6 Декември, 2016 14:23 1 393 0

Всеки трети плаща онлайн

  • онлайн-
  • пазаруване-
  • българин

През последните години пазаруването онлайн набира все повече популярност. С въвеждането на безконтактното плащане преди близо 2 години този начин на разплащане стана още по-популярен сред българите. Статистиката отчита, че близо 20% от клиентите, които пазаруват онлайн ще откажат покупка, ако търговец не предлага този вид разплащане.

Със 7% са се увеличили онлайн плащанията през тази година в сравнение с миналата отчитат специалисти. По традиция празниците са времето, когато се наблюдава ръст в пазаруването с кредитни и дебитни карти. „Тази Коледа почти един от всеки трима българи ще избере електронни разплащания, като начин да заплати за подаръци, а честотата на онлайн пазаруването се очаква да нарасне в сравнение с последните празници – 29% ще плащат за разходите си по време на празниците онлайн“, каза Красимира Райчева, мениджър на Visa за България.

Има разлика в това, което купуват живеещите в София и по-големите градове и живущите в по-малките населени места. Втората група пазарува с карти предимно дрехи и обувки. Техника, почивки, книги и билети за концерти пазаруват онлайн предимно живеещите в София.

Всеки трети плаща онлайн

При покупката на дрехи и обувки онлайн по-активни са жените. 67% от тях плащат онлайн срещу 46% от мъжете. Подобно е съотношението между двата пола и при покупката на книги. Техника, почивки и билети за концерти онлайн купуват предимно мъжете.

Всеки трети плаща онлайн

Сравнявайки данните за онлайн пазаруването през тази година в сравнение с миналата, най-голям ръст при плащането с карта по интернет има при покупката на самолетни билети – от 13% на 22% е отчетеното увеличение за изминалите 12 месеца.

Всеки трети плаща онлайн

Относно възрастовите групи, при които онлайн плащането е популярно, то почти не се отчита разлика в групата между 18 и 35 години и тази между 36 и 55 г. На практика около 40% и при двете групи се плаща онлайн.

Българинът пазарува онлайн поне няколко пъти месечно, сочат данните от проучването. Това са 43% от мъжете и 39% от жените.

Всеки трети плаща онлайн

Безконтактните плащания са защитени

- Госпожо Райчева, популярни ли са вече безконтактните плащания?

- Растежът при този вид плащания е много голям. Тръгва се от по-малка база, но това което наблюдаваме е, че и клиентите, и търговците все повече разбират удобството на този вид плащане. Важно е и хората да си изградят навика, че могат да извършват безконтактен начин на плащане.

- Прокрадна се информация, че дистанционно може да се извърши неправомерно теглене. Някои големи вериги магазини на запад дори пусната защитни магнитни калъфи.

- Това са смешни неща, че някои може да източи информация, минавайки покрай вас. Първо технологията е такава, че тя има всички защити на една чип карта, защото е с чип и безконтактна антена. Има всички защити, които имат небезконтактните карти. Другото, което е, че за да се активира безконтактното плащане, картата трябва да бъде много близо, точно в момента на прехвърляне на сумата. Всяка една банка при определен брой безконтактни плащани, иска да отидете онлайн за контакт.

Технологията не го позволява. Това, че по някакъв начин други хора се опитват да си маркетират техните продукти на база на страха на хората е некоректна практика за мен.

- Работите ли с държавните институции навсякъде, където има пост терминали да се ползват?

- Работим с държавните институции по различни действия, които предизвикват намаляване на сивата икономика, която в България е доста голям процент.

Плащането е двустранен процес. От една страна по отношение на клиент. От друга страна, по отношение на този, който приема плащането. Мисля, че ако клиентът е настоятелен също, няма как да му откажат плащане при наличен пост терминал. Има момент на преодоляване на психологическа бариера.

- Къде е България по отношение на онлайн плащането спрямо Европа и спрямо Балканите?

- Плащанията онлайн са доста по-развити в Западна Европа. Още сме доста далеч от техните цифри. В сравнение с региона като процент от общо плащанията с карти, България е една от страните, която е доста напред.

- На база данните за последните години как ще се развива през 2017 г. пазарът на онлайн пазаруването?

- Очакваме да расте. Той е двуцифрен по отношение растежа на плащанията с карти. Много важно е, че когато клиент иска да купува онлайн, ако не може да плати с карта, напуска сайта и отива на друго място.

- На практика трябва да работите повече с търговците?

- Работим. Последната година има много засилен интерес от страна на търговците от всички браншове към внедряване на онлайн плащането.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА