Last news in Fakti

31 Май, 2018 12:32 42 476 74

Защо все по-трудно се регистрират нови коли у нас?

  • кат-
  • софия-
  • нови автомобили-
  • вносители
Защо все по-трудно се регистрират нови коли у нас? - 1
Снимка: Shutterstock

Добре известен факт е, че средностатистическият българин предпочита автомобили "втора употреба". Причините за това са ясни и едва ли се нуждаят от някакъв коментар. А и акцентът на този материал е върху покупката на нов автомобил. По-конкретно става дума за проблем с регистрацията на нови автомобили в КАТ - София. Ситуацията се влошава вече няколко месеца и според официалните вносители на нови автомобили у нас, положението вече е нетърпимо. За какво става дума?

От известно време ситуацията в КАТ - София е отчайваща, коментират представители на вносителите на нови автомобили в България. В повече от 80% от случаите (при лотове от 5+ коли - 100%) за регистрация са нужни повече от 10 работни дни. Ако служител на фирмата вносител извади късмет, то ще успее в най-добрия случай да регистрира автомобил най-рано до 5 работни дни. По-бърза регистрация на нов автомобил от фирма вносител е немислима към момента, допълват хората, ежедневно сблъскващи се с тази задача.

Тук трябва да поясним, че проблемът не се отнася до частните лица, които отиват лично да регистрират или да пререгистрират автомобили. Те успяват да направят това обикновено в рамките на един работен ден, но невинаги.

От къде идва забавянето на регистрацията на нови автомобили?
По наша информация ситуацията е следната: Заявките за регистриране на автомобили в КАТ - София на ден са над 1 000. От тях приблизително 500 са от въпросните дилъри на нови автомобили. Дневният капацитет на КАТ - София обаче е... около 450 автомобила. Решението е с предимство да се обслужват хората на опашката, които чакат за регистрация на един автомобил, защото, представете си какво ще стане, ако започнат да обработват документите на един от вносителите, който идва в КАТ с 60 автомобила, например?

В момента обаче резултатът от тази ситуация е:
От една страна задръстени паркинги, от друга - големи финансови загуби за вносителите на нови автомобили. Заради проблема сделките се осъществяват изключително бавно, вносителите не успяват да предоставят новите автомобили на крайния клиент в срок, както и договорените рент-а-кар автомобили.

Това се отразява и на т.нар. fleet клиенти, при които всеки ден без автомобил носи финансови негативи и намалява производителността им. Не са малко крайните клиенти, които смятат, че вината за забавянето е на вносителите и искат разваляне на договорите за покупка. Към момента голяма част от дилърите "висят" с десетки нови автомобили, чакащи регистрация.

Решението.
Ако чакате да получите новия си автомобил и той се бави, знайте, че причината за това най-вероятно не е във вносителите. Не е обаче и в КАТ - София. Населението в столицата расте непрекъснато, а наред с това и броят на автомобилите, нуждаещи се от регистрация. А броят на служителите в КАТ - София си остава непроменен. За излизане от този проблем може би трябва да се намеси МВР, защото е добре известно, че в тези държавни структури решенията се взимат централизирано. Така "топката" е в ръцете на МВР, откъдето всички очакват решение на казуса. Защото, съгласете се, е недопустимо подобни проблеми да се случват в една европейска столица през 21 век.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Трила

    172 13 Отговор
    Супер статия, но дали я чете някой от МВР? И те въобще могат ли да четат, питам аз и отговор не искам.

    Коментиран от #17

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Айшето

    142 8 Отговор
    Ако са 500 автомобила на ден по 200 работни дни означава, че само в София на година се купуват 100000 нови коли.А дават статистика в страната само за 25-30 хил. общо.Кой лъже?

    Коментиран от #57

  • 5 Така е почти

    18 21 Отговор

    До коментар #3 от "Расулюлах":

    Ама който има кинти си взима, който нема не ще да робува ;) Аз съм със стар трошляк, който до година заменям с нов и не му мисля секи път дали ше ме остаи на пътя. 4-500 лева на месец ще ги жаля кат тряя
  • 6 Бриго Бичкията

    92 2 Отговор
    Проблема е много лесен за решение, да се поогледат на запад и ще разберат как работят институциите за регистрация там.
    Например запазването на номера съкращава процедурата за регистрация и пререгистрация наполовина.

    Коментиран от #43

  • 7 Роб до гроб

    37 4 Отговор

    До коментар #3 от "Расулюлах":

    Чувството за робство е само при тези, които нямат пари, надали ако имаш пари, ще ти се струва, че робуваш на колата или пък на каквото и друго да било.
    А и колата е най-малкият проблем, ако се вгледаш внимателно и помислиш, ще разбереш колко по зависим си от още хиляди неща и хиляди хора, пред които, дори скъпото обслужване на хубава кола бледнее...

    Коментиран от #12

  • 8 DAR

    70 8 Отговор
    Пълна глупост. Истинският проблем са онези 50 човека, които се редят по няколко пъти на ден и регитрират коли на търговци на старо. Те си плащат да минават по-бързо и теглят по 100 билета. последния път, тази година, дадох на такъв 50 лв и колата беше готова за 2-3 часа. Отидох да си я взьема същия ден.

    Коментиран от #11

  • 9 Доктора

    11 39 Отговор
    Пълна измислица.Преди 2 мес. регистрирах кола в КАТ София,точно за 4 ч.. Отидох в 7 и в 11 си тръгнах.

    Коментиран от #15, #32

  • 10 Joro

    86 5 Отговор
    A защо от 5-6-8 гишета винаги работят по 2 защо служителките са разни лелички който им отнема по 10мин работа с компютъра а реално е за 2мин почивки са през 30мин там е пълна парадоя на каналите ония педали чоплят семки и държат затворени вратите без да пускат коли ненормална работа.Всички трябва да се уволнят от там

    Коментиран от #14, #70

  • 11 4321

    35 1 Отговор

    До коментар #8 от "DAR":

    То навсякъде е така само че вече е 100 услугата
  • 12 Пешо Мъката

    25 7 Отговор

    До коментар #7 от "Роб до гроб":

    Кат имаш пари робуваш на парите. При тази система е така цял живот тичаш след морковчето докато се гътнеш в трапа, без морковче.
  • 13 ГГГГГ

    23 8 Отговор
    За сведение на Р.С. "у нас" НЕ е само София! Долно подвеждащо заглавие. И на проблема има решение- изнася се вносителя от СФ в Перник, Плевен или друг град и там няма тези проблеми.
  • 14 пет

    44 1 Отговор

    До коментар #10 от "Joro":

    Знаеш ли защо? Защото държавният служител,за клиента е звяр.Имате, нямате,надницата си върви.
  • 15 МаКАТа

    22 3 Отговор

    До коментар #9 от "Доктора":

    хайде прочети по-внимателно статията и после изказвай глупавте си крайни мнения. Или си некое ченге недодялано, а?
  • 16 ПАПУА НОВА ГВИНЕЯ

    41 23 Отговор
    Първо да уточня ,че мен ма боли гъ.а за шопите и таз новина вообще ни ма интирисуа лично ма ми е кеф иначе ,че на шопите им е гадно !
    Второ искам да кажа ,че СофиА е МИНАЛА покрай европейска столица ,искам да кажа ,че СофиА е по скоро европейско СЕУО в някаква забита провинциа на Европа хаха

    Коментиран от #35

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Шофьор

    47 3 Отговор
    Проблема има просто решение- всеки пункт за годишен преглед да може да регистрира коли, обаждаш се , записваш си ден и час и край! При наличието на такава съвременна техника всичко може да се записва, документира, онлайн, офлайн и т.н. , за да няма измами, тарикати и всякакви далавери! Съответно строги наказания и реномирани пунктове !

    Коментиран от #58

  • 19 Ставри

    25 2 Отговор
    Автомобилите трябва да се регистрират в общините по документи, включително онлайн, ама и там няма да е китка.
  • 20 креи

    23 1 Отговор
    Оправете тоя КАТ че ни писна-на к.........а
  • 21 Пич 1

    32 0 Отговор
    Извинете за тъпия въпрос ,но какво става тук лесно?И кой мисли за гражданина на майката България,за да му е лесно?Иначе много ще станем Европейци и ще се разлигавим!!!!
  • 22 Цветомир

    28 4 Отговор
    Малко информацията Ви е подвеждаща. За 2017 са продадени за цяла България 37 938 броя нови автомобила, а вие твърдите, че в КАТ всеки ден 500 са чакащите коли за регистрация на дилърите и то само за град София. Нещо сметките не излизат. Не знам до колко е достоверна всичко описано по-горе от вас.
  • 23 Калин

    20 3 Отговор
    Като имаш брада, ще си купиш и гребенче. Дреме ми на дедовия за мошениците с новите коли, дето са N1 и за 450к.с. имат 10лв. данък
  • 24 Сигнал

    22 1 Отговор
    Видинският КАТ заради Румънски коли които регистрира селяка Иван влата се чака с дни,няма ли кой да го разкара от там този грозник регистрирал хиляди коли на поставени лица.
  • 25 rio

    15 1 Отговор
    кат сигурно не могат да прочетат тази статия една излишна държавна хранилка наречена кат......милиони на месец наши пари
  • 26 КААААТ

    17 0 Отговор
    Проблема КАТ ли го прави или хората които работят там и правят организацията да съществува в този си ужасен вид.
    Или някой прави така да закрият КАТ като СОД и да мине в частни ръце.
    Тогава проблем няма да има...а сега защо има ?????
    Думата държава за нас е лоша дума май????

    Коментиран от #63

  • 27 rio

    15 1 Отговор
    и в Африка има повече ред селски кат
  • 28 асддса

    25 0 Отговор
    Просто опростете процеса на регистрация. След това наемете още служители - проблемът е решен
  • 29 SAAB

    26 3 Отговор
    Не занимавайте МВР-то с глупости .......момчетата са толкова заети , издирват избягалите затворници за чието бягство знаеха от една година ! :)
  • 30 ало шефчетата от КАТ

    28 0 Отговор
    КОЙ ГЕНИЙ РЕШАВА,НА ВСЯКА СЛЕДВАЩА КОЛА ДА СИ СМЕНЯМ НОМЕРА? В ГЕРМАНИЯ ПО ТЪПИ ЛИ СА ОТ НАШИЯ КАТ?

    Коментиран от #59

  • 31 Митко Димитров

    10 5 Отговор
    Не е никак до опростяване на процеса ни до наемането на служители, просто това не е тяхна работа. Регистрациите трябва да се изведат от КАТ .
  • 32 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "Доктора":

    доФторе, вчера от 6.30 до 14.30 как ти се струва....повярвай ми не си измислям
  • 33 корекция

    9 1 Отговор
    Славчеееееев,Славчев,коригирай ,вместо предпочита-може да си позволи.
    "Публикувано във факти.бг: Добре известен факт е, че средностатистическият българин предпочита автомобили "втора употреба"."
  • 34 Закривай

    3 2 Отговор
    От който нищо не става в КАТ и ДАИ работи!
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Стоян Димитров

    18 0 Отговор
    Още малко. Скоро няма да останат българи в държавата и проблемът ще се реши от самосебеси.
  • 37 Кой?

    25 3 Отговор
    При заплата 600лв/700лв ,кой луд ще отиде на КАТ да работи от 7.30 до 17.00?Кат София ,търсят хора да се наемат, ама желаещи няма.Случва се дори ,да се викат служителите на Кат да ходят по районите да дават обяснения за Заявления, които те са пуснали .Въпроса е ,защо не-грамотния, който бере череши, изкарва 120лв на ден ,а грамотен човек получава 600лв/700лв на месец ?Еко таксата от 30лв стана на 300лв ,от къде на къде ?Кой взе парите- 500коли в софия на ден х300лв(екотакса) 150000лв на ден х260 работни дни- близо 30 милиона на година само за София ами другите градове?Варна ,Бургас,Пловдив и т.н станаха май стотици милиони лева на година в частен джоб ..,но пари за заплати няма .Да се направи заплатата на служителите 1000лв ,да се купят още 10компюръра и 5печетарки, да се отворят още 15нови работни места и проблема е решен.

    Коментиран от #40

  • 38 Кой?

    11 2 Отговор
    А относно ,официалните вносители на нови автомобили ,които не чакаха по опашки и бяха привилегировани от предишното ръководство, не се оплакваха с години ,гражданите ги чакаха и чакаха по гишетата да си напишат новите автовози с коли ,проблема не е от днес или вчера ,сега като опря ножа и до тях реват ,като деца .Всеки ден пускат платени новини за ужасните опашки на Кат за да се оправдаят ,пред клиента Баровец, който иска и дава 1000лв да му се регистрира колата и 1седмица не може да си я вземе.Голяма трагедия :)алчни за пари ,като не можеш да я регистрираш дай на баровеца да иде на Кат ,така за 1 ден ще е готов ,нали така се говори в статията ,пък дали той или упълномощенно лице ще е на Кат ,все тая. Aман от тарикати ,бързаци .
  • 39 Чочо

    8 1 Отговор
    Елате в КАТ Варна да почакащ 3_4 5 дни и тогава ще си говорим
  • 40 Язе

    20 2 Отговор

    До коментар #37 от "Кой?":

    Въпроса е ,защо не-грамотния, който бере череши, изкарва 120лв на ден ,а грамотен човек получава 600лв/700лв на месец ?

    Повечето от тези които са на полето да събират череши са по-грамотни от повечето полицаи.И отговора на въпроса ти-Зашо взима 120лв.на ден берачи на череши е..Защото работи.Аз полицай да върши нещо почти не съм виждал.
  • 41 Чочо

    8 1 Отговор
    Елате в КАТ Варна да почакащ 3_4 5 дни и тогава ще си говорим.Там трагедията е пълна не от сега а откак се регистрират коли,Всичко работи на далавера а заплатите са имкато бонуси за добре свършена работа,Добре ще е и министара да отиде да повиси 4 дни да почуства как се чуства обикновенният човек,
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 КАТ СОФИЯ

    6 0 Отговор

    До коментар #6 от "Бриго Бичкията":

    Е да,ама нали трябва да се лапат едни парички от смяна на табели...

    Коментиран от #50

  • 44 милиционер

    2 1 Отговор
    министерството на транспорта те издават технически преглед кат не е тяхна работа да регистрират коли и камиони
  • 45 От селото.

    5 0 Отговор
    Има голям брой млади хора ,завършващи образованието си ,които могат да помагат на служителите на КАТ и това да им се води като стаж.Примерно.
  • 46 Анонимен

    8 0 Отговор
    Това за броя на служителите, че са малко е глупост.
    И във Варна е същото, 800 служителя прекарват 200 коли.
    Просто ако накарат тези където си ровят по дупките капацитета на КАТ ще се качи със скромните 200%
  • 47 Йййййй

    5 2 Отговор
    Елате да видите какво е в РУСЕ
    Пълен батак!
  • 48 Анонимен

    9 0 Отговор
    Или средно на кола се падат по 8 човека. Сигурен съм, че в Мерцедес 8 човека за един ден правят поне 2 автомобила. А нашите за един ден номер не смогват да им завият.
  • 49 dedal

    4 0 Отговор
    Този Чочо голям оптимист с тези 3-4-5 дена.
    Взеха ми талончето за изпуснат преглед и 4 месеца немогат да си го прибера. Всеки ден се редят в КАТ Варна на опашката. И няма прибиране. Направо си взех нова, а старата ако някога си взема талона ще я бракуван. Тя ражда хвана и не става за нищо вече.
  • 50 Бриго Бичкията

    3 0 Отговор

    До коментар #43 от "КАТ СОФИЯ":

    Те пак ще си лапат, фирмите които ще извършват този вид услуги няма да са мои и твои, имам впредвид на простосмъртни.
    По скоро си е въпрос на манталитет, да има опашки, да чакат и да се бутат хората, да се изнервят до макс и т.н.
  • 51 From USA

    3 1 Отговор
    Всички пунктове за ГТП, трябва да се лицензират за регистрация на автомобили и така ще се реши проблема много бързо.
  • 52 Яна

    2 1 Отговор
    Говорите и пишете глупости! Чисто нов автомобил със сертификат от производителя по закон може да се регистрира БЕЗ а-ла да бъде физически представен в съответния КАТ. Обработката на документите на такъв автомобил отнема поне половин час, ако системата върви и не запъва, и още толкова да ти извадят талона. Но ако искаш да регистрираш 60 коли наведнъж пък не ти се чака на опашка като останалите, това е друг въпрос...
  • 53 dedal

    4 1 Отговор
    SAAB ти остави затворниците. Нашите във Варна 5 часа търсят катаджия способен да чете, за та дазбврат на кого е катастрофиралата гола ( в колата човека си оставил книжката, личната карта, застраховката, талона и даже за бонус договор за покупка)
    И 5 часа търсят някой да познава буквите за да прочете името на собственика ;)
  • 54 Справедливост

    10 1 Отговор
    Истината е, че няма желание да се оправи този проблем заради тоталната корупция на всички нива в държавата.
    Ако имам възможност ще оправя този проблем точно за 24 часа, и то не само с вечни номера/ един номер за всички коли, които си притежавал, притежаваш или планираш да купиш/, но и с редица дейности от бъдещето - онлайн регистриране, посещение на място при теб до 3 дни от молбата ти на инспектор, достатъчно е да имаш само електронен подпис и дебитна карта, нови номера с куриер до теб за 24 часа.....и т.н. и т.н. Но затова трябва държавна воля да се направи електронен КАТ, вързан с общините, нотариусите......Това е антидържава в момента, всеки се опитва да живее в нея, но не се получава....
  • 55 dedal

    7 1 Отговор
    До Яна
    И какво каза сега. Значи на родния КАТ му трябва един час да завие един болт и то не чак да го завие, защото автомобила не ходи на място, а просто да даде един болт за да си го завие сам.
    И според теб всичко е нормално?
    Ако искам да регистрирам 60 автомобила, аз лично завивам 60 номера за 30 минути и то в слъчай, че са на терсене място.
    Всичко друго е пародия на работа.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 гощо

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Айшето":

    Общо бе Айше чети внимателно. Втора употреба и нови. Щели да местят регистрацията в ДАЙ. Демек опашкита само ще са на друг адрес според мен
  • 58 Иво

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Шофьор":

    Да, обаче забравяш в коя държава живееш, обаче:))
  • 59 един там

    4 0 Отговор

    До коментар #30 от "ало шефчетата от КАТ":

    Е нали трябва да ти вземат парите за новите номера. Как така ще си караш със старите и няма да си платиш и няма да чакаш с дни, за да си регистрираш колата. Друг е въпросът, че в Германия процедурата по регистрация на автомобил (нов или стар без значение) е максимум 1 час. А да не говорим, че можеш да си избираш номер с еднакви цифри или букви и това ти струва 12 евро. В БГ е хиляди лева. Направо нямам думи в каква к0чина се намираме. Тези от ГРОБ ще закрият държавата...
  • 60 Порицай полицай

    4 1 Отговор
    В държавите които са 100 години напред от нас проблема е решен с електронно свързване на всички звена по веригата и съответно там корупцията е сведена до минимум.Колко от първите на оашката са си платили знае ли министърчето на вътрешните работи?Едва ли.Вчера си е направил труда да види как става регистрацията и се е хванал за т----те опс главата.Господинчо министърчо ако не можете да направите реформата и структурната организация на ниво си подавайте оставката.А целта на всички в тази корумпирана система е една.Да се нагушкат докато са на работа и като се пенсионират да вземат една фуражка с пари и висока пенсия за първа категория труд.А раята кучета я яли.Кой бит,кой ограбен изнасилен или убит там сме гола вода в МВР-то.
  • 61 Германия

    5 1 Отговор
    80 милионна Германия по - тъпа ли е от 6 милионна България.

    Когато се премахне лобито нотариус и КАТ (така наречената корупция, ще станем европейци.
  • 62 Атанас

    1 0 Отговор
    Нищо ,ч е не сме в столицата - пак си имаме проблеми с регистрацията - отиде цяла седмица всеки ден - на края на деня оставах я 3 , я 5 кола докато накрая в петък отидох в 03.00 часа пред портата на КАТ / да - в 3 сутринта по тъмно/ - и няма да повярвате - преди мене имаше къде 20 автомобила, панаир вви казвам - е в петък - успях - това са мъки , какви мъки....
  • 63 Пешо

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "КААААТ":

    Право в десятката!
  • 64 ПЕтър

    1 0 Отговор
    Лесно е, да се отвори 1 пункт който да е само за нови коли от дилъри в другата част на София
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Оня С Коня

    0 0 Отговор
    Здравейте, Съфорумници , има и да го кажем ,,по-малко отнемащ време'' начин т.е. взимаш по един приятел за всяка ,,опашка'' и горе-долу за 2 часа си готов, лично съм пробвал вече два пъти и работи, с ДАИ ще е същата гледка като и в КАТ още повече, че ще преназначат всички от КАТ там а както знаем те са особенно ,,работни''
    Пожелавам успех на всички бъдещи ,,клиенти'' ;)
  • 67 Стефан

    2 0 Отговор
    Купувал съм си автомобил в Англия,и ето как е системата.Собственикът на автомобила изкара един талон в който ръкописно попълних моите данни и пуснах в пощенска кутия.След седмица получих в пощенската ми кутия същия талон на който пише ,че аз съм новия собственик.И ако реша да продам автомобила в този талон се попълват данните на новия собственик.С две думи никаква бюрокрация.Цялата процедура струва един пощенски плик и една пощенска марка на стойност 1лв.
  • 68 Живко Абрашев

    1 0 Отговор
    Преди месец регистрирах мотор в Англия, верно не нов но системата е същата. Изисквам да ми изпратят по пощата формуляр, попълвам моите данни и данните на мпс-то минавам МОТ /т.е. преглед/ и пращам фактура или европейски талон за мпс, документа от прегледа, такса за регустрация 50 кинта и вноска за пътен данък, освен това копие на лична карта или паспорт и документ удостоверяващ адреса на който живея, в случая фактура за платен интернет. Изпращам целия пакет, след 3-5 дни ми пристига талона с всички съпровождащи документи които съм изпратил, без формуляра с данните на мпс. С талона и лична карта отивам в магазина и ми правят рег. Табела. И определени търговци които имат пряво да правят табелите. Няма висене по опашки няма нерви няма нищо. Ако мпс е регистрирано/ както в моя случай с българска регострация и застраховка/ мога да си го карам спокойно докато ми дойде новия английски талон. Общо взето не пълним гушите на администрацията и не висим по опашки да чакаме някой дет регистрира 100 коли на куп... лесно е
  • 69 XXX

    5 0 Отговор
    Както винаги легендарните Български институции са оше в 19 век..a че ги мързи да работят и няма никаква организация е друг проблем
    Тук (Осака, Япония) за нови номера се запазва час онлайн и цялата процедура трае макс 15 минути.така казват. За пререгистрация която правих миналата година- продавачът ми даде синия талон (=големия) като му преведох парите и след 3 дни куриер ми донесе новия с моите данни и взе стария. Никой не е ходил никъде по никакви опашки. Всичко е онлайн защото сме векът на интернета все пак
    Въпросът е как така за толкова години не се намери министър който да погледне как става в нормалните държави и да нормализира нещата
  • 70 Pljad

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Joro":

    Не че нещо, но и ПЦ-тата са им от миналият век, както и принтерите.
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Трифонов

    0 1 Отговор
    Решението е, като се направи пътния данък на 10 годишния кенеф - 5000 лв. Ей това е решението! И то далеч не само на този проблем!!! 500 дръгела на ден... всеки ден... После, що като се блъснат с 90 км. ч., умирали... Ами нормално е...
  • 74 Ибрикчията

    1 0 Отговор
    Дилърчето всеки ден да се реди на опашка като обикновените граждани и да си регистрира съответния автомобил......
    .....