1 Септември, 2018 11:00 24 874 47

Тествахме първото SUV на Seat

  • seat-
  • ateca-
  • тест
Тествахме първото SUV на Seat - 1

Преди да си "омеша шапките" с VW, Seat изключително рядко прибягваше до производство на автомобили с повишена проходимост. А и не им бяха необходими, след като в слънчева Испания, където марката продаваше най-много, такива коли почти не се търсеха. Откакто Volkswagen се сдоби с универсалната модулна платформа MQB, сеньорите започнаха да променят политиката си. Защо пък да не пробват с коли с повишена проходимост, след като такива се търсят все повече в Европа, а и германците са свършили половината от работата им?

Тествахме първото SUV на Seat

Търсенето на SUV-та на Стария континент предвещаваше появата на нов бестселър за марката и Seat в крайна сметка се реши на тази стъпка. Направи SUV, което е реален конкурент на един от най-продаваните подобни автомобили - Nissan Qashqai. Моделът се нарича Ateca, но толкова ли е добър, че да се противопостави на доказалите вече качествата си конкуренти? Отговорът на този въпрос открихме след обстоен тест на първото SUV на марката - Ateca 2.0 TDI.

Тествахме първото SUV на Seat

Що се отнася до технологии, то трябва да кажем, че те са на ниво. Заимствани са от VW и са се доказали с времето. Версиите с предно предаване са с окачване тип McPherson отпред и с цял мост отзад. По-стойностните, какъвто беше и тестовият автомобил, са с 4х4 предаване. При Seat то се нарича 4drive, но е аналогично със системите на останалите марки от концерна. Разполага с пето поколение на муфата Haldex, като при 4х4 версиите задното окачване е многолостово.

Тествахме първото SUV на Seat

4х4 системата се справя завидно добре с доста трудни терени. Особеност при Seat е контролер, подобен на хокейна шайба, разположен в хоризонталната част на централната конзола. От него се сменят различните режими на DSG трансмисията. Симулацията на самоблокиращи диференциали върши отлична работа и като цяло проходимостта на Ateca може да се определи като добра, естествено имайки предвид класа, в който е позициониран моделът.

Тествахме първото SUV на Seat

Клиренсът е под средното за класа, но при 4х4 версиите на Ateca е завишен с един сантиметър спрямо предноприводните варианти. Сравнително късото междуосие обаче компенсира донякъде по-ниския клиренс. За външния вид най-добре говорят снимките, но ние го определяме като модерен и същевременно с това леко консервативен. Интериорът пък е практически аналогичен с този на хечбека Leon, а мултимедийният комплекс и дигиталните прибори са заимствани от VW.

Тествахме първото SUV на Seat

Тестваният от нас автомобил беше оборудван с най-високото ниво на екипировка Xcellence, при което присъстват екстри като инфотеймънт с технологията Full Link и поддръжка на протоколите Apple Carplay и Android Auto, салон с алкантара и т.н. Седалките са твърди по немски, но са относително ергономични. Самите материали не са скъпи, но пък сглобката е отлична. Паразитни шумове и скърцания в купето липсват, въпреки по-твърдата возия.

Тествахме първото SUV на Seat

Окачването е стегнато, воланът е информативен, а кренът в завоите е минимален. Последното обаче е за сметка на по-твърда возия, която се отразява на комфорта при по-дълги пътувания. Като цяло недостатъците, които ни направиха впечатление са по-лошото затваряне на вратите, по-твърдата возия и по-евтините материали в салона. Достойнствата на Ateca 2.0 TDI 4drive обаче определено са повече от минусите.

Тествахме първото SUV на Seat

Отличен дизелов двигател, характеризиращ се с нисък разход на гориво (смесен под 6 л. на 100 км.) и с предостатъчна мощ от 190 к.с., DSG трансмисия с два съединителя и с мигновено превключване на предавките и много прилична 4х4 система, са оптимален вариант за сравнително лекото купе на Ateca (1 470 кг.) А що се отнася до цените, евтина или скъпа е Ateca, преценете сами.

Тествахме първото SUV на Seat

Тествахме първото SUV на Seat


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 VAG

    25 83 Отговор
    VAG групата няма конкоренция!!!

    Коментиран от #9

  • 2 гост

    40 29 Отговор
    Шкода никога няма да е сеат, а сеат няма да стане фолксваген, а фолкса няма никога да е ауди

    Коментиран от #3, #4, #40

  • 3 майстора

    79 24 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    да а аудито никога няма да е мерцедес
  • 4 Антон 1

    37 13 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Нещо май обърка реда ...!:)
    Сеат никога няма да бъде Шкода !

    Коментиран от #10, #45

  • 5 гуньо простия

    25 4 Отговор
    Тигуан! Конфекция!
  • 6 Шофьор

    20 35 Отговор
    Дизел през 2018 г?!! Супер недалновидно! Вярно, че дизела със старт/стоп допринася по-малко за глобалното затопляне от бензина! Да, звучи странно и невярно, но е факт. Дизелът е по-екологичен от бензина, но пък е по-кофти за здравето на хората. С бензина е обратното. НО...имайки предвид, че планетата се пече като агне на шиш и току що изкарахме най-горещото лято за последните години, всичко би трябвало да е електрическо, а не TDI. Не сме 1998, за съжаление! Така, че стига с тези първобитни технологии.

    Коментиран от #8

  • 7 Гоуст

    46 10 Отговор
    Как да дадем 60000 за това/Сеат. Трябва по бюджетни коли да правят. За толкова пари има много по-добри марки
  • 8 Антиелектрика

    45 0 Отговор

    До коментар #6 от "Шофьор":

    Мине не мине време и пак едни и същи простотии. Само, че чудя що наглец трябва да си, за да кажеш, че това било най-горещото лято и да вярваш на простотиите за Глобално затопляне - аз не помня по-студено лято от това, а не съм на 20 все пак. Пък още повече се чудя как може да твърдиш, че ДВГ-то било първобитна технология, след като е половин век по-нова от електричките? Ако на някой му пука за екология, щеше да има ДВГ с водоро - ето това е екологично, а не някакви си мискери с токсични батерии и електромагни полета колкото 2000 хладилника на 30 см от задника ти!

    Коментиран от #28

  • 9 Слаб 2

    14 2 Отговор

    До коментар #1 от "VAG":

    Пише се конкуренция!!!
  • 10 Хаха

    16 14 Отговор

    До коментар #4 от "Антон 1":

    Че то сеат са по добри от шкода, леона е по добър от октавията...

    Коментиран от #11

  • 11 Антон 1

    9 12 Отговор

    До коментар #10 от "Хаха":

    Нека първо, Сеат да произведат конфигурация , практичност и качество като Шкода Супърб 4х4 / аз харесвам бялото комби с панорама / , автомат , Лаурен и Клемен и тогава пак да поговорим !:)

    Коментиран от #18, #39, #41

  • 12 Бай Оня

    23 1 Отговор
    Мда не е лесно сравнението между Шкода и Сеат от една страна Сеат няма кола в класа на Суперб,но от друга те винаги получават новите технологии по рано Virtual Cockpit го има от колко време във Леон а Октавия и след фейслифта го няма и още моторите Купра 2.0tsi 280/290/300/Купра Р/310 коне просто забранени за Шкода!!! И дори сега Атека Купра 2.0тси 300 коня а един клас по големия Кодиак 2.0 biTDI (само) 240! Лично за мен Сеат винаги ще има по мощните мотори и логично от там повече екстри което определя цената, а тя определя позиционирането!!!

    Коментиран от #44

  • 13 Антон 1

    1 2 Отговор
    Моля ви , вижте го до края !

    https://youtu.be/G6CAw0wqdNo
  • 14 Бай Оня

    6 1 Отговор
    А и да Сеат няма кола в класа на Суперб все още, НО това очаквам да се промени много скоро!!!
  • 15 Уес

    8 4 Отговор
    Да си я карат
  • 16 Монтьор

    5 17 Отговор
    Мерцедес до 124-ка от там нагоре ауди forever
  • 17 toni

    8 6 Отговор
    Предвид, че Сеат дават прилични отстъпки - за тези пари няма алтернатива - SUV 4x4, автоматик, 190кс. А и на живо колата изглежда доста добре. Казвам го като фен на японските автомобили.
  • 18 Сеат

    6 5 Отговор

    До коментар #11 от "Антон 1":

    Да бе я слез на земята. Правилно Шкода никога няма да бъде Сеат.

    Коментиран от #21

  • 19 гост

    9 10 Отговор
    Шкодата въобще не я коментирайте ...все пак тук за коли говорим .

    Коментиран от #22

  • 20 Непознат

    9 2 Отговор
    Да са живи и здрави да си ги карат и продават.190 к.с за 60 000лв ,не мерси.
  • 21 Антон 1

    10 3 Отговор

    До коментар #18 от "Сеат":

    Момче , аз съм н земята от 44 години ! Сменил съм 14 автомобила ! В момента f11 x drive !
    Колегата купи Супърб 4х4 2.0!дизел , Лаурен ен Клемен - много е хубав ! Не говоря като наблюдател , а като потребител !
    Ако и ти си такъв , дай да чуя аргументи !
    Иначе всичко друго е празни приказки !

    Айде лека , младеж !

    Коментиран от #24

  • 22 Амтон 1

    2 4 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    То кога шофира или притежава нова Шкода ! Последно кога !
    А никога съм нямал ! Шофирам само “премиум “ !!
    Айде свга , ако ти стига акъла , помисли защо “премиум “ е в кавички !:):):):):):
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 гост

    0 5 Отговор

    До коментар #21 от "Антон 1":

    Е Лаурен ен Клемен е друга ракия
  • 25 Vvvv

    0 8 Отговор
    Kak mojete da pi6ete za nesto ot koeto si nqmate predstava. Az karam Ateca ot edna godina ve4e i sam si mnogo dovolna. Q se razrovete v Youtube da vidite 4e pod emblemata na Seat stoi VW. Seat e firma na VW . Ateca i Tiguan sa edni i sasti avtomobili s razli4no ime.

    Коментиран от #26

  • 26 Гост

    3 3 Отговор

    До коментар #25 от "Vvvv":

    Ааааа, добре че ни светна, ние не знаехме пък и то в статията не пише че са собственост на ФауВе.

    Ти да видиш каква новост е за нас.

    Коментиран от #27

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Шофьор

    1 6 Отговор

    До коментар #8 от "Антиелектрика":

    Човек, най-горещото лято ГЛОБАЛНО, не в България. В България това лято изкарахме страхотен късмет и беше хладно и приятно. В същото време Скандинавия беше яка жега, имаше пожари в Арктика, в Канада! Имаше рекордни жеги в Англия! Най-топлият м. май до момента! Навсякъде живакът чупеше рекорди! Не са простотии пич, за какво да ги пиша, нямам материална файда, не съм НПО, не съм учен, просто чета и разсъждавам!

    Коментиран от #29, #37

  • 29 Антиелектрика

    7 1 Отговор

    До коментар #28 от "Шофьор":

    Ти какво четеш, вестник "Шок" ли? За да разсъждаваш, трябва конкретика, а не някакви евтини журналистически сензации. Така например тази година в доста пустини валя сняг, нещо невиждано от столетия.
    Но за да твърдиш, че планета се печяла заради автомобилите, ти трябват доста по-научни доказателства от това да гледаш новини и да четеш вестници. Особено пък за въглеродния двуокис, който е толкова "парников", колкото и кислорода. За да повярваш, че има Глобално затопляне, не трябва ли да се запиташ как така тези 0,039% като стигнат 0,04% съдържание на въглероден двуокис в атмосферата ще я затоплят с 2 градуса, пък нивото на световния океан не е мръднало? Просто мисли, а не вярвай на опашатите и нагли лъжи на финансови лобита!

    Коментиран от #32

  • 30 Веско

    4 1 Отговор
    А ел. инсталацията на този SEAT се прави в Мездра

    Коментиран от #31

  • 31 Пламен

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Веско":

    Това като "плюс" или "минус" да го считаме? :) А бих предпочел нов Нисан, Сузуки, Тъксън или Фиат Феърмонт за СЮВ 4х4. Парите са същите. Та дори и Шкода Карок.
  • 32 Шофьор

    1 4 Отговор

    До коментар #29 от "Антиелектрика":

    Какъв "Шок", тия неща ги пише в Шпигел, Гардиън Файненшъл Таймз, Пийпълз Дейли, сайтовете на ООН, НАСА, Европейската космическа агенция. Стига фалшиви данни. Колите се втора по-важност причина за глобално затопляне. 1,5 милиарда превозни средства бълват яко газове.

    Коментиран от #35

  • 33 5ко

    1 3 Отговор
    Лагерна количка..... произведение на фак(ваг)
  • 34 точния

    1 4 Отговор
    за такива пари по добре японски хибрид от колкото този чепел.
  • 35 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Шофьор":

    Ти само първото изречение на поста ми ли прочете? Шпигел, Дойче Веле, Файнейшъл Таймс и т.н. новинарски вестници са толкова научни, колкото аз съм министър-председател. Прочети пак поста ми ИЗЦЯЛО и после виж и този линк - https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scientists_who_disagree_with_the_scientific_consensus_on_global_warming
    Това е списък на УЧЕНИ, които не са съгласни с лъжата за Глобалното затопляне и най-вече човешката вина. Така, че другия път наистина помисли, а не вярвай на всичко написано в някакви вестници, които публикуват всичко ако им се плати!

    Коментиран от #36

  • 36 Шофьор

    1 4 Отговор

    До коментар #35 от "Антиелектрика":

    97% от учените по света смятат, че глобалното затопляне от индустриалната революция до момента се дължи на човешката дейност. 3% не са съгласни, тези в твоя списък, тъй като са платени от петролната, автомобилната индустрия, мебелната индустрия, хранителната индустрия, шипинг индустрията и т.н. Кое е истина? 97% или 3%?

    Коментиран от #38

  • 37 аналитик

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Шофьор":

    Задето сте добре, БЛАГОДАРЕТЕ на врабщетата! Те са малки, невинни и певци. И не само на тях, многожсъщества са свързани с поддръжката на благоприятни условия на живот. А за другите страни, да мисли ЕК - вземат колосални пари.
  • 38 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #36 от "Шофьор":

    Да си беше направил труда да прочетеш статията, вместо да философстваш. Тези 3% за които говориш са били на работа именно в тези организации за които тръбиш, че сая останалите 97% на хранилката на Зеления октопод! Пък глупостите за петролната мафия и връзката с тези учени, я разправяй на друг. Именно Тесла разчита на петролните долари, а най-големите инвеститори на ВЕИ-та са петролни компании - ФАКТ! И пак да попитам - къде са ти фактите? Нито нивото на световния океан се е повишило, нито нивото на въглеродния двуокис поглъща повече инфрачервена светлина от кислорода, който дишаш. Вземи мисли малко, вместо да повтаряш някакви смехотворни лъжи!
  • 39 Dgj

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Антон 1":

    Сеят са на линия с ауди и ламбо и са по високо позициониран и в групата...Шкода та е най ниско...
  • 40 цистит

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    и никоя от тях няма да е Мерцедес-Бенз
  • 41 съседа

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Антон 1":

    има чисто нов супърб клемент ли какво беше и му падна супърб името отзад прави сметка кво е

    Коментиран от #43

  • 42 Мършата

    0 0 Отговор
    Кво правихте бе? То при тестване има изпъване до сто, максимална скорост, тряваше да го напънете по черен път!? Засекахте ли го колко гори? Как спира?
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 123

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Бай Оня":

    Е, и какво като им дават по-мощни мотори. Ако на Шкода им дадат тези мотори в този сегмент ФВ ще си загубят половината пазар. Испанците така и не се научиха да правят коли. Този Сеат на снимката мисля, че се прави в заводите на Шкода. Чехите имат 120 години традиции в този занаят. Виж хамона и зехтина иберийците по-ги разбират, ама правенето на коли хич ги няма. А двигателите им ги дават, защото от ФВ не смятат испанците за конкуренция, затова им дават по-големите двигатели. Иначе, този Сеат е на една платформа с Карока. Но, аз бих си взел Кодиак за тези пари. Много повече автомобил, много вътрешно пространство, много багажник и т.н. все неща, които интересуват нормалния потребител. Голям праз, че имали 300 коня. Ако ме интересува мощността - дали точно Сеат ще си купя. А иначе, за 55 хиляди, средно ниво оборудване и 4х4 - не благодаря - кеф ти Кодиак, кеф ти Супърб или дори Октавия Скаут.
  • 45 Жалко

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Антон 1":

    Шкода винаги е била по-евтината и пенсионерска марка от Сеат с по-кофти сглобка.
  • 46 гост

    0 0 Отговор
    На Рено алтернативата е 10х.лв надолу при сравними показатели. Та няма смисъл да се коментира дали е евтин или скъп. За 60х.лв може да се купи доста по-интересен СУВ и по-голям и по-луксозен. Дървенията на ВАГ да си я държат и да си я купуват заклетите им фенове. Другите производители не спят.
  • 47 до Факти

    1 1 Отговор
    Сериозно ли едва сега направихте тест драйв на Атека-та която е вече на почти 2 години или просто Сеат закъсаха с продажбите на модела и платиха за реклама? Не е лош моделът, но е вече стар... Абсурдно е да рекламирате 2-годишен модел.