дизел 90 кончета.Заслужават си всяка една стотинка.Карайте си курниците нов внос и треперете да не се счупи нещо по сериозно.Пред Балканстар вече много плакаха..
  • 30 Петров

    29 5 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Къде ги тези МАЛКО употребявяни автомобили !?!
    Предпочитам млада селянка, вместо дърта аристократка.
  • 31 Асенчо Тъпио

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "Пешо":

    Защото в румънския език "С" се чете "Ч".Например румънското "Cel mai - "Най - много " се произнася " Чел май".Използването на буквата "К" (капа) е рядко и обикновено се влага в чуждици, като килограм например.За К се използва и комбинацията СН.
  • 32 Съвет

    20 11 Отговор
    Не е хубава, бе, не си купувайте! Скачайте на старото - пари бол за ремонти...
  • 33 Шаран БГ

    35 2 Отговор
    Само съм чувал от стари шофьори, че две коли били най-хубави: на първо място - служебната, на второ място -новата !
  • 34 Ники

    28 11 Отговор
    Чета и рева ! мога да кажа само,че пикливите голфаджий не оценяват новите коли на пазара... Пичове четохте ли статията изобщо? Предпочитате Рено пред Дачия ?! сериозно?! разликата сигурно е доста голяма? Ще дам един пример от личен опит - имам 2 броя Дачия Сандеро купувани чисто нови(базови,бензинови от най-евтините) . Едната е 2008 година,а другата 2014. По-старата от двете е вече на 405 000 км. и още не съм я отварял за сериозен ремонт,а това което съм правил по нея е един носач на стойност 28 лв - всичко друго е ремъци,ролки,масло, филтри и накладки :) Искам от всички многознайковци които предпочитат немски кенеф на 10 години пред чисто нова кола.. просто да погледнат и цените за обслужване и цените на всички консумативи. Накладките и дисковете на румънката са единтични с тези на Рено лагуна - 50 лв... някой от филтрите също - 20 лв общо. За край на коментара ще кажа,че имах избор 2008 година - БМВ е61 2009г. или чисто нова кола. Имах избор и преди 3 години - Ауди А6 2010г или чисто нова кола. Не съжалявам за избора си ! Бъдете умни и не карайте боклуците на съседните държави!

    Коментиран от #61, #83

  • 35 SubaruVarna

    12 7 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Новият Дъстър е значително по-голям от стария! Плътно до Каджар и с 6 см. над Кашкай е като размер! Моля да не се бърка със стария паркетник! Подобрени са му значително офроуд възможностите - естествено не може да се доближи въобще до Ленд Круизър!!! - НО новия Дъстър 2018 г. е много по-добър на черен - кален път с дълбоки коловози от Ауди Ку 3 и БМВ Х1 Х Драйв струващи по 74 000 лв.!!! Най-евтиния вариант Дъстър с 4х4 бензин е 1.6 сце 31 500 лв. - дизела 110 коня с 4х4 и 6 ст. ръчка е със всички екстри и 37 000 лв. с ддс. - Крайно неадекватно е някой да изтърси че в Германия не търсели лукс. Търсят и още как! Нямат комплекси от нищо - за разлика от славянските-балканци и не малко германски семейства имат в гаражите си последен модел Х5 4.0 Д. - Дъстър и Волво Комби + 3 велосипеда!!!

    Коментиран от #38

  • 36 Бачо

    15 10 Отговор
    Убавицата ми тя......

    Супер е. Всичките цървули да замълчат.
  • 37 солей

    18 13 Отговор
    Карайте си курниците на по 500х+ км дето са им взели душите по аутобаните в Европа и си мислете ,че сте тарикат с джип/лека кола за 30к бона.Цена - Качество няма фирма която да бие Дачия на пазара към днешна дата по този фактор!Не случайно Дачия са номер 1 по продажби на нови автомобили във България.
  • 38 Бачо

    10 1 Отговор

    До коментар #35 от "SubaruVarna":

    За Германия си абсолютно прав.
    Много точен коментар
  • 39 Капитана

    17 2 Отговор
    Изписаха се безброй глупости.
    Дачията е здрав и непретенциозен автомобил.Цената е такава защото е според качеството и марката "Дачия".Тези автомобили са направени заа такъв ценови сегмент и за такива клиенти.Не трябва да се сравнява автомобила със другите марки и модели защото нямат нищо общо.Не става да сравняваш дачията примелно със Мазда-СХ-5,СХ-3.
    Тойта Рав-4 и т.н. тези автомобили са почти на двойна цена от Дачията.От премиум сегмента на марките БМВ,Мерцедес и Ауди въобще не трябва да има и база за сравнение.
    В пазарно отношение,цената определя и качеството на автомобила.Лошо на тези Дачий е че бързо се обезценяват на вторичния пазар и по трудно се продават,но такъв е пазарът на автомилите,търсене и продаването се определя от марката.
  • 40 дъстъровод

    14 9 Отговор
    То Йети не се произвежда вече. Сигурно щото беше една страхотна кола и се продаваше много?

    Коментиран от #62

  • 41 гост

    16 7 Отговор
    За търсещите нов автомобил с 4х4 и приличен вид, това е колата. За търсещите нечувана далавера и каране на нов автомобил за без пари - няма огудия. Струва си за около 30х.лв с 4х4 и 5г. гаранция. Лизингът им е лош, 450лв на месец е доста висока цена, кога ще направят лизинг като на Запад, да се плаща 50% от стойността на вноски, така месечно няма да се дават повече от 250лв за същата кола, все пак тя си има стойност и след 5г, не пада на 10%, ако е така искам да си купя от лизингодател Дъстър на 5г. за 3х.лв. Направете читав лизинг и ще видите как ще скочат покупките на нови коли, стига да променят и малко данъци, закони за ГТП, все пак чистите коли да плащат по-малко както е по цял свят. В Германия отиваш и си купуваш Рено Каджар с първоначална вноска 1400евро и месечна вноска от 160евро и караш ново. У нас за същата кола плащаш 3500лв първоначално и 500лв месечно.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Петров

    3 1 Отговор

    До коментар #43 от "Име (като гост):":

    Не нагрубявайте. Грешки стават и по невнимание. Всеки може да сгреши. Въпросът е как реагираме след като сме разбрали, че сме сгрешили...
    Но темата е за Дачия.
  • 46 Киро

    6 23 Отговор
    Същата румънска щайга, като предишната.

    Грозно, евтино и ненадеждно.

    Благодаря.
  • 47 бмв

    5 14 Отговор
    .аси недоразумението дачия.Само някой заблуден дядка би се излъгал заради цената .Те поне не са притенциозни свикнали са на ладичките и дачията им се вижда нова .Дачия никога не бих взел само ако е служебна и без пари.
  • 48 тойота

    7 8 Отговор
    Стига бе хора каква дачия.Тойота е марката ако искате здрава кола на добра цена .Е джиповете им са адски скъпи ,но има защо безсмъртни са и държат много дълго цена.
  • 49 Един друг

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "ЕКСПЕРТ":

    Кой е този романски език? Ако говориш за групата, то няма такова правило. Само в италианския c и g следвани от i/e се четат ч/дж. На испански си се пише ch и затова момче е чико - chico, а на френски е tch и се ползва сравнително рядко.
  • 50 Лост

    23 2 Отговор
    Аз не разбирам какъв е проблема и изобщо темата за спор. Колата е здрава и евтина за поддръжка, икономична на ниска цена за нова кола. Идеална е ако някой има излишни пари за нов автомобил и е решил да ги даде със сигурност ще е добра покупка. За някой 30 000 лв са малко пари за джип, за други са пари за къща - въпрос на гледна точка. Няма как да виниш някой, че е предпочел кола за 5000 лв дето ще го мести от точка А до точка Б и ще си купи едно парцелче примерно край някой град или направо къща с двор в някое село за останалите пари или ще изучи детето си вместо да карара пластмасова кола без особени екстри и комфорт за 5 години и после да я продаде за 10-15 000 лв. Просто за много хора тук обезценка от 50% за първите 5 години е чудовищна и аз напълно ги подкрепям. Виж ако държавна агенция има нужда от здрави и евтини коли Дачия е един от най-добрите варианти, има си всякакви случаи и няма смисъл за спор. Нито аз или някой друг дето не иска нова кола ще си купи, нито някой дето иска нова кола ще се откаже. И двете гледни точки са прави за себе си, само една малка грешка има за тия дето се хвалят, че не били пипнали по новата си кола нищо за 200 000 км само консумативи сменяли, ами то парите за ремонтите даже умножени по 5 сте ги дали предсрочно...
  • 51 мЪРО

    2 5 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    искам да ти кажа,че никой не може да те задължи да ползваш оторизиран сервиз!Може да си я обслужваш вкъщи,НО ОТПАДА ГАРАНЦИЯТА.накладките са консуматив който се плаща навсякъде по света.Гаранцията важи за абсолютно всичко както и ходова част.Ако можеш да си позволиш нова кола е супер.Ако караш много нстарата кола не издържа пробег от 20000 нагоре или ще издържи временно.

    Коментиран от #52

  • 52 Лост

    9 3 Отговор

    До коментар #51 от "мЪРО":

    Това за старата кола не е вярно. Стара кола с правилно стопанисван двигател, който няма течове на масло или са минимални(до 1,5 литра на 10к км) спокойно ще ти върти до 30 000 км на година и ще сменяш само части по окачването. Отделно един качествен основен ремонт на двигателя на стара кола е между 500 и 1000 лв, като в зависимост от частите издържа между 100 и 150 х. км т.е. ако караш до 30 000 км стара кола(с адекватни ситеми за сигурност) е по-изгодния избор без каквато и да е конкуренция. Вече ако си бавно развиващ и я забиеш в оторизиран сервиз тогава може и за 10 000 лв да ти я ремонтират и ей тогава няма да е по-изгодна от нова.

    Коментиран от #53

  • 53 Антон

    12 8 Отговор

    До коментар #52 от "Лост":

    Много ми е смешно пишман специалистите каращи премиум марки на по 10 год. с незнайни километри и брой собственици да се изказват за нови от магазина коли, гаранция, оторизиран сервиз.

    Коментиран от #55

  • 54 бмв

    8 22 Отговор
    Антончо предпочитам бмв на 900000 км от горубляне ,блъскана и горяла пред новата ти дачия.Имеме 3 служебни дъстъра и тая кола е ако искаш да накажеш някой.Отделно на няма и 50000км и светнаха половината лампи.Другото ,че с нея не мога да изпреваря и жигула.Не 10 ами 30 годишен премиум е по-добре от нова дачия.

    Коментиран от #56, #58, #67

  • 55 Много си прав

    8 4 Отговор

    До коментар #53 от "Антон":

    Повечето не знаят че коли могат да се купуват нови от магазина а не оставени в тревата.
  • 56 Дачия фен

    11 1 Отговор

    До коментар #54 от "бмв":

    Моята я продадох на 250000 и нямаше лампи дето да светят и сега пак имам нова.
  • 57 реалиста

    4 10 Отговор
    Дънди Крокодила-2 серия...едно неефикасно и грозно недоразумение като предшественника си...
  • 58 Петров

    6 0 Отговор

    До коментар #54 от "бмв":

    Щом предпочиташ, няма да те спираме - карай си.
  • 59 Петров

    14 1 Отговор
    Ако бмв или ауди трябва да напрвят такъв автомобил за толкова пари, няма да направят нещо по-различно.
    Има nike или adidas за 200 лв, но съм си купувал кецове за 20 и съм оставал доволен. Въпросът е да знае човек какво дава и какво получава.
  • 60 Данчо Тричков

    8 3 Отговор
    Използвнето на думи от "книжовния" български език, като "пунтира" показват "високото" интелектуално ниво на автора.
  • 61 Ами

    9 9 Отговор

    До коментар #34 от "Ники":

    Карай си я с кеф !
    Като им знам возията , шумоизолация , управление , ергономия и т.н , предпочитам с влака Добрич - София , че го пътувам три , четири пъти в месеца !

    Коментиран от #87

  • 62 Имник

    8 2 Отговор

    До коментар #40 от "дъстъровод":

    Има нов модел ,който замества Йетито !
    Малко се информирай !
    Политика на комцерна . Не останаха ШКода без модел в тази ниша ,спокойно !
  • 63 вижся

    0 0 Отговор
    колко?

    Коментиран от #65

  • 64 Боже

    6 2 Отговор
    Комшията е на 50 години, жена му е 100 кила и е с побеляваща коса и теме. Човека не го боли за живота му повече. Познайте каква кола кара...
  • 65 Ааааа

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "вижся":

    Какво колко ?
  • 66 Андрей Николов

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Дъстър фен":

    Да не е джип не е и кола, нещо средно -кросоувър е и е направено да качиш бордюра в града с него :) Имам грейтуол х5 имам и дъстър /дизелов/ едното е пълноценен джип а другото е икономична кола за ежедневието. И двете са на чудесна цена и си заслужават парите да ти кажа. Е не е W124 ама кой има сметка да прави такива коли сега ...
  • 67 Андрей Николов

    5 3 Отговор

    До коментар #54 от "бмв":

    Е ти си някакъв мазохист в такъв случай, Уникат! от село Горубляне :)
  • 68 Андрей Николов

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Рей":

    Прав си!
  • 69 Shmeker

    12 0 Отговор
    Колата е невиждано красива дачия, (или дакия) до сега не са имали толкова стилна машина.
    Цените са малко нагоре спрямо стария модел.

    Степуей версиите на другите модели също ми допадат, стилни са, особено за парите си.

    Естествено, Шкода е по-добра, но и доста по-скъпа в момента.
  • 70 hmhmhm

    8 6 Отговор

    До коментар #8 от "Дъстър фен":

    Човек всичко над 100кс. е лакомия поне за мен. С кола 96кс без проблем дигам 200км. с кола 1.2 16v дигам 180км. за българските пътища тази скорост ми е предостатъчна. Само ще ти кажа че на магистралите в бг съм виждал кон, крава в лявата лента при дъжд колата ми е занасяла със 150км/ч. Виждал съм огромни дупки, камъни на платното и сигурно доста неща които в момента не се сещам ако имаш смелост да караш по-бързо рано или късно късмета може да те изостави само си представи дъжд караш със 250км/ч влизаш в завой на магистралата и понеже не се оттича знаеш какво ще стане нали таван гуми и така и така. По добре да се кара по-маломощна кола за да не се изкушава човек. Но всеки си знае в БГ и всеки е професор тук така че кои както намери за добре да си ползва главата но да не утрепе и някой друг.

    Коментиран от #76, #78

  • 71 Петров

    12 0 Отговор
    Мен най-често са ме вкарвали в инфарктни ситуации разни "пилоти" с мощни коли. Или ме засичат, докато ме изпреварват или са ми насреща, също докато изпреварват. Какви навици им създава по- голямата мощност. Комлексарщина. Губят си времето всячески, а на пътя за да спестят 20 мин рискуват живота натолкова много хора.
  • 72 Vasik Atanasova

    0 12 Отговор
    ПЪЛЕН БОКЛУК
  • 73 Дай точни

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Пазарен Либерализатор":

    Данни година километри марка модел технически данни разход на гориво може и цени на обслужване и след това и аз мога да кажа на мен колко ми струва това.
  • 74 Колелото със селянина

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Селянина с колелото":

    Мега боклук но като иде на технически преглед ще го мине без грижи не като твоя леш N употреба но ти също ще минеш забравих че си оставаш с колело и на село там закони няма.
  • 75 просто рено

    1 5 Отговор
    кажи му ефтино ренде и не го обиждай повече това не е автомобил а компромис за бедняци като нас кое може да му хареса човек незнам
  • 76 Гост

    5 7 Отговор

    До коментар #70 от "hmhmhm":

    На колко ракии писа този коментар?
    С 96 к.с. вдигал 200 км/ч - бухахахахахаха
    Или си някакъв шегобиец или ходи си оправи километража! G class от 2006г. с 300 к.с. не може да вдигне 200 км/ч, ти с 96 к.с. си вдигал, а? - https://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=17401
    Я вземи се събуди и покарай кола над 200 к.с. - тогава ще разбереш, че тя не е за да вдигаш висока скорост, а за да си сигурен в маневрите и изпреварванията!
    Аман от простотии!

    Коментиран от #77

  • 77 Д.фен

    4 0 Отговор

    До коментар #76 от "Гост":

    То пежо 306 бензин 1.4 вдига 160 иди ти се прегледай.

    Коментиран от #79

  • 78 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #70 от "hmhmhm":

    То един познат така говореше, че неговото пежо 1.9 дизел с 4 човека вдигало 180км/ч, а като се качихме 4 човека и колата не може да вдигне повече от 140км/ч. Друг е въпроса, че над 90-100км/ч извън магистрала е трудно да се говори за сигурно пътуване. Нито пътищата са ни добри, нито маркировката е добра, нето участниците са адекватни и предвидими. В този случай е пълна глупост да се движиш с по-висока скорост и 100те коня на Дачия са напълно достатъчни за това. Стигат за добра маневренност и изпреварване, спокойна и тиха работа на двигателите, също така харчат малко.
  • 79 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #77 от "Д.фен":

    Ти нормален ли си? Я пак прочети статията, коментара, данните за G class и после си помисли дали да тормозиш отново клавиатурата си по този безумен начин!

    Коментиран от #80

  • 80 Д.фен

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Гост":

    Това съм го виждал с очите има и ауто дата там му дават 170,пък тя клавиатурата е затова.
  • 81 Реалист

    9 1 Отговор
    Пишещите най-хейтърските коментари тук са тези ,които в живота си не са карали лична нова кола,а няма и да карат щото са пишман гъзари с 5лв в джоба ! Дачията си има кусури,но те са в сферата на ергономията и комфорта,а механиката си е екстра,и експлоатационните разходи са ниски! Някой беше писал за обезценка-точно пък Дачия губи най-малко от стойността си на старо сравнена със всякакви "премиуми" !
  • 82 Смешко

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Гаранция за накладки, гост ти си номер 1.

    Нямало смисъл да си купуваш нова кола хаха големият еколог препоръчва да се карат 20 годишни таралясници. А има ли смисъл да се сменя DPFa ?
  • 83 Педал

    4 1 Отговор

    До коментар #34 от "Ники":

    Само да вметна че аз имам велосипед на който дори и гумите не съм сменял, а да не говорим че не знае какво е това бензин натискаш педалите и хвърчиш.

    Коментиран от #86

  • 84 Преценка

    0 1 Отговор
    Lada Kalina Cross VS. Dacia Duster: ht tps : // www . youtu . be / ARvtkOYE940 ! И двете коли са от концерна Рено-Нисан (и Лада!)! 1.) Лада Калина Крос е само с предно предаване! 2.) Лада Калина Крос е с по тънки гуми, т.е. с по малко сцепление с пътната настилка, но се справа по-добре от 4х4 Дустъра! 3.) Лада Калина Крос е с по-голям клиренс: натоварена 180 мм и без товар 220 мм + пластмасова обшивка отдолу срещу корозия и нараняване! 4.) Новата Лада Калина Крос е 1,6 л 16-клапанен 106 к.с. двигател Евро-6 със 6,6 л/100км среден разход бензин 95 (некачествен български-руски)! 5.) Нова Лада Калина Крос е с цена 19400 лв. с ДДС, с гаранция 3 години или 100000км, а подобен Дъстър е с цена около 25000 лв. с ДДС - т.е. с ок. 30% повече! 6.) Резервните части и поддръжката на Лада Калина Крос са по евтини от на Дачия Дъстер!
  • 85 Реалист

    3 0 Отговор
    До номер 84-ти да не работиш в представителство на Лада та ги пишеш тия глупости ! Тая Калинка е е.аси и грозното недоразумение,ти се опитваш по-кола от Дъстър да я изкараш ! Да си ги карат пияните мужици,друг няма кой да се излъже ...!
  • 86 Ники

    1 0 Отговор

    До коментар #83 от "Педал":

    Сигурно и него си купил втора употреба ?! ХА-ХА Карай си го със здраве още 100 години без да му наливаш бензин :)
    Само за сведение имам едни маратонки от 10-ти клас дето даже гуми нямат...пък кво остава за ремъци и ролки :)
  • 87 Ники

    3 0 Отговор

    До коментар #61 от "Ами":

    Радвам се,че хора като теб мислят за влака на БДЖ,а не за голф 4 :)
    Карай си влака и остави хората които оценяват чисто новите коли от магазина да се кефят.....
  • 88 Реалиста

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Пазарен Либерализатор":

    Дай пример какъв по-хубав сув/джип втора ръка можеш да си купиш За 30 000 лв.???
  • 89 Д-р. Шомов.

    0 0 Отговор
    Когато е високо гроздето е кисело.