11 Февруари, 2019 14:44 62 352 101

За съдбата на дизеловите коли в Европа

  • дизелгейт-
  • европа-
  • дизелови коли
За съдбата на дизеловите коли в Европа - 1

Историята на масовото производство на дизелови коли стартира от 80-те години на миналия век. Първоначално, възстановявайки се от Втората световна война, европейците започват да карат малки автомобили, в които е просто неуместно монтирането на дизелов мотор. През 80-те години се случва една своеобразна революция, която започва с унифицирането на горивната апаратура.

Голяма част от пазарите са завладени от Bosch, които налагат знаменитата си горивна помпа от серията VE и само една малка част от пазара принадлежи на друга фирма - Lucas. Така започва "златният век" на европейското дизелостроене. разработват се изключително надеждни и много икономични двигатели, които с лекота достигат пробег от над милион километра.

За съдбата на дизеловите коли в Европа

Европейците масово се преориентират към дизелите, които са сравнително прости за обслужване (без турбокомпресори common rail системи и т.н.) и са доста по-икономични от бензиновите. Постепенно обаче, дизелите започват да се променят. Те стават по-мощни, но и по-неремонтнопригодни. Огромно налягане в системата, сложни електроники и капризи към качеството на нафтата започват малко по малко да разколебават хората. Решаващият удар обаче беше нанесен от зад Океана, откъдето са разяри и нечувания до момента дизелов скандал.

Последваха драконовски мерки и нови екологични норми, обвинения, че дизелите са мръсни и въобще - всеобщ политически натиск. Това доведе до факта, че много компании, като Volvo например, се отказаха от производството на дизелови коли. В централните части на немалко европейски градове забраниха използването на коли с дизелови агрегати, а развойните центрове на компаниите спряха с новите разработки и се преориентираха към модерното, но все още спорно електричество.

За съдбата на дизеловите коли в Европа

Така постепенно средностатистическият европеец започна да мисли различно и продажбите на дизелови коли намаляха драстично. В момента автомобилните морги в Германия са препълнени с дизелови коли, които не покриват екологичния стандарт Евро-5, а бракуването се налага, за да могат собствениците да получат отстъпка при покупка на нов автомобил.

Забраните за движение на дизелови автомобили, които не покриват екологичните норми, тепърва ще се ожесточават, така че собствениците бързат да приберат поне някакви пари за колите си. Така, въпреки че немските компании се опитват да продължат с налагането на дизеловите коли, техният край май е вече предопределен. У нас обаче, нещата (както и всичко останало) с дизелите не се развиват толкова бързо. Българите също харесват дизеловите автомобили, но по ред причини, които са известни на всички, ще имат удоволствието да ги карат доста по-дълго от западноевропейците.

За съдбата на дизеловите коли в Европа


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    132 251 Отговор
    Бензина е за каране, нафтата - за топлене, газта - за готвене!

    Коментиран от #8, #34, #39, #44, #59, #88

  • 2 Марто

    333 25 Отговор
    Много хубав материал. Точно и ясно разказано. Всичко е политика и манипулиране на масите.
  • 3 гер

    441 55 Отговор
    ДИЗЕЛА е най-добрият - кораби, влакове, селскостопанска техника, тирове, товарни, леки и т.н.
    Всичко е политика и измама уж за екология!!!

    Коментиран от #30

  • 4 Гост

    259 30 Отговор
    Зелени джендъри
  • 5 тди

    90 22 Отговор
    ДИРЯ ГОУФ ДИЗЕЛАК без турбо 70-80кс , 98год. син да е ... двувратка с теглич
  • 6 гошо

    48 134 Отговор
    Да, манипулиране.. Дай тук да си караме избушения `премуим` и да тровим всички, за да сме `гъзари`.
    В първото мнение си е казано, другото е компромис.

    Коментиран от #49

  • 7 брутален нерез

    91 24 Отговор
    Много добре знаем каква им е съдбата. Идват на борсите в София, Драгичево и Дупница. Намериш ли бензин си късметлия.
  • 8 мангалезич

    159 103 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Бензина е за запалки zippo, на колата и требе дизел.

    Коментиран от #14

  • 9 вервайтеми

    68 160 Отговор
    Най-големите замърсители на въздуха в големите градове са новите дизели комънрейлове.Това е най-отвратителния ДВГ конструиран някога от човек!
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Денис

    106 2 Отговор
    Споко, тука сме 20 години назад.
  • 12 Анти седераст

    99 17 Отговор
    Кор за Сороз и неговите Зелени партии в Западна Еврипа, САЩ, Канада и Австралия.
  • 13 Не че нещо... АМА...

    72 38 Отговор
    У Ф-1 има ли дизеляци болиди?

    Коментиран от #46, #48, #61

  • 14 Гост

    90 122 Отговор

    До коментар #8 от "мангалезич":

    Живи и здрави да сте, карайте си ги дизелите, да си ви фърлят редовно я помпи, я дюзи, я турбо, я ДПФ-та! Като му зададеш и по тебе 15 метра сажди! И как си караш от нищото да се "разкюве", ей така, за да ти е интересно! За мен такива емоции - не мерси!!! Предпочитам си бензинова атмосферка!!! Единствения плюс на дизеля е, че където минеш, нема да има комари доста след това, хахаха!!! :))) То ако беше по-добре, в ралитата и другите автомобилни шампионати нямаше да карат на "гориво за запалки Zippo", както казваш ти, ами на мазут!

    Коментиран от #66

  • 15 Като на кино

    73 104 Отговор
    Само да вметна до 6-7 год. гледайте да си продадете дизеловите мЕрцедесИ с 70% запушени дпф-и, защото остават ваши "верни" саксии..Има само един автомобил и това е бензиновият, другото е някакво подобие на коли, а новите таблети на 4 колела няма смисъл от коментар.

    Коментиран от #19, #24

  • 16 Jack Bauer

    148 15 Отговор
    Volvo като са толкова загрижени за вредните емисии защо освен леки автомобили не спрат да произвеждат и тежкотоварни дизели!? Само пропаганда слушаме последните няколко години. Съвременните дизели, че даже тези с EUR4 са доста прилични, разбира се при нормална поддръжка, не миришат не пушат. Проблема за мен е компромиса който се прави при ГТП с неизправните (неподдържани) автомобили.

    Коментиран от #28

  • 17 куку руку ку

    25 51 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "Историята на масовото производство на дизелови коли сатира от 80-те години на миналия век."... Дизел на лека кола наистина е сАтира!
  • 18 ПИСИ

    34 13 Отговор
    ЧАКАМЕ ДИЗЕЛИТЕ ОТ ГЕРМАНИЯ НА КАЛОТИНА НО КОГА ЛИ ЩЕ ДОИДАТ, МОЖЕ БИ¿?????????????
  • 19 Гост

    13 8 Отговор

    До коментар #15 от "Като на кино":

    И аз мисля така! По-точно не може да се каже!!!
  • 20 Кольо Камиона

    81 15 Отговор
    Да, дизелите замърсяват, цапат и пушат, особено ако са над 600 хиляди километра и деветия собственик-турчин е “подобрил” двигателя премахвайки катализатор, DPF, EGR, etc.

    Коментиран от #40

  • 21 Жицата

    122 14 Отговор
    Е сега, като си накупят електроавтомобили и край всичко се решава - чист планински въздух навсакъде. Да, ама не, само ми кажете колко са "безвредни" батериите на тези коли? Колко тежки метали съдържат и къде ще ги рециклират тези токсични отпадъци?

    Коментиран от #23, #54

  • 22 Велев

    42 12 Отговор
    Без значение с какъв двигател е автомобила всеки казва "Дай газ!", "Настъпи газта!". Защо ли? 😉
  • 23 Иванчо

    70 10 Отговор

    До коментар #21 от "Жицата":

    тежките МЕТАЛИ ЩЕ ГИ.....рупат зелените джендъри.те са и вегани,така че да не се тревожат.Няма да дишат дизел,ама ще хапват токсични метали колкото си искат.Зелени човечета,това ви чака от ел транспорта.
  • 24 в211

    104 11 Отговор

    До коментар #15 от "Като на кино":

    Дизеловите Бенцове са класика и нищо лошо няма в тях ако се карат и поддържат от културни хора. Имам редови 6-цилиндров Е320 ЦДИ на 400 хиляди реални километра който все още дърпа като влак, не пуши, нито съм имал проблеми с дюзи, турбо или верига. Просто наливаш само премиум нафта, ползваш качествени масла и консумативи, не караш като джигит и колата ти се отплаща в дългосрочен план.
  • 25 Abv

    110 9 Отговор
    Абе каквото и да си говорим, става дума за пари. Много, ама много пари.
    Бензиновите коли харчат минимум 25- 35% повече от дизела. Това значи минимум 25-35% повече приходи от акцизи и ДДС за държавата, а и много по голями печалби за някои фирми.
    Колкото повече пари има в държавата, толкова повече пари за корупция има, а джоба на българина все по- празен.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Paxnas

    34 3 Отговор
    Нямам против че отричат дизела,но ако това спомогне да се подобри качеството на дизеловото гориво у нас аз нямам нищо против остнаналото е илюзия.
  • 28 Мото

    17 5 Отговор

    До коментар #16 от "Jack Bauer":

    Volvo trucks са отделна компания от производителя на леките автомобили.
    Камионите ще си продължават да си бъдат дизелови както и автомобили дизелови ще си има просто ще има ограничен достъп за тези,които не отговарят на еко стандарти за даден град или район.

    Коментиран от #100

  • 29 като гостите

    32 11 Отговор
    Аз с удоволствие ще карам на ток ... като станат на по 20 години за по 4-5000 лева нов внос ...

    Коментиран от #41, #52

  • 30 Лупи

    17 11 Отговор

    До коментар #3 от "гер":

    Добър е ама ако има катализатор и ДПФ, като го резнеш да ти кади, като локомотив е канцерогенен в големи количества и това е доказан факт.
  • 31 hmhmhm

    32 10 Отговор
    Абе тези Германци много интересни хора?! Трябваше Американците да им отворят учите че техните коли на нафта не сатват?! И че лъжат. Сега не знам кой е прос Немските производител WV или тези дето са открили несъответствие и после всички вкупом Германци колите на Дизел не стават и няма да ги карат по техните градове?! Аз съм изумен от еволюцията или регресията на човешкия вид

    Коментиран от #55

  • 32 hmhmhm

    34 4 Отговор
    И както пише точно в статията бензина е за малки коли дизела е големи двигатели. Не че не можеш да ги обръщаш но все пак историята помни. Най големите машини са на дизелово гориво. Влакове параходи танкери подводници, ледоразбивачи и каквото се сетиш. Когато искаш още повече мощ там идва ядрения реактор. Когато искаш малка кола бензин газ, метан. Аз лично предпочитам 4 ри цилиндрови от1.2 до 2.0л. Тези три цилиндровите още им нямам вяра. А тези на ток още повече. Веднъж си говорих с един дето кара на ток някаква баница беше каза през зимата 80км. и колата беше нова. Сигурно след 5 години 10км. през зимата и приключва така че правете си сметка.
  • 33 Зорлем

    42 5 Отговор
    Статията пропуска да отбележи, че дълги години покупката на дизел беше стимулирана чрез обвръзване на данъците и таксите с количеството отделени СО-та на километър. Специално по този параметър дизелът е по-добър от бензина. Въпросните стимули бяха наложени от същите тези местни и федерални управи отново с идеята, че се прави с цел екологичност. Обаче сега стимулирането на електричките вече наистина е за по-добра екология, нали? Да, бе, да, вервам ви.
  • 34 Хаджи Простаки

    16 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    А кимуря за какво е..................
  • 35 асддса

    25 5 Отговор
    Българите не харесват дизеловите автомобили, просто няма кой да плаща толкова гориво за бензинов със същата мощност.
  • 36 някой

    51 6 Отговор
    Аз имам и карам 1,9 TDI... Ще ми е последната кола в живота! А бензинаджиите да не се радват толкова, защото след като затрият дизелите, следващи са бензиновите автомобили! Следва се стратегията- разделяй и владей!

    Коментиран от #58

  • 37 Бай вую

    31 6 Отговор
    Евро джендъри що не карат бензинови камиони
  • 38 Гост

    41 2 Отговор
    Стара кола няма,ако се поддържа обслужва както трябва!!!
  • 39 Дизел

    17 5 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    За тва кораби трактори и др. големи машини са дизел ,а трабанта от времето на дядо ти е бензин
  • 40 бай хой

    11 1 Отговор

    До коментар #20 от "Кольо Камиона":

    в бг сичкото кола е дошло от джънкярд
  • 41 hater

    10 1 Отговор

    До коментар #29 от "като гостите":

    батерия на 20 години-време ти е за психиатър
  • 42 боцмана

    28 2 Отговор
    Добре , махаме дизеловите автомобили. Какво правим със селскостопанската техника , камиони , тежка строителна техника? Корабите в цял свят се движат на тежко гориво (Мазут) и само при маневри и влизане в териториални води на някои държави ползват дизел. Всичко ли ще мине на бензин и на ток? За обикновените хорица по цял свят може , но големите паралии които притежават и много от изброената по-горе техника н е мисля , че ще ги задължи някой.

    Коментиран от #51

  • 43 Заклет фен на дизела

    28 22 Отговор
    Докато мога ще се кефя на дизела, бензиновите пърдялки не ме кефят имал съм и двете ,карал съм и с горивото на бедните но дизела си е друго, като изпреварвам по три колички на бензин и два тира на куп
  • 44 Аман от разбирачи

    16 4 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Големи капацитети се извъдихте бре . Тока за какво ще да е а за светене сигурно. Егати и умниците сте . Сякаш хората дето преминаха от дърва на пелетни камини направиха нещо нередно ли ??????? Като почнете да се и*зсирате нямате спиране значи . Чул-недочул ама и той да блесне със бисер , брей !
  • 45 Golf tdi

    14 4 Отговор
    Аз у гоуфо немам дпф и разни елементи от тоя сорт и не пуши и не пие нафта много един резервоар 1120км.
  • 46 хари

    8 6 Отговор

    До коментар #13 от "Не че нещо... АМА...":

    Няма щото таратайката няма да издържи на силата на дизеловия двигател,дизеловия двигател е доста по тежък от бензиновия затова

    Коментиран от #92

  • 47 Бензин

    12 14 Отговор
    Да сте чували за дизелово Ламбурджини,Ферари,Астон Мартин и други спортни коли.Най-бьрзите и мощни коли са бензинови.

    Коментиран от #78

  • 48 Иванов

    21 10 Отговор

    До коментар #13 от "Не че нещо... АМА...":

    Преди години Ауди тди отвя всички на Льо Ман ако си чувал ама явно не си
  • 49 Вектор Анонимус

    15 4 Отговор

    До коментар #6 от "гошо":

    Политика на "зелената" мафия бре момко! Тук в България най-тровят въздуха ОТОПЛЕНИЕ ЧРЕЗ ИЗГАРЯНЕ НА ТВ. БОКЛУЦИ И ДЪРВА, ОТВРАТИТЕЛНО СТАРИТЕ ТОВАРНИ МПС / над 4 т /, АВТОБУСИ, ТЕЦ на въглища, СМЪРДЯЩИТЕ СКАРИ по пазари, ресторанти и празници!
  • 50 Стоян Димитров

    28 1 Отговор
    Аз живея в Германия и не съм виждал по консервативен народ от германците. Така че не се притеснявайте, тука никой не е тръгнал да си сменя колата, щото е модерно.
  • 51 Крали Марко

    28 3 Отговор

    До коментар #42 от "боцмана":

    Няма как да преминат скоро на друго гориво колко и силно да квичат желеноджендърите Кпд на дизил е мн. по голям и са мн. по икономични а и пожаробезопасни . Удрят на дребно смачканите, наплашени, зомбирани, ограничени, изпълнителни, дисциплинирани безполови дойчи !
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 гого

    4 0 Отговор
    до №6–яла си на село
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Крали Марко

    8 1 Отговор
    Ааааа Волво и ТЕХЕН сполучлив дизелов двг за леки коли????- НЕМА ТАКЪЪФ -естествено спират "производство"
    / купуването /
  • 57 Sofia

    11 3 Отговор
    Щом не е АЛДИ не ми го хвали...ахаха
  • 58 Крали Марко

    8 2 Отговор

    До коментар #36 от "някой":

    Прав си ! Ганьо е гнусничка твар. Не се замисля че заиграе ли мечката у съседа, ще влезе и у неговото бензиново дворче. Чета простотии, злорадства и тук там истини- МЪЪЪЪКА !!!! НАРОДЕ ???
  • 59 Вектор Анонимус

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Керосина за пиенье ! Наздраве !
  • 60 Рори

    13 1 Отговор
    Всеки дизел може да се направи да не пуши. Няма нужда от EGR или DPF, има си даже smoke map няма как да е по-просто. Само гониш въздух : нафта = 14.7 : 1 . Другото са глупости.

    Коментиран от #69

  • 61 Шуми

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "Не че нещо... АМА...":

    У Ф1 нема дизелаци, ама нека и бензинджийки. Използва някакви високоенергийни течности.
  • 62 hmhmhm

    1 1 Отговор

    До коментар #55 от "Данету":

    Защо не се обосновеш? Ако можеш естествено?
  • 63 Алфа Ромео

    10 4 Отговор
    Не мога да разбера що си усложняват живота хората, да се занимават със такива сложни мотори със помпи, дюзи, турбини които идват тука на милион километра и имат много скъпи части дето ша издумтят не след дълго, като прибавим и скапанато гориво тук.... На всичкото отгоре си изтърбушват тук ДПФ, катализатори и честит ни планински въздух. Какъв е проблема да си вземеш един опростен атмосферен бензин да му сложиш пропан-бутан и да си караш евтино и със по-малка вероятност от скъпи ремонти,и по-екологичен.
  • 64 777999

    9 4 Отговор
    Аз също имам дизелов автомобил...изобщо не искам да чувам за бензин дори V8 да е...въпрос на личен избор ,но просто това ми е на сърцето. Как ще ме принудят да го махна? Знаем как...като вдигнат цената на дизела до небето...
  • 65 дизелите са мизерия у нас и престъпление

    10 12 Отговор
    Ракообразуващи сажди, азотни оксиди, смрад, пушилка, вибрации и отвратителен звук - трябва да са ти повредени сетивата, за да ти харесва тоя боклук. Какво трябва да ти се е случило на съзнанието след като знаеш и виждаш какво излиза от ауспуха, да го дишаш заедно с децата ти, близките ти и да не ти пука. Да скандираш "джърман, премиум, дизел паур" и да се радваш, че всичкия отпадък от Европа се изсипва у нас. В началото на 90-те в Германия съотношението беше 65/35 в полза на бензина. Производителите правеха по 4-5 бензинови мотора на модел и 1-2 дизела. После малоумниците в Европа обърнаха нещата обратно, а сега се чудят как да отърват градовете си от тая мизерия. Всичките му фенове, ако са в друго време и в друг регион в света няма и да си помислят за тая мизерия. Доказано е, че ако потребителя не е притискан или стимулиран той никога не избира дизела пред бензина - критерий за това са развитите държави в цял свят, където няма брюкселски диктат с 70% акциз върху горивата и други стимули към дизела и логично там потребителя не го купува, а продажбите му са нищожни. Дизелите с отровите които бълват са отговорни за смъртта на хиляди души, но мизерията у нас ампутира сетивата и на никой не му дреме - само да му е евтино, ако може и с крадена нафта най-добре. Режат се катализатори, филтри за сажди (ако въобще ги е имало) и така старите дизели, каквито са почти всички у нас превърнаха населените места в концлагери.

    Коментиран от #67, #68

  • 66 МАК

    12 0 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Бере гости пак го раздаваш спец по дизелов,не ти ли омръзна??!!!който се грижи за дизеловото си кола правилно няма хвърли нито турбо нито помпа или дюзи!!!все дизелите замърсяващи,а никой не говори за стопаните подобия на горива,ами смрадта от горящите боклуци в циганските махали??!!

    Коментиран от #86

  • 67 МАК

    11 1 Отговор

    До коментар #65 от "дизелите са мизерия у нас и престъпление":

    А ти явно си много технически неграмотен за да изпишеш толкова глупости на тая тема!!!
  • 68 Fake Taxi

    6 1 Отговор

    До коментар #65 от "дизелите са мизерия у нас и престъпление":

    Преиграваш...
  • 69 МАК

    3 1 Отговор

    До коментар #60 от "Рори":

    Върви го обеснявай на невежите!!!
  • 70 Факти

    5 4 Отговор
    Бай Ганьо не се интересува от подобни новини. Дай му една нафтова печка на колела и му гледай сеира...
  • 71 Дизел

    10 7 Отговор
    Ха ха при един по сериозен дъжд бензинките изпокапват на пътя а дизела гордо пори през локвите ха ха хихи

    Коментиран от #72, #87, #101

  • 72 Ммм

    8 0 Отговор

    До коментар #71 от "Дизел":

    О виждал съм Пежо дизел да гълта водица и да криви биели приятелю
  • 73 А природата?

    8 1 Отговор
    А някой в България да е засадил дърво?Само се сече .
    Кой ще пречиства въздуха?
  • 74 r166

    2 3 Отговор
    Карам си двулитровата газова печка и се чудя защо американските танкове от дизелови минаха на газови турбини.
  • 75 r166

    2 0 Отговор
    А, и засадих дръвче миналата година - орех, сега е една педя и съм го покрил с малко шума.
  • 76 100 к.с бензин 1.6 ми гори 6,7 извън и г

    9 4 Отговор
    100к.с бензин 1.6 ми гори 6-7 извън и 11 градско.286 кс дизелак ми гори 7 извън и 11.3 градско.После ми разправяйте бензина по хубав бил.Изкуствено завишаване цената на нафтата.
  • 77 Додо

    0 1 Отговор
    Нафтуру' , хвани ме за к..у.
  • 78 Тошо

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Бензин":

    А ти да си чувал последните години на Льо Ман какъв двигател е победител?
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 нико

    8 0 Отговор
    Само маниполират и пишат глупости за ДИЗЕЛА . Всичко това идва от ЗЕЛЕНИТЕ защитници ! Ако ги попиташ как се предвижват на дълги и средни къси разтояния и малчът като наакани .Всичко е измама ! Карайте кавото ви е по джоба и това е.
  • 81 ЗЕТОР

    11 0 Отговор
    ДА ЗНАЧИ СПИРАМЕ ГИ.АШКОЛСУН.А КОЙ ЩЕ СПРЕ МИЛИОНИТЕ ДИЗЕЛОВИ ТРАКТОРИ ,КАМИОНИ И КОМБАЙНИ. НА ФЕРМЕРИТЕ ВСЕКИ БЪЛВАЩ КОЛКОТО 100 ДИЗЕЛАРКИ КОГА ОРЕ ,ДИСКОВА,ЖЪНЕ И БОКСУВА.ДАЖЕ СА ИМ ДАЛИ ДА ИМАТ ЧАСТНИ СОБСТВЕНИ ДИЗЕЛСТАНЦИИ И ВСЕКИ ДА СЪХРАНЯВА ЗА СОБСТВЕНИ НУЖДИ ТОНОВЕ ГОРИВО.ДАЖЕ ИМ ГО ПРОДАВАТ БЕЗ ДДС.АВИ 70 000 БЪЛГАРСКИ5 ТИРА С БАТЕРИИ ЛИ СЕ ДВИЖАТ.АМИ СТОТИЦИТЕ ХИЛЯДИ РЕЙСОВЕ.МАЙ ВСИЧКО Е ЗА ГЛАВОБОЛ И БОЙ ПО ГЛАВАТА НА ОБИКНОВЕНИЯ ЧОВЕК ДЕТО ИМА 1 КОЛЦА СИРОМАШКА.

    Коментиран от #84

  • 82 коментатор

    1 0 Отговор
    Кво прайме обаче ако стане криза на газта или и вдигнат цената драстично а ?
    Кои ли кара на бензин !?
  • 83 германеца

    5 0 Отговор
    няма лоши автомобили ,и особенно дизелите ,а има тьп народ които се подава на пропаганда от Европа и сащ ,зада се унищожи от тази планета ,наречена бьлгарин сьс тьпо самочуствие и простак с настроение ,до кога ще вярвате в пропаганда вие собственно мнение нямате ли си , мрьсен ви бил вьздуха ,иам столици по голями от ваща ,и там има мрьсен вьздух ,те какво да кажат ,така ако расьждавате ,скоро ви виждам да вьрвите пеша ,защото кои какво сам си направи ,няма да се сьрди на другия .
  • 84 бьлгарин с национална гордост

    3 0 Отговор

    До коментар #81 от "ЗЕТОР":

    евалата зетор ,браво само така ,иначе штоя тьп народ дето го постоянно льжат 30 години и продьлжава да си вярва ,е за това няма оправяне в наща дьржава ,защото някои са пьлни дебили .
  • 85 панагюрския бик

    2 0 Отговор
    мрьсен им бил вьздуха ,като яде васульь ,и после прьдне у трамваио и ги обгазява сите ,та замирише у Панагюрище чак ,он гьзо му мерише па си го носи ,ама иначе се оплаква .
  • 86 Алфа Ромео

    2 2 Отговор

    До коментар #66 от "МАК":

    Все трябва да се започне отнякъде за да е по-чист въздуха, вярно е че не само колите са замърсители, но все пак да погледнем първо себе се, какво можем лично ние да направим преди да сочим съседа си със печката на дърва. Въпрос на мислене е, българина си иска пуфтящото дизелче, като му кажеш колата ти замърсява той вика виж ония със печката на дърва, типично по български...
  • 87 Алфа Ромео

    3 1 Отговор

    До коментар #71 от "Дизел":

    От 12 години карам бензин-пропан бутан, не знам изобщо за кво говориш, даже минавам с повече газ през големите локви щото ме кефи.
  • 88 Шмекер

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    А тока за какво е ???
  • 89 Вин Дизел

    5 3 Отговор
    Карал съм бензинова. Карал съм газова. От няколко години карам дизелова и няма да сляза от нея докато има нафта на бензиностанцията. После ако съм още жив, ще си купя на водород. Другото са приказки от хиляда и една нощ. Послеслов: От десет години живея в Германия.
  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Bobo

    10 0 Отговор
    Абе Вие тука все едно сте два противникови отбора, защо настръхваме един срещу друг,не се подавайте на тия манипулаций дизела пуши-пуши че е на 600 000км. Не автомобила е виновен а собственика, държавния контрол на техническите прегледи. Собственика е отговорен за подръжката на колата, ако е изправна тя няма да пуши било то дизелова или бензинова , говорим само за дизелите и бензиновите не са цвете за мирисане, колко трошки горят масло по 1л на 1000км ,истината е че българите сме озлобени един към друг а от това печелят манипулаторите.Това с мръсните коли ни се налага от европа-там са големите заводи за автомобили и за да им се харчи продукцията започват да влиаят чрез политиците си ,изкарват забрани за влизане в градове итн с това подчертават колко са вредни старите автомобили и от причинените неудобства принуждават хората да ползват БАНКИТЕ и да си купуват нови евро 6 автомобили. Всички ние сме под една секира няма дизел няма бензин. Истината е в контрола на техническите прегледи и в стандарта на живот. Какво лошо има в дизел с бели аспуси с дпф, и бензин с изпрана ламбда сонда и катализатор. Не може с 4000лв да купиш кола на 100000км реални и ако може да е 2012год. Българина има лошо мислене нисък стандарт на живот и големи претенций.
  • 92 Haha

    1 1 Отговор

    До коментар #46 от "хари":

    Е ти па голем разбирач излезе ше ревнем
  • 93 до Bobo

    1 3 Отговор
    Пише се манипулации,а не манипулаций, и претенции,а не претенции.

    Коментиран от #94, #98

  • 94 Не претенций

    0 0 Отговор

    До коментар #93 от "до Bobo":

    Претенции
  • 95 Dido

    3 0 Отговор
    Четете малко достоверна информация бре хора! Какви са тези лъжи в полза на БГ автоджамбазите?!?!? Живея в Германия, хората масово си карат дизелите и то стари такива, читавите коли дали Евро 4 или Евро 5 си струват пари! Забрани за дизели под Евро 5 има в 3-4 големи градове и то в няколко централни улици!!! Да, има отстъпки при покупка на нова кола - при VW ти правят отстъпка от 1500 до 8000 Евро ако върнеш дизел до евро 5 в движение и купиш нова. Но кой ще си върне читава Евро 5 кола, която със сигурност ще може да кара още 5 години и в момента струва 15 000 Евро, за отстъпка от 8000 Евро?!?!? Мислете малко, информирайте се!!!
  • 96 Капитана

    4 0 Отговор
    На моя 300 000 тонен ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ЕКО танкер ще му трябва плаваща АЕЦ... Може и да бъде заменена от две атомни подводници, които да го снабдяват с ЕКО-електричество....
  • 97 Щъркел

    3 0 Отговор
    Ей, много жаби тука вдигнаха крак! Ще речеш, че всички са си купили Тесла3! Дизелът им бъркал чистия въздух, а че от 30 години никъде не мият улиците, нищо. Че циганите горят гуми и всякакви гадости, пак нищо. Че по американски сметки, бензиновите отделят не по-малко вредни съединения от дизелите, пак нищо. Разбира се, ако колата не е поддържена и регулирана, както трябва, ще пуши. Сигурно много още може да се направи и за качеството на горивото. Ама пък нищо не се прави, освен да му се повишава цената, щото и в Турция е доста по-добро! А екоентусиастите да минат на магарета и на лунна светлина, тогава ще са суперзелени
  • 98 Бобо

    3 0 Отговор

    До коментар #93 от "до Bobo":

    Прочети ти какво си написал като знаеш толко , като ме поправяш "пише се претенции а не претенции" нека те преценят що за правописец си, мисля че всички са разбрали какво съм написал , ако знаех че тези грешки които съм допуснал ще се оценяват щях да си потърся частен учител, но сега мога и теб да поканя да не съм сам
  • 99 механик

    3 1 Отговор
    Дизелите покриващи стандарти от евро4 нагоре, са достатъчно екологични и напълно сравними със бензиновите от същия евро стандарт. Дори по отношение на въглеродни оксиди дизелите превъзхождат бензиновите с еквивалентна мощност...Като цяло по добрата ефективност на дизеловите двигатели се отразява в много по голяма степен на двигателите с по високи мощности. Това е причината масово камионите и плавателните съдове да са с дизелови двигатели. просто си представете каква икономия се реализира при 10% икономия за двигател с разход на гориво 120 тона на денонощие(24 часа). Друга не по маловажна причина е по малката вероятност от възникване на пожар при дизела. А инак вече има кораби които работят на дизел и метан, както и експериментални камиони -влекачи с електрическо захранване...Въпрос на време е електрическите автомобили да се приближат по пробег до конвенционалните... И въпреки това още дълго време ще съществуват конвенционалните двигатели, просто защото лобито на петролната промишленост няма да го допусне...
  • 100 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Мото":

    И камионите минават на ток!!!
  • 101 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Дизел":

    Може само при тези с дистрибуторни капачки.От 95 година са с Edis система и водата не е проблем.