31 Октомври, 2018 10:38 3 283 29

Mercedes ще си сътрудничи с Tesla

  • mercedes-benz-
  • tesla-
  • сътрудничество-
  • дитер цетше
Mercedes ще си сътрудничи с Tesla - 1

Германският концерн Daimler AG, произвеждащ автомобилите с марка Mercedes-Benz, не изключва възможността за тясно сътрудничество с компанията на Илон Мъск Tesla. По-конкретно става дума за разработка на възли и агрегати за електромобили от т.нар. премиум клас.

Информацията е на Reuters, които цитират шефът на Mercedes-Benz Cars и член на съвета на директорите Дитер Цетше. Именно Цетше казва, че Daimler сериозно разглежда възможността за бъдещо сътрудничество с Tesla Inc.

Бизнесменът разказва още, че не съжалява, че през 2014 година е продал своите 4% под формата на акции, които е притежавал от компанията Tesla, като още веднъж заяви, че дори и този факт няма да попречи на едно сътрудничество в бъдеще. Цетше обаче заяви, че не възнамерява да купува акции от Tesla.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 некойси

    18 6 Отговор
    Интересно как точно ще протече сътрудничеството ... като взимат Тесли под наем и ги разглобяват за промишлен шпионаж?

    Коментиран от #7, #20

  • 2 Преброяване на бесните язовци

    20 13 Отговор
    Ей тия от мерцедес нищо не разбират бре... Само те не разбраха, че Тесла скоро ще фалира и ел. колите нямат бъдеще. Първо трябваше да питат форумните разбирачи.
  • 3 Mercedes и всички останали

    17 1 Отговор
    През 2014 година, Mercedes прецени, че вече няма какво да научи от Тесла и се изтегли доброволно от сътрудничеството. Сега вероятно смятат че са толкова напред, че могат да дадат ценни уроци на Тесла относно производството на батерии и електромотори. най-вероятно затова няма да купуват акции на Тесла, а ще позволят Тесла да купи от техните акции.

    Това ми напомня когато бях в трети клас и казах на нашите че си имам гадже, а те ме попитаха "ТЯ ЗНАЕ ЛИ?"
    Дали от Тесла въобще са чували за това бъдещо сътрудничество?
  • 4 Да да

    1 11 Отговор
    Магарцедес! В България Рено Зое струва повече от Тесла 3! Ел. Магаре ще има, ама не се знае кога! Когато старите лаври повехнат, почват да приличат на надгробен венец!
  • 5 гост

    9 0 Отговор
    Много подвеждащо заглавие. Казва се, че не изключват възможността за сътрудничество, а не че ще си сътрудничат. В България всичко се поднася кой както си иска, после върви обяснявай, че нема да правят съвместно платформи и задвижване.
  • 6 ЛА ЛА

    4 2 Отговор
    Защо не осветлите малко повече сегашното сътрудничество с Рено-Нисан?
    Всяка 5-а статия е за Мерцедес, не си проличава, то направо прокапа тоя Силвър Стар. За съжаление всяка справка сочи, че цените на тази марка тук в България през този дилър са доста завишени!
  • 7 Никой

    1 4 Отговор

    До коментар #1 от "некойси":

    Това се нарича reverse engineering и мога да ти кажа, че е доста разпространена практика. Когато някой пусне нов модел, първите които си поръчват по няколко бройки са конкурентни фирми.

    Коментиран от #8

  • 8 Ривърс Инженеринг

    8 4 Отговор

    До коментар #7 от "Никой":

    Първо, какво като направиха ривърс инженеринг на автомобил Тесла, произведен през 2012 година? Толкова години все още не могат да разберат Как е направен и дори за 2022 година ще предлагат електромобил Mercedes с по-лоши характеристики от Тесла 2012. Второ, как ще направят ривърс инженеринг на камионът на Тесла, за който инженерите на Mercedes, твърдят, че обещаният пробег от 800 км на такъв камион, дори на теория не може да съществува защото противоречи на физичните закони. Оказа се обаче, че в реалността, Камионът на Тесла изминаване 800, а 1000 километра. Сигурен съм, че при тази новина са си ударили г*за в тавана и хиляда пъти са съжалявали, че са си изтеглили мизерните 50 милиона инвестиция в Тесла. Инвестиция, която можеше да им донесе милиарди дори още днес. Сега само могат да се навъртат покрай Тесла като гладно куче, като се надяват Илон Мъск да им подхвърли нещо. Много бързо забравиха, как всички през 2014 обявиха, че електромобилите нямат бъдеще и оттеглят инвестициите си от тях. Сега самите Volkswagen си признават, че не са сигурни за съществуването си след десетина години и шанса да фалират е 50 на 50.

    Коментиран от #9

  • 9 Язе

    3 11 Отговор

    До коментар #8 от "Ривърс Инженеринг":

    Я кажи къде е този камион,че нещо май го няма?Мерцедес да се навъртат около Тесла!!!!!?????Все едно депутат да се навърта около работник.Били разглобявали Тесла и не могли да разберат нищо?Не е 1 април и такива шеги не минават.Само седалката на S класа е в пъти по-технологична от цялата пластмасарка на Мъск.

    Коментиран от #10

  • 10 Склерозата ли?

    9 1 Отговор

    До коментар #9 от "Язе":

    Автономният пробег на електрическия влекач Tesla Semi ще бъде по-голям от първоначално обещаното, става ясно от изказване на Илон Мъск на отчетна конференция, посветена на дейността на компанията през първото тримесечие на годината.

    Тестовете на електрическия камион на Tesla показали, че зарядът на батериите стига за изминаването на 600 мили (965 км). При представянето на Semi през ноември миналата година бе обявено, че пробегът с едно зареждане ще достига 500 мили (805 км).

    С изявлението си Илон Мъск отговаря задочно на ръководителя на поделението за товарни автомобили на Daimler Мартин Даум, който в прав текст обвини Tesla в лъжа. "Или Semi не се подчинява на законите на физиката, или ние нищо не разбираме", коментира немецът гръмките твърдения на Мъск за пробега на електрическия камион.

    Според Даум било абсурдно влекач на ток да може да измине 800 км с пълно натоварване без презареждане. "Ако Tesla наистина постигне обещания пробег, веднага ще купим два камиона. Единия ще подложим на изпитания, а другия ще разглобим. Явно нещо сме пропуснали, но доколкото знам в Германия и Калифорния важат едни и същи физични закони", добавя саркастично германецът.https://m.fakti.bg/technozone/301064-tesla-semi-shte-moje-da-izminava-po-1000-km

    Коментиран от #11

  • 11 Язе

    2 6 Отговор

    До коментар #10 от "Склерозата ли?":

    ще бъде по-голям от първоначално обещаното, става ясно от изказване на Илон Мъск.
    Ще,ще,ще,ще,обещаното.Все познатите неща.😂😂😂😂😂
  • 12 Склерозата ли?

    6 2 Отговор
    Илон Мъск говори за реалният пробег тестван в реални условия. Няколко камиона Tesla semi извършват редовни курсове между фабриките и превозват батерии и части. Тестове правиха и всички които са си поръчали камиона и казват че всичко е реално, като дори някои от тях увеличиха заявките си. Редовно се появяват видеоклипове от случайни хора на камионите по публичните пътища. Това дали ще се присъединиш към отбора на Mercedes, които не вярват си е лично твой избор. Междувременно поръчалите камионите, започнаха да изграждат зарядни станции и мощности за тяхното зареждане. Пък ти си вярвай на всяка новина излизаща два-три пъти в месеца, че Тесла още следващия месец ще фалира, а в най-лошия случай догодина.

    Коментиран от #13

  • 13 Язе

    3 4 Отговор

    До коментар #12 от "Склерозата ли?":

    Дали Тесла ще фалира или не,слабо ме интересува.Това обаче което не разбирам е сляпото вярване на всичко което каже Гурото.Докато не излезне официално не може да се говори с точни данни.
  • 14 Не че нещо... АМА...

    4 0 Отговор
    Преди 200 години каква е била задвижващата сила на ППС? Колко са ритали срещу ДВГ? Историята се повтаря...

    Коментиран от #15

  • 15 Зорлем

    2 4 Отговор

    До коментар #14 от "Не че нещо... АМА...":

    Дребна подробност обаче е, че ДВГ-то се е наложило като технология без субсидии и фаворизиране от страна на държавите. Дори обратното - налагали са им ограничения и "гонения". А електричките днес - субсидии, разчистване на конкуренцията, побутвания, и пак е страшен зор и кански мъки да се продават и използват. Та така, за повтарянето на историята...

    Коментиран от #18, #19

  • 16 Зор ми е

    4 2 Отговор
    "А електричките днес - субсидии, разчистване на конкуренцията, побутвания, и пак е страшен зор и кански мъки да се продават и използват."
    Да не си се объркал и да искаш да кажеш дизелите? Доколкото знам, електричките Имат проблеми с производството, а не с продажбите. За модел 3, все още има 400 хиляди желаещи, колкото и преди две години, въпреки че вече продадоха 100 хиляди, а още толкова се отказаха през това време. Освен това има хиляди резервации за Тесла роудстър и Тесла семи. Особена камиона може да се продава със стотици хиляди, ако вече го произвеждаха, без никакви субсидии.

    Коментиран от #17

  • 17 Зорлем

    4 3 Отговор

    До коментар #16 от "Зор ми е":

    Не, не съм се объркал, освен ако изведнъж субсидиите за електричките не са ги спряли масово по света вчера или днес, и изведнъж да са спряли да забраняват дизели в разни градове. А относно обемите, заявките и т.н. не ми се влиза в безсмислено мерене на бройки, но само първите трима световни производителя бълват по 30 милиона МПС-та на година, така че тези 400 хил. бройки са буквално капка в морето. Шумотевицата покрай тази капка е като за цунами, но това е друго тема. Дори в "любимата" ни Норвегия електричките са някакви мижави 2%-3% от автопарка в движение.
  • 18 Зор ми е да мисля

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "Зорлем":

    " ... електричките днес - субсидии, разчистване на конкуренцията, побутвания, и пак е страшен зор и кански мъки да се ПРОДАВАТ ... "

    "Дори в "любимата" ни Норвегия електричките са някакви мижави 2%-3% ОТ АВТОПАРКА в движение."

    Правиш ли разлика между двете? Автомобилните ПРОИЗВОДИТЕЛИ въобще не се интересуват колко процента са електромобилите в движение. Интересуват се само от ПРОДАЖБИТЕ, а в Норвегия продажбите на електричките са повече от 50% от новите автомобили. Нещо да кажеш по този ФАКТ или не ти се мисли по въпроса? Всяка година процента електромобили от общите продажби се удвоява. Сещаш ли се само след колко години, електричките ще станат по-голямата част от продажбите в световен мащаб, ако удвояването на годишното производство се запази?

    Коментиран от #22, #23

  • 19 двг мъка

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "Зорлем":

    ДВГ е толкова подбутван в своето развитие, че повече не може. Мъзгата с която се движи (2/3 от петрола отива за гориво), движи и световната политика. С такива причини средата на 90-те години "убиха" електрическата кола. Половината немска икономика се върти около него, на която се опира и немската политика. Не мога да цитирам името му но в един филм шейх открито благодари на американците за големите и лакоми коли, дали толкова богатство на саудитците от продажба на петрол за горива. Но най-големия стимул са трилионите налети в цялата му история за "усъвършенстване", за да си остане същата долнопробна машина, която хаби 2/3 от енергията си за създаване на топлина, звукови ефекти и отровни газове.

    Коментиран от #24

  • 20 АLFA Q4

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "некойси":

    ЕМИ ДА КАКТО И ВАГ ВЗЕ ЛАМБО ЗАРАДИ ТЕХНОЛОГИЙТЕ,,,И ТОЧНО ОТ ТОГАВА ИМАТ R 8,,, САМО ДЕТО ИЗПЪЛНЕНИЕТО Е ЛОШО
    ОРИГИНАЛА СИ Е ОРИГИНАЛ
  • 21 Форумен разбирач

    3 2 Отговор
    Да, мисля че Тесла ще фалира, а тези които вярват на лъжите и глупостите на надрусаното африканче, бегайте да си купите акции и да спечелите много пари. Да ама нямате кешовица, така че си налягайте парцалите, карайте си изгнилите Опелчета и сънувайте зарядни станции за електрички
  • 22 Зорлем

    1 2 Отговор

    До коментар #18 от "Зор ми е да мисля":

    А ако не се запази? "Ако"-та са хубави, но не вършат много работа.

    Коментиран от #26

  • 23 Зорлем

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "Зор ми е да мисля":

    От любопитство питах Гугъл за продажбите на нови коли тия дни в Норвегия и научих, че всъщност първите субсидии за електричките там са въведени още през 1990г. Тогава са махнали вносните мита за тях, а през 2001г. са махнали и ДДС-то (което явно е 25%). Дет се вика, браво, "молодци". 30 години (трийсет години!!!!) години яко субсидиране и най-после продават колкото и омразните ДВГ-та. Да, говорим за много далновидна и ефективна технология, вервам ти.

    Коментиран от #25

  • 24 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "двг мъка":

    Според теб големите продажби и разходите за разработки са "побутване"? Може би електричарите не дават (много) пари за разработки и усъвършенстване на технологиите си? И не е лошо да вземете да се уточните със "Зор ми е да мисля" от коментар 18 последно дали ако продаваш много е нещо хубаво или лошо. Според него, колкото повече електрички се продават, толкова по-добре, а според теб, колкото повече повече електрички се продават, толкова повече икономиката и политиката ще се въртят около тях.
  • 25 Зор ми е да мисля

    2 2 Отговор

    До коментар #23 от "Зорлем":

    "Дет се вика, браво, "молодци". 30 години (трийсет години!!!!) години яко субсидиране и най-после продават колкото и омразните ДВГ-та. " Защо ли 98% от продажбите на електромобили в Норвегия са от последните 5 години, а през първите 25 са продадени само 2%? Трудно ти е да мислиш нали? Затова ще ти го кажа на готово - До преди пет години със или без субсидии не можеше да си купиш пълноценен автомобил с електрическо задвижване. Имаше някакви измишльотини с 80-100 км пробег и 8-часово зареждане, който струваха колкото три бензинови автомобила. Най-странното е че Volkswagen все още се опитва да продава електрифицирания си Голф който е точно от тази категория, но с малки подобрения. Продажбите се увеличиха чак когато излезе адекватна алтернатива на ДВГ. Голям пробег с едно зареждане, което става за минути. С увеличаване на продажбите на електромобили, ще стане рентабилно и изграждането на зарядни станции и спиралата на разпространение ще се завърти.

    Коментиран от #27

  • 26 Зор ми е да мисля

    1 3 Отговор

    До коментар #22 от "Зорлем":

    Именно затова сложих "ако" се запази удвояването на електромобилите всяка изминала година. Тенденциите са да се утрояват, предвид излизане на толкова много модели от различни производители през следващите две-три години. В момента в който цените се изравнят с бензиновите, по съвсем естествен начин без никакви стимули, продажбите на електромобили ще са повече от половината в световен мащаб. Дотогава и зарядната инфраструктура ще претърпи развитие и ще стане по-разпространена от бензиностанциите. 2025 година не е чак толкова далече и всички ще проверим дали това ще се случи на практика. дори от утре 100% от продажбите да са на електромобили, поне още 15 години ще се карат ДВГ, А в България поне 30, Така че не ми излизайте и с опорната точка за забраните.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Зор ми е да мисля

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Зорлем":

    Не мога да разбера дали си толкова тъпи или само се правиш на такъв за да си докажеш тезата. Къде тръгна да сравняваш конска каруца с автомобил? Разбира се че автомобилите са се наложили бързо, защото нямат нищо общо с каруците, за разлика от електромобилите които също са автомобил, но с различно задвижване. Да преди 5 години, никакви стимули не можеха да направят електричките продаваеми, защото не ставаха за нищо в сравнение с удобствата на ДВГ. Само за пет години обаче, предимствата на ДВГ започнаха да падат като домино и почти не останаха такива. Технологично електромобилите станаха много по добри от автомобилите с ДВГ. Въпрос на време е да се организира тяхното производство, с която ще падне и цената, а тогава продажбите ще се увеличат лавинообразно. След няколко години организационни предизвикателства с инсталирането на зарядни станции и строежа на фабрики за батерии, Всичко ще се нормализира и само ще разказваме на внуците Какво е било това ДВГ. Дали батериите ще за литиеви не е сигурно. Най-вероятно е да не са. Натрият е много по-разпространен елемент, та най-вероятно ще измести лития.

    Коментиран от #29

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.