7 Декември, 2018 10:33 14 903 35

Запознайте се с чешкия Golf

  • skoda-
  • scala

След дълга подготвителна кампания, в която Skoda подгряваше публиката за наследника на Rapid Spaceback, в Тел Авив се състоя официалната премиера на новия хечбек Scala. Макар формално да се води от клас B, моделът превъзхожда по размери както предшественика си, така и седмото поколение Volkswagen Golf.

Scala е по-дълга със 107 мм (4 362 мм) от немския бестселър и има по-голямо с 12 мм (2 649 мм) междуосие. С широчина от 1 793 мм обаче "шкодата" е с 6 мм по-тясна от Golf.

По простор в салона Scala на практика не отстъпва на Octavia. 467-литровият багажник, естествено, има по-скромна вместимост, но е по-голям както от този на Rapid Spaceback, така и от Голфовия. Ако облегалките на задната седалка се сгънат, обемът нараства на 1 410 литра.

Макар да е по-сдържан, дизайнът на хечбека повтаря до голяма степен чертите на концептуалния Vision RS. Scala е първият реализиран проект на новия шеф-дизайнер на Skoda Оливер Щефани.

Външността на хечбека следва характерния за марката стил. Необичайно агресивни са само фаровете и големите стопове с интересен вътрешен рисунък.

Стилът на вътрешното оформление обаче е съвсем нов за Skoda. Лаконичното арматурно табло е опасано с цветна ивица, в центъра на която стърчи дисплеят на мултимедийната система.

Предвидени са екрани с три размера - 6.5, 8 или 9.2 инча. Отворите на вентилационната система са преместени по-надолу като в останалите нови модели на VAG (например шестата генерация VW Polo).

Оборудването включва двузонов климатик, виртуален приборен панел, изцяло светодиодни фарове, адаптивен круиз контрол, панорамен покрив и др. На борда има девет еърбега, сред които и странични за пътниците отзад.

Въпреки размерите Scala е построена на по-простата "малолитражна" платформа MQB-A0, а не на MQB. В нейната конструкция е заложено само полунезависимо задно окачване, а предаването е само предно.

Новата Skoda ще се оборудва с два бензинови и един дизелов двигател. Базовият турбомотор 1.0 TSI ще се предлага в два мощностни варианта с 95 или 115 к.с., а по-големият 1.5 TSI развива 150 коня. Дизелът е 1.6-литров със 115 к.с.

Най-малкият агрегат ще се съчетава с петстепенна трансмисия с ръчно превключване, а останалите - с шестстепенна механика или робот DSG със седем предавки. На някои пазари ще се предлага и газифицирана версия 1.0 G-Tec с мощност 90 к.с.

Scala ще се сглобява в завода на Skoda в Млада Болеслав. Продажбите започват през първата половина на следващата година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мм84

    98 3 Отговор
    Един много симпатичен автомобил. Ако цената е разумна тази кола ще разбута много сериозно конкуренцията в класа. Браво на чехите за цялостното оформление.

    Коментиран от #35

  • 2 Гого

    42 0 Отговор
    Това ли е новата А3 - ка за без пари !?

    Коментиран от #5

  • 3 гост

    17 77 Отговор
    Като изключим ръбатите фарове то дизайна е еквивалентен на 20-годишно волво. Толкова безлично и женственно, че не знам как ще се чувства някой мъж вътре в нея. Голф 6, 7 са много по-добри, само седалките изглеждат хубави, нищо друго. Следва мижавата линия на новия голф, дизайнера да напуска веднага. Лично мнение.

    Коментиран от #17

  • 4 AUDI

    44 6 Отговор
    Scala-та ако се движи в цените на Рапид , изключвайки посочения модел,защото е топ + екстри - избива. Супер изглежда , вътре също. Сега остава всички разбиращи да се включат задружно да хранят ВАГ. Който не може да си вземе А3 или Голф - скача на Скала-та . Успех им пожелавам на чехите ;)
  • 5 ГОСТ

    21 2 Отговор

    До коментар #2 от "Гого":

    Ама то вярно прилича на А3 и то в профил най-вече.
  • 6 сектант

    15 15 Отговор
    с дъстъра че го прайм двуврратка бате

    Коментиран от #12

  • 7 бАй Хойу

    18 1 Отговор
    Не ,че нещо ама октавията е чешкият голф.Иначе това новото не е никак лошо ,като визия и данни.Дано да е достъпнно и качествено.
  • 8 перничанин

    12 11 Отговор
    А бе от гоуфа по-убаво нема
  • 9 да ДА

    8 13 Отговор
    АКО БЕШЕ ЕЛЕКТРИЧКА ДА,АМА ТОВА ВЕЧЕ НЕ Е АКТУАЛНО
  • 10 Японеца

    14 25 Отговор
    Тия ВАГ не могат да правят коли … По добро от руско и италянско няма !
  • 11 Пешо Мъката

    16 27 Отговор
    Както и останалите ВАГаджийки вътре е дърво, отвънка не е лоша, а под капака няма никой. Типичната евтинка служебна колица, за мениджмънта от средния клас. Сигурно прозорците на задните врати ще са с ръчки, все пак моторчето пари струва хахахах.

    Коментиран от #16, #34

  • 12 Коментара

    6 8 Отговор

    До коментар #6 от "сектант":

    секта, как е новият дъстър.... я сподели малко. Реализирали са скок в дизайна а?! Рапидките в дръжките на вратите от 2018г. най-после са ги скрили викаш, е вярно нямаш вече закачалки подръка...пусти му дизайнери.... не са оставили и място над жабката за рЕзане на бахур... ама пък какви подлакътници и къв теуевизор са сложИли...Маа-а-а-аа ли-и-и-и-и-иии, слънце! Прилино си изглежда шкодера, дано централният MMI да се прибира, браас на чехите!

    Коментиран от #15

  • 13 Batushka

    20 10 Отговор
    От Фолксваген пак ще ривът че чехите им крадат клиентите.....това е по добро от дървото голф....

    Коментиран от #14

  • 14 Пълни глупости

    13 3 Отговор

    До коментар #13 от "Batushka":

    Те са едно и също бе, "разбирач"
  • 15 сектант

    4 5 Отговор

    До коментар #12 от "Коментара":

    откакто го взех убих 3 прасета, 1 кон, 4 диви патици и спах с 2 руси, 1 чернокоса и 4 червенокоси

    Коментиран от #29

  • 16 AUDI

    5 11 Отговор

    До коментар #11 от "Пешо Мъката":

    хахахха това да не е КИА или ДАЧИЯ та да е с врътки - смешка
  • 17 Пръч

    14 4 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Да ти кажа, че ако ми сменят служебният Рапид с новата Скала, ще се чувствам много добре, вервай ми....доволен съм от Шкодилакa като цяло. Чисто нов и е екстра..на магистралата Дачиите ги ям за закуска...

    Коментиран от #18, #20, #24

  • 18 сектант

    6 11 Отговор

    До коментар #17 от "Пръч":

    с това едно и две те ес ай можеш само да ми ядеш барабаните на задните спирачки

    Коментиран от #19

  • 19 Пръч

    5 2 Отговор

    До коментар #18 от "сектант":

    1,6 TDI :)
  • 20 гост

    2 7 Отговор

    До коментар #17 от "Пръч":

    Няма спор, че технологично е подобрена, със сигурност е скок, но дизайнерът е направил нещо много отчайващо, нулевата идентичност и неадекватни форми, линии и излъчване. Предходната октавия е супер, а това тук по никакъв начин не се доближава до ръбестите линии наложени от предходните подели. Един вид чуди се какво е, с обли линии, с ръбати фарове и то не знае какво е, джендър един вид. и аз много даже ги харесвам и оценят добрата техника на прилична цена, но този дизайнер е за уволнение.
  • 21 ПЕРНИШКИ ГОУФ

    10 4 Отговор
    Поуедната неземно куасива ВАГина
    Влубен съм
  • 22 Бай вую

    10 6 Отговор
    Каква кола е това с 1000 кубика мотор. Мотоциклета ми е 1250
  • 23 гост

    8 3 Отговор
    Те се пробваха и с Рапид да бутнат голфа, ама нъцки. Няма как майката да пусне да се получи по-добър продукт от нейния. Колкото и да си мечтаем за евтин Голф или Ауди, няма как да стане. Няма кой да им позволи. Жалко, защото чешкото автомобилостроене се изтреля в космоса последните 5 години.

    Коментиран от #30

  • 24 ДаТигона

    12 9 Отговор

    До коментар #17 от "Пръч":

    Чисто нова-може, ама като стане на 100 000 отива направо у Надин. Хубави коли, но еднодневки .... имаше едно време една дума "петилетка" - толкова траят новите коли на бюджетните марки тип Дачия, Шкода, Сеат и тн. Аз карам вече четвърта нова Шкода.... не стават

    Коментиран от #25, #27

  • 25 Пръч

    4 2 Отговор

    До коментар #24 от "ДаТигона":

    Склонен съм да се съглася, защото на всеки 3 години ми сменят старата нова с чисто нова :)
  • 26 Hubava kola

    9 1 Отговор
    От Шкода искат да дръпнат вниманието на млада публика браво колата е много хубва само цената да не е vision ss (супер скъпо) хаха айде със здраве и навсеки по 1 такава от картинката
  • 27 Ads

    5 2 Отговор

    До коментар #24 от "ДаТигона":

    Аз пък карам трета и стават. Явно на теб ти се падат такива. Или шофьорът не става...
  • 28 Реалист

    6 3 Отговор
    И как точно решихте, че след 100 хиляди километра отиват в Надин?
    В представителствата на Фолксваген има внесени Голфове 7-ци на по 200 хиляди километра от Германия! Говорим за автомобили на възраст 3-4 години и реални километри!
    Ами колите си се движат!
  • 29 Коментара

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "сектант":

    Аналогичен случей в нащо село! Един на..ева коча и му се изправиха рогата!
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 ФауВе

    3 1 Отговор
    Дисплея ми идва в повече. Иначе ми харесва.
  • 32 Мsux

    9 2 Отговор
    Обеснявам за тези които се захласват по Шкода и обесняват как е по-добре да си вземеш Шкода отколкото Vw и т.н. е ДА ама не ! Дизайна не го коментираме, защото е субективно нещо. Гледах тест Superb срещу PASSAT, Пасатора беше много по-добре шумоизолиран, около таблото материалите бяха много по-скъпи от Superb и в крайна сметка разликата е 1000-1500лв. VW нарочно пускат Skoda по опощени за да няма канибализъм. Друг е въпроса, че Skoda бележи постоянно рекорди по продажби. Не съм фен на VAG освен на Порше, но със сигурност не е съм съгласен, че Skoda е по-добрия VW.
  • 33 Pontys

    1 0 Отговор
    Харесва ми. Почти всичко от иновации присъства.
  • 34 НЕКОЙ СИ

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Пешо Мъката":

    Алоууу,немаш 5 лв. в джоба ,ма Шкодата била евтинка. Смешко
  • 35 У819

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "мм84":

    Айде всичките голф селяци скачайте на новата бракма от ВАГ. Даже ако ви е мъчно, можете да смените емблемата с тази от голф 2ката и никой няма да ви се сърди. Знаем, че толкова си можете.