30 Октомври, 2018 18:20 30 900 50

Кои 5-годишни коли се обезценяват най-много?

  • обезценяване-
  • класация-
  • рейтинг

Всеки купувач на нов автомобил се примирява с мисълта, че придобивката му губи от стойността си със самото напускане на салона. Степента на обезценяване след това обаче не е еднаква за всички модели. Как варира тя при 5-годишните коли са се заели да установят от статистиците от американския сайт за търговия с употребявани автомобили iSeeCars.

В рамките на изследването са анализирани цените в повече от 4.3 млн. обяви. Оказва се, чу средното обезценяване след пет години експлоатация е 50.2%. При някои модели загубата от цената е двойно по-ниска, а при други надвишава 70%.

Предвид особеностите на американския пазар не е изненада, че най-слабо се обезценяват всъдеходите и пикапите. В челната десетка има само един лек автомобил - Subaru Impreza, който губи средно 42.3% от цената си като нов.

Топ 10 на автомобилите с най-слабо обзценяване
Място Модел Средно обезценяване за 5 години
1 Jeep Wrangler Unlimited 27.3%
2 Jeep Wrangler 27.3%
3 Toyota Tacoma 29.5%
4 Toyota Tundra 37.1%
5 Nissan Frontier 37.8%
6 Toyota 4Runner 38.1%
7 Chevrolet Silverado 1500 39.7%
8 GMC Sierra 1500 39.9%
9 Subaru Impreza 42.3%
10 Ram Ram Pickup 1500 42.7%
Средно 50.2%

На другия полюс закономерно са моделите от премиум сегмента, хибридите и електромобилите. При първите загубата от стойността се обяснява с високата цена като нови и сериозните разходи за поддръжка, а при екологичните возила оказват влияние опасенията от предстоящи инвестиции в батерии и бързото остаряване на технологиите.

Топ 10 на автомобилите с най-силно обзценяване
Място Модел Средно обезценяване за 5 години
1 Nissan Leaf 71.7%
2 Chevrolet Volt 71.2%
3 BMW 7er 71.1%
4 Mercedes-Benz S-Klasse 69.9%
5 Ford Fusion Energi 69.4%
6 BMW 6er 68.3%
7 BMW 5er 67.3%
8 Mercedes-Benz E-Klasse 67.2%
9 Jaguar XJL 66.4%
10 Chevrolet Impala 66.2%
Средно 50.2%


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 И точка

    38 56 Отговор
    ИТАЛЯНСКИТЕ и ФРЕНСКИТЕ.

    Коментиран от #21, #34

  • 2 бмв боклуци

    45 37 Отговор
    Не се учудвам. Нормално е най-големите боклуци да се обезценяват най-бързо

    Коментиран от #9, #13, #32

  • 3 К.К.

    165 4 Отговор
    Кой го интересува обезценяването в щатите? Публикувайте за Европа!!!!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Миризлив Пор

    53 6 Отговор
    Съвсем нормално е да има голяма обезценка на електромобилите, все пак най-скъпата част от един електромобил е батерията. А всеки който има GSM е на ясно че батерията след 3-тата година не държи ток като нова и положението от ден на ден ще става по-зле.
  • 6 ИМАМ ДВА ТРАКТОРА ПО 110 К.С.

    51 16 Отговор
    НЮ ХОЛАНД И РУСКИ МАЛКО КЪТ ПОИЗСЪХНЕ ПОЧВАТА УСЕЩАМ ЧЕ ХОЛАНДА ПОЧВА ДА СА ПОТИ А ПРИ РУСНАКА НИКВА РАЗЛИКА ВЪВРИ ТЯ ПУШИ. РАЗЛИКАТА В ЦЕНАТА НА ДВЯТА Е ПОЧТИ ДВОЙНА КЪТ СЕ СЕЩАТЕ КОЙ Е ПО СКЪП. ПРЕЗАСТРАХОВАНЕТО В МОЩНОСТ И ЗДРАВИНА СЕГА ОТ ПЪРВО ЛИЦЕ МОГА ДА КАЖА Е В ПОЛЗА НА РУСКОТО НИЩО ЧЕ ЦЕНАТА МУ ПАДАЛА ПО БЪРЗО НО ТОВА Е ПЪРВОНАЧАЛНАТА ДВОЙНО ПО НИЗКА ЦЕНА. НЯМА ДА ВИ ГОВОРЯ ЗА УНИФИКАЦИЯ НА РЕЗЕРВНИТЕ ЧАСТИ КАТО ЗА РУСКИЯ МОГА ДА ПОЛЗВАМ ЧАСТИ ОТ УАЗ НИВА ЮМЗ И ДРУГИ НА СМЕШНИ ЦЕНИ ДОКАТО ВНОСНИЯ ИЗВЪН ГАРАНЦИЯ ПРИ ПРОБЛЕМ МОЖЕ ДА ТА ИЗНЕРВИ С ЦЕНОРАЗПИСИ....

    Коментиран от #33, #43

  • 7 Радо

    20 50 Отговор
    Италянските и френските ама нанайси!!!...според мен японските и южнокорейските подобия на автомобили.

    Коментиран от #10, #38

  • 8 куку руку ку

    27 3 Отговор
    Нормално, електричките... за 5 години батерията се скапва, а цената й си е цифра и още как.
  • 9 Random

    11 5 Отговор

    До коментар #2 от "бмв боклуци":

    Еми да, Нисан, Тойота, Мерседес, Чевролет и др...
  • 10 Радо,

    18 6 Отговор

    До коментар #7 от "Радо":

    Ти пък, какво разбираш от коли ве келеш, първо вземи книжка, купи си кола и тогава пиши глупости тук !

    Коментиран от #11

  • 11 Радо

    16 6 Отговор

    До коментар #10 от "Радо,":

    Колега, не ми пиши с ника - това първото, имам книжка от 28г.....а аза обидите - не ми се коментира.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ШибеК

    6 13 Отговор

    До коментар #2 от "бмв боклуци":

    Та плякам в ушаците тебе!
  • 14 ГОСТ

    6 4 Отговор
    ЗА наи слабо са 5 японски за наи силно 1 на ТОК ми де да знам
  • 15 Радомир

    18 4 Отговор
    Ние сме в Европа ,аланколу!Не в Америка!
  • 16 ауди

    9 5 Отговор
    ауди я няма в класацията

    Коментиран от #46

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 666

    12 5 Отговор
    Имах Мерцедес 500SL 1991г. Яд ме е че го продадох през 2002г. Сега струва колкото нова С класа!!!

    Коментиран от #37

  • 19 Само класации от Америка

    22 1 Отговор
    Абсолутно неадекватно и не отговарящо за нашият пазар.
  • 20 Гостенин

    10 15 Отговор
    Колата се обезценява ако еизминала500 000 км,но ако съм я ползвал само по празниците и през цялото време е била в гаража и е само на 1000 км няма как да се обезцени

    Коментиран от #23

  • 21 Гост

    12 3 Отговор

    До коментар #1 от "И точка":

    Я пак да напишем ''италиански''... Кой клас завърши? По-добре научи правописа и след това пиши по форумите!

    Коментиран от #27

  • 22 Волво е по по най

    6 3 Отговор
    Волво, винаги е било в челните места на обезценяване във всяка държава на всички континенти във всеки ценови клас! Най-сигурно е да си купиш Волво ако искаш кола, която си струва парите, защото началната и цена е умопомрачително завишена! ФАКТ!
  • 23 Еврейче си нали

    8 0 Отговор

    До коментар #20 от "Гостенин":

    Ти можеш да продаваш и използвани презервативи по тая логика...

    Коментиран от #24

  • 24 Гостенин

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "Еврейче си нали":

    Може да съм всякакъв но не и задръстен,преди две седмици кола не е сред посочените в таблицата мод.януари 2015 купена за 31х € я продадох за 5 х € изминати 299 000 км според горепосочената таблица след 5 г експотация най малко 10 х € трябваше да получа за нея. Значи класациятаа са дали1. Марка 2. Модел но липсват такива важни фактори като 3.Пробег 4.Подръжка 5 . Състояние след 5 г които оформят цената на един употребен “презерватив” или автомобил

    Коментиран от #25

  • 25 Узрял

    7 6 Отговор

    До коментар #24 от "Гостенин":

    Мееек, сега ще ти стъпя на мазола - имам автомобил купен от магазина 2004г. за 36000€- в момента е на 52000км. каран е само и единствено от професионален шофьор на заплата към мен, защото искам безопасност при превоза на семейството ми. Данъчната оценка към 2012г. беше 10000€, а в момента в България няма как да му взема и 5000ЛВ. да не говорим за парите които съм пръснал за безупречното и обслужване през тези години, но няма как да искаш цена за която и да е кола над популярната за този модел и да искаш да осъществиш продажба! Има си таван и колкото и да ти е корава и запазена колата, освен ао не искаш да изчакаш 50г. да стане РЕТРО и да претендираш за автентичност - НЯМА КАК ДА Я ПРОДАДЕШ! Решението и за мен се оказа просто - купих гаражна клетка в подземен паркинг на затворен комплекс - сложих вътре цялата документация, снимки, фискални бонове и я вдигнах на трупчета с 4см. амплитуда от клиренса и по документи. Сега ще чакам внуците да ударят кьоравото, за което ТИ си готов да спориш, че е възможно в наши дни...

    Коментиран от #26

  • 26 Гостенин

    5 2 Отговор

    До коментар #25 от "Узрял":

    Според таблицата най бързо обезценяващите коли губят след 5 г средно 50 % от първоначалната си цена.Според мен това важи за всички марки виж в мобиле.де без значение коя марка .След 5 г. експлоатация марката вече не е толкова важна ,по важно е състоянието на колата,пробега ,дали е първа ръка,изрядна сервизна книжка ,гаражна кола ,екстри и т н . Вече 5 г.употребените коли няма как да ги поставим под един знаменател ,защото всяка е карана и поддържана различно както в твоя случай от професионален шофьор.За да е достоверна клацасията трябва да посочат годините и пробега.Например няма как шевролет и Форд които са малки градски коли и на 100 000 да са таралясници и да ги сравним с Мерцедес и БМВ които за 5 г.може спокойно да навъртят над половин милион километри дълги отсечки и да изглеждат като нови.
  • 27 И точка

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Трети!!! Не съм на състезание за правопис, АКООО не знаеш какво да напишеш не търси грешките на другите поправи своите в живота,защото са ти доста по важни.
  • 28 гост

    10 0 Отговор
    При положение,че половината модели са пикапи и не се предлагат в ЕС, камо ли у нас, какъв е смисъла на тази информация? Дайте за Европа, за България. Защото и аз исках да си купя 3 годишна кола, но те се продават 10% под цената им като нови, нищо, че по подобни проучвания трябва да са с 30-40% по-евтини от нова.
  • 29 999

    5 4 Отговор
    вагаджиите са най-обезценени като хора.
  • 30 гощо

    8 1 Отговор
    Какво ни препечатвате някаква Американски класации бе?!?!? Живял съм там,тези хора нямат нашето отношение и разбиране за коли. Побликувайте европейски класации и проучвание и тестове?!?!
  • 31 Специалистта

    9 1 Отговор
    Обезценяването на колите е впряка зависимост от цената като нова и цената след определен брой години експлоатация (пробег, общо състояние) и от качеството на съответната марка. Ако дадена марка автомобил например БМВ Х1 като нова струва 95000лв. На петата година ако е изминала 60 000 км стува около 38000 лв. , ако е изминала 200 000км ще стува около 30 000лв и т.н. В първия случай БМВто се обезценява с 60% във втория случай 69%.. Ако я сравним с Тойота рав 4 ( която не отстъпва по качество, но заводската цена е значително по ниска 70 000лв.) В първия случаи при пробег 60000км се получава 46% обезценяване , а във втория 57%.
    С други думи най много се обезценяват скъпите марки коли и евтините марки с ниско качество.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 123

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "И точка":

    Ето това е точният отговор, приложим за европейска класация. Френски, италиански и скъпи премиуми се обезценяват най-много и най-трудно се продават. Ама с толкова фенове, поради ниската цена на първите два вида, няма как да имаш положителен баланс при оценката. А авторчето горе пак е хванало някаква статистика, в която половината коли изобщо ги няма в Европа.
  • 35 БайМиле

    8 1 Отговор
    Айде стига с тоя копи-пейст бе! какво общо има американския пазар с нашия ?
  • 36 Минаващ от тук

    8 1 Отговор
    БВМ и Мерцедес наравно с Шевролет ли бе!? Срам, срам. Премиум на цени, а на качество? Кога? Те и в сервиза са премиум. Май?

    Коментиран от #48

  • 37 Айшето

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "666":

    Струва 10 бона а нова С класа си е цифра
  • 38 Бай Ой

    7 9 Отговор

    До коментар #7 от "Радо":

    Японските и корейските са 5 класи над френски и италиански!!!! Най - гадно е да си вземеш италианска марка от Италия! Подготвяй я за скраб! А франсетата са толкова скарани с електрониката, че ти се опитваш да си пуснеш музика, а тя ти пуска чистачките! Най-хубавите автомобили са немски, японски и корейски!!!

    Коментиран от #47

  • 39 ха ха ха

    7 2 Отговор
    Боклука БМВ се обезценява със 70% ....Това винаги е било така и нашите бедняци гаврошовци от махалата и кварталите си ги купуват за дрифтене докато ходят до кафето.
  • 40 666

    1 1 Отговор
    Аз затова вече не карам S класи, минах на S купета!!! ХАХАХА!!!
  • 41 селянин 1

    1 0 Отговор
    А бе къде е ваг..що заводи купиха,а ги нема никакви..тва било за щатите,а они ги изгониха от там..
  • 42 dragula

    1 0 Отговор
    За коли ли става дума или за малки камиончета?
  • 43 Джони

    1 2 Отговор

    До коментар #6 от "ИМАМ ДВА ТРАКТОРА ПО 110 К.С.":

    Може ли да не говориш глупости ..ню холанд и руски ..руския даже си няма и име..изтрезней моля те.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Пламен

    0 1 Отговор
    Тъпо Марийче, тъпо.
  • 46 АLFA Q4

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "ауди":

    ТОВА ПА СЕЧИВО ЗАЩО ТИ Е
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 АLFA Q4

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Минаващ от тук":

    ПРИЯТЕЛ СЕГА ТОЧНО РЕМОНТИРАМ V 8 НА ФОРД, Е НИТО ЕДНА ГЕРМАНКА НЯМА ТАКАВА СОЛИДНА ИЗРАБОТКА
    НИТО ЕДНА,,
    НЕПИТАЙ НА КОЛКО КИЛОМЕТРА Е ЩОМ Е СТИГНАЛ ЗА РЕМОНТ
    КИЛОМЕТРАЖА Е КЪС ЗА ПРОБЕГА НА ТОЗИ ДВИГАТЕЛ,,,
  • 49 vasik atanasova

    2 0 Отговор
    на аудито не му пада цената
    падат на японските легени
  • 50 Nik

    0 0 Отговор
    Стига с тези американски класации. Не виждам смисъл при условие, че 80-90% от колите не се предлагат в Европа. Защо ги публикувате като нямат такава стойност при нас. Откакто следя сайта на 10 класации 8 са американски. Стига глупости.