Last news in Fakti

1 Ноември, 2018 11:27 20 739 34

Колите с най-добра и с най-лоша обтекаемост

  • автомобили-
  • обтекаемост-
  • аеродинамика
Колите с най-добра и с най-лоша обтекаемост - 1

Аеродинамиката или т.нар. обтекаемост на автомобилите от изключителна важност, както за тяхната динамика, така и за още куп други качества, като икономичност, шум, управление и т.н. От край време автомобилните дизайнери се стремят към създаването на коли с минимално въздушно съпротивление.

Колите с най-добра и с най-лоша обтекаемост

Има и такива обаче, които въобще не се съобразяват със съпротивлението на въздуха и правят "тухли четворки на колела". В повечето случаи това са големи всъдеходи, базирани на остарели платформи. Така например Wrangler е наследник на Willys от 1941-а, а УАЗ-ката се прави без особени промени от 1972 година. Ето и кои са колите с най-добра и с най-лоша обтекаемост.


Автомобилите с най-добра аеродинамика

Колите с най-добра и с най-лоша обтекаемост

1. Volkswagen XL1
коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0,189

Колите с най-добра и с най-лоша обтекаемост

2. General Motors EV1
коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0,195

Колите с най-добра и с най-лоша обтекаемост

3. Tesla Model 3
коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0,21

Автомобилите с най-лоша аеродинамика

Колите с най-добра и с най-лоша обтекаемост

1. УАЗ Hunter / УАЗ-469
коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0,6

Колите с най-добра и с най-лоша обтекаемост

2. Jeep Wrangler (поколение TJ)
коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0,58

Колите с най-добра и с най-лоша обтекаемост

3. Hummer H2
коефициент на въздушно съпротивление Сх = 0,57


Поставете оценка:
Оценка 3 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гошо

    107 17 Отговор
    На 1 място по лоша обтекаемост може да наредим и G-класата.Tя е 99% УАЗка

    Коментиран от #6, #12

  • 2 ванката

    76 9 Отговор
    невероятно тъпо сравнение да сравняваш прототип за постигане на високи скорости с ежедневен джип създаден за съвсем други цели си е чиста проба тъпотия! и разбира се малко реклама на електрокара не е излишна че инък откаде пари...

    Коментиран от #8, #25

  • 3 koki

    17 5 Отговор
    BMW 5-series E60 - 0,31

    Коментиран от #30

  • 4 мост

    27 2 Отговор
    Москвич Алеко - 0,35
  • 5 мечта

    32 3 Отговор
    За пореден път изключително "силна" статия , изпълнена с невероятно "важна" и "ценна" информация макар и за пореден път непълна и лишено от всякакъв смисъл сравнение
  • 6 Jack Bauer

    16 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гошо":

    Ами G-classe е с коефициент на въздушно съпротивление 0.54.
  • 7 Кольо Камиона

    43 0 Отговор
    Понякога лоша обтекаемост = отлична видимост. Имам една култова ретро колица от края на 80-те, и всеки път като я подкарам се възхищавам на отличния обзор, предна, средна, дори и задна колонка, всичките са тънички, предното стъкло е почти вертикално и плоско виждам всичко на 360 градуса. Някои от новите имат толкова дебели и дълги предни колонки че спокойно може напълно да скрият пешеходец.
  • 8 гост

    22 11 Отговор

    До коментар #2 от "ванката":

    Кое е прототипа за "високи скорости" , че не разбрах ???? Ще предположа , че е Фолксвагена , щото другите две са "електрокари" !!! Та за твое сведение това е прословутата еднолитрова кола , направена по личното настояване на Фердинанд Пиех точно преди да се пенсионира и ЕДИНСТВЕНАТА и цел е ИКОНОМИЯ на гориво , а високите скорости са последното нещо което се очаква от нея !!! И даже не е прототип , щото я продаваха съвсем официално за безумната цена от над 200 000 евро , но успяха да излъжат само няколко луди колекционери !!!! И въпросната е двуместна , БЕЗ багажник и абсолютно непригодна за ежедневна кола !!! На тоя фон постижението на Тесла е със само 10% по-висок коефициент на съпротивление , срещу което получаваш пълноразмерен 5 местен автомобил с ДВА багажника , разход отговарящ на 1 литър (но не смрадлив дизел) и динамични показатели за които Фолксвагена не може и да мечтае !!! И накрая цената му е ТРИ ПЪТИ по-малка !!! Та не плещи глупости , щото хората не са слепи , нито тъпи !!!

    Коментиран от #11

  • 9 Г клас

    19 3 Отговор
    G class я няма щото тя е в класацията за камиони с най лоша аеродинамика
  • 10 ТМВ

    14 0 Отговор
    Ланчия Тезис има коифицент на съпротивление 0,28 но заради страния ретро дизайн особено на предницата не можа да се наложи. А като италианска лимузина си е доста добра.

    Коментиран от #20

  • 11 Никой

    6 2 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Добрата обтекаемост на Теслите идва от липсата на решетки, които влошават много сериозно аеродинамиката.

    Коментиран от #14, #15

  • 12 Plameni

    3 6 Отговор

    До коментар #1 от "Гошо":

    Mercedes GLE най-добър коефициент на възд.съпр. в своя клас 0.29
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 112345

    13 2 Отговор

    До коментар #11 от "Никой":

    Идва и от плоския под - няма кардан, няма ауспухова система - цялата кола отдолу може да бъде един капсулован корпус - само колелата и окачването внасят малко завихряния
  • 15 гост

    11 8 Отговор

    До коментар #11 от "Никой":

    Добрата обтекаемост на Теслите се дължи преди всичко на равния под !!!! Който влияе на аеродинамиката около десет пъти повече от "решетката" !!! И който се дължи на самата и концепция с батерия в пода , която е ПЪРВАТА в света за серийна кола , колкото и да е неприятно на "премиумите" !!! И въобще в ерата на електромобилите всичко ще започва с "като в Тесла" !!!!

    Коментиран от #28

  • 16 Бате Куууре

    3 6 Отговор
    Има и автомобили с още "по-лоша" аеродинамика. Умишлено направена такава. Когато се гони притискателна сила и въздушните потоци се отклоняват съзнателно нагоре - всичките спойлери правят точно това.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #16 от "Бате Куууре":

    Искаш да кажеш май , че аеродинамика на тухла като Вранглер и Г-класа допринася за по-добро "притискане" на същите ?? И ги прави "по-стабилни" ??? Айде мислете първо преди да се цепите колкото да напишете нещо !!!

    Коментиран от #32

  • 18 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #16 от "Бате Куууре":

    Насочването на въздушните потоци в това за което говориш и тухлената аеродинамика , която създава само вибрации , нестабилност и отрицателно ускорение нямат нищо общо !! Всеки който е бил задминаван от тир с висока скорост и е изпитал как колата му сякаш се удря в стена знае за какво става въпрос !!
  • 19 Plameni

    1 0 Отговор
    Mercedes A клас и CLA са автомобилите с вътрешно горене серийно производство с най- ниско възд.съпротивление ,като не смятам за сериен автомобил VW XL1
  • 20 гост

    10 2 Отговор

    До коментар #10 от "ТМВ":

    Опел Калибра имаше 0,26 години преди тая Ланчия , а и ред други имат по-малък , така че истинските постижения започват около 0,2 , което е в пъти по-малко от 0,28 , не си мислете че разликата в десети е дребна !!!
  • 21 sotko

    4 0 Отговор
    във Ф1 Сх е над 1 (той е отнесен към общия размер). Иначе това НЕ Е тъпо сравнение просто са примери за крайни стойности на коефициента
  • 22 nasam natam

    4 0 Отговор
    audi a2 0.25 1999
    добре ли е
  • 23 Алфа Ромео

    5 2 Отговор
    Къде е G-класата ве, трябваше да е на първо място във втората класация!

    Коментиран от #27

  • 24 Гост

    0 2 Отговор
    Всички пишат за G-класата,а никой нищо не каза за мултипла?
  • 25 куку руку ку

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "ванката":

    То този електрокар го убиха още в края на 20-ти век, малко след пускането му в експлоатация. Има и такъв документален филм- "Кой уби електрическият автомобил?". А иначе самото сравнение между автомобили и джипове си е безмислица. Все едно да сравняваш влиянието на слънцето и луната върху растежа на растенията.
  • 26 Григор Колев

    11 0 Отговор
    За какво му е на УАЗ оптелаемос докато минава през 30 см трап. То там ако не искаш да излезеш през тавана и да ти изпадат всички пломби караш с 5 км.
    Иначре с 10 има медицинско предназначение ( разбива камъни в бъбреците )
  • 27 Plameni

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "Алфа Ромео":

    G класата е на първо место в други класации.В тази виждаш кои са на първо място.
  • 28 Зорлем

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Ама и GM EV1 ли е като Тесла? Защото е серийна кола, произведена от един от "стогодишните", с батерии в пода, с по-нисък коефициент на въздушно съпротивление и е има-няма 20г по-възрастна от Модел 3. Или сега пак ще почнеш с някакви уговорки от типа, че Теслата е модел с 5 места и нам-си-какво ускорение, пък EV1 е само с две места и два пъти по-малък пробег примерно? Щото и първия Роудстър на Тесла беше с две места и мижав пробег пък гледам изобщо не се е класирал тук.
  • 29 Разбирача

    3 3 Отговор
    Къде пропускате най-грозния джип G-класата от автомобилите с най-лоша обтекаемост?На 1 место е немската Уазка хахах
  • 30 Дедо ти

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "koki":

    BMW E46 седан -0.31
  • 31 Ами

    0 0 Отговор
    Човърка ме къде са лидери ферари и др а има нормални дето не са споменати. Мирише ми на хай тек САЩ срещу Русия. Въпроса е в ежедневието кой кара такива неща само малотражка няма значение марка и модел
  • 32 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    То няма ферари енцо да видя джип 100 км никога тесла 150 в завои никога 300 км спокойно никога е за чий тая наука за местните в хоремага ли как
  • 33 Gergi

    1 0 Отговор
    Opel Calibra 0.26
  • 34 Госта

    1 0 Отговор
    Сто пъти G класа,пред ел.вибратора!!!