Британската агенция JATO Dynamics публикува класация на най-търсените модели в 28 европейски държави от началото на годината. Най-купуван продължава да бъде вездесъщият Volkswagen Golf, но във врата му диша един по-скромен роднина от Чехия.
Австрия
От началото на 2018-а в Австрия са продадени 4 281 "голфа". На второ и трето място са Volkswagen Polo и Tiguan (3 394 и 3 066 екземпляра съответно).
Белгия
Белгийците са купили 5 246 бройки от Golf. След немския бестселър се подреждат Renault Clio (4 868) и Hyundai Tucson (4 007).
Великобритания
Британците определено предпочитат Ford Fiesta, която изпреварва Golf с 40 619 срещу 26 685 продадени екземпляра. На трето място се подрежда Nissan Qashqai (21 171 коли).
Германия
С 65 327 продадени коли Golf остава недостижим на върха в родината си. Втори е Passat (24 370), а тройката допълва Ford Focus (23 383).
Гърция
В южната ни съседка от началото на 2018-а са купени 2 267 "яриса". След малката Toyota се класират Peugeot 208 и Nissan Micra с резултат 1 791 и 1 456 продадени автомобила.
Дания
Дания е единствената страна, в която Peugeot води по продажби. Заслугата е на модела 208, от който са продадени 2 968 бройки. Следват го Nissan Qashqai с 3 095 и Golf с 2 245 реализирани автомобила.
Естония
От началото на годината в балтийската страна са купени 361 "октавии". Тиражът на втория и третия - Toyota RAV4 и Toyota Avensis - е 347 и 289 бройки.
Ирландия
Най-купуваният модел в страната е Nissan Qashqai (2 968 коли), който измества от върха лидера за 2016 и 2017 г. Hyundai Tucson. Кореецът заема второ място с 2 822 продажби, а на трето се подрежда Golf с 2 521 коли.
Испания
Първо и второ място на испанския пазар логично заемат модели на Seat. От Ibiza и Leon са продадени съответно 13 704 и 12 308 бройки. Трети е Nissan Qashqai с 10 673 коли.
Италия
В челната тройка по продажби на Ботуша попадат само модели на Fiat. Първа е Panda (43 486 бройки), втори е 500 (21 503), а трети - 500Х (21 307).
Латвия
Макар и само с 309 продадени бройки лидер на латвийския пазар е Golf. Следват го Nissan Qashqai и Toyota RAV4 с резултат съответно 273 и 187 продадени автомобила.
Литва
Литовците си падат най-много по Fiat 500, от който са купени 897 бройки. Популярен е и 500X, който изпреварва Octavia с 629 срещу 382 продажби.
Люксембург
В малкото херцогство от началото на годината са купени 898 "голфа". Tiguan заема второ място с 385 продажби, а на трето се класира Renault Clio (363 бройки).
Норвегия
Най-популярният модел в скандинавската държава с най-големи залежи на петрол е Nissan Leaf (3 995 бройки). VW Golf се подрежда на второ място с 2 986 продадени коли, а на трето е друг електромобил - BMW i3 (2 043).
Полша
Първите две места по продажби в страната заемат Skoda Octavia и Fabia, от които са купени съответно 7 267 и 7 106 екземпляра. Трета е Toyota Yaris (5 735 коли).
Португалия
От началото на 2018 г. португалците са купили 5 172 бройки Renault Clio. Nissan Qashqai и Peugeot 208 имат еднакъв резултат - по 2 577 коли.
Русия
Тройката на най-продаваните модели в Русия оформят Kia Rio (33 893 бройки), Lada Vesta (32 119) и Lada Granta (28 004).
Румъния
Първите две места в страната заемат модели на Dacia - Logan и Duster (5 220 и 2 399 бройки). Skoda Octavia измества Sandero от третата позиция с 1 201 продажби.
Словакия
Лидерите на словашкия пазар са същите като в Чехия: Skoda Octavia, Fabia и Rapid (1 909, 1 778 и 1 160 продадени коли).
Словения
Най-купуваният модел в страната е Renault Clio (1 582 бройки). Следват го Golf и Polo (1 101 и 986 продажби).
Унгария
Лидер на унгарския пазар с 4 300 продадени бройки е Suzuki Vitara. Skoda Octavia са избрали 2 246 души,. На трето място е Opel Astra с 1 683 екземпляра.
Финландия
С 2 105 продадени автомобила Octavia е лидер и във Финландия. На второ място се подрежда Nissan Qashqai (1 890 коли), а на трета - Toyota Yaris (1 715).
Франция
Renault Clio няма конкуренция в родината си. От модела са продадени 42 374 бройки. Следват Peugeot 208 с 37 241 и Citroen C3 с 30 005 автомобила.
Холандия
Холандците също купуват най-вече Golf - 5 643 коли. Ford Fiesta и Renault Clio заемат второ и трето място с резултат съответно 4 448 и 4 192 продадени автомобила.
Хърватия
Трите най-купувани модела в страната са Skoda Octavia, Renault Clio и Opel Astra - съответно с 1 253, 1 090 и 699 продажби.
Чехия
Skoda без изненада води по продажби в Чехия. На първо място е Octavia с 9 510 коли. Следват Fabia (7 730) и Rapid (5 210).
Швеция
Новото поколение на Volvo S90/V90 безапелационно води класацията в родната Швеция с 11 хил. продажби. На второ място също се подрежда Volvo - XC60 (5 461 екземпляра), а на трето - VW Golf (5 432).
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 България
17:17 04.06.2018
2 гост
17:29 04.06.2018
3 Бай Хой
Коментиран от #4, #18, #31
17:34 04.06.2018
4 Реалист
До коментар #3 от "Бай Хой":
То и не трябва да бъде, там по-големите държави гледат на по-малките само като източник на евтина работна ръка, място за почивка и авантюри и пазар за китайски стоки, щамповани със западни имена ) Това е днешната ЕС реалностКоментиран от #28
17:37 04.06.2018
5 Путин Властелин
17:50 04.06.2018
6 vasik atanasova
няма ги премиумите
това са народни коли
не впечатляват с нищо
няма емоция
Коментиран от #19
17:56 04.06.2018
7 Геройи
Коментиран от #8
18:07 04.06.2018
8 Антон
До коментар #7 от "Геройи":
В България задължително премиум, но нов внос, минимум 5-ти подред собсъвеник, а самото мпс е съсс статут на бракувано от държавата където е внесено.Колко ганьовеца ще се качат на нова октавия, фабия, фиеста, фокус, меган или подобни коли.
Дааа чужденеца иска да кара нова кола в гаранция , след 3-4 год. да я махне и вземе следващата и въобще не го интересува какво мислят съседите. Тука кварталните капацитети още ти говорят за 124, ауди айце и подобни, автоморгите просперират щото за кайена на 15 год не му се дават пари за части, ес класата е с газ защото задължително трябва да е мерц и те така.
Коментиран от #14
18:18 04.06.2018
9 Нещо за Дания
Някакси 3095 < 2968
18:46 04.06.2018
10 LDS4
19:18 04.06.2018
11 Spec b
19:22 04.06.2018
12 148
19:48 04.06.2018
13 bednqci
20:05 04.06.2018
14 мъдър мен
До коментар #8 от "Антон":
Нищо ново под слънцето.И преди хората са предпочитали стар кон пред младо магаре20:34 04.06.2018
15 БГ reality
20:58 04.06.2018
16 Ставри
20:58 04.06.2018
17 Алфа Ромео
22:30 04.06.2018
18 БМВ фен
До коментар #3 от "Бай Хой":
Що да не е????Тоалетна на Европейския съюз кой е????
Белите роби????
23:06 04.06.2018
19 Христо
До коментар #6 от "vasik atanasova":
Правиш ли разлика между най-продавани (за лична употреба в градовете, служеби коли...) и премиум(за пътувания на бизнесмени на дълги разстояния)? Двете категории са съвсем различни и нормално най-продавани да са колите от ниския и среден клас, които се ползват за много повече неща от много повече хора. По твоята логика за да няма криза в Европа, то всеки европеец трябва да има поне по един премиум за да ходи до работата ;)02:12 05.06.2018
20 smeh
Коментиран от #22
02:46 05.06.2018
21 ПУТКИН
Коментиран от #29
07:56 05.06.2018
22 FMC
До коментар #20 от "smeh":
Е сега разходите ти да не са по-малко?Аз също карах нови и последната ми вече прави 7 години. Каското и още не може да падне под 700 лева, а бе 1400. В сервизите цените вдигнати и хоп, приготвил съм 2000 лева другия месец за обслужване и застраховки! И това колаа на 7 години!Коментиран от #26
09:05 05.06.2018
23 GTE
По-добре е секи да е с нова Дачия, Рено или Шкодичка и да се кара със 110 км, отколкото това което се случва ежедневно.
09:19 05.06.2018
24 вижся
11:07 05.06.2018
25 123
11:43 05.06.2018
26 smeh
До коментар #22 от "FMC":
Събрали са се накуп разходи, иначе като цяло си супер - за 700лв Каско, мога само да мечтая. А ти още в официалния сервиз ли ходиш? Това беше първото нещо от което се откопчих, като свърши гаранцията.Цените във фактурите им бяха, все едно си погледнал тавана и ти е дошло въображаемо високо число нейде из мислите и си го написал на листа. Върха на наглостта беше при демонтаж на кори, да ме таксуват за счупените копчета по 12лв. на копче, което си е тяхна вина. Не знам как се поправят/подменят копчета, но бяха вписали 32бр.!!!! И това го разбираш постфактум, като ококориш ЕЙ ТАКИВА ОЧИ, заради цената. Щото, не са само те, а още куп простотии, които неимоверно оскъпяват и накрая фактурата идва x2, спрямо това което си предвидил като бюджет. Толкова не ми се разправяше, щото дали са били счупени или оправени НЯМА как да се докаже. Та понеже пита дали сега ми е по-евтино...спрямо докато беше в гаранция...направо ми се вижда без пари. Навъртял съм 190к и като цяло още карам предимно на консумативи, които не са с надутите цени от дилъра. Отделно нямам 900+лв вноска за каско, както беше в началото. А бе, направо е рай сега.
11:53 05.06.2018
27 Алексей
14:04 05.06.2018
28 Чочо
До коментар #4 от "Реалист":
Абе приятел,какъв пазар за евтина работна ръка.Ние ,тук вземаме мизерни пари и не можем да си оправим държавата,тръгнали сме да се сърдим на хората.А за вноса,бил китайски или незнамкакъв си,запада ли ти казва откъде да внасяш.....?Тово,че сме си помии и си търпим некадърните корумпирани управници,никой не ни е виновен....!!!14:53 05.06.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Ильо
17:46 05.06.2018
31 Отв
До коментар #3 от "Бай Хой":
Отвратително е, нали ?23:26 05.06.2018
32 Густо Майна
23:46 05.06.2018
33 XXX
...а навсякъде в цивилизования свят ако не ти се губят пари от обезценяването на новата кола си взимаш разумен вариант - втора употреба - тоест 2-3 годишна
Не разбрахте ли че се правите на каквито не сте в бракувани *нововноси* . ТОВА ВЕЧЕ Е ПСИХИЧНО ЗАБОЛЯВАНЕ
03:02 06.06.2018
34 Гост
12:34 06.06.2018