11 Декември, 2017 11:23 16 149 19

Най-редките M-петици

  • bmw-
  • m5

32-годишната история на BMW M5 помни много забележителни версии на баварската икона. Някои от тях обаче изпъкват пред останалите. Те са толкова редки, че днес струват в пъти повече от връстниците си или изобщо не могат да се купят.

BMW M535i (E12)


Първата официална M-петица е създадена на базата на модела Е28, но баварският суперседан е заченат още през 1979 г. с M535i (Е12). Ако не се бори името, това си е чиста проба M-ка. 3.5-литровият шестак M90 развива 218 к.с., има трансмисия със скъсено главно предаване и превключване на предавките тип Dog Leg с първа наляво и назад, самоблокиращ диференциал, по-големи спирачки и спортно окачване.

Външно M535i се отличава по престилката Motorsport, черният заден спойлер, джантите BBS-Mahle и характерните линии с цветовете на M GmbH. В салона има седалки Recaro (опция ASS Scheel) и волан от BMW M1 с черно-бяла емблема. Всичките 3 066 бройки са сглобени ръчно. Производството спира през 1985 г., когато се появява оригиналното М5.

BMW M5 Naghi Motors Edition (E34)


През 1992 г. саудитският дилър на BMW Naghi Motors поръчва на BMW петнайсет специални автомобила. Серията е наречена и представлява аналог на американското M3 Lightweight (Е36), но на базата на М5. Седанът е в същия бял цвят и има същата трицветна полоса в единия край на предния капак.

За разлика от Lightweight обаче, двигателите на Naghi Motors Edition нямат катализатори. 3.6-литровият S38B36 развива 318 к.с. Воланът и маншонът на скоростния лост от червена кожа, седалките Recaro SR, червените колани и антената за мобилен телефон са включени в базовото оборудване.

BMW M5 Dinan Edition (E39)


Щатската компания Dinan произвежда тунинг части за BMW, които се продават в дилърската мрежа на марката и могат да се монтират без това да се отразява на гаранцията. С други думи доработен от американците автомобил може да се поръча направо в автосалоните на баварците.

M5 E39 в изпълнението на Dinan има различна изпускателна система и нагнетател, който увеличава мощността до 470 к.с. Благодарение на това седанът ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.7 секунди - колкото бъдещото М5 Е60. Спирачната система също е доработена с помощта на апарати Brembo. Външно автомобилът се познава по джантите и новата предна броня. Точният тираж на Dinan Edition не е известен.

BMW M5 CSL (E60)


В чест на 25-годишнината на BMW M5 подразделението Motorsport създава специална версия с индекса CSL. Тя никога не е била пускана в продажба и съществува в единствен екземпляр. Тежи 50 кг по-малко от стандартната M-петица заради тавана от въглеродни нишки и успява да завърти обиколка на Северната дъга на "Нюрбургринг" 7 минути и 50 секунди, с почти 20 секунди по-бързо от нея.

Основните доработки са по двигателя. Обемът му е увеличен на 5.5 литра, а мощността достига 580 к.с. За достатъчно ефективно охлаждане се налага да бъде разпробит допълнителен отвор в предната броня на мястото на регистрационната табела.

BMW M5 US-Spec (F10)


Американската спецификация на M5 има една версия, за която рядко се говори. Тя не е ограничена и изглежда съвсем стандартно. Единствената разлика е в скоростната кутия. M5 F10 за американския пазар става последният представител на модела, който се предлага с ръчни скорости. Произведени са 599 бройки.

Трансмисията е същата като на BMW 550i. Запазени са дори предавателните числа. Опцията е абсолютно безплатна, но американците не я оценяват по достойнство. Продажбите са слаби и скоро баварците се отказват от нея.

BMW M5 Convertible (E34)


Кабриолетът на базата на M5 E34 несъмнено е най-редкият представител на модела, създаван в заводски условия. Премиерата му е насрочена за салона в Женева през 1989 г., но няколко дни преди дебюта ръководството на BMW се отказва от него заради опасения, че ще открадне клиенти от M3. Построен е само един автомобил, който в момента се пази в музея на марката.

В технически план M5 Convertible не се различава от седана. Под предния капак работи 3.6-литров шестак с 315 к.с., а ръчната скоростната кутия има пет предавки. Кабриолетът е по-тежък и има по-слаби динамични характеристики от седана и комбито. Ако бе влязла в серийно производство, откритата M-петица щеше да струва минимум $60 000.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Е39

    22 2 Отговор
    E39 M5 Dinan има 3 версии:
    S1 - Dinan интейк, Dinan окачване (амортисьори Koni), Dinan изпускателна система, Dinan разпънка
    S2 - същото като S1 плюс Dinan софтуер, Dinan дебитомери, Dinan дросели, Dinan изпускателни колектори, Dinan спортни валове, диференциал с число 3.45
    S3 - инсталиран центробежен суперчарджър Vortech и интеркулер, мощност 620 коня, добавен е Brembo GT спирачен кит с 4 бутални апарати, подсилен е задния мост и е добавен Dinan подсилен съединител с маховик

    Коментиран от #2

  • 2 Гост

    9 1 Отговор

    До коментар #1 от "Е39":

    Това е така, но не и да си я поръчаш от БМВ, а от Dinan.
  • 3 1111

    7 6 Отговор
    Предпочитам версиите на Е34 и Е39, защото са по здрави, и не трябва по предписание на производителя на 80 000 км. да сменяш основни и биелни лагери.

    Коментиран от #5, #8

  • 4 Глупав Човек

    5 43 Отговор
    Ми не мерси, аз бих взел дачиа логан или РЕНО - ТОВА Е АВТОМОБИЛА!

    Коментиран от #7, #10

  • 5 До 1111

    13 5 Отговор

    До коментар #3 от "1111":

    Къде е това предписание на производителя, щото на брат ми е46 -та прехвърли 400 к и мотора е чук.
  • 6 ivan

    4 1 Отговор
    къде е G-power версията на е60????
  • 7 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Глупав Човек":

    Хахахахахаха... Ох, спуках се от смях :D
  • 8 Алфа Ромео

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "1111":

    Чувал съм за 4.4 литровия двигател, че нещо се прецаква на около 100 000хиляди, и варианта бил скъп ремонт или друг мотор за 7000 евро. Също за М5 Е60 10-цилиндровия мотор на 80 000км лагери и биели са консуматив, собствениците явно са запознати с тази особеност и я приемат.

    Коментиран от #11

  • 9 Alfa Romeo

    2 4 Отговор
    Didan Байрам от тогава си им звучат турско имената на Тиа кошници хахахахахахах
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 пропов

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Алфа Ромео":

    то и аз съм чувал, че има извънземни, ама де да знам?! Ти кажи, от слухове човек дали трбва да се тревожи?
  • 12 До alfa romeo

    0 0 Отговор
    Звучи ти турско защото само кючекът ти приляга!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.