Last news in Fakti

31 Януари, 2018 15:30 32 680 35

5 слаби места във всяка кола (ИНФОГРАМА)

  • автомобил-
  • експлоатация-
  • съвети-
  • инфограма

С времето и най-"зеленият" шофьор научава това-онова за устройството на автомобила и как да си спестява главоболия и разходи, а спазването на предписанията на производителя удължава живота на возилото. В конструкцията на практически всяка кола с ДВГ обаче има 5 невралгични точки, в които се коренят 99% от причините за скъпи и сложни ремонти. Ето кои са те и какви рискове крият.


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гларус

    102 3 Отговор
    Статията започна тъй обнадеждаващо (с хубавата мАнтьорка), а всичко приключи с омазани в масло ръце...

    Коментиран от #30

  • 2 Дърт шофер

    69 5 Отговор
    Хубава и полезна информация за тези, които знаят само името на това, което въртят като седнат на шофьорската седалка :))
  • 3 гост

    75 45 Отговор
    Дрън дрън ярина! Кой сменя спирачна течност на 2 години?

    Коментиран от #5, #9, #12, #32

  • 4 гост

    30 57 Отговор
    хм...за 20 години стаж, сменени 8 лични и безброй служебни автомобили и изминати сигурно 1 млн.1.5 млн километра никога не съм сменял спирачна течност. А пистов ремък само при смяна на ангренаж. Горивен филтър може би само при някое задължително ТО при новите служебни дизели, на личните също никога не съм сменял и не помня якога да съм имал гореизброените проблеми. Явно съм случил на коли.
  • 5 Темида

    20 9 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Аз сменям всяка година. Всички които са с под DOT5 трябва, ама да никой не го прави.
    А за първата точка е вярно, но ако двигателя е не-интерферентен (както е на моята кола примерно) може да скъсаш ремък без да се притесняваш за повреди като бонус.
  • 6 Авто

    47 2 Отговор
    Де да бяха само тези проблеми...щеше да е супер...ама още колко работи биха могли да се счупят, скъсат или износят...
  • 7 Иоуееееее

    20 2 Отговор
    А на мен ми вие преден десен лагер, ама ще изкара така до догодина, пред блока...
    После ще го мисля.
  • 8 гост

    30 20 Отговор
    А сега си представете , че всичко това ИЗЧЕЗВА при това ЗАВИНАГИ !! Включително спирачната течност и "изтървали" амортисьори , защото има разработени електрически спирачки и амортисьори , които даже произвеждат ток , вместо да употребяват !!
  • 9 Волвар

    16 15 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Публикувано във факти.бг: Дрън дрън ярина! Кой сменя спирачна течност на 2 години

    Аз.
  • 10 Ботев

    34 0 Отговор
    Добре е да знаете, че това са препоръки на производителя...После правете каквото си искате ...
  • 11 гвбгнйлкйхбвгф

    13 51 Отговор
    Само ако си доста тъп си купуваш кола с ангренажен ремък. Истинските двигатели са с верига. Тя се разтяга, но не се къса. Никога не знаеш кога ще се скъса ремъка. Колкото и често да го сменяш и колкото и качествен да купуваш винаги си на тръни къде ще останеш. И не е само проблема с оставането защото след себе си води обикновено голяма попара от бутала и клапани. Нулева надеждност или по точно обикновен съвременен боклук за балъци.

    Коментиран от #13, #14, #16

  • 12 ДВГ

    8 1 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Искаш неискаш това е положението, като отидеш на второто годишното обслужване ще ти го сменят.
  • 13 hmhmhm

    9 1 Отговор

    До коментар #11 от "гвбгнйлкйхбвгф":

    Дали? Ти да не си от хората дето никога ама никога не сменя верига. Да знаеш има хора който никога ама никога не сменят и ангренажен ремък. Както някой по горе беше написал това са препоръки от производителя не си длъжен да ги спазваш но евентуално ако ги спазваш ще изкараш по дълго време експлоатация, но да знаеш няма гаранция след като изтекат 5 години при никакви обстоятелства и при повечето коли е 3г и 5 те обикновенно са за някой компоненти. С други думи гаранция до изхода на автосалона и до там.
  • 14 някой

    29 4 Отговор

    До коментар #11 от "гвбгнйлкйхбвгф":

    разсмях се докато четох коментара ти. става ясно, че не си виждал верига на по-нов автомобил тънки са като велосипедни и се разтягат късат ...
  • 15 амг вечна мощ

    3 13 Отговор
    хаххахха маслен филтър да се запуши ?!?! За такова нещо чувам за първи път! При масления филтър проблема е като се разпадне тогава е проблем,НО запушен до сега ,не съм виждал хахха такава глупост ,не бях чел......

    Коментиран от #19

  • 16 Zorro

    26 0 Отговор

    До коментар #11 от "гвбгнйлкйхбвгф":

    Новите бензинови и дизелови двигатели с тънките вериги са консуматив.150 000 км макс и после на късмет. BMW феновете с 2.0 дизел знаят за това и много други марки имат проблеми с веригите и се късат много по рано от времето и км . за смяна.Нищо общо със старите двуредови вериги.

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 гост

    13 1 Отговор

    До коментар #16 от "Zorro":

    Чакай , още има ! На още по-новите са откъм съединителя и при смяна се сваля скоростната кутия , освен всичко останало , тоя кеф пробвали ли сте го ??!! Има някои дето предпочитат направо да извадят целия двигател със скоростите , та поне да не си чупят ръцете в теснотията !!
  • 19 Хахахаха

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "амг вечна мощ":

    И аз не съм чувал да се запуши. Плюс това добрите маслени филтри имат байпас клапан ако все пак се запуши някак.

    Коментиран от #20, #31

  • 20 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "Хахахаха":

    И за какво ти е тоя маслен филтър като се отвори клапана , умнико , за тапа ли ?? Да не мислиш , че е сложен за украса , имаш ли идея какво значи мръсно масло за двигател , все едно го жулиш със шкурка отвътре , еле пък на дизел , дето за 1000 км 50% вече са сажди в маслото !!

    Коментиран от #23

  • 21 Dido

    32 3 Отговор
    Най-висока смъртност на пътищата в Европа от една страна, от друга страна - хахаха, кой си сменя спирачната течност на две години, хахаха, кой кара зимата с нови зимни гуми, хаха кво ги слагате тези колани, ще се обесите... нещо да ви прави впечатление?!?!?
  • 22 ГГГГГ

    4 3 Отговор
    А, нещо за маслото да напишете? Или според тази "класация" да сменям само филтър и всичко е ОК!
  • 23 Иван

    3 3 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Виждал съм стари автомобили които могат да се карат и без маслен филтър.На мястото му има фабрично нещо като капаче,което може да се маха според желанието на собственика.

    Коментиран от #26

  • 24 Шофьор

    3 2 Отговор
    На мен ми се счупи алтернатора минлата година. Почна да мирише на изгорели жици в купето и на компютърчето почна да свети акумолаторче на целия екран в червено... Аз си мислех, че нещо не зарежда, но в един момент супер много се размириса на изгоряло и ми се изписа "Alternator failure"... :(
  • 25 идеот

    15 1 Отговор
    Най - хубавата кола е служебната! ;)
  • 26 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Иван":

    Сега за коли ли говорим или за музейни експонати ??? И да си чувал , че на тия с "капачето" се препоръчва смяна на маслото на 1-2 000 км ??
    И основен ремонт на 40-50 000 км ??

    Коментиран от #27

  • 27 Иван

    1 2 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Ти къде си го чувал (чел)?Дай линк да се образовам и аз :)!
  • 28 onq s konq

    6 1 Отговор
    Пишат ги тия работи и не мислят че на човек му се отщява да си кара колата
  • 29 PlimP

    5 0 Отговор
    предписания на производителя, господиииииииииии, първа смяна на масло на 30 000км., производителят не ви мисли доброто, другият филм е с вечните ангренажни вериги, тва да не са 80-те или 90-те
  • 30 Чича ви

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гларус":

    То винаги така приключва с хубава монтьорка. Все с омазване.
  • 31 амг вечна мощ

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Хахахаха":

    Масления филтър няма как да се запуши!!За да ина такъв проблем маслената помпа няма да е в ред и няма да качва масло до масления филтър тогава лампата на Маслото няма да изгасне.Проблем е също когато се запуши "ЦЕДКАТА НА МАСЛЕНАТА ПОМПА" .Но за "ЗАПУШЕН МАСЛЕН ФИЛТЪР" Чувам за първи път.Италиянеца дали е чувал за маслен филтър масло :D :D ..Така ,че маслен филтър няма как да се запуши това ,не е катализатор.Редно е първо автора да се информита ,а не да пишат глупости,знаят ,не знаят пишат...
  • 32 Франс

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Този който е патил и който си прави сметката.
  • 33 просто фен

    3 2 Отговор
    Не знам но има много глупости които са написани тук , ангренажен ремък да се сменя на 80 -120хил . км това е една нечувана глупост за мен. Работил съм в сервиз и един ремък нормалното време или така казано сигорно е на всеки 40-50 хил . км след тези километри всичко е бонус . На някои ремъци и дават 80,100хил . но този пробег и много относителен и си е чист късмет ако го достигнеш без смяна . Но ако минаваш на година по 10хил . км този ремък ще изгние 100 пъти и ще се скъса преди да достигнеш тези километри. Така че е най добре да се взменя поне на всеки 40-50 хил км или ако е малко пробега веднъж годишно или през година .Относно маслото препорачително е на всеки 10хил км . заедно с Маслен Въздушен и Горивен Филтър . На някои масла и дават пробег 30хил км но те са за бавно оборотни машини , като тировете и ако сложите подобно масло в лек автомобил , то ще си навлечете огромни неприятности . Дано съм бил полезен.

    Коментиран от #35

  • 34 незнайко

    0 0 Отговор
    Ако е вярно това, че спирачната течност поема "вода" има резон да греят дисковете без да натискаме спирачката !!! При загряване на цилиндърчетата спирачната течност сама притиска спирачките !!! Дали това е истина ??? Още утре започвам проверка !!!
  • 35 Кибик

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "просто фен":

    Ангренажен ремък всяка година, горивен филтър на 10 хиляди, да не сте собственик на сервиз и магазин за резервни части?