4 Януари, 2017 08:52 17 975 57

Вижте кой детронира Volvo в Швеция за 2016 г.

  • volvo-
  • vw-
  • коли-
  • швеция-
  • автомобили
Вижте кой детронира Volvo в Швеция за 2016 г. - 1

Volvo не е най-продаваната кола в Швеция за 2016 г. Това се случва за първи път от 50 години. Това показват данните от Асоциацията на автомобилните търговци в Швеция.

Volkswagen Golf оглавява класацията за 2016 г. с 5,93% при продадените нови автомобили. На второ място е иконата за Швеция с 5,73%. Това се дължи на продажбите на моделите V70, S90 и V90.

Германският автомобилен концерн отчита 22 084 продажби срещу 21 321 бройки за шведската компания.

За последно Volvo беше детрониран от челото през далечната 1962 г. от Volkswagen Beetle. Все пак Volvo си остава най-продаваната марка автомобили в скандинавската страна. Тя продължава да държи лидерството с 21,5%. На второ място е Volkswagen с 15,7%.

Моделът V70 на Volvo е най-популярната марка автомобили за последните две десетилетия, но неговото производство беше спряно в полза на новия модел V90.

Швеция е вторият по големина пазар за Volvo след Китай. Това се дължи на факта, че компанията беше купена от китайската Zhejiang Geely Holding Group. Това не пречи на шведите да продължат да залагат на Volvo

Шведската асоциация на производителите на автомобили коментира, че през 2016 г. са регистрирани рекордни продажби на автомобили с 372 000 нови регистрации. Това е ръст от от 7,9 % спрямо 2015 година. Тези добри данни са подпомогнати от силна икономика на скандинавската страна. Този факт намира потвърждение при 15,8% ръст при продажбите на камиони.

Шведите продължават да обръщат внимание и на зелените тенденции. И през 2016 г. се запазва ръста от 16% при покупката на електрически и хибридни модели.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Made In China

    13 19 Отговор
    Ама какви шведи, в статия за Волво. Вече и самото производство се мести в Китай.
  • 2 V70

    25 2 Отговор
    Волво имат 3 завода в Китай ,които произвеждат за местния пазар.Също имат завод в Куала Лумпур ,Малайзия.
    Това което ни интересува нас -в Европа заводите се запазват и продължават работа от 1964 до сега - това са 2 завода , Торсланда ,Швеция и Гент,Белгия. Разработката на на автомобилите продължава да е в Швеция , китайците основно дават пари и в замяна придобиват право над много от технологиите на Волво,което в крайна сметка е голямата им цел. Аз съм заклет фен на Волво ,имал съм 360 GLT , 460, V40,v70. В момента съм с V70 2.4 бензин. Здрави са и са надеждни.Единствения сериозен проблем проблем ми беше ,че се се изтърка графитния слой на потенциометъра на дроселовата клапа. Тя е електронна - педала е потенциометър и в дросела има мотор ,който движи дроселовата клапа. Нов дросела струва 900 лв , рециклирането на графитния слой на моя- 350лв.

    Коментиран от #6, #19

  • 3 Кобрата

    32 39 Отговор
    А така, колкото и да оплюват VAG, хората които разбират от коли, пак купуват техните автомобили и като цяло германските!
    Хората по света които ги купуват, не са по-прости от заблудените фенове на японските кочини.
    Volvo-то също са яки машини, уважавам тази марка! Шведите също правят коли!

    Коментиран от #4

  • 4 ха ха

    38 19 Отговор

    До коментар #3 от "Кобрата":

    Хората по света купуват повече японски коли но ти откъде да знаеш.

    Коментиран от #5

  • 5 Кобрата

    20 35 Отговор

    До коментар #4 от "ха ха":

    То си личи кой колко знае...
    Затова VAG са на 1-во място и са един от най-големите концерни в света, а най-продаваният модел е именно Golf ДА ВИ Е ЯД

    Коментиран от #7, #8

  • 6 Хайко

    22 5 Отговор

    До коментар #2 от "V70":

    Браво колега! Аз също съм заклет фен на Волво макар до сега да съм карал само 1 модел - S60. Наистина са пословично здрави и надеждни коли! Моята е 2006г и няма проблем с този дросел(при теб е на МагнетиУмрели).
    То общо взето май с това се изчерпват сериозните проблеми при V70, S80, S60, C70 произведени 2000-2003г.
    А относно статията - Голф не е никак лоша кола, но не висок клас като S60, V70 и т.н. Мисля че тук става въпрос за сравнение тип: "Кон с Кокошка".
  • 7 ха ха

    28 11 Отговор

    До коментар #5 от "Кобрата":

    http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/01/27/nice-try-vw-toyota-again-worlds-largest-automaker/#52e316952b65

    Ето ти да четеш и да се образоваш.
    За 2016 няма още резултати но за 2015 и предишни години можеш да си видиш който разбира как Тойота избира :))
  • 8 автофен

    35 12 Отговор

    До коментар #5 от "Кобрата":

    С този аватар е нормално да не знаеш много.Феновете на немското в България са такива именно поради слабите си познания.
    Само за информация ще ти кажа че японски фирми продават повече от 24 милиона коли годишно.
    Ти си прави изводите кой какво избира по света.

    Коментиран от #16

  • 9 Volvo

    9 8 Отговор
    Xc60 пък е най-продавания компактен SUV в Германия за две последователни години. По-добре се продава от Тигуан. Ко прайм сега? А японските пластмаси нормално да ги карат повече. Хората винаги ще гонят първо евтиното. Евтини и надеждни, но грозни и с интериор от 90-те. Всеки сам си преценява какво му е важно.
  • 10 чисора

    28 17 Отговор
    има много застреляни хора,особено КОБРАТА ти явно никога не си карал,виждал,имал и возил в японски автомобил ,бай ганьо си остава бай ганьо,цървулите като вас и в центъра на токио да ви пуснат пак ще гледате и ще си останете цървули,тръгнал да сравнява ВАГ с японски автомобили ,явно главата ти е празна коли като ЛЕКСЪС И ИНФИНИТИ са ти далеч от овчото мислене,карай си голфу и си мисли ,че си най-тарикат.

    Коментиран от #14, #38

  • 11 Гого

    16 9 Отговор
    До кобрата - не се притеснявай момче , като пораснеш и ти ще придобиеш собствено мнение за автомобили и , ако баща ти ти купи някога японска кочина ще разбереш , че има голяма разлика от немските курници!Тая емблема да вземеш да я смениш с нещо по свястно, защото много млад народ се затри с нея!

    Коментиран от #15

  • 12 Лино

    9 20 Отговор
    Карал съм страшно много коли, немските са най добри

    Коментиран от #17

  • 13 Васичка Атанасова

    12 15 Отговор
    АУДИ
  • 14 Кобрата

    20 31 Отговор

    До коментар #10 от "чисора":

    В момента карам Audi A4 Avant 1.8T 160 коня, 2010 година!

    Тръгнал да ми сравнява японски курници с доказани германски производители като Mercedes, Audi, BMW, Porsche, VW...
    Mercedes например правят бусове и камиони - Sprinter, Atego, Arocs, Actros, Axor и много други машини, а тези японски ламери освен коли друго не правят...
    Германците правят всякакви коли, който не е карал хубав германски автомобил като Mercedes, BMW, Porsche или пък Audi например, той не знае за какво говоря...и вие тук дето пишете глупости, карайте си изпърдяните японски гробове и мълчете.
    Нито можете да си купите хубава кола, нито нищо...
    Плюйте хубавите марки и това е.
  • 15 Кобрата

    16 29 Отговор

    До коментар #11 от "Гого":

    Ex, аз като съм взел книжка и съм купил кола, ти още не си бил плануван... Не говори за хора които не познаваш и не си виждал...
  • 16 Кобрата

    18 29 Отговор

    До коментар #8 от "автофен":

    Кой каквото ще да си плямпа...Тези кочини дето ми ги хвалиш, не са съществували когато марки като Mercedes и Audi са правели коли

    Коментиран от #21

  • 17 Кобрата

    16 28 Отговор

    До коментар #12 от "Лино":

    Евала колега, добре, че в този сайт има и хора като теб, които разбират от коли, имаш +1 от мен!
    А за това, че немските коли са най-добри, спор няма! А с фенове на японските кочини няма смисъл да се спори, защото това е като да спориш с радио или пък да пикаеш срещу вятъра!

    Коментиран от #23

  • 18 Гост

    8 14 Отговор
    Освен Субару, съм карал много от останалите японски марки. Освен същата надеждност, друго не предлагат. Ако трябва да избирам между акорд и е-класа, изобщо няма да погледна към японеца. Тойота освен ленд крузер, другото им е някаква супер масовка тотално обезличена - пластмасарки с посредствени двигатели и неудобни седалки. Волво са интересна комбинация от хубав автомобил, солиден, тежък с приятни двигатели, но тъй като тук са втора ръка - отиваш до сервиза и ореваваш света, вярно, рядно, но държи месеци напред.

    Коментиран от #22

  • 19 незнайко

    0 3 Отговор

    До коментар #2 от "V70":

    Този проблем който описвате може да бъде оправен от всеки добър електронен техник. Тези баснословни суми, са за тези които само карат и не разбират от малко електроника. Ч Н Г .
  • 20 Я па Я

    6 0 Отговор
    Ами кво да ви кажа. Апартамент втора рака,жена незнам кояси,xc70. Само синчето е чистоново. ;)
  • 21 автофен

    20 4 Отговор

    До коментар #16 от "Кобрата":

    Аз не хваля нищо просто ти казах че повече хора по света избират японски коли.А другите пък ти доказаха че не си в час и като говориш трябва да си чел поне малко.
  • 22 някой

    14 4 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Извинявай но Акорд и Е класа не са в един сегмент.
    Акорд е при C класа и A4.

    Ако споделиш с какво акорда който си карал е по лош от C класата ще бъде интересно.
  • 23 ха ха ха

    16 5 Отговор

    До коментар #17 от "Кобрата":

    Добре описа себе си "пикаещият срещу вятъра".
    Добре,че има такива неграмотни иначе форумът ще е скучен.
  • 24 Я па Я

    0 0 Отговор
    Скоро си го купих.голям кеф. Летиш срещу вятара.DGD шфабите
  • 25 Илиев

    8 20 Отговор
    Без да обиждам никого но тук явно има малко хора с техническо образование.. Инженер ДВГ съм с голям стаж и мога да кажа че определено немските автомобили са по добре сметнати и изработени.Само едно трябва да е ясно на всички, когато в европа са били проектирани и изработвани автомобили,камиони и много друга техника японците са се клали с катани.

    Коментиран от #27, #28

  • 26 Илиев

    5 17 Отговор
    до КОБРАТА... Прости на невежите, нека тънат в тинята на заблудата, като почетат малко учебници може би ще разберат за какво говорим... Не им се хващай.хаххахаххха
  • 27 Димов

    24 4 Отговор

    До коментар #25 от "Илиев":

    Илиев и аз съм инженер по транспортна техника.
    Можеш ли да ми обясниш кое точно им е по добре сметнато на немските автомобили от останалите.

    Аргументи от сорта на кой кога бил правил нещо не вървят,
    Китайците като са имали барут европейците с лъкове и стрели са били от това какъв извод правиш?
    Ако си инженер работиш с технически обосновани твърдения не с
    "имало едно време"

    Коментиран от #32

  • 28 автофен

    18 4 Отговор

    До коментар #25 от "Илиев":

    http://www.telegraph.co.uk/motoring/picturegalleries/9816454/Engine-reliability-the-top-10-brands.html?frame=2457917

    Ето тук за инженерите малка статистика за най надеждните двигатели.
    Оказва се че на първите две места са японски фирми а в десятката има само една немска.
    О чудо японците правели само мечове и изведнъж почнали коли и най странното ги правят по здрави от немските.
    Чакаме инженер Ганев извинете Илиев да каже какви са тия сметнати двигатели и как онези неграмотни японци без став като неговия ги смятат.

    Коментиран от #31

  • 29 гост

    7 11 Отговор
    Японците още не са открили хидравличния повдигач на клапаните а автомобилите ги произвеждат от вторични суровини защото нямат ресурси. Прехвалените тойоти продавани в Европа сигурно нямат нито една японска гайка а ламарините им са като вестници тънки и като затвориш вратата дрънчат като тенекия.

    Коментиран от #30

  • 30 германска сглобка

    14 4 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Еий тия японци без ресурси правят повече и по здрави коли от германците как ли го правят тоя фокус.

    А германците толкова пестеливи горките,че само турци има работят в заводите.Сигурно за това са толкова "добри“ колите им.
  • 31 Илиев

    1 11 Отговор

    До коментар #28 от "автофен":

    Г-н Автофен вашето е просто заяждане, не само с мен разбира се, и не смятам че имате някакаво макар и жалко образование за да обиждате по този начин. Но това е нивото ви ...останете си със здраве.

    Коментиран от #37

  • 32 Илиев

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Димов":

    Димов радвам се че има и умни хора , но за съжаление нее тук мястото да коментираме .. бих се радвал да поговорим по надълго по въпроса как се смята един ДВГ .аз съм го правил.. лека вечер на теб

    Коментиран от #36

  • 33 гост

    2 11 Отговор
    хонда акорд 1,8/2,0л. 1996г. 16 клапана 1 разпределителен вал два балансиращи вала и два 'ангренажни' ремъка-големи сметки са паднали за класически 4 цилиндров двигател!
  • 34 гост

    3 11 Отговор
    за японски 'дизел' ще говорим ли? още не могат да го сметнат.

    Коментиран от #35

  • 35 автофен

    12 5 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Ако не си чул света се отказва от дизела,видя се че VW се издъни точно с дизелите.Сега ще догонват японците при хибридите че са безнадеждно изостанали.
    След 2020 година няма да можеш да се движиш с дизел в големите европейски градове.
  • 36 Димов

    12 2 Отговор

    До коментар #32 от "Илиев":

    И аз съм смятал двигател и за това ми е любопитно кое в японските сметки не отговаря на твоите критерии.
    Още повече че истинският критерий за качествата на един двигател са разходите при експлоатацията му и неговата надеждност.
    Според статистиките които аз съм чел японските двигатели съвсем не отстъпват на немските дори напротив.
    Така че на истина ми е интересно на какво се базират твоите твърдения.
  • 37 автофен

    12 2 Отговор

    До коментар #31 от "Илиев":

    Дипломи ли ще размятаме сега?
    Какъв трябва да съм за да говориш с мен Доктор на науките може би?
    Като говориш общи приказки без да се обосновеш не се чуди че има реакция.
    Ще ни обчсниш ли ти колко двигателя си сметнал и въвел в експлоатация и на какви автомобили за да се изказваш кое било добре и кое зле.
    Най вероятно ще се направиш на обиден,когато няма какво да отговориш нали Господин Инженер?
  • 38 Японска ръжда

    9 10 Отговор

    До коментар #10 от "чисора":

    А ти ПА си карай японските тоалетни и не се излагай публично.
    Волво си е кола спрямо японския рециклаж.
  • 39 мъжкар

    3 8 Отговор
    По отношение на японските коли мога да кажа следното.Преди време имаха страхотни двигатели много надеждни и абсолютно безпроблемни но нямаха никакъв дизайн.Сега вече новите японски коли имат и страхотен дизайн плюс качествени и надеждни двигатели.Единствения недостатък е слабите ламарини и точно заради това бих избрал немския автомобил.Не е нормално чисто нови пикапи ТОЙОТА ХИЛУКС купени от магазина още преди да им изтече гаранцията вече бяха зверски ръждясали без да са излагани на някаква кой знае каква експлоатация.Не е нормално в 2017-та година автомобилите да имат такива проблеми с ръждата а японците ги имат.Друг огромен недостатък в миналото беше че повечето нямат никаква шумоизолация и вътре като вдигнеш 100 и трябва сериозно да увеличиш радиото за да можеш да го чуваш.Въобще имат още какво да учат за това избирам НЕМСКОТО.

    Коментиран от #41

  • 40 TEO

    0 0 Отговор
    Напишете нещо и за СААБ!

    Коментиран от #43

  • 41 немска ръжда

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "мъжкар":

    И кой немски пикап избра по добър от Хайлукс?
  • 42 смехурко

    1 2 Отговор
    Аз пък имам XC70, купено на ИСТИНСКИ 120 000 км от официалното представителство на марката в България - МОТО ПФОЕ. По документи е правено пълно обслужване на всеки 10 000 км.!!!! , а като я взех колата беше пълна РАЗВАЛИНА. С близо 50 записа в сервизната история. До тук съм налял 8 бона да я позакрепя, а има да се наливат поне още толкова че да стане "читава". Идентична част(Валео) за БМВ и Ауди е около 30 лв. За Волвото е 130 лв. !!!!
    Познат си купи още по новия модел и ТРИ опита да стигне до морето и трите са неуспешни.
    И двамата от атеисти станахме вярващи. Всеки път се молим като тръгнем на дълъг път, че ще стигнем без да викаме пътна помощ.
    Това със здравата марка са врели некипели на изперкали фенове.
    Дори приятел който живее в Швеция, казва, че местните вече бягат далеч от "шведската марка".
    Китайците каквото пипнат го пре....т.
  • 43 жалко

    6 0 Отговор

    До коментар #40 от "TEO":

    + RIP +
  • 44 смехурко

    0 1 Отговор
    Аз пък имам XC70, купено на ИСТИНСКИ 120 000 км от официалното представителство на марката в България - МОТО ПФОЕ. По документи е правено пълно обслужване на всеки 10 000 км.!!!! , а като я взех колата беше пълна РАЗВАЛИНА. С близо 50 записа в сервизната история. До тук съм налял 8 бона да я позакрепя, а има да се наливат поне още толкова че да стане "читава". Идентична част(Валео) за БМВ и Ауди е около 30 лв. За Волвото е 130 лв. !!!!
    Познат си купи още по новия модел и ТРИ опита да стигне до морето и трите са неуспешни.
    И двамата от атеисти станахме вярващи. Всеки път се молим като тръгнем на дълъг път, че ще стигнем без да викаме пътна помощ.
    Това със здравата марка са врели некипели на изперкали фенове.
    Дори приятел който живее в Швеция, казва, че местните вече бягат далеч от "шведската марка".
    Китайците каквото пипнат го пре....т.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 госст

    1 3 Отговор
    Немският пикап е Volkswagen Amarok !
  • 47 гощо

    5 1 Отговор
    Я сега да ви разкажа някой неща за така здравите Волво!!! Работих 3 години тук в Мото Пфое!!! Когато излезне нов модел на марката още с първите продажби се виждат дефектите и веднага тръгват камиони с части по представителствата! И като влезнеш за едно масло в сервиз ти се подменя всичко което е дало дефект без да ти се обяснява! И ти си караш Волво и си викаш егати здравата кола! Та съвета ми е обслужвайте си Волвото в представителният сервиз,така ще ви се подменят проблемните части без дори да знаете,но и без пари!!!!!
  • 48 No comment

    4 0 Отговор
    Момчета най добре е преди да се говори за определена марка малко да се почете за да сте информирани.Aз имам от 4години Волво v40 2.0-140hp 1997г.колата е на над 690 000 километра,от тях близо 85 от мен са на газ.Ако кажа че не съм сменял нищо значи да ви излъжа,но за тези километри които уж знам че е колата ,защото може и да са повече са сменени дреболии.Аз не мисля че смяна на масла ,филтри ,течности,накладки,или смяна на стъпково моторче и два накрайника вътрешни е голяма болка...И само да вметна за колегите по горе"върлите фенове"карал съм доста немски кои ЛИЧНО МОИ е да не са били нови от представителството,но са били за по някоя и друга година при мен и не съм толкова впечатлен от тях..И да обобщя не плюйте марки които не познавате и не сте имали ,а се обосновавайте като говорите...Едно кръгче от познат или приятел неможе да ви даде ясна представа за автомобил..Така че колеги пишете когато наистина има за какво и с ясни аргументи.И малко реклама за волвото ТАМ КЪДЕТО СЪМ ХОДИЛ И КОЛКОТО РАБОТА И ФЪН МИ Е НАПРАВИЛА ТАЗИ КОЛА...АЗ НЕ ЗНАЯ ЗА ДРУГА ТАКАВА НА ТЕЗИ ГОДИНИ И ПОДЧЕРТАВАМ КИЛОМЕТРИ...Само за последно мой роднина с доста стабилни доходи и бизнес караше много немски марки чисто нови и негови...В момента има най новото хc90 HEICO tuning и за кола s60r
  • 49 909 БЪЛГАРИЯ

    1 1 Отговор
    Абе купити си по една руска лада поне да се занимавате по цял ден с ремонти и да нямате време да пишете тук !
  • 50 Мартин

    0 2 Отговор
    В този сайт и в Дир.бг само се обиждате за какво ли е.Факт е VW e номер 1.
  • 51 Незнайкото

    1 1 Отговор
    Предвид че съм минал през Мерцедес (4 год) волво (пак толкова) Форд (3 год) и по 1год фау ве и опел, имах и 2 год civic бих казал (скромното си мнение като шофьор не разбирач) че ги подреждам: волво, хонда, форд, фолксваген, опел, мерцедес (знам че сега ще започнете с омразата за подредбата ми, но тя е спрямо това което съм карал и това за което са ми били нужни. И пак казвам МНЕНИЕТО МИ Е НА ШОФЬОР, НЕ НА МАЙСТОР.
  • 52 БМВ

    0 2 Отговор
    Японците имат само един читав дизелов двигател D4D се казва на тойота рав 4 и на други автомобили от марката също го поставят.

    Коментиран от #53

  • 53 дизел

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "БМВ":

    Не забравяй i-CTDi и I-DTEC на Хонда.Не по лоши от тойотовските.
    Добри дизели прави и Исузу даже ги слагаха на опелите.
    Японците имат дизели но не ги ползват много осбено в Япония заради замърсяването.
    Като гледам скоро и европейците ще ги спрат,сега на мода са хибриди и електрически,дизелът е пътник.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.