Last news in Fakti

31 Януари, 2018 11:06, обновена 31 Януари, 2018 11:34 52 099 37

През 1983-а Nissan прави кола от бъдещето

  • nissan-
  • nrv-ii-
  • концепция
През 1983-а Nissan прави кола от бъдещето - 1

Старите концептуални разработки са доста интересни от гледна точка на това, да видим как навремето автомобилните дизайнери са си представяли автомобилите на бъдещето. Много рядко обаче те успяват да го предскажат, но Nissan е една от марките, която успява в това начинание. И го прави през далечната 1983 година с един скучен на външен вид седан, носещ обозначението NRV-II.

През 1983-а Nissan прави кола от бъдещето

Фактически, тази кола прилича на всички останали седани от онези години и в нейната визия няма нищо футуристично, но това е само отвън. Какво се крие под стандартната обвивка? Ето тук историята става интересна. Ще започнем с това, че NRV-II (абревиатурата се разшифрова като Research Vehicle - експериментален автомобил) разполага с автоматични фарове, които се включват и изключват в зависимост от дневната светлина, както и с автоматични чистачки, разполагащи с датчик, чувствителен на дъжд.

През 1983-а Nissan прави кола от бъдещето

Днес подобни екстри са стандартни за повечето нови автомобили, но през 1983-а това е било нещо нечувано. Вътре експерименталният автомобил на Nissan също предсказва бъдещето с доста голяма точност. Вижте бутоните на волана, които управляват темпомата и аудиосистемата, както и централният сензорен дисплей, разполагащ с редица функции, сред които и GPS навигация.

През 1983-а Nissan прави кола от бъдещето

Да, този Nissan разполага с пълноценен круиз контрол, използващ радар, който предупреждава ако колата много бързо се приближава до автомобила отпред и автоматично снижава скоростта до достигане на безопасна дистанция. Още повече впечатлява ламповият екран и неговите различни функции. Той работи чрез докосване, но системата разполага и с микрофон, разпознаващ 26 гласови команди.

През 1983-а Nissan прави кола от бъдещето

Автомобилът разбира и японски, и английски. Експерименталната кола има и някои решения, които все още не са се превърнали в стандарт, но не се знае кога може да се случи това, като например факта, че ветроупорното стъкло е изработено от лека пластмаса. Иначе, в останалата част Nissan NRV-II почти повтаря голяма част от конструктивните решения на днешните автомобили. Той не разполага с врати в стил "крило на чайка" и няма двигател с няколко хиляди конски сили. Това си е стандартен автомобил, разработен с модерни технологии от 80-те. И между другото се движи на метанол.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фен

    156 4 Отговор
    Гаражно злато е това.
  • 2 ГОСТ

    25 100 Отговор
    аз искам пътно злато
    ви си караите гражните злата

    Коментиран от #32

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Хой Сан

    11 64 Отговор
    Сложи ли са 1-2 Нинтендота вътре и айде :D Ф-ТУР
  • 5 Володя

    42 122 Отговор
    Не виждам никаква кола от бъдещето.

    Тези неща са ги показвали доста марки преди това.

    Това са си новости само за Нисан. Така както електрическите стъкла е фантастична новост за руските автомобили през 2018 г

    Коментиран от #15, #29

  • 6 КИРИЛИЦА

    27 46 Отговор
    "Публикувано във факти.бг: Така както електрическите стъкла е фантастична новост за руските автомобили през 2018 г".
    Беки вече имат такива стъкла мужишките бракми?
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 гост

    59 9 Отговор

    До коментар #3 от "kick":

    Ами явно не помниш , ама 83 и Мерцедес и БМВ бяха с "ръчки" , без големите модели естествено ! Пък за Ауди да не говорим !

    Коментиран от #31

  • 9 млад техник

    9 50 Отговор
    Е как това телевизорче с кинескоп ще работи сензорно с докосване?
    Или може като е кинесКОПЧЕ да работи като бутонче, включване и изключване като го ръчнеш.
    Пак е сензорно един вид.

    Коментиран от #17

  • 10 СПМ

    70 3 Отговор
    Колата си изглежда добре защо я оплювате. Японците са се постарали жалко че не е излязла в серийно производство щеше да се продава като топъл хляб.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Някой

    92 1 Отговор
    1983 масово колите се произвеждаха без клима, АБС, турбокомпресори дори и при дизелите, инжекционите, както и ел. пакетите за врати прозорци и др. бяха рядкост, нямаха бордкомпютър дори и летите джанти рядко се срещаха. На този фон, оборудването на този автомобил е нещо наистина сериозно. Да не говорим, че дори след 35г. все още не всички коли са с GPS. Трябва да имаме предвид, че през 80-те год. японците бяха световен лидер в електрониката и правеха най-качествените продукти.

    Коментиран от #25

  • 14 Някой

    50 1 Отговор
    Хаха и пета скорост си има машината, а почти всички други коли бяха с четири скорости!
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Miro

    64 1 Отговор

    До коментар #9 от "млад техник":

    В края на 80те години работих на подобно нещо. Беше японски радар, произведен през 1981г снабден с Touch screen. Ако на теб днес ти се струва невъзможно, представи си как съм гледал аз тогава. :-)
  • 18 Путинь

    10 21 Отговор
    мьй ещо не можем направит такой модель, ничево що сейчас 2018-та года.
    Вся власт саветом!........простите - вся власт олигархам, вокруг меня.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 ооооо

    10 14 Отговор

    До коментар #18 от "Путинь":

    Верно, това нисанче е по-стойностно от Лада Калина.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Стоян

    9 8 Отговор
    Обърнете внимание на Италянските автомобили по това време...турбо бензин, никой по това време
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 босе

    30 1 Отговор
    Мнозина от вас не помнят "японските чудесии" от 80-те,как не искахме да повярваме,че това е възможно! Представете си сега на какво ниво са,ще речете ами те и Китай и Корея са недостижими вече....не не,тепърва има да се дивим на постиженията на японците....новините по телевизията ще се водят от хуманоид!
  • 24 Шофер

    21 1 Отговор
    Дам, уникална японска машина за времето си.
    Ето и клип
    https://www.youtube.com/watch?v=Tew__Byowgg
  • 25 Бай

    14 1 Отговор

    До коментар #13 от "Някой":

    Ами преди години имахме RENAULT 11 TXE ELECTRONIC - произведена 1985г. Е, нямаше навигация и автоматични светлини или пластмасово стъло и сензорен дисплей, но имаше дигитално табло, ел стъкла и огледала, борд комп., отчитащ разход на гориво , пляпаше на немски ако има оворена врата или капака на двигателя, ако има изгоряла крушка, ако нивото на антифриза е под минимума, нивот на масло също...седалките и возията - уникално комфортни...абе за времето си беше голяма работа. Само споделям, че е имало и други марки, при това Рено не са кой знае какви престижни, а са си правели по него време готини колички и то не концепции, а серийно. Още като се сетя за тази количка и ми става и готино и тъжничко, че ей така си отиде за скаП...
  • 26 Гост

    52 3 Отговор
    КЕЛЕШИ! половината от вас нямат и 1/4 от тези екстри,а другата половина карат с втора употреба гуми. Гроздето е кисело нали?
  • 27 Не казвам че е нямало такива модели.

    0 16 Отговор
    Добре изглежда. Интересно има много електроника по нея, а няма едно просто нещо електронно управление на климатика и въздушни възглавници. А има дигитално табло. За мен е Фотошоп.
  • 28 Чичко Историчко

    10 2 Отговор
    Много яка кола от по-добри времена. В същата година Съветският съюз спаси света от ядрена война. Потвърдено от САЩ, ама политически некоректно. Справка Гугъл.
  • 29 Max

    16 0 Отговор

    До коментар #5 от "Володя":

    Твоята талига едва ли има и 10% от тези екстри, но това не ти пречи да хейтваш!
  • 30 Шаран БГ

    4 0 Отговор
    Хубавото си е хубаво, но струва и пари. И не като начало, а най-вече като поддръжка. После /към 2000г./ стана страшно! Тъпканите с електроника машини понякога изкарваха душата на водача/ и на собственика/. Повреди се едно - дава дефекти на пет-шест места. Не всеки може и прави качествени полупроводникови елементи! Почти цялата нация в 80-те години се учеше да прави "цели" проводници
    Даже у ФВ-Голф имаше едни калпави печатни платки, че като се разтекат онези ми ти калаени пътечки, че като засвети оная каруца - като коледна елха.Леле мале....
    И сега съм на автомобил, който няма нищо от това, което е написано по-горе. И нямам излишни главоболия !!!
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Petar

    4 1 Отговор
    Само едно оточнение.... Системата GPS през 1983 не съществуваше, това са първите електронни карти, което си е голяма иновация за времето
  • 34 Едмонд Дантес

    1 1 Отговор
    България през 1925 до 1954 е произвеждала самолети . Какви коли , какъв Нисан.
  • 35 Радев

    1 0 Отговор
    Абе хора тогава имаше комунизъм в България и се караха само руски коли и тук там някой полски Фиат и шкоди и трабанти що спорите и се карате за глупости и информация нямаше за нищо.
  • 36 GPS навигация ама друг път

    1 0 Отговор
    Първоначално GPS е бил планиран като военен проект. През 1983 г., поради навигационна грешка южнокорейски граждански самолет с 269 души на борда навлиза в съветското въздушно пространство и е свален от руски изтребител. Предвид трагедията, която е можело да бъде избегната, президентът на САЩ разрешава използването на системата за граждански цели. През 1999 г. вицепрезидентът на САЩ Ал Гор обявява плановете на Белия дом за увеличаване на точността на GPS за цивилни нужди, чрез премахване на процеса на избирателен достъп и използване на допълнителни честоти. Методът на избирателен достъп е отменен през 2000 г., а използването на допълнителни честоти е част от процеса на модернизация на GPS.
  • 37 Онзи

    0 1 Отговор
    До 1998 години немските амтомобили нямаха оборотомер и ел стъкла...