2 Януари, 2018 14:37 18 398 11

Когато AMG тунинговаше Mitsubishi

  • mitsubishi-
  • amg-
  • galant-
  • тунинг

Флиртът между AMG и Mitsubishi в края на 80-те години на миналия век е позабравен епизод от автомобилната история. Днешното придворно тунинг ателие на Mercedes-Benz рядко се свързва с друга марка, а и сътрудничеството му с японския производител не може да се нарече особено продуктивно.

AMG доработва два от моделите на Mitsubishi - Debonair и Galant. Те претърпяват пълен пазарен провал, но заради ограничения тираж днес се смятат за рядкост.

Mitsubishi Galant AMG се появява на японския пазар през 1989 г. Произведени са малко над 1 000 бройки, всичките с десен волан. Автомобилът лесно може да бъде объркан с версията VR4 заради сходния аеродинамичен пакет и 15-цоловите колела.

Под предния капак работи знаменитият четирицилиндров 4G63. Пълненето е атмосферно, но моторът развърта до 8 000 об/мин, а мощността е 170 к.с.

С петстепенна ръчна предавателна кутия ускорението от 0 до 100 приключва за 7.6 сек., а максималната скорост е 216 км/ч. Автоматикът влошава както спринта (8.8 сек.), така и тавана на скоростта (200 км/ч).

Galant AMG отстъпва по динамика на заводския VR-4 с неговите 241 коня, а подобно на флагманския Debonair е доста скъп, което до голяма степен предопределя провала му. Оцелелите до днес екземпляри обаче винаги привличат интереса на ентусиастите - дори само заради логото на AMG.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 някойситам

    49 3 Отговор
    Когато бях малък, живях в централна Азия, а този автомобил, както и Nissan Maxima и Toyota Camry бяха мечта на всеки тогава...

    Коментиран от #6, #7

  • 2 Японеца

    10 16 Отговор
    amg са като Капи на Кола, върви единствено и само залепен за някой силен като Мерцедес!
  • 3 и Хонда

    35 1 Отговор
    И хонда са имали доработки от AMG. Това се дължи на факта, че някога (не като сега) AMG е била независмима/самостоятелна тунинг марка, която е правила доработки на различни марки коли. Впоследствие през 90-те фирмата е купена от Мерцедес, но някога е е било другояче.
  • 4 Цар Навуходоносор

    8 13 Отговор
    AMG, AMG, колко по-добре щеше да бъде да ви виждаме тези три букви до други емблеми от Мерцедес...
  • 5 педали ГАЗ СПИРАЧКА

    15 6 Отговор
    докато има сектанти които са поддръжници на немския премиум има и сектанти които са хейтъри на всички коли които не могат да си позволят НО ВСИЧКО Е ТОЧНО
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Бесен Язовец

    8 14 Отговор

    До коментар #1 от "някойситам":

    Колега, извинявай, но би ли обяснил, дека е това централна Азия, оти аз не знам ?

    Коментиран от #8

  • 8 някойситам

    11 2 Отговор

    До коментар #7 от "Бесен Язовец":

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Централна_Азия ;)

    Коментиран от #9

  • 9 Бесен Язовец

    3 3 Отговор

    До коментар #8 от "някойситам":

    Ясно, но си мисля, че в тези предимно бедни средноазиятски страни, (с изключение на Казахстан) по голямата част от населението за такива коли като камри, максима и галант, могат именно само да мечтаят, но да ги притежават едва ли...

    Коментиран от #10

  • 10 някойситам

    9 0 Отговор

    До коментар #9 от "Бесен Язовец":

    Много правилно си мислиш, така си е, но в Казахстан си имаше много богат пазар на японски коли... когато още не забраниха да се внасят коли с десен волан. Имаше такива Galant'и с VR4 модификации, 2.5 twinturbo ))
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.