14 Май, 2019 11:02 26 346 27

Измериха истинската мощност на BMW M5 Competition

  • bmw-
  • m5-
  • competition-
  • f90-
  • мощност-
  • динамометричен стенд

С 625 к.с. и 750 Нм под предния капак изобщо не е чудно, че BMW M5 Competition ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.3 сек. Постижението обаче е впечатляващо за автомобил с тегло от близо два тона и от американското сп. Car and Driver са решили да проверят доколко заявените от производителя данни съответстват на реалността.

Най-бързата "петица" е подложена на динамометричен тест в Livernois Motorsports, добре познато име сред любителите на мощни автомобили от Диърборн Хайтс, Мичиган. Там установяват, че M5 Competition действително развива 625 к.с., само че не на коляновия вал, а на четирите задвижващи колела.

Динамометричният стенд отчита и друго несъответствие - максималният въртящ момент е цели 822 Нм или почти 10% повече от декларираното от BMW. От Car and Driver преизчисляват, че 625 коня на колелата се равняват на около 700 на коляновия вал, с което обясняват как баварката взема четвърт миля (402 м) почти толкова бързо, колкото тежащия 1 536 кг Ford GT с 647 к.с. и 746 Нм.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бива

    77 16 Отговор
    Нека "плюенето" започне СЕГА
  • 2 AUDI

    43 19 Отговор
    Плюв плюв :D:D разбиращите почва - valvematic , valvetronic, valve незнам си какво
    :D:D:D пък М5 само на дъвки турбо :)

    Коментиран от #24

  • 3 гост

    28 36 Отговор
    И ФВ ГТИ го обвиниха в същото преди години, защото тестерите се чудеха, защо колата с идентични на хартия показатели е по-бърза от конуренцията, а то се оказа, че има 30кс. повече. Да, ама това е лъжа и макар повечето да си мислят, че това добре за потребителите, то е същото като да ви слагат захар в хляба и да ви е по-вкусен от станалите. Това е измама заради еконорми, нелоялна конкуренция, наречете го както си искате, но това са фалшиви данни.

    Коментиран от #4

  • 4 qwertyu

    10 6 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Моят мк7 гти даде 264кс на мотор, измерен малко след като се разработи. Официално е 220кс.

    Коментиран от #6, #12

  • 5 БатП

    18 5 Отговор
    Всички коли с възможности предлагат доста повече коне от обявените. Ауди, Мерцедес, Макларън - няма какво да се изненадваме за БМВ.
  • 6 Хайл

    21 3 Отговор

    До коментар #4 от "qwertyu":

    Твоя е специален...аз на трабанта съм 26 на мотора и 42 на колелата 😜😂
  • 7 honda

    44 5 Отговор
    Изначално, меренето на конете на коляновия вал е грешно, никой не кара на "колянов вал", а на "гуми", така че е редно, обявените коне да са на "гуми" ... това малко като ДДС-то ... както и да е, важното е че кефа има цена и който може да си го позволи - купува, кара и блъска, който не - цъка от страни и това е... :-)

    Коментиран от #9, #10

  • 8 Тайсън

    4 2 Отговор
    Страшна рапта 😁
  • 9 Бачо Киро

    8 2 Отговор

    До коментар #7 от "honda":

    Абсолютно съм съгласен, че обявената мощност трябва да е wHP на гумите. И без това според зависи от настройването на динамометъра, числото на мотора се смята чрез конвертиране. Кому е нужно... Мерене на к.с. на гумите и толкова.
  • 10 Giuseppe Busso

    15 11 Отговор

    До коментар #7 от "honda":

    А кой генерира мощност двигателя или гумите?Когато извадиш двигателя от автомобила той колко конски сили е?А гумите :)
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Ицо

    14 3 Отговор

    До коментар #4 от "qwertyu":

    Както казваше един колега навремето, на мен само моторчето на чистачките ми е 264кс.
  • 13 Фен

    11 4 Отговор
    BMW не лъжат за конете... те просто постепенно започнаха да казват резултати на гуми без да уведомяват никого :)
  • 14 Ивайло

    11 2 Отговор
    Точно така - важно е декларираните коне да са на колелата и да стигат до земята!!! Боли ме колко са на вала!!!
  • 15 John Doe

    7 3 Отговор
    Вярвам, че баварката е с повече коне от обявените, но не и чак толкова отгоре. Тази марка динамометри са пълен ..... . Dynojet винаги вадят повече коне от реалното. Лично аз никога не бих си измерил колата на такъв.
  • 16 ккк

    11 4 Отговор
    Кола с турбини и 50 датчика. Естествено че няма как всеки път да прави едни и същи коне. Също така динамометрите няма как да са калибрирани на 100% да показват вярно. 10-15% е допустима грешка. Но нека се преструваме че статията е интересна и в тоя сайт работят истински журналисти.
  • 17 гост

    5 1 Отговор
    Това го правят нарочно.По този начин колата излиза много по-евтина,ако в държава с мита се слагат мито на конски сили.Колата излиза по-евтина за клиента,като БМВ печели от това повече продажби.Също е по-евтина за застраховане и данъци.Вече не излиза икономически изгодно,да се изписва пълната мощност,а възможно по-малко.
  • 18 Кирчо

    2 1 Отговор
    Абе само аз ли съм кьорав или тая графика нещо не отговаря на цифрите в статията HP/конски сили и съответно Torque/Nm? :D
    Относно статията - собствениците на такива коли така или иначе винаги могат да я надуят с лека ръка. :D
  • 19 Алфа Ромео

    7 11 Отговор
    Те си пишат по-малко за всеки случай щото знаят че конете им не са от най-расовите.

    Коментиран от #25

  • 20 Глупав

    3 1 Отговор
    Общо взето всички спортни автомобили, както и премиум лимузини се ускоряват от 0 до 100 за 3-4 до 5 сек. В крайна сметка дали ще излезеш с метри пред другия на драг, не е от особено значение. Лично аз, не омаловажавам труда на инжинерите от нито една марка. В последните 23 години карам само коли от тази марка, като в последните години се впечатлявам от външният дизайн и лично за мен, по-красивите интериори. А те са много важна част от цялото усещане и изживяване. Като имот с хубава локация и гледка ама лошо вътрешно разпределение и грозни мебели.
  • 21 Обикновен човек

    6 2 Отговор
    Завиждайте нормално е😁
  • 22 М5 срещу гтр

    1 5 Отговор
    Не ги разбирам хората с Нисан гтр...м5 хем предлага много повече във всичко и лукс и мощност!

    Коментиран от #23

  • 23 Алфа Ромео

    5 2 Отговор

    До коментар #22 от "М5 срещу гтр":

    ГТР е съвсем друга кола, къде я слагаш при семейните седани. Много по-близко е до истинска спортна кола и по-здрава и надеждна поне откъм мотор.
  • 24 Хаха

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "AUDI":

    Демек пак лъжат немците за избягване на данъци върху по-мощните коли. Нищо не се споменава за надеждност на тези коли защо ли....
  • 25 Линейката

    3 1 Отговор

    До коментар #19 от "Алфа Ромео":

    Алфетке, отново изпъкваш с интелект и феноменален коментар. И преди ти писах, не се занимавай с коли бе човек. Ти разбираш от коне колкото стругар от органична химия. Има статии за политика пробвай се там.
  • 26 Пенсионер

    3 1 Отговор
    Двигателя е произведение на изкуството.Красота.
  • 27 666

    1 0 Отговор
    Ок, но накрая това си остава една 5ца, макар и бърза но среден клас седан!!!