Toyota MR2 е един от най-достъпните модели със средно разположен двигател. Конструкцията на този японски лекоатлет издържа много по-висока мощност, отколкото предлага серийният мотор, което подтиква инженерите на компанията да създадат рали автомобил по мотиви от серийното купе.
Разработката на Toyota 222D започва в средата на 80-те години на миналия век с цел участие в култовата Група Б на FIA, в която се състезават чудовища като Audi Quattro и Peugeot 205 T16. Силуетът на автомобила наподобява MR2 от 1984 г., но с това приликите се изчерпват.
За да може да се опре на прочутите зверове от Група Б, 222D получава 2.1-литров турбомотор с 600 к.с. Колата тежи едва 750 кг и мощността е в излишък. Предаването е двойно, но японските конструктори предвиждат вариант за пистови състезания и за целта разработват версия със задно задвижване.
Японците обаче са безнадеждно закъснели. 222D е готова за състезания чак през 1988-а, а след промяна на правилата Група Б е забранена още през 1986 г. Състезателната Toyota се оказва ненужна никому и 8 от 11-те произведени автомобила са унищожени от самата компания.
Днес оцелелите три екземпляра са реставрирани и понякога хвърлят в недоумение дори познавачите на рали историята от 80-те.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Японеца
Коментиран от #2
19:18 20.01.2018
2 Гост
До коментар #1 от "Японеца":
Ей детенце : ти японска кола от нисък и среден клас от 80-90 години виждал ли си ?? Те бяха страшни!!!20:33 20.01.2018
3 Фен
02:01 21.01.2018
4 qqqqqq
18:58 21.01.2018
5 ВАГ
Коментиран от #6
21:11 21.01.2018
6 Като гост
До коментар #5 от "ВАГ":
Щом казваш. Евала за самочуствието. Защо не си сложиш една снимка, да видим що за убавец си, и голям дизайнер. Всички знаем ориентацията на дизайнерите.22:59 21.01.2018
7 Тойота
00:14 22.01.2018
8 имитатори
10:42 22.01.2018