6 Декември, 2017 15:15 4 699 60

Какво може Tesla Model X извън пътя

  • tesla-
  • model x-
  • p90dl-
  • volt-
  • пясък-
  • дюни-
  • дубай

Мнозина смятат, че пресеченият терен, калта и пясъците са далеч от естествената среда на обитаване на електромобилите. Това важи с двойна сила за скъпи играчки като Tesla Model X, която не страда от дефицит на мускули, но не може да се похвали и с кой знае какъв клиренс и като цяло изглежда направена за асфалт.

Дубайската компания за електромобилна инфраструктура Volt обаче не смята така. За да популяризират колите на ток в Близкия Изток и да докажат, че Model X се справя достатъчно добре извън пътя, арабите демонстрират способностите на P90DL в пясъчните дюни на пустинята.

Резултатът е доста впечатляващо видео, в което електрическият кросоувър очевидно не среща трудности с липсата на гладки калифорнийски настилки. Друг е въпросът кой нормален собственик би рискувал да потроши кола за $100 000 с подобни експерименти в ежедневието.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нази

    18 7 Отговор
    Освен че дава малко повечко газ по пясъка нищо друго не се случва в тоя клип, и ако от това се потроши тая пластмасова котурница ,аз съм не благодаря...

    Коментиран от #3

  • 2 Ток

    12 3 Отговор
    И да си носят соларен панел в багажника, че ако свърши тока на дюната ...

    Коментиран от #7

  • 3 Електрика

    12 5 Отговор

    До коментар #1 от "Нази":

    Очевидно не си вкарвал кола на пясъкът на плажа. Вкарването е лесно за разликата от изкарването от плажа. На влизане в пясъка просто се засилваш и и караш докато спреш. После става весело.
  • 4 zzl

    11 0 Отговор
    те си купуват часовници за 100000$
  • 5 Driving pleasure

    11 4 Отговор
    А някой ще снима ли как се преодоляваметър водно препятстиве :D Аз не само не искам да съм в тая кола ами неща да съм близо до тая река :D

    Коментиран от #8

  • 6 toyota

    13 6 Отговор
    Това го може и 40 годишен ланд крузер,който и най-вероятно ще я надживее тая кошница.

    Коментиран от #36

  • 7 Driving pleasure

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "Ток":

    Може и 50тина 100 км разклонител :D
  • 8 Електрика

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Разбира се, заповядай:

    https://youtu.be/Gyk0qq4lReY

    Забележи какво се е случило с всички бензинови и дизелови автомобили, когато водата е минала над предния им капак.

    А дали автомобил с ДВГ може да мине под два метра вода? Ти си наред с линковете.

    Коментиран от #10, #11

  • 9 копеле

    3 3 Отговор
    Този боклук ми се вижда бая голям боклук
  • 10 Driving pleasure

    3 4 Отговор

    До коментар #8 от "Електрика":

    Туй 20 санта вода бе приятелю, и като се има предвд, че предната решетка на Т'слата е плътна просто избутва водата образувайки вълна

    Когато направи ей това - отивам да целуна на Свети Мъск ръка и да си взема тесляк и аз ;)
    https://www.youtube.com/watch?v=LC5ld79joIA
  • 11 Зорлем

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Електрика":

    Е, то това го може дори и китайски джип:

    https://youtu.be/syacDLprjlw?t=48s
  • 12 Електрика

    3 5 Отговор
    Не знам, аз ли не гледам правилно, но не видях автомобил с ДВГ под два метра вода. По възможност в движение.

    Дори не мога да си представя как точно ще работи двигателя, за разлика от електродвигателя.

    Въобще не ми давайте клипове на автомобили, на които някаква част се показва над водата.

    Коментиран от #13, #14, #18

  • 13 Зорлем

    4 2 Отговор

    До коментар #12 от "Електрика":

    2м вода означава изцяло под вода, т.е. вкл. над покрива. Само не ми казвай, че Тесла-та може да е и подводница?!

    Коментиран от #15

  • 14 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "Електрика":

    А за какво си играете с тия локви , да покажат ПОДВОДЕН автомобил , като Ринспийд , не 2 ами и 20 метра под водата и то на база първия Роадстер !!!

    Коментиран от #16, #19

  • 15 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #13 от "Зорлем":

    Точно това ти казвам , с пояснение , че хората трябва да имат водолазно оборудване , вече ти дадох линка в статията за електрическия джип дето качи 4000 метра височина , където твоето кюмбе не може даже да запали !

    Коментиран от #17, #20

  • 16 Електрика

    1 3 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Имаме познал верния резултат!

    https://youtu.be/sJC7E06IBXI

    Приятно гледане и цъкане с език!
  • 17 Driving pleasure

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    4000 метра смешна височина, да мощността пада, но най високията път в света е на близо 6000 метра и индийците го катеряр с 600 кубикова Тата Нано ;)
    А вероятно ще обясниш какво става с твоя джип като стигне 4000 м и батерията се изцеди, ток с шепи ли ще събираш ;)

    Коментиран от #24

  • 18 Driving pleasure

    3 3 Отговор

    До коментар #12 от "Електрика":

    Не те знам какво гледаш, но погледни пак - водата в тоя подлез е до главината на колелото буквално, на сребристата в дясно и беше до бронята което е 30тина см
    Пка ти казвам на твойта Тесла предимството е в цялата решетка отпред, която избутва водата, но 2 капки да паднат вътре и с тва високо напрежение ще ти изпържи търкалата ;)
  • 19 Зорлем

    7 3 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    Е, те тука с тоя Rinspeed вече уби всичко детско с правата лопата! Наистина ли в настоящата "дискусия" реши да цакаш с препратка към концептуален автомобил?

    Ако е така, ОК, предавам се - Тесла и ел. автомобили лекуват рак, СПИН, подагра и др. Те произвеждат повече енергия, отколкото консумират, която допълнителна енергия използват за правеното на "свирки" и мусака.

    Също могат да се движат по всякакъв терен, тъй като имат антигравитатор, но само ако са с ъпгрейдван фърмуер до последна версия! Освен това пътуването в космоса е въпрос на седмици. Все пак Мъск публикува Туит, така че няма начин да не е вярно, нали?

    Всъщност, обществена тайна в индустрията е, че Теслите все още ги правят с колела и врати само и единствено поради исторически причини. Просто тъпия човек потребител не е готов за новия дигитален, 4.0-автоматизиран свят...

    Коментиран от #22

  • 20 Зорлем

    4 3 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Ъъъъ, щом ще мерим височина - ракетите се издигат на хиляди километри с горене (дори и Фалконите!). Печеля ли?

    Коментиран от #21

  • 21 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #20 от "Зорлем":

    Не печелиш, с тези двамата няма как да водиш някакъв смислен спор.
    Не си губи времето, но пък сарказма ти в предния пост, изби рибата :))))))
  • 22 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "Зорлем":

    Първо електромобила не е концептуален , а напълно действащ и можеш на момента да се обадиш в Ринспийд и да го получиш , можеш да си сигурен !
    Второ чувствай се напълно свободен да покажеш " концептуално ДВГ " което може да повтори това което показа този ? ! Също така мога да ти припомня , че ракетите ти летят от порядъка на има няма половин час , след което стават на скрап ама в космоса , а ако не знаеш луноходите и марсоход са ЕЛЕКТРИЧЕСКИ !!!!! Що така бе джанъм не са с " горене " тия инжЕнери големи неграмотници бе , да не им сложат по един ракетен двигател !!!

    Коментиран от #25

  • 23 Антон

    5 1 Отговор
    Писна ми от тези тесли и от маркетинга на мъск. Всеки ден някакви статии за тесла - тесла в пустинята върти гуми, влекач тесла, на който в специфилацията се набляга на ускорението, още модели, за които дайте ми пари и чакайте години.
    Сега чакам да се появи онзи с ник електрика, който да ни обясни за смарт грид и как с останалия ток в теслата , на сутринта ще го ползваме да си направим кафе или да продадем на местния дилър на ток.
    Ахахаай ахахах
    И за заклетите фенове на теслата, може да отворите нета и да видите още кога са правени ел.коли, когато дори мъск не е бил още в главата на пра пра родителите си

    Коментиран от #37

  • 24 гост

    2 5 Отговор

    До коментар #17 от "Driving pleasure":

    "Моят" джип като стигне 4000 метра и въпреки , че батерията няма да се е "изцедила" просто ще обърне и докато слезе , тя ще е пак заредена на 100% и готова за следващо изкачване , без при това да съм дал една стотинка , но какво ли да кажем за "твоя " ? Освен дето най-вероятно ще е прегрял още на половината път нагоре , ако случайно с последни сили и вой на умиране успее да стигне , о ужас , на спускане го чака същата мъка плюс евентуално прегряване и на спирачките , а накрая когато стигнеш бензиностанцията , олеле мале , що ми трябваше да си давам заплатата за два три часа и то само за нафтата , а ремонтите кой знае колко ще легнат !!!!
  • 25 Зорлем

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Първо, като им платиш исканата цена милион-два долара/евро, със сигурност ще ти направят такъв автомобил. Както и почти всеки друг автопроизводител за такава цена.

    Второ, ти пък чувствай напълно свободен да ми покажеш прототип на ракета с електрически двигател. Нъцки!

    P.S. Ако жената или някой друг набор ме види с какви дечурлига и инфантили се дракам в този сайт, и как се дракам, направо ще ме вкарат в лудница сигурно. Ама така е то - зима, скука, достъп до Интернет и резултата е плачевен.

    Коментиран от #28

  • 26 TSLA

    2 4 Отговор
    ВСИЧКИ тук сте фенове на Тесла! Иначе щяхте просто да я подминавате, без да коментирате така разпенявено, нали така? : D
    Да не се заблуждаваме!

    Единственото възможно задвижване под вода в момента е електрическото - да не се заблуждаваме!

    На всеки ДВГ му трябва шнорхел : D
    Роудстъра предстои да се изстреля на борда на Falcon - я кажете кой хипер-трипер автомобил би работел на друга планета? Може - ако му закарат бутилки кислород и един склад ГСМ (гориво-смазочни материали) буахахахаа
  • 27 Електрика

    1 3 Отговор
    Антон,
    И да казваш и да не казваш "Е па такова животно нема" , жирафа е съществувал, съществува, и ще съществува и в бъдеще, без значение от мнението ти.

    Не знам защо, когато става въпрос за електромобили, винаги си мислите, че става въпрос за Тесла.

    С Тесла може и да не може СТАНДАРТНО да си захраниш кафемашина, по разбираеми причини. Все пак зареждаш тока за без пари и не е коректно да го ползваш за нещо различно от придвижване. Все пак наскоро имаше статия за използване на енергията и за копаене на Биткойн.

    Виж Нисан Лийф е друго нещо. Той фабрично е проектиран да връща енергия в мрежата или да си я ползваш за каквото си поискаш. Например да си захраниш домът за две денонощия, при липса на ток. Ето ти друг пример :

    https://youtu.be/Zd-crZIHWYM

    Друг вид :


    https://youtu.be/jLYlSCCyxxc
  • 28 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #25 от "Зорлем":

    Първо като било толкова лесно дай един-два милиона на който си искаш да ти направи "подводно ДВГ" ! Нъцки !!!
    Второ прототипи не , а работещи йонни двигатели захранвани със соларни панели има на един куп спътници от години !
    P.S. Не стига ,че вече не можеш измисли нищо в полза на умрялото ДВГ , ами намеша и жената (дето сигурно я нямаш) и не знам си кой още ! А за домашно помисли по ей тая днешна новина ! :
    Texнoлoгичнитe гигaнти вече имaт тoлĸoвa пapи, чe мoгaт дa ĸyпят цялaтa aвтoиндycтpия !!!!! И смятат да го направят !!!
    И не бързай с глупостите , щото не е от "небрежен" преводач !

    Коментиран от #30

  • 29 Електрика

    1 2 Отговор
    Продължавай да викаш. " Е па такова животно нема" , като си мислиш, че ще изчезне. Дори и децата обаче ще ти се смеят, защото знаят че не става така.

    Какъв ти прототип на ракетен електрички двигател, те са ФАКТ и си работят в космоса от десетилетия:

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Electrically_powered_spacecraft_propulsion


    https://youtu.be/NDSQp2-oYAU

    Работят неограничено време на слънчевата енергия от фотоволтаични панели, а за горенето за което говориш, освен гориво, трябва да си носиш и кислород в космоса.

    Коментиран от #32

  • 30 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Признавам, труден си ми за комуникация. Нишките на мислите ти спокойно засрамват генератор на случайни числа и нямам желание да скачам от цвят на цвят. Разрешавам ти да се пишеш спокойно за победител в този спор или каквото там си мислиш, че е.

    Сполай ти и препоръчвам по-малко Интернет и "цифровизация", и повечко "реална реалност".

    Коментиран от #33

  • 31 Електрика

    1 2 Отговор
    Гост не е изпреварил, докато изгледах няколко интересни клипчета за йонните двигатели.

    Интересно е, че все давате примери, които са все в полза на електрическите двигатели. И все от незнание.

    А знаете ли, че Space X е на печалба и е собственост на Илон Мъск? Дори Тесла да изпита временни финансови затруднения, може двете компании да се обединят, тъкмо Илон Мъск няма да се разконцентрира между двете.

    Бъдещето е електрическо!
  • 32 Зорлем

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "Електрика":

    Оф, въпросът беше за достигането до космоса, но както и да е. Вече дори не е забавно.

    Много бих искал да видя изцяло ВЕИ домовете и ел. автомобилите на теб и на "гост"-а, но съм наясно, че това е една недостижима утопия.

    Коментиран от #34, #38

  • 33 Електрика

    1 2 Отговор

    До коментар #30 от "Зорлем":

    То пък твоите мисли са много концентрирани! Къде е ДВГ на автомобил изкачващ склон, къде е ракетен двигател?

    Друг път не задавайте въпроси на които не искате да чуете отговора и не може да го преглътнете!
  • 34 Електрика

    1 2 Отговор

    До коментар #32 от "Зорлем":

    Въпросът въобще не е дали, а кога ще станат.

    Също така, не е въпрос да си 100% независим от мрежата. Въпросът е да не си 100% зависим.
    Правиш ли разликата?

    1. пълна зависимост
    2. Възможност за независимост
    Преносните компании няма да допуснат втория вариант, а той така или иначе е по скъп и труден от логичния трети

    3. ВЗАИМОЗАВИСИМОСТ

    Споделяне на ресурсите. Ти инвестираш в батерии и панели и продаваш ток, когато ти е излишен, а купуваш когато имаш нужда.

    Така или иначе, искаш или не, до 2021 година ще има пълна либерализация на енергийния пазар и ще си избираме доставчици, предлагащи различни цени и условия.

    Коментиран от #35

  • 35 незнайко

    1 3 Отговор

    До коментар #34 от "Електрика":

    Случайно пуснах толкова късно компютъра и прочетох всичко. Радвам се, че има хора като Вас, които вярват в електромобилите ! Всички останали просто се инатят като "магарета", но ползват придобивките на БЪТЕРИИ . Като им се изтощи батерията на смартфона например получават "нервни" тикове. Досега не съм виждал да продават телефони ръботещи на ДВГ !!!
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Зорлем":

    Нали ти казах, че е безсмислено да се спори с тези индивиди?!
    Глупостите им са безброй. Дори в статията за йонните (плазмени) двигатели, не можаха да проумеят, че двигателя работи с реактивна тяга, има сопло и НЕ Е ЕЛЕКТРИЧЕСКИ!
    Какво остава да проумеят, че има безкислородно горене и пламък без кислород, какъвто се наблюдава в звездите и който е плазмата, за която толкова се напъват да изопачат фактите, че е електричество!
    Просто глупостта и невежеството им са чутовни!!!
  • 39 Електрика

    1 1 Отговор
    Това че не правиш разлика между плазма и пламък си е лично твой проблем.

    Не си спомням дали ми отговори какво гори в луминисцентните лампи, сега може да ми отговориш.


    Я да видим какво казва Единственият ти източник на информация:

    Реактивен двигател е такъв, който отделя бързо движеща се струя от флуид за да създаде тласък/тяга съобразно законите за движение на Нютон. Широкото определение за реактивни двигатели включва ракети, рам-джетове, пулсови реактивни двигатели, водни (помпени) джетове. Като цяло, повечето реактивни двигатели са двигатели с вътрешно горене, но съществуват и видове без горене.

    В разговорния език, терминът „реактивен двигател“ неточно се приписва само за ''тръбен двигател с вътрешно горене'', който обикновено е съставен от двигател с ротационен (въртящ се) въздушен компресор, захранен от турбина (цикъл на Brayton), като остатъчната мощност осигурява тяга посредством дюза.


    Това, че мисленето ти е ограничено, по никакъв начин няма да ограничи прогреса! Викай, анти, анти, анти, не, не може, не мога, а после чакай от това да излезе нещо градивно.
    Цялостното ти мислене е пораженческо. Мозъкът ти не търси решения на даден проблем, а оправдания как няма да стане и доказателства за неуспех на тези които все пак са се захванали да търсят решения.

    Стига с това " е па такова животно нема" преди да сте проверили. Освен камбанарийката във вашето село, има доста по-големи храмове и катедрали, от които може да погледнеш

    Коментиран от #40

  • 40 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "Електрика":

    Хайде ако обичаш не ми говори за ограничено мислене и прогрес!
    1000 пъти ти казах да не ме занимаваш с тъпотиите си!!!
    Ти обаче освен изкривяване на информацията, лъжи и функционална неграмотност, друго не може да изс@сер!
    Какви флуиди те гонят? Ти къде видя флуид в реактивния двигател?
    Явно трябва да те поздравя, че си намерил грешка в уикипедията - браво!
    Ето какво пише на английски: A reaction engine is an engine or motor that produces thrust by expelling reaction mass, in accordance with Newton's third law of motion. - https://en.wikipedia.org/wiki/Reaction_engine

    Ако не може да си го преведеш, си е твой проблем, но там се говори за МАСА, не за флуид, кислород и т.н. Дори октоподите се придвижват с реактивна струя!
    Дори не виждаш какво си постал, толкова си глуповат: Публикувано във факти.бг: Като цяло, повечето реактивни двигатели са двигатели с вътрешно горене, но съществуват и видове без горене.

    Къде видя електричество? Та ти не може да правиш разлика между електромагнетизъм и гравитация и си тръгнал да отричаш Айнщайн ли???

    И спри да натрапваш стари технологии за прогрес, затвърждаваш у всички мнението, че си комплексиран и неук лъжец!
  • 41 Електрика

    0 0 Отговор
    Значи признаваш че в Уикипедия понякога пишат глупости!

    Сега разбра ли, защо ти се смея като започнеш да ми даваш само половинчата информация от там!

    Ако ще се захващаме за думите, спри да употребяваш руски думи, като например сопло. Знам че оттам ти дават опорните точки но поне си ги превеждай, да не се излагаш!
    Имаме си българската дума дюза. Дюзи има навсякъде, Дори душкабината имам и не знам защо след като има дюза трябва да има и горене според тебе?

    Йонните двигатели са електрически задвижвани реактивни двигатели в който няма горене. Какво точно не ти е ясно или не си съгласен?


    Прочети дори наименованието на двигателя на английски:


    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Electrically_powered_spacecraft_propulsion

    Тази част вероятно ще ти е интересна:

    This type of rocket-like reaction engine uses electric energy to obtain thrust from propellant carried with the vehicle. Unlike rocket engines, these kinds of engines do not necessarily have rocket nozzles

    Да, Не е задължително да имат ракетни дюзи , сопло на твоя език и са реактивни двигатели задвижвани с електричество.

    НЕ са ДВГ, както твърдиш, а са електрически. Няма окислителен процес за да има и съмнение за горене, защото може да има безкислородно горене, но горене без окисление не може!

    Хайде остави и тази опорна точка, че не ти се отдава! Не че по някакъв начин има каквато и да е връзка с електромобилите, където все я буташ. Къде е реактивен двигател, къде е ракетен

    Коментиран от #43

  • 42 Електрика

    0 0 Отговор
    Къде е реактивен двигател, къде е ракетен двигател, а къде са електромобилите - нищо общо.
  • 43 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Електрика":

    Майко мила, колко си зле - не е истина!
    Откога се казва дюза на реактивен или ракетен двигател? Или за теб всеки източник, който ти цитирам и те е опровергава, не е истински?
    Дюзата е за флуид, не за газ, г-н лъжец!
    И понеже не разбираш от дума, си решил да продължаваш да се излагаш, вместо да се съобразиш с желанието ми, повече да не ме занимаваш!
    За жалост нямам нито време, нито нерви да ти обяснявам разликата между плазмен (йонен) и EmDrive двигател! http://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Teoretitcite-obiasniavat-EmDrive-kojto-protivorechi-na-zakonite-na-fi_97054.html
    Плазмения двигател е толкова електрически, колкото ДВГ е електрически, защото се пали с акумулатор! EmDrive е по-скоро електрически двигател, защото работи с електромагнитни вълни, въпреки, че няма ел. мотор в себе си.
    Навлизаш в темата за квантовата механика и космологията, в която още повече ще лъснеш колко голям празнодумец си!
    Не са ти ясни много неща, в което няма лошо, но е много досадно да се биеш като г-н Балкански в банята и крещиш, колко си велик Булгар!
    Ти не може да проумееш елементарни и фундаментални неща, а си тръгнал да ми обясняваш за квантуване и двигатели, които все още работят по необясним за учените начин, свързан с тъмната материя и тъмната енергия в космоса.
    По-лесно ще е да си мислиш, че всичко е акумулатори и намотки и с тяхна помощ животът ще е цветя и рози, пък Мъск е по-велик от Никола Тесла, Алберт Айнщайн и Исак Нютон!
    Хайде най-накрая наистина спри!

    Коментиран от #54

  • 44 Електрика

    0 0 Отговор
    Знаех, че си функционално неграмотен, но не подозирах, че си толкова НЕГРАМОТЕН ПО ПРИНЦИП!!!


    "Дюзата е за флуид, не за газ, г-н лъжец!"

    Е това направо ме направи пълен глупак ... че въобще си губя времето с теб. Не правиш разлика между течност и флуид, което са учи в 10 клас. А си тръгнал да ми говориш за квантова механика!

    И течностите и газовете и плазмата са флуиди!

    Ето какво е сопло на любимият ти език:

    https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Сопло


    Сопло́ — канал переменного поперечного сечения, предназначенный для разгона жидкостей или газов до определённой скорости и придания потоку требуемого направления.

    Принцип действия сопла основан на непрерывном увеличении скорости жидкости или газа в направлении течения от входного до выходного сечения. Для обеспечения течения жидкости (газа) необходим перепад давления с превышением его на входном сечении.

    И каква стана тя? Прав текст са писали и за течности и за газове!

    Освен това:

    Примерами гидравлических сопел могут служить ствол пожарного брандспойта или сопло фонтана.

    В устройстве струйных принтеров сопло, или форсунка, — отверстие, через которое краска подаётся на бумагу.[2]

    В газовых горелках это элемент горелки, в котором потенциальная энергия среды преобразуется в кинетическую энергию истекающей струи.

    Значи според тебе фонтаните, мастиленоструйния принтер и пожарникарските маркучи имат сопло за реактивен двигател, а не дюзи?

    Смени езикът на статията на какъвто

    Коментиран от #46

  • 45 Електрика

    0 0 Отговор
    Смени езикът на статията на какъвто искаш език и винаги става въпрос за дюза!

    Залягай над учебниците и не ме занимавай с глупости! Губят ти се неща от шести клас!

    Функционалната ти неграмотност, е следствие от ефект на Дънинг-Крюгер :

    Хора, природно лишени от чувство за хумор, обожават да разказват анекдоти. Шофьори, които едва успяват да държат автомобила в своята половина от пътя, умират да поучават другите как да карат. Шефове, които няма елементарна, базова представа за сферата, в която работят, най обичат да извикат някой специалист на килимчето и да го нахокат за нещо, което изобщо не разбират. Но, защо, защо всички тези хора са потресаващо некомпетентни и не го забелязват?
    Всичко това се случва по силата на т.нар. ефект на Дънинг-Крюгер – двама психолози от Университета в Корнел, които посвещават специално проучване на този феномен. С две думи, хората, "поразени" от ефекта на Дънинг – Крюгер по правило имат нисък интелект, скромно ниво на квалификация и тесен кръгозор. Белязани от тази комбинация, те просто не могат да проумеят, че решенията, които вземат са грешни, а талантите, които си въобразяват че притежават, са неправдоподобни. Ето защо убедено вярват в правотата на всички свои действия и говорят от позицията на висша инстанция. С времето това светоусещане придобива характер на психологическа защита: ограниченият човек започва да брани със зъби и нокти своето виждане за ситуацията, защото само ако допусне мисълта, че може и да не
  • 46 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Електрика":

    Сега и лингвист ли се изкарваш - бухахахахаха
    То е ясно, че ще се хванеш като удавник за сламка и ще спориш за това, че соплото на реактивния двигател се казвало дюза - толкова ти е малко мозъчето!
    Хайде скрий се някъде с функционалната си неграмотност, че ми писна само това да повтаряш, след като имаш интелектуален и езиков дефицит!

    С нетърпение чакам да си изпълниш това:
    "Е това направо ме направи пълен глупак ... че въобще си губя времето с теб."

    Освободи ме от присъствието си и не ме занимавай повече - колко пъти да ти го напиша? Лошото е, че ти си с диагноза и си спорозависим, като задължително трябва последния коментар да е твой - толкова си лишен от нормално мозъчно развитие!

    Коментиран от #47

  • 47 Електрика

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Антиелектрика":

    Антиелектика написа само за ден:

    "Какви флуиди те гонят? Ти къде видя флуид в реактивния двигател?"

    "Откога се казва дюза на реактивен или ракетен двигател?"

    "Дюзата е за флуид, не за газ, г-н лъжец!
    И понеже не разбираш от дума, си решил да продължаваш да се излагаш"

    "Какво остава да проумеят, че има безкислородно горене и пламък без кислород, какъвто се наблюдава в звездите и който е плазмата"


    "Не са ти ясни много неща, в което няма лошо, но е много досадно да се биеш като г-н Балкански в банята и крещиш, колко си велик Булгар!
    Ти не може да проумееш елементарни и фундаментални неща, а си тръгнал да ми обясняваш за квантуване и двигатели"

    "То е ясно, че ще се хванеш като удавник за сламка и ще спориш за това, че соплото на реактивния двигател се казвало дюза - толкова ти е малко мозъчето!"

    Да спра да пиша? Да не съм луд да изтърва такива бисери?

    Все едно доброволно да си спра комедията по средата на филма.
    Няколко пъти в прав текст ти казвам, че се забавляваме и че се смеем на твой гръб. Аз не мога да те изложа, ти сам го правиш, а аз само ти давам поле за изява, по теми които ти захващаш.

    Точно както правят по телевизията, като задават сложни въпроси на малки деца и след това се смеем на интерпретациите им за живота.

    Продължаваме ли, аз нямам нищо против! ?Ефектът на Дънинг-Крюгер прави нещата още по-забавни!

    Коментиран от #48

  • 48 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Електрика":

    Човече, ти не си добре - ако това са бисери, то ти трябва да си Нобелов лауреат! Ти не може да направиш разлика между ток и напрежение, какво очаквам да разбереш неща като реактивен двигател и EmDrive!
    "Крадеца вика, дръжте крадеца"!
    Истински те съжалявам, че си толкова зле с психиката и възприятията!
    Наистина спирам, защото очаквам след малко да ми обясниш как електричеството не е поле, а плазма!
  • 49 Електрика

    0 0 Отговор
    Я като толкова ги разбираш, обясни какво гори в една луминисцентна лампа както твърдиш?
    За сетен път ти задавам този въпрос, но отговор не получавам.

    Какво гори при севеното сияние ?

    Коментиран от #50

  • 50 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Електрика":

    Пламък, плазма и светлина са леко различни неща. Дуалистичния характер на фотона е нещо, което не всеки може да осмисли - хем е вълна, хем частица без маса. Ако някога проумееш кога се отделя фотон от атома и кога фотона се поглъща от него, може и да разбереш, че не винаги плазмата свети и не всяка светлина е от пламък.
  • 51 Електрика

    0 0 Отговор
    Явно имате еднакъв характер - дуалистичен, точно като фурнаджийска лопата:



    "Какво остава да проумеят, че има безкислородно горене и пламък без кислород, какъвто се наблюдава в звездите и който е плазмата"


    Електрика
    (гост)
    ОТГОВОР6 20:07 17.10.17
    Тъкмо преди ден-два, един АНТИ обясняваше как ракетните двигатели били ДВГ и никога нямало как да станат електрически. Тази статия му идва точно по поръчка!


    Антиелектрика
    (гост)
    ОТГОВОР8 22:05 17.10.17
    До коментар #6 от "Електрика":

    ...
    Думата СОПЛО, какво ти говори?
    А изтичане на плазма през него за какъв тип двигател говори? ...


    "До коментар #12 от "Електрика":

    И за да ти покажа за пореден път, че си един празнодумец, ти показвам какво е огънят при горенето - ПЛАЗМА:

    "Пламъкът е видимата част на огъня и се състои от отделящи светлина нагорещени газове. При достатъчно висока температура газовете могат да се йонизират, превръщайки се в плазма" - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B3%D1%8A%D0%BD

    ТОЧКА, г-н Балкански!"


    За толкова време, успя ли да попрочетеш , че плазма може да се създаде по различен начин от горене? Нещо използващо електричество или електромагнитно поле например? Или все още е невъзможно според тебе и задължително трябва да има горене?

    Газовете и плазмата, вече станаха ли флуиди, за да могат да ползват сопло и да стане реактивен двигател без нужда от горивен процес?

    Йонния двигател все още ли е ДВГ според тебе, въпреки че ползва електрич
  • 52 Електрика

    0 0 Отговор
    Йонния двигател все още ли е ДВГ според тебе, въпреки че ползва електрическа енергия за да създаде магнитно поле , което от своя страна да йонизира пропеланта?

    Електромобилите магнитни двигатели ли имат, след като движението им е в следствие от електромагнитни полета?
  • 53 Патриот

    0 0 Отговор
    Какви са тия глупости електрически двигатели, тесли, брадви?
    Във формула 1 да има такъв болид?
    Като са толкова добри колко изцяло електрически болида има там - върхът на автомобилните технологии, където се ускорението и скоростта(не говорим за моментно ускорение на една права на две обиколки)?
    Николко.
    Колко ли трансконтинентална ракети са с електрически двигатели само? Николко.
    Колко ли самолета са с изцяло електрически двигатели? Николко.
    Колко ли от ракетите носители, с които се изпращат совалките в космоса са с електрически двигатели? Николко.
    А колко ли е пробега на този електрически камион? Всяка почивка - зарядка.
    Голяма переспектива няма що.
    Чудно ми е колко ли електрически камиона ще могат да се придвижват по руските степи(или друга подобна територия, не е задържително да е в Русия) без да е на зарядка на всеки хълм независимо дали е 30м или 3000м?
    Тук двама трима заблудени с детски глупости е опитват да промиват мозъци - търсят ускоренеи във влекач.
    Тогава дайте да видим колко куфара събира тая тесла.
  • 54 Патриот

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Антиелектрика":

    Антиелектрика като цяло съм на едно мнение с теб, но флуид е общо наименование на течностите и газовете.
    А и да питам още: Президенски кортежи с електрически двигатели?
    Там винаги е най-скопото, най-надеждното.

    Коментиран от #55

  • 55 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #54 от "Патриот":

    На душено болния г-н "Функционална неграмотност", се опитах да му обясня, че определението за реактивен двигател включва материя, не само флуид и закона на Нютон. За това постнах статията за EmDrive, който е най-новата разработка в космическите двигатели, за да види, че не е само е електрически, ами е и реактивен двигател.
    Той разбира се не разбра изобщо за какво става въпрос и взе да ми обяснява, че не се казвало сопло, а дюза и че плазмата била флуид.
    В справочниците никъде не се казва дюза за реактивен или ракетен двигател, а се казва СОПЛО - много ясно съм го написал. Никъде не съм твърдял, че газовете, течностите и плазмата не са флуиди и идеята ми беше, че определението за реактивна струя включва и материя!!!
    За него всичко е електричество и е жалко, че не предприема мерки за лечението си!
    Сега дано поне ти се ме разбрал какво съм имал предвид ;)

    Коментиран от #57

  • 56 Електрика

    0 0 Отговор
    Във Формула 1 няма как да има електрически двигатели, точно както във Формула Е, няма как да има бензинови. Това са две различни категории.

    Съгласен съм че електрическите двигатели не могат да заменят всички горивни двигатели но не знам някой някога да е твърдял подобно нещо.

    Всички примери са за хора които твърдят че никога не може да се направи електрически ракетен двигател, а Доскоро твърдяха че не може да има камион на ток.

    Относно зареждането на камионите, някой има ли представа колко километра средно пробег има дизеловите камиони За колко време се зарежда един резервоар?

    Времето за зареждане е около 20 минути, само за пълненето на резервоара. Средния пробег е около 3000 километра. За тези 3000 километра, дори с двама шофьора е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се направят няколко десетки часа почивка, по време на която може да се зарежда камиона, без да се отнемат на шофьора дори 20-те минути изчакване за пълнене на резервоара.

    Единственият проблем в момента е зарядната инфраструктура, което не е малък проблем за масово преминаване към ел.камиони, но не и непреодолимо препятствие с течение на времето. Засега ще стават само за кратки маршрути до 700-800км , които удовлетворяват повечето камиони, които се движат днес. В България дори няма такъв маршрут между две точки.

    Засега проблем ще са само международните превози, който ще престане да бъде проблем при три пъти увеличаване на енергийната плътност на батериите и изграждане на по гъста зарядна
  • 57 Електрика

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Антиелектрика":

    Е как да спра да "споря" с тебе. Ти продължаваш да спориш с всички възможни науки.

    Новото 20 е, че:
    "се опитах да му обясня, че определението за реактивен двигател включва материя, не само флуид и закона на Нютон. За това постнах статията за EmDrive, който е най-новата разработка в космическите двигатели, за да види, че не е само е електрически, ами е и реактивен двигател."

    Значи газовете и плазмата не само, че не са флуиди, а дори не са материя! Браво! За мен е чест да познавам такъв гений!

    Никога не съм оспорвал, че йонният двигател не е реактивен. Моята теза винаги е била че той е електрически реактивен двигател. Ти обаче оспорваш, че е електрически и твърдиш че е двигател с вътрешно горене, след като е реактивен защото всички реактивни двигатели били такива!

    Думата сопло могат да използват в официален текст само технически неграмотни хора. То е същото като да използваш думата ксерокс вместо копирна машина, на всеки къртач независимо от марката да казваш хилти, а на калкулаторът - Елка. Сопло е руската дума за дюза.

    Отвори статията за реактивен двигател в Уикипедия и намери някъде думата сопло? Отвори която и да е официална технически грамотна статия и намери в нея думата сопло?

    Не е проблем, че я използваш в разговорният език, ако заради функционалната и не само неграмотност, не смяташ думите сопло и доза за съвсем различни неща, а дори спориш за това и обиждаш останалите.

    Коментиран от #58

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Електрика

    0 0 Отговор
    "се опитах да му обясня, че определението за реактивен двигател включва МАТЕРИЯ, НЕ САМО ФЛУИД"

    Това не са ли твои думи?

    Перефразирам " флуида НЕ Е материя"

    Това звучи като " пирона е направен от стомана, не само от метал" а "чашата е пълна с вода, не само с течност"

    Това че не можеш да разбереш какво ти пишат останалите, не е малък проблем, но когато не разбираш какво САМ си написал, вече е огромен!
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.