Дизелът изпада в немилост в някогашния си бастион Европа. Дизелгейт, санкциите на регулаторните органи и нападките срещу нафтовите технологии вече дават плодове - търсенето на автомобили с дизелови двигатели спада по цял свят, но това се забелязва най-болезнено именно на Стария континент. Производителите реагираха незабавно и за новите поколения на множество модели просто не се предлагат с дизелови двигатели, обобщава британското сп. Autocar в анализ за залеза на дизела.
Примерите за отдръпването от дизеловите технологии стават все повече. Fiat обнови кросоувъра 500X и замени дизеловата версия с трицилиндрова бензинова модификация. Решението кореспондира със стратегията на FCA за пълен отказ от нафтата за всички модели освен за товарната техника.
Новото поколение на Honda CR-V получи за първи път 7 места и хибриден вариант. Наред с това обаче хитовото SUV вече няма да се предлага с дизелов двигател. В Европа Toyota оставя нафтови версии само за всъдеходите си, а Camry, Verso и RAV 4 минават изцяло на бензин и електричество.
Subaru представи първия си дизелов двигател през 2007 г. и инкасира бум в продажбите на Стария континент благодарение на него. Той обаче вече липсва от конфигураторите на сайтовете в повечето европейски страни и по всичко личи няма да се завърне никога повече. Същото предстои и за "сузукитата" с емблема DDiS.
Mitsubishi електрифицира усилено цялата си гама и закономерно се отказва от дизеловите версии на ASX и Outlander. Вторият модел отдавна е достъпен в хибридна модификация PHEV, а ASX доживява последните си дни на поточните линии.
Неотдавна Porsche обяви, че преустановява производството на дизеловите версии Macan и Panamera, а за новия Cayenne такава дори не е предвидена. За сметка на това хибридите на немската марка се продават отлично.
Жертви на войната срещу дизела станаха също нафтовите модификации на Skoda Fabia, Opel Corsa и Seat Toledo. Шведите от Volvo, които разполагаха с богата гама дизелови модели, обявиха, че след новото V60 прекратяват изцяло разработката на нафтови двигатели, за да съсредоточат усилията си в хибридни и електрически силови установки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #19, #30
13:41 31.08.2018
2 Driving pleasure
Коментиран от #25
13:44 31.08.2018
3 Гост
Коментиран от #5, #23
13:47 31.08.2018
4 гост
Коментиран от #6, #12
14:09 31.08.2018
5 Голям Слон
До коментар #3 от "Гост":
С какво един дизел е по-скъп за подръжка от бензин? И най-вече с какво е по-капризен?! :-) Интересен (за някои) е фактът, че бензиновите катализатори се запушват много повече от дизеловите. Защо ли... Дизелът за момента няма алтернатива за превозни средства от сорта на автобуси (междуградски) и тежкотоварна техника. Мъчат се сега да наложат разни газови камиони и такива с батерии, но всичко е измама: от едното лоби, та при другото. Никой не казва колко неекологични са производствата на батерии. Никой не казва на каква цена се добива този ток. Но за сметка на това многократно е казвано кой точно замърсява въздуха в България специално. Иначе заповядайте да ви покажа ауспуси на дизели по на 10 години: по нищо не се различават от алпаката в кухните ви.Коментиран от #31, #35, #39
14:11 31.08.2018
6 Митове
До коментар #4 от "гост":
Това за 20 000км е мит. От кола до кола има голяма разлика едно е А клас едно е Г клас ако ме разбираш изобщо какво ти говоря.14:21 31.08.2018
7 123
Ако някои си мисли, че тези са 'еко', жестоко се лъже! Show me the money, that's it!
14:40 31.08.2018
8 цистит
Коментиран от #11
14:46 31.08.2018
9 не се знае
14:59 31.08.2018
10 Антон
15:10 31.08.2018
11 Голям Слон
До коментар #8 от "цистит":
Преди 23 години имах чисто нов Опел Корса 1.2. Да ти кажа ли колко ми гореше в Пловдив? Ще останеш изненадан - под 9 литра не успях да го докарам. По-интересното е, че Опел Омега 2.5 ТД, също чисто нов, даваше разход 10 :-)Коментиран от #20, #24
15:18 31.08.2018
12 Язе
До коментар #4 от "гост":
Не всички.На моята дизелова кола всичко е там където го е сложил инДЖинера.Имам си работещ Фап,работещ ЕГР.Понякога слагам и добавки за почистването им.Не е евтино но не харесвам да ми пуши колата.Докато мога ще си ги поддържам и ще си карам колата с тях.Дори и при много силно форсиране отзад пушек и чадилка няма.Коментиран от #49
15:33 31.08.2018
13 Кво
15:56 31.08.2018
14 бмв
16:17 31.08.2018
15 Шоо
16:31 31.08.2018
16 Зорлем
Коментиран от #18
16:38 31.08.2018
17 гост
16:43 31.08.2018
18 Антиелектрика
До коментар #16 от "Зорлем":
За това положението в София е нетърпимо - всевъзможни дебили се качили на някакви печки и хич не им пука, че тровят всички около тях. Сигурно бай Ганьо има много важна работа да спасява света или да прави мозъчни операции и за това никой не трябва да го занимава с това да си оправи колата?! Но той дизела не е виновен, а е виновно безхаберието на скапаната ни държава. Имам чувството, че го правят нарочно, за да покажат после, че ДВГ-то е виновно за замърсяването. Лошото е, че всички пунктове за ГТП си затварят очите за жълти стотинки и лично съм виждал как вместо в ауспуха на димящ дизел, пъхат маркуча за измерване в гумата му. Сега кой ще плати всичките субсидии за дизеловите коли в ЕС? САЩ и Япония не са тъпи - нито преминаха масово на дизел, нито ще преминат масово на електрички, докато няма официални резултати от теста с опитната мишка наречена ЕС.17:04 31.08.2018
19 fen
До коментар #1 от "Марио":
Кварталните разбирачи с 20 годишните гробници са най-наясно по тема нови дизели :DКоментиран от #28
17:50 31.08.2018
20 Никой
До коментар #11 от "Голям Слон":
Колата ни за града е КорсаD 1.2 и харчи 6 до макс 8. Незнам защо твоята харчи 9 и повече.18:18 31.08.2018
21 Темиме дарий
Коментиран от #29
18:38 31.08.2018
22 bmw
18:43 31.08.2018
23 Автомонтьор
До коментар #3 от "Гост":
Говори само за премиумите и Фолксваген!Все още има надеждни нови коли,просто трябва да се поинтересува човек.Не търсете екстри и нови технологии и ще карате нови и надеждни автомобили,които изминават 200-300 к км без особени проблеми.18:59 31.08.2018
24 Автомонтьор
До коментар #11 от "Голям Слон":
Опел Омега 2,5 tds?Сериозно!?Това е 6-цилиндрова ламя и под12-13 градско не пада!А Корса 1,2 гори 6-8 на 100.19:06 31.08.2018
25 Да да
До коментар #2 от "Driving pleasure":
Като пишеш вярваш ли си на написаното? Погребахте Тесла, отписахте елките, а търсенето им надхвърля предлагането! Не ми се мисли ако батериите се подобрят с 20% и поевтинеят с толкова и недай си боже да се зареждат до 80% за 15 мин!!! Иначе може и за 45,но ще трябва да има ресторант да хапне човек докато зарежда!19:11 31.08.2018
26 ааааааааааа
Коментиран от #38
19:17 31.08.2018
27 Вива ДАЧИЯ
19:20 31.08.2018
28 Марио
До коментар #19 от "fen":
Аз често си сменям колите.Повече от 4години и половина не карам кола.И новите коли дох7 годишна възраст та и малко ро-стари са си ОК.Така,че стига с тези измислени закони и нови правила.19:54 31.08.2018
29 Ivo
До коментар #21 от "Темиме дарий":
Във твоя коментар е и отговора защо няма да си сложат метан хората.. от пътуване 1000 км не ти стигнаха 5 реда да изброиш на колко места си спирал..А и Ако е така щяха да си ги инсталират заводско масово...Коментиран от #40, #44, #46
20:04 31.08.2018
30 Бат Саше
До коментар #1 от "Марио":
Когато минеш покрай чисто нов, луксозен дизелов автомобил, който струва 10 чанти пари и работи на място, вдишай въздух и забележи какъв е резултатът и чувството. Не мирише на пушек, не кади черен дим, но отделя супер силни, кисели газове, които буквално ти прерязват дробовете. Днес ми се случи за пореден път с един чисто нов GLE. И това е с една камара филтри и електроники. Като се запушат става още по-интересно.Коментиран от #47
20:56 31.08.2018
31 333
До коментар #5 от "Голям Слон":
Разликата в цената на дюза за съвременен бензинов автомобил с директно впръскване и дизелов такъв е три пъти. Турбобензин с променлива геометрия няма, с изключение на някои екзотики. Всички дизели са с такива турбини, които са по-скъпи и по-малко надеждни. Моят автомобил е на 14 години с оригинален катализатор и вече гони 200х. Нов катализатор с TUV сертификат е под 200лв в Германия. Най-евтиния DPF на ВАГ e около 700лв. А дизелите имат и катализатор, освен DPF. Разликата в цената между горивната помпа на бензинов автомобил и дизелов автомобил е огромна. И не на последно място, можеш да си купиш приличен бензинов автомобил без турбо, без директно впръскване от това десетилетие. Сравнително прост и евтин за поддръжка. Последните няколко години е трудна работа, ама новите автомобили не ги купуваме много.Коментиран от #33
22:08 31.08.2018
32 гост1
22:45 31.08.2018
33 Язе
До коментар #31 от "333":
Турбо бензин с променлива геометрия има и не е екзотика-последният vw golf 1,5-150к.с.Катализатора ти най вероятно отдавна е изгорял но външно няма как да разбереш.Вече няма почти никаква разлика между дизел и бензин,само горивото е различно.Има достатъчно статии за нови бензинови.коли и положението е същото-демферен маховик,турбо,филтри до безкрай.23:48 31.08.2018
34 Disela
00:38 01.09.2018
35 стругар
До коментар #5 от "Голям Слон":
С КАКВО ЛИ!?Ами с това, че от 20 клиента дошли за ремонт на нещо по колата, 18 са за дизелови кочини, да не кажа 20. Бензин с проблеми като дизелите не е идвал, освен ако не е стопанисван от пълен олигуфрен!
Коментиран от #51
00:53 01.09.2018
36 vasik atanasova
01:26 01.09.2018
37 Турлак
01:58 01.09.2018
38 Гого
До коментар #26 от "ааааааааааа":
Браво03:28 01.09.2018
39 Чък Норис
До коментар #5 от "Голям Слон":
Карай си "евтиния" дизел и остави нас непросветените да се мъчим с бензинов мотор. Даже да ни е по-трудно и най-вече "скъпо" си слагаме маркова газова уредба при вносител на цената на една дезелова дюза. Между другото бакшишите са същите мазохисти и карат на газ/метан и работят на загуба, защото не са на дизел.05:10 01.09.2018
40 Забравил печките
До коментар #29 от "Ivo":
Спира защото не е фабричен метан и е малка бутилката. Кара комбо 1.6 с фабричен метан, зареждам за 18 лв в София и стигам до Варна, ако едното зареждане ти е проблем - карай си дъртия дизел, и минавай същото разстояние за 60-70 лв.09:13 01.09.2018
41 Димов
09:21 01.09.2018
42 Димитър
09:57 01.09.2018
43 Ilko
09:58 01.09.2018
44 Темиме дарий
До коментар #29 от "Ivo":
Спирам и зареждам ако по пътя ми има метанстанция без да се отклонявам защото там където свърши метана в бутилката може метанстанцията да е в профилактика и да не работи ..те затова спирах когато пътя минава през метанстанция иначе извън градско минавам около 300км10:23 01.09.2018
45 Темиме дарий
10:25 01.09.2018
46 А де
До коментар #29 от "Ivo":
В Италия където метан има на почти всяка бензиностанция се продават много фабрични метанови коли. На Фауве, на Опел, на Фиат. Ама ти откъде да ги знаеш тия неща в Сусурлево!10:31 01.09.2018
47 Марио
До коментар #30 от "Бат Саше":
Ми карат дизелов автомобил в момента,чисто нов на 5 месеца вече(Hyundai Santa fe facelift)със всички екстри.Лично на мен не ми мирише на нищо.Примерно онзи ден застанах зад една серия5 дизелово от 2007 и да там вече си миришеше.10:46 01.09.2018
48 ФОРД
18:42 01.09.2018
49 Ха така
До коментар #12 от "Язе":
Ти си един от макото в България.19:26 01.09.2018
50 Стария Лос
06:34 02.09.2018
51 фрезист
До коментар #35 от "стругар":
След ежеседмично посещение при електрикаджия заради кабели, делка и т.н., заварчици, заради ауспуха, твои колеги, за какво ли не. по една двойка голф, преди години, теглих окончателно една майна на бензина и от повече от 15 години си карам дизела безпроблемно и не искам никой жълтоклюн да ми брътви за бензин. Разходите ми по подръжка се преполовиха спрямо голфа (като ми поостаря новият, тогава, дизел). Като го джитна (все някой ден), ще търся само дизел, дори ако трябва да го вадя от моргата. Питай патил, стига с тоя маркетинг, че загина държавата, бе!11:28 03.09.2018