6 Ноември, 2018 16:26 24 308 90

Skoda вдига завод у нас?

  • skoda-
  • завод-
  • фабрика-
  • българия

България е една от страните, които Volkswagen AG разглежда като потенциално място за нов завод на Skoda, твърди авторитетното германско издание Handelsblatt. Сред конкурентите ни са други държави от Източна Европа и Турция.

Решението къде ще бъде построена новата фабрика ще бъде взето от надзорния съвет на концерна на 16 ноември, когато ще бъде одобрена не само инвестиционната програма за следващата година, а и развитието на VAG през следващото десетилетие.

Skoda изпитва все по-големи трудности с недостигащите си производствени мощности. Продажбите на чешката компания през последните години се увеличиха неимоверно, което принуди марката да изнесе част от производството си в германския град Оснабрюк и да търси подизпълнители.

Немските профсъюзи също се чудят как да обуздаят бурното развитие на Skoda, която подбива пазара на Volkswagen с евтина работна ръка при сравнимо качество на продукцията. В момента чехите продават по около 1.2 млн. автомобила годишно, но ако ръстът се запази, през 2025 г. се очаква компанията да продава по 2 млн.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Синан

    51 164 Отговор
    Име да си мечтаете да е в България... гладници.. Турция му е майката!

    Коментиран от #6, #8, #18, #19, #43, #52, #57, #74, #80, #82, #85

  • 2 123

    114 10 Отговор
    А дано. Един подобен завод осигурява пълна заетост на населението на цяла една област от страната и косвено води до ползи за всички други. Само една неточност в статията. Бурното развитие на Шкода се дължи на по-добро качество и по-ниска цена на крайния продукт.

    Коментиран от #30, #32

  • 3 Ицо Багера

    62 44 Отговор
    Да, да построят и след това да се получи случая с "Great wall",да се разграбят инвестициите за завода от някой сънародник и да се обяви фалит на завода.По-добре да не правят нищо тук, да не загубят пари хората.
  • 4 Гришата Ганчев

    25 12 Отговор
    Ми с мойте китайлъци кво ши стане..............
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 имате си Аллах и Ердоган

    86 17 Отговор

    До коментар #1 от "Синан":

    И последният хамсалак разбра,че няма работа в Турция.Всички разбраха що за стока сте.
  • 7 Без име

    76 4 Отговор
    Това, че Skoda има такова намерение и проучване, не означава, че заводът в България ще бъде факт.
  • 8 123

    37 20 Отговор

    До коментар #1 от "Синан":

    Заводът ще е в Турция, ама като влезе в ЕС. Преди това не. Шкода си има заводи в Китай и в Украйна. Трябва им производител на територията на най-големия пазар - ЕС. Въпросът е дали ще можем да им предоставим по-добри условия от другите източноевропейски държави. Минимум трябва - безплатен терен, всички разрешителни за 1-2 месеца, освобождаване от ДДС поне за 10 години, изграждане веднага на пътна и електроинфраструктура, а защо не е и ток на себестойност от АЕЦ и други подобни бонуси.

    Коментиран от #10, #21, #38, #68, #70

  • 9 Главата не е за украса

    23 5 Отговор
    Еееех мечтиии. Отговорът е точно в статията от 28.04.18. Мощностите на ВАГ в Германия не са на 100% в частност на Сеат още по-малко. К'ва България, к'ви 7 лева?
  • 10 Ицо

    9 4 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    Това са твой твърдения, ако беше така както си го написал, нямаше Да са двуомят България - Турция, а България - и др. държава от ЕС.

    Коментиран от #14

  • 11 сноу

    20 10 Отговор
    И-и къде точно ще си ги заврете тия шкоди,улиците пълни ,паркинзи претъпкани ,магистрали също ,говнетата всички в" Мееве",УпУтатите също и чат-пат Мерц ама от S нагоре ,мамалигите се пощят по калпаците где да дянат сандита и дъстита,че вСичкото млад меринджей не може се задоми без пред къщата с ламаринен покрив да няма Пасат с 3 червени букви.
  • 12 JEEP

    48 8 Отговор
    Споко. Няма да е тук. Хората нямат в бюджета перо за рушвети и други корупционни схеми. Същото е като при търговете - не може само една фирма....ще ни зипозват, за да покажат колко по-добре е в друга страна. Не че не ми се иска да се случи такъв завод тук, даже напротив, но просто съм реалист.

    Коментиран от #42

  • 13 Шкода

    24 2 Отговор
    В момента има завод на Шкода в Пазарджик, който продължава да се разширява.
  • 14 123

    26 6 Отговор

    До коментар #10 от "Ицо":

    Че са мои - мои са. Аз съм си казал мнението. Още повече, че сега Турция е много нестабилна икономически. А ти приятелю, как успя да допуснеш в едно изречение 6-7 правописни грешки?
  • 15 смок

    20 3 Отговор
    Колкото взехме зимната олимпиада ...
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Гошо

    36 9 Отговор
    На Бойко данъка рекет е голям... Едва ли ще се навия на неговите проценти
  • 18 hmhmhm

    26 15 Отговор

    До коментар #1 от "Синан":

    Аз лично ако бих избирал бих избрал България, а турция за мен е незначителна държавица с некав некадърен начело. Но това е мое мнение. Не че България е цъфнала но някак по Европейска е.

    Коментиран от #76

  • 19 vankata

    36 5 Отговор

    До коментар #1 от "Синан":

    Синане, я кажи какво образование и каква професия имаш, че се смяташ за нещо повече от нас,''гладните българи''. Синане, твоя личен лекар къде е завършил, в България или в Турция?

    Коментиран от #81

  • 20 гост

    29 1 Отговор
    Трябва правителството да се стегне и да разреши да се построи завода без да иска рушвети и тогава може и да стане.Дано да се осъзнаят.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Крадец

    13 9 Отговор
    Трябва да са луди !
  • 23 Данил

    13 6 Отговор
    Днес не е 1ви април
  • 24 vankata

    30 7 Отговор

    До коментар #21 от "Ердоган":

    Ами ако искат да направад завода в Разград, Шумен или Кърджали, наистина няма да намерят работна ръка. Тамошните турци ще опитат да си берат джелезо от завода...
  • 25 vankata

    38 3 Отговор
    Тези нашите турци се проявиха като много долни хора. Една евентуално добра новина за България и те се скъсаха да плюват. А не осъзнават че ако една така инвестиция се осъществи, то би дала хляб на много българи, турци и хора от другите етноси, които искат да работят. Кво да се прави, кофти мат'риал.
  • 26 Бесен Язовец

    24 5 Отговор
    Добре ама ся наште изедници като ги побъркат от рушвети, те ще се хванат за главите и ще избягат на друго място.
  • 27 Хахото

    35 5 Отговор

    До коментар #21 от "Ердоган":

    Ухльо, не забравяй ,че от тези 90 милиона потребители, които си написал, 50 милиона живеят още в землянки,а колкото до безмитната търговия с ЕС, гледам,гледам и виждам един крив макарон.

    Коментиран от #46

  • 28 onq s konq

    34 6 Отговор
    Ако стане работата със Шкода,безапелационно ще ударим румънската Дачия в земята.
  • 29 SAAB

    18 4 Отговор
    От "вдига " и обмисля разликата е голяма ....... тук завод техен няма да има ......колкото и да се повдига на пръсти пожарникаря .....:)
  • 30 гост

    36 1 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    При Шкода получаваш повече за парите си, като качестовото е на ниво, надеждни и издръжливи са понеже използват изпитани технилогии. Лошото е, че както и при другите чуждестранни инвеститори заплатата ще се ориентира спрямо средната за региона или например 800лв, докато в Полша за същото нещо ще вьимат по 1800евро. Това е лошото, вижте Язаки: Словения 1200евро, у нас 600лв при една и съща дейност. Това зависи от управниците ала те са по-зли от робовладелците, няма как да стане хубаво. Само и единствено ако от Шкода не натиснат за някакви човешки отношения.

    Коментиран от #34

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този

    10 17 Отговор

    До коментар #2 от "123":

    Населението е некадърно за да работи в завода - това е истината. Има толкова много безработни в България и толкова много нужда от работна ръка. Не се застъпва защото сме НЕКАДЪРНИ.

    Коментиран от #36, #65, #69

  • 33 Помаците гнусни

    20 5 Отговор
    да си ходят в Анадола, като много им харесва скапаната Турция,на нас българите ни е добре в Европейския съюз.

    Коментиран от #63

  • 34 123

    26 4 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Дори да си прав, че заплатите ще на минимума, което не ми се вярва съвсем за малък загиващ град като Видин, това е достатъчно. Подобен завод ще осигури и на двамата в семейството работа, което са 1200 лева. Такъв тип производства осигуряват храна и не лоши социални пакети - здраве, почивки, платен отпуск. При наличие на жилища и доста ниски наеми в малките градове, дори подобно възнаграждение ще осигури поне съществуването на хората, които сега и това нямат.
  • 35 123

    17 3 Отговор

    До коментар #21 от "Ердоган":

    Явно не си много умен, но все пак да ти обърна внимание, че Шкода и сега продават в Турция. И един завод няма много общо с продажбите. А всъщност дори в Турция едва ли ще предпочетат турското пред чешкото производство.
  • 36 123

    34 3 Отговор

    До коментар #32 от "Този":

    За подобен завод няма нужда от професори. Основните инженери чехите ще си ги доведат, като вероятно биха наели и малко местни. Такива заводи са пълни с роботи, а за обикновения работник остава да завие някой болт, да постави емблемата и да полира с кърпата боята. Дори тези им действия са вкарани в матрици и е трудно да не ги направиш. Обучението ще отнеме няколко седмици дори за завършилите 4-ти клас. И не подценявай българите - те учат бързо и работят добре, особено ако са материално стимулирани.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 sgt

    15 4 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    Е,не-ма такъв подарък,значи:безплатен терен, освобождаване от ДДС поне за 10 години, ток на себестойност от АЕЦ ,друг бонус си забравил,да им предоставим работници без,заплати,ако си министър ще затриеш държавата за два месеца.ЧУЖДИ,ИНВЕСТИЦИИ СЕ ПРИМАМВАТ С НИСКИ ДАНЪЦИ,ЕВТИНА РАБОТНА РЪКА

    Коментиран от #71

  • 39 Гого

    11 4 Отговор
    Това никога няма да стане от 30 години на сам няма големи инвеститори а и като добавим корупцията пиши го бегал проекта.
  • 40 ВервамеВи

    9 5 Отговор
    Колкото ГРЙТ ЛОУ !
    Ден до пладне.
  • 41 Шаран БГ

    7 4 Отговор
    Първа трябва да се договори бонусът / в никакъв случай "рушвета"/ на преговарящия от българска страна...... Знаете ги тези работи как стават тук на Балканите. Как се наричаше това, което взема А.Доган за "Цигов чарк" ? Те това е важно ! Не се ли договори и изпълни това условие - прощавайте г-да чехи - шкода пенизе !!
  • 42 Антон

    14 0 Отговор

    До коментар #12 от "JEEP":

    Ако мислиш че ние сме измисли корупцията си в жестока заблуда . Чуждите фирми си имат баш такива пера в бюджетите. Не знам защо си мислите че навън са нешо по-различни. Освен това всички “западняци” тълкуват корупцията като далавера в която те не участват.
  • 43 Левски

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "Синан":

    Тъп. Гаджал....отивай. си. В. Турция...
  • 44 ха ха

    14 1 Отговор

    До коментар #21 от "Ердоган":

    Не щат в Турция , знаят че там чалмите са прости и колите трябва само на цигани да ги продават.А и не се знае до кога ще имат облекчения с митата фесовете.Както е тръгнал оня тъп маймун да ислямизира ще му спрат тока.

    Коментиран от #47

  • 45 автофен

    11 3 Отговор
    Дано да стане това.В България могат да се произвеждат коли не по лоши от Турция или Румъния бълващи рендета.
  • 46 Ердоган

    1 12 Отговор

    До коментар #27 от "Хахото":

    Ти наистина си много плосък безмитна търговия въобще знаеш ли какво е ,какво си тръгнал да ми се дървиш толкова си информиран колкото да идеш до кенефа май. А и между другото основния пакет акции във Фолксваген май не знаете кой ги държи чрез катарски фонд , чети Ганьо недей да лаеш напразно
  • 47 Ердоган

    5 11 Отговор

    До коментар #44 от "ха ха":

    Само стой и гледай , те японци, корейци, немци,италианци , французи , защото са много глупави и имат по няколко завода а ти щото си още по-умен седиш и завиждаш и си караш 20 годишни кошници и се чудиш как да си платиш гражданската.

    Коментиран от #49

  • 48 Чичо Цецка

    7 7 Отговор
    Нека прави. Ще се изнесе бързо-бързо. Като Рено навремето, като ЧЕЗ сега. Само Бойко е вечен. И велик! Поклон!
  • 49 ха ха ха

    19 0 Отговор

    До коментар #47 от "Ердоган":

    Ха ха ти карай 20 годишни турски кошници.Аз като си купувам кола първото ми изискване е да не е правена в Турция.
    Колкото и да ги мъчат и да ги учат от Запад фесовете си остават тъпи и не могат да правят качествена техника.
    По добре румънско отколкото турско.

    Коментиран от #50

  • 50 Ердоган

    5 13 Отговор

    До коментар #49 от "ха ха ха":

    Карай си дачийката ганчо , но въпроса беше друг сега румънец ли стана хохохо въртиш задницата по бързо от БМВ на лед

    Коментиран от #53

  • 51 Ванче

    11 0 Отговор
    А дано. Шкода е добра марка, новите модели са по-евтини от оригиналния му Пасат, но дано да си върнем нивото.
  • 52 гяур

    10 2 Отговор

    До коментар #1 от "Синан":

    На майка ти в турцията !
  • 53 ха ха ха

    11 0 Отговор

    До коментар #50 от "Ердоган":

    Даже и румънците са по добри в техниката от тъпия фес. Дачия нямам но дори нея щях да избера пред турския боклук мюмюнке. От турска техника по долно нещо няма.

    Коментиран от #54

  • 54 Ердоган

    0 10 Отговор

    До коментар #53 от "ха ха ха":

    От къде си толкова сигурен ганьо , май доста турска техника си ял навремето хохохо , айде сега лягай да спинкаш ,че с абдали не ми се спори

    Коментиран от #56, #75

  • 55 Анализ

    2 5 Отговор
    Ще изгубим от липса на работна ръка. Турция може да спечели има си доста предимства. Но ако няма да е Турция то няма да сме и ние за съжаление.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Шкода

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "Синан":

    В София между кварталите Дружба 1 и 2 отварят чисто нов високотехнологичен сервиз на Шкода , айде подъвчи малко гьозлемета и си помисли пак
  • 58 Коня на оня

    3 6 Отговор
    Какви шкоди... Ние едно Алеко не успяхме да сглобим с готови части, та какво остава за Октавия, Супърб, Фабия, Карок или Кодияк.
    Great Wall почнахме да правим - карахме се като биволи...
    По-добре да не срамуваме още, че и без това цял свят ни знае като "онИя с мускАлите" ...
  • 59 Анализ

    7 10 Отговор
    Предимствата на Турция. 1. Квалифицирана работна ръка 2. Евтина работна ръка 3. Развита автомобилна промишлиност 4. Шкода си доставя части от 5-6 фирми от Турция за 100 милиона долара годишно 5. Подходящи инвестиционни условия 6. Доказано качество при другите авто заводи 7. По близък до близния изток и средна азия и други

    Коментиран от #73

  • 60 Ердоган

    1 7 Отговор

    До коментар #56 от "xa xa xa":

    Овчарче чети какво е писал колегата по долу 59 номер , коментар изчерпателен и аргументиран ,за което го поздравявам а твоето поведение няма какво да коментирам то е ясно буташ се между шамарите

    Коментиран от #61

  • 61 БМВ на комшията

    12 1 Отговор

    До коментар #60 от "Ердоган":

    Е това е кола! Сглобена в Турция! Няма като нея втора! Гледа я като свое дете! Чак в Германия я води и не могат да я оправят! Като изгасне, трябват и 2 часа да тръгне отново! Спирала му е на магистралата! От БМВ са му казали, всичките кабели трябва да се изхвърлят и да се сложат нови! Мерси!
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Метгонтан

    1 0 Отговор
    Смятай щом "бобрешко цо робиш" искат да цапат в бг , какво дънце сме напраили
  • 65 Хер Отто Флик

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Този":

    Значи и ти си от некадърните!
  • 66 Хер Отто Флик

    7 0 Отговор

    До коментар #63 от "Помак":

    Домуз бягай си в Анадола!
  • 67 Румяна Костова

    3 0 Отговор
    За българските производители -да,но за чуждестранните има някакъв процент намаление.
  • 68 Пешо

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    ... минимум пет години да им работим без заплащане... Това, което предлагаш е ограбване, а не инвестиция. От подобни умници, като теб сме на тоя хал. Просто трябва да няма корупционни схеми срещу инвеститора, което няма как да стане, така, че завода няма да е в България.

    Коментиран от #72

  • 69 Иван Гешев

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Този":

    Ти с това мислене със сигурност си некадърник, меко казано.
  • 70 Яве

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    За твое сведение,Турция е в свободната европейска търговска зона.А при нас проблема е ,и ще бъдат политиците.Кой знае какви рушвети ще искат от Шкода
  • 71 123

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "sgt":

    Ето заради такива глупаци в управлението са малко чуждите инвестиции. Най-голямата полза от подобен завод е данък печалба и това, че на 4-5 000 работници ще плащат заплати и осигуровки, вместо държавата да им плаща помощи за безработица и здравни осигуровки. А заплатите на тези хора отиват за потребление на 100 %, като от тях държавата си връща ДДС и данък печалба, чрез търговците на стоки и услуги. Подобни заводи работят само за износ, тоест освобождаването им от ДДС за период няма да е в ущърб на държавата, тъй като експортните стоки не плащат ДДС в България.
  • 72 123

    5 0 Отговор

    До коментар #68 от "Пешо":

    Нищо такова не съм предлагал. Напротив, това е основната полза от подобен инвеститор - плащане на заплати на работниците. Средната заплата в заводите на Шкода в Чехия е около 1500 евро. Тук няма да е толкова, но вероятно ще гони 1500 лева, което за БГ е висок стандарт, особено в северозападна България. За да хванеш подобен инвеститор се действа като в риболова - слагаш подходяща стръв, която не е евтина, но само така се хваща голямата риба.
  • 73 123

    6 0 Отговор

    До коментар #59 от "Анализ":

    Нещо си в грешка. 1. Турция няма много квалифицирана работна ръка. затова всички изселници веднага си намериха работа с тяхното средно специално образование и са високо ценени работници. 2. Работната им ръка е по-скъпо платена. Там няма минимални заплати по 500 лева. 3. Действително имат предприятия за цели автомобили, но в Бг през последните 3-4 години дойдоха производителите на детайли и сложни технологични системи на автомобилите. Вероятно вече оборотът им надхвърля 3-4 милиарда и продължава да расте. 4. Тия 100 млн., които ги цитираш са около 0.3 % от доставките на Шкода. Сигурно от Бг са на по-голяма стойност. 5. Не знам какви са инвестиционните условия, но с този режим на управление, не знам кой нормален инвеститор ще отиде там или ще привлече специалист да отиде да работи там. 6. Който и завод да е и в която и да е държава - качеството трябва да е едно и също. Иначе е самоубийство за производителя. 7. Да по-близо са, но там Шкода нямат пазари. Шкода продават основно в Европа и Китай. Тоест, ние сме по-близо.
  • 74 жоро уудстока

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Синан":

    ще спонсорирам заминаването ти в "родната" турция,резенче.........
  • 75 жоро уудстока

    5 0 Отговор

    До коментар #54 от "Ердоган":

    драги "сънароднико+/безроднико/",какво правиш тука,след като толкова ни "обичаш"?!
  • 76 Son Osmanli

    2 7 Отговор

    До коментар #18 от "hmhmhm":

    Споко БГ с начело с твоя гебер много са развива даже и малкия пръст на ТР не можем да станем, ама важното да са лае по форумите. Без злоба и душманство за къде, като видим Турция веднага Оооооо, дъра бъра една хубава дума не се пише. В ЕС най зле е бг ама както и да е .... С лаф мухабет по форуми ще се оправи държавата, а дано ама надали.

    Коментиран от #78

  • 77 Batushka

    3 2 Отговор
    Супер ако синдикатите извоюват заплата от 500 лв веднага ще се запиша за поточната линия...
  • 78 жоро уудстока

    2 0 Отговор

    До коментар #76 от "Son Osmanli":

    надявам се хората от агенцията,следяща за потенциални терористи да държи под око "синан","ердоган"и др.явно не българи.ако се наложи,с удоволствие бих се отзовал/да не се налага/при повикване от агенцията.апелирам към колегите да не се поддават на провокации и да не влизат в полемика с небългари.

    Коментиран от #79

  • 79 Ердоган

    2 3 Отговор

    До коментар #78 от "жоро уудстока":

    Като ти се напише истината те боли май ,това са фактите това че ти не искаш да ги видиш си е твой проблем , а терорист можеш да наричаш майка си за дето те е родила такъв катил който се мисли за нещо повече от околните . България в няколко думи:
    корупция до шия, данъци до небесата , плюс огромно по количество чиновници гледащи като агнета като им се зададе някой въпрос по уж тяхната компетенция и се държат така все едно са на служба при господ.А до работната ръка ако може да му се дават 2000€ ама да не го натискат началниците за норма и така.
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Хитър Петър

    5 0 Отговор

    До коментар #19 от "vankata":

    Какво образование да има като е ром-мюсюлманин, те си мислят че като имат арабски имена са турци! Все едно съседа му от махалите, като се казва Иван да се мисли за руснак.
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 ияопяна

    4 1 Отговор
    Да открият, добре ще е за икономиката. Иначе продуктите на ВАГ са под всякаква критика. Пълни боклуци.

    Коментиран от #90

  • 84 Реалист

    3 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Сред конкурентите ни са други държави от Източна Европа и Турция." разберете само колко е лесно да бъде манипулиран българина.Където чета пише:"Заводът ще се избира между България и Турция" и накрая голям смях ще бъде победителя да бъде Сърбия
  • 85 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 86 Иван

    2 0 Отговор
    Този изказ се употребява след взето решение.Пишете може да изгради,а не изгражда.
  • 87 Анкара

    0 3 Отговор
    Обичам Турция
  • 88 гост

    2 0 Отговор
    Урааааааааа
  • 89 Румен

    1 0 Отговор
    Ами вървете си в Турция, защо се пишите патриоти тук. И аз обичам Германия ама тя нищо не знае
  • 90 Енергетика

    1 0 Отговор

    До коментар #83 от "ияопяна":

    Мога ли да попитам, кое точно е под всякаква критика? Обоснови се!