Last news in Fakti

28 Октомври, 2018 13:00 4 798 41

ФБР погна Илон Мъск

  • илон мъск-
  • tesla-
  • фбр-
  • разследване

Федералното бюро за разследване на САЩ е започнало разследване срещу шефа на Tesla Илон Мъск за заблуждаване на инвеститори с невярна информация за реалните производствени обеми на Model 3 и финансовото състояние на компанията в началото на 2017 г., съобщава The Wall Street Journal.

Спред бизнес изданието следователите са активизирали дейността си през последните седмици, след като Мъск се споразумя с Комисия по ценните книжа и фондовите борси в САЩ по сходни обвинения срещу него. Комисията твърдеше, че предприемачът е заблудил инвеститорите със съобщение в Twitter, че е осигурил между $25 и $50 млрд. за изкупуването на акциите на Tesla и изтеглянето ѝ от борсата.

Първоначално Илон Мъск отхвърли обвиненията, но след това се споразумя с Комисията да плати глоба от $40 млн. за уреждане на въпроса извън съда. Освен това милиардерът прие да се откаже от председателския пост в съвета на директорите за най-малко три години. Той обаче остава главен изпълнителен директор на компанията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шмесла

    10 17 Отговор
    А така, 'фанете чичо Илон. Той е бАклик!
  • 2 Инкогнито

    43 17 Отговор
    Мъск не е удобен с електромобилите на петролните магнати.

    Коментиран от #3, #8

  • 3 Чичу Ади

    19 20 Отговор

    До коментар #2 от "Инкогнито":

    Илюминатите ли ти го подшушнаха?

    Коментиран от #4

  • 4 Инкогнито

    14 11 Отговор

    До коментар #3 от "Чичу Ади":

    Лично от Шорош го чух
  • 5 БЕНЗИНДЖИЯ

    12 14 Отговор
    Завиждай Бай Ганьо че не ставаш за ташак какво ти остана само писане на омразни коментари и че си оставаш отрепката на България
  • 6 Driving pleasure

    15 15 Отговор
    Аре в панделата ще му осигуряват колкото си иска ганджа - е плащането е в натура ама квото такова...
  • 7 Driving pleasure

    15 12 Отговор
    Смешното е че сектантите на друсаното африканче дори не знаят кой създаде Тесла...

    Коментиран от #9, #14

  • 8 Антиелектрика

    21 9 Отговор

    До коментар #2 от "Инкогнито":

    Дали пък петролните магнати с трилионите си долари не могат да смажат милиардерчето ако решат, как мислиш? Я виж, че именно петролните магнатчета са сред най-голените инвеститори в електромобилите и ВЕИ-тата. Тук говорим за финансови машинации и нарушаване на закона, а ти си вярвай, че това е световна конспирация срещу електромобилите, които веднъж са били изхвърлени на бунището на историята преди век.

    Коментиран от #10

  • 9 гост

    7 13 Отговор

    До коментар #7 от "Driving pleasure":

    Не , смешното е , че такива като теб още се надяват , че с такива изтъркани номера ще спрат промяната !!! Само че Мъск отдавна не е някой хванат от улицата , да не говорим за тия дето го подкрепят !! Така че отново " надежда всяка тука оставете , ще трая дорде траят вековете ! " , хахахха !!!!
  • 10 гост

    7 15 Отговор

    До коментар #8 от "Антиелектрика":

    Нещо сте нервни дружинката , а ?? Да не би защото ви е ясно , че даже и без Мъск нещата вече са необратими ?? Не че ще се стигне до нещо повече от предния път , ама май ви се изясни , че и номерата на "стогодишните" са на привършване , хахах !!! Нали ти е ясно , че два пъти за едно и също не могат да те съдят даже в България , пък да не говорим за САЩ !!! Така че язък за рушветчетата на разни ченгенца , и това чудо ще е за три дни !!!

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Зомби с квадратно чело

    12 6 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Зомбитата правят ли разлика между борсов регулатор и ФБР? А разлика между числата 2017 и 2018?А знаят ли какво означава рецидив, последното изказване на Мъск е, че манипулацията се е заслужавала. Е в България казваме, който каквото сам си го направи...
  • 12 Антиелектрика

    12 5 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Много съм нервен и за това си пия спокойно Старопрамена - хахахахахаха Аз само гледам филма как дори АУДИ не може да пусне миксер, защото цените на батериите скачат, пък Тесла ако мислиш, че електрифицира всички по света, значи си по-зле отколкото си мислех. Ама разбира се, че това са рушвети за ченгета, те завалиите от петролния бизнес нямат пари и за това станаха първи приятели с Мъск. Ама виждам, че и в правото си толкова босичък, колкото и с колите. Споразумението с Комисията по ценните книжа и фондовите борси в САЩ няма нищо общо с наказателното производство от ФБР, защото едното е ИЗВЪНСЪДЕБНО СПОРАЗУМЕНИЕ, а другото е досъдебна фаза. Абе вас в Пловдив на какво ви учат изобщо, че не знаете такива елементарни и фундаментални неща в устройството на една държава?
  • 13 бензинджия

    8 9 Отговор
    Долу Мъск! Тоа ще ни пречи на картела и ще трябва да намалим цените на горивата и да спрем троловете тука!
  • 14 Друсано африканче

    4 4 Отговор

    До коментар #7 от "Driving pleasure":

    Я кажи кой бе отворко!
  • 15 омъскаряване

    10 8 Отговор
    Аве Свети Илон Лаладжията да не е обещал безплатни тесли и по един морков отзад на българските електроджендъри и сектанти, че толкова се напъват да го защитават !?!?

    Коментиран от #16

  • 16 Друсано африканче

    2 8 Отговор

    До коментар #15 от "омъскаряване":

    Вас по ще ви кефи бутало
  • 17 Долу ръцете от Илон Мъск

    5 8 Отговор
    Долу ръцете от Илон Мъск!!! Най-големият пич!
  • 18 Кольо Камиона

    6 4 Отговор
    Не мога да кажа дали електричките са хубави или не защото не съм ги пробвал, но е сигурно че лидера на култа е измамник и манипулатор. Догодина като ни удари кризата шараните ще се свършат и Тесла заминава на бунището на автомобилната история, освен ако разбира се не ги спаси държавата или малоумен инвеститор с много много пари. Лошото е че малоумници с много много пари нещо напоследък трудно се намират.

    Коментиран от #19

  • 19 Кризисен щаб

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "Кольо Камиона":

    Това ли е последната опорна точка, която измислихте след като всичките останали паднаха като домино? "Не е важно аз да съм добре, важното е Тесла да е зле. Не е важно как ще ми се отрази на мен една криза, важното е Тесла да фалира" До там ли ви се простират мечтите?

    Коментиран от #22

  • 20 Алекси Бебов автомонтьор

    4 4 Отговор
    Продължава платената с пари на нефтената и автомобилната индустрия война срещу една от най-големите личности на нашето време. Човекът, който иска да въведе по-чисти технологии, да насърчи устойчив транспорт и производство на електроенергия, да гарантира оцеляването на човечеството през бъдещите турболентни десетилетия, като изгради човешка инфраструктура на Луната и на Марс.
    Илон Мъск е буквално "светлата страна на силата", докато всички, които го атакуват са несъмнено "тъмната страна на силата", която иска да тласне човешката цивилизация към мрак, войни, глад и разрушение.
  • 21 Иван Петров

    2 2 Отговор
    Между другото администрацията на Тръмп, която следва поръчките на нефтопреработвателната промишленост през последната година е дала 3-пъти повече федерални земи на концесия за сондажи и фракинг за нефт и газ отколкото администрацията на Обама за 2 години. Сетете се защо гонят Мъск и искат да го съсипят. Ами, защото са намесени много пари, много повече отколкото има Мъск.

    Коментиран от #24

  • 22 Кольо Камиона

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Кризисен щаб":

    Доста елементарен коментар, характерен за някой който мисли с помощта на опорки. Нямам нищо против Тесла и другите електрички, нека най-добрата технология да победи, но да победи не с държавни субсидии, счетоводни трикове и безкрайни лъжи и манипулации, а с това че наистина е по-добра. А че идва криза би трябвало да е ясно на всеки и рухването на Мъсковата пирамида също не би учудило никого. Нямам инвестиции в Тесла, не ми пука дали ще се срине или не, да му мислят зомбираните.

    Коментиран от #23, #25, #26

  • 23 Антиелектрика

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "Кольо Камиона":

    Не обръщай внимание и без това са многоникови тролове. Те си мислят, че ФБР и прокуратурата в САЩ са безгласни и политически зависими като тук. Само, че там не им пука нито от Мъск, нито от Тръмп, нито от Обама. Ако докажат, че е нарушил закона, ще го опандизят и окото им няма да мигне.
  • 24 Зомби с квадратно чело

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Иван Петров":

    Удряй здраво главата в земята и все така не мисли с нея. Къде е Тръмп къде е борсовият регулатор къде е ФБР къде е прокуратурата???
    Що се отнася до Тръмп, заради краха на Детройт Мъст има сантимент към всеки автомобилен производител който може да се противопостави на Американците. В световен мащам петрола е дойната крава какви субсидии какви 5 лева??? Напротив парите от петрола се харчат за абсолютни простотии.
  • 25 Капитан Америка

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "Кольо Камиона":

    И кой побеждава с това, че е най-добър? Може би Тръмп, на който баща му дава милиони и го измъква от кашите? Или Клинтън, която беше с почти 2 млн. гласа над Тръмп? Буш Младши или Ал Гор? Гор реално спечели изборите през 2000, но го прецекаха! А светът щеше да бъде безкрайно по-добро място ако Гор беше станал президент, нямаше да имаме Ирак, Афганистан, Либия, фракинг в цяла Америка и т.н.
    Не беше ри Престън Тъкър с най-добрия автомобил през 1948 г? Не го ли дискредитира автомобилната индустрия? Не му ли докарах рак на 53 г. възраст? Същото правят и с Мъск в момента. Вие си приказвайте, че има и да ви вярват.
  • 26 Кризисен щаб

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Кольо Камиона":

    Ами тя по-добрата технология започна да побеждава. Това че е на четвърто място по продажби на автомобили в Америка също ли е измама и измислица на Илон Мъск? Точно това е причината да почне разследването срещу него, защото започва да става силен. Знаеш ли кога е било началото на 2017 година, когато уж са били измамите? Знаеш ли коя дата е днес? Защо чакаха толкова време, а не го погнаха още тогава? Нима мислиш, че момента е случаен?

    Коментиран от #27

  • 27 Кольо Камиона

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "Кризисен щаб":

    Продажбите на Тесла наближават 200 хиляди бройки, субсидията спира, тогава ще видим откъде зомбираните които са се надявали да купят Модел 3 за $35 хиляди с осемгодишен заем ще намерят около 55-60 хиляди кеш. Някой ще духа супата но няма да е бате им Кольо, защото Поршето му е изплатено и върви на гръм, особено като натисне едно малко бутонче долу ниско и отвори клапите на ауспусите, хи хи хи.

    Коментиран от #28, #29, #30

  • 28 Кризисен щаб

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Кольо Камиона":

    Когато субсидиите свършат след година и половина, цените на батериите толкова ще са паднали, че следващите модели на Тесла ще са по-евтини от дизел с подобни характеристики. За 2020 година е предвиден модел за 20 хил. долара. За след 3 месеца излиза тройката за 35 Хил БЕЗ СУБСИДИИТЕ. Като се приспаднат субсидиите пада под 30 Хил.
  • 29 Кризисен щаб

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Кольо Камиона":

    Упс, пропуснах, че това ограничение на субсидиите за 200 Хил броя е само за САЩ. В останалите държави субсидиите продължават в пълния си обем, а там продажбите на тройката дори не са почнали още.
  • 30 Антиелектрика

    1 2 Отговор

    До коментар #27 от "Кольо Камиона":

    Още ли се връзваш на платените тролове от БАЕПС? Това им работата в НПО-тата - да тролят и лъжат по цял ден.

    Коментиран от #32

  • 31 11ап

    0 0 Отговор
    А за финансовите далаверки на Шорос няма ФБР, защото е от ,богоизрабраните"
  • 32 Кольо Камиона

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    Е, недей де, ние нали вземаме от Българска петролна и газова асоциация и други места.

    Коментиран от #34

  • 33 Кольо Камиона

    2 1 Отговор
    Разни отрепки ми ползват ника, но само истинският бат Кольо си джитка с Поршето, коврите обилно се овлажняват като седнат вътре, а лузърите с ГоУфовете се пръскат от безсилна злоба и ядат гоБна по форумите. Еф Ю
  • 34 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Кольо Камиона":

    Подозирам, че това е поредния опит за писане с чужди никове. Де да можех да вземам пари от петролния бизнес, но уви - всичко отива за миксерите и такива НПО-то като БАЕПС.

    Коментиран от #35

  • 35 Признай си!

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Антиелектрика":

    Разбира се че взимаш! Не е възможно да съществува толкова глупав човек. Пишеш глупости, за да си изкараш копейките. Застанал си пред клетката на жирафа и викаш с все сила на които се спре прекалено клетката "Е ПА ТАКОВА ЖИВОТНО НЕМА И НЕ Е ВЪЗМОЖНО ДА СЪЩЕСТВУВА"

    Коментиран от #36

  • 36 Антиелектрика

    2 3 Отговор

    До коментар #35 от "Признай си!":

    То когато фактите говорят и за почваш с елементарните опити за обиди, които единствено разкриват колко си деградирал! Копейки, жирафи, писане с различни и чужди никове - ами лекувай се. Не ти ли стига заплатката в НПО-то за лечение в психодиспансера, че трябва да ти четем тъпизмите постоянно? За всички стана ясно, че работиш към БАЕПС - жалка гротеска!
  • 37 БАЕПС

    1 1 Отговор
    Така е. Ако не бяхме платили на троловете в България, Тесла нямаше да е на първо място по приходи от продажби в САЩ. Изключителна логика извади. Да кажеш нещо за този факт, като говориш за факти? Дори да извадиш субсидиите от общата сума, Тесла пак ще са на първо място по приходи от продажби на автомобили. Приходите можеше да бъдат и пет пъти по-големи, ако имаше производство. Именно производството ограничава приходите и съответно печалбата, а не продажбите. Производството също зависи от мнението на троловете в България да знаеш? Ако не бяха те, Тесла досега да е фалирала. Затова им плащаме. Колко милиона искаш да ти платим за да спреш да пишеш, защото ако не беше ти с твоите коментари, Тесла вече щеше да произвежда по десет хиляди бройки месечно.

    Коментиран от #38

  • 38 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "БАЕПС":

    Това е красноречив пример за интелектуална немощ. Какво общо имат продажбите на Тесла със статията и кога съм ги оспорвал? Луда работа.
  • 39 Типичен трол

    1 0 Отговор
    Тебе Никой никога не може да разбере какво точно твърдиш и какво оспорваш. Дори 10 пъти в прав текст недвусмислено Да си защитил някоя теза, като ти дадат доказателство за обратното, изведнъж се оказва, че не си искал да кажеш точно това. Хайде сега да не кажеш за какво точно става въпрос в статията? За какво го разследват от ФБР? Май само за тебе не е ясно че го разследват Именно за обещаните продажби, които се случиха няколко месеца след обещаното, въпреки че още в началото на производството беше казал, че ги очаква производствен АД. Това му е великото престъпление, заради което според тебе ще го вкарат в затвора. Дали от Audi ще ги осъдят за същото? Не беше ли ти този, който твърдеше че електромобилите нямат бъдеще и никой няма да ги купува, освен няколко заблудени фена на Илон Мъск и че в ДВГ в автомобилите нямало алтернатива? Сега ще се окаже че си най-големия привърженик на Тесла и си предсказал всичко което се случва, нали?

    Коментиран от #40

  • 40 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Типичен трол":

    Кукумицинченце, я си гледай троленето и мижавата заплата от БАЕПС и не ме занимавай с измислиците си.

    Коментиран от #41

  • 41 БАЕПС

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Антиелектрика":

    Ами вместо да си измислим, кажи 5 твои прогнози за Тесла и електромобилите, в които вярваш? Надали ще кажеш и една, защото каквото и да кажеш реалността ще ти удари шамар още след няколко месеца или дори седмици, а после пак ще обясняваш, че не си искал да кажеш това. На практика реалността, а не бъдещето принадлежи на електромобилите, но ти все още не можеш да го схванеш. Хората избират да си купят електромобили, дори на тези безбожно високи цени, повече от десетина години преди реалната забрана на ДВГ. Сещаш ли се какво ще стане, когато след 5 години електромобилите станат по-евтини от ДВГ и се развие зарядната инфраструктура по цял свят?