Volvo не е най-продаваната кола в Швеция за 2016 г. Това се случва за първи път от 50 години. Това показват данните от Асоциацията на автомобилните търговци в Швеция.
Volkswagen Golf оглавява класацията за 2016 г. с 5,93% при продадените нови автомобили. На второ място е иконата за Швеция с 5,73%. Това се дължи на продажбите на моделите V70, S90 и V90.
Германският автомобилен концерн отчита 22 084 продажби срещу 21 321 бройки за шведската компания.
За последно Volvo беше детрониран от челото през далечната 1962 г. от Volkswagen Beetle. Все пак Volvo си остава най-продаваната марка автомобили в скандинавската страна. Тя продължава да държи лидерството с 21,5%. На второ място е Volkswagen с 15,7%.
Моделът V70 на Volvo е най-популярната марка автомобили за последните две десетилетия, но неговото производство беше спряно в полза на новия модел V90.
Швеция е вторият по големина пазар за Volvo след Китай. Това се дължи на факта, че компанията беше купена от китайската Zhejiang Geely Holding Group. Това не пречи на шведите да продължат да залагат на Volvo
Шведската асоциация на производителите на автомобили коментира, че през 2016 г. са регистрирани рекордни продажби на автомобили с 372 000 нови регистрации. Това е ръст от от 7,9 % спрямо 2015 година. Тези добри данни са подпомогнати от силна икономика на скандинавската страна. Този факт намира потвърждение при 15,8% ръст при продажбите на камиони.
Шведите продължават да обръщат внимание и на зелените тенденции. И през 2016 г. се запазва ръста от 16% при покупката на електрически и хибридни модели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Made In China
09:03 04.01.2017
2 V70
Това което ни интересува нас -в Европа заводите се запазват и продължават работа от 1964 до сега - това са 2 завода , Торсланда ,Швеция и Гент,Белгия. Разработката на на автомобилите продължава да е в Швеция , китайците основно дават пари и в замяна придобиват право над много от технологиите на Волво,което в крайна сметка е голямата им цел. Аз съм заклет фен на Волво ,имал съм 360 GLT , 460, V40,v70. В момента съм с V70 2.4 бензин. Здрави са и са надеждни.Единствения сериозен проблем проблем ми беше ,че се се изтърка графитния слой на потенциометъра на дроселовата клапа. Тя е електронна - педала е потенциометър и в дросела има мотор ,който движи дроселовата клапа. Нов дросела струва 900 лв , рециклирането на графитния слой на моя- 350лв.
Коментиран от #6, #19
09:58 04.01.2017
3 Кобрата
Хората по света които ги купуват, не са по-прости от заблудените фенове на японските кочини.
Volvo-то също са яки машини, уважавам тази марка! Шведите също правят коли!
Коментиран от #4
10:03 04.01.2017
4 ха ха
До коментар #3 от "Кобрата":
Хората по света купуват повече японски коли но ти откъде да знаеш.Коментиран от #5
10:24 04.01.2017
5 Кобрата
До коментар #4 от "ха ха":
То си личи кой колко знае...Затова VAG са на 1-во място и са един от най-големите концерни в света, а най-продаваният модел е именно Golf ДА ВИ Е ЯД
Коментиран от #7, #8
10:33 04.01.2017
6 Хайко
До коментар #2 от "V70":
Браво колега! Аз също съм заклет фен на Волво макар до сега да съм карал само 1 модел - S60. Наистина са пословично здрави и надеждни коли! Моята е 2006г и няма проблем с този дросел(при теб е на МагнетиУмрели).То общо взето май с това се изчерпват сериозните проблеми при V70, S80, S60, C70 произведени 2000-2003г.
А относно статията - Голф не е никак лоша кола, но не висок клас като S60, V70 и т.н. Мисля че тук става въпрос за сравнение тип: "Кон с Кокошка".
10:43 04.01.2017
7 ха ха
До коментар #5 от "Кобрата":
http://www.forbes.com/sites/bertelschmitt/2016/01/27/nice-try-vw-toyota-again-worlds-largest-automaker/#52e316952b65Ето ти да четеш и да се образоваш.
За 2016 няма още резултати но за 2015 и предишни години можеш да си видиш който разбира как Тойота избира :))
10:45 04.01.2017
8 автофен
До коментар #5 от "Кобрата":
С този аватар е нормално да не знаеш много.Феновете на немското в България са такива именно поради слабите си познания.Само за информация ще ти кажа че японски фирми продават повече от 24 милиона коли годишно.
Ти си прави изводите кой какво избира по света.
Коментиран от #16
11:02 04.01.2017
9 Volvo
11:05 04.01.2017
10 чисора
Коментиран от #14, #38
11:27 04.01.2017
11 Гого
Коментиран от #15
12:16 04.01.2017
12 Лино
Коментиран от #17
12:56 04.01.2017
13 Васичка Атанасова
13:10 04.01.2017
14 Кобрата
До коментар #10 от "чисора":
В момента карам Audi A4 Avant 1.8T 160 коня, 2010 година!Тръгнал да ми сравнява японски курници с доказани германски производители като Mercedes, Audi, BMW, Porsche, VW...
Mercedes например правят бусове и камиони - Sprinter, Atego, Arocs, Actros, Axor и много други машини, а тези японски ламери освен коли друго не правят...
Германците правят всякакви коли, който не е карал хубав германски автомобил като Mercedes, BMW, Porsche или пък Audi например, той не знае за какво говоря...и вие тук дето пишете глупости, карайте си изпърдяните японски гробове и мълчете.
Нито можете да си купите хубава кола, нито нищо...
Плюйте хубавите марки и това е.
13:48 04.01.2017
15 Кобрата
До коментар #11 от "Гого":
Ex, аз като съм взел книжка и съм купил кола, ти още не си бил плануван... Не говори за хора които не познаваш и не си виждал...13:51 04.01.2017
16 Кобрата
До коментар #8 от "автофен":
Кой каквото ще да си плямпа...Тези кочини дето ми ги хвалиш, не са съществували когато марки като Mercedes и Audi са правели колиКоментиран от #21
13:54 04.01.2017
17 Кобрата
До коментар #12 от "Лино":
Евала колега, добре, че в този сайт има и хора като теб, които разбират от коли, имаш +1 от мен!А за това, че немските коли са най-добри, спор няма! А с фенове на японските кочини няма смисъл да се спори, защото това е като да спориш с радио или пък да пикаеш срещу вятъра!
Коментиран от #23
13:59 04.01.2017
18 Гост
Коментиран от #22
14:06 04.01.2017
19 незнайко
До коментар #2 от "V70":
Този проблем който описвате може да бъде оправен от всеки добър електронен техник. Тези баснословни суми, са за тези които само карат и не разбират от малко електроника. Ч Н Г .14:25 04.01.2017
20 Я па Я
14:50 04.01.2017
21 автофен
До коментар #16 от "Кобрата":
Аз не хваля нищо просто ти казах че повече хора по света избират японски коли.А другите пък ти доказаха че не си в час и като говориш трябва да си чел поне малко.14:53 04.01.2017
22 някой
До коментар #18 от "Гост":
Извинявай но Акорд и Е класа не са в един сегмент.Акорд е при C класа и A4.
Ако споделиш с какво акорда който си карал е по лош от C класата ще бъде интересно.
14:58 04.01.2017
23 ха ха ха
До коментар #17 от "Кобрата":
Добре описа себе си "пикаещият срещу вятъра".Добре,че има такива неграмотни иначе форумът ще е скучен.
15:13 04.01.2017
24 Я па Я
16:37 04.01.2017
25 Илиев
Коментиран от #27, #28
17:05 04.01.2017
26 Илиев
17:09 04.01.2017
27 Димов
До коментар #25 от "Илиев":
Илиев и аз съм инженер по транспортна техника.Можеш ли да ми обясниш кое точно им е по добре сметнато на немските автомобили от останалите.
Аргументи от сорта на кой кога бил правил нещо не вървят,
Китайците като са имали барут европейците с лъкове и стрели са били от това какъв извод правиш?
Ако си инженер работиш с технически обосновани твърдения не с
"имало едно време"
Коментиран от #32
18:40 04.01.2017
28 автофен
До коментар #25 от "Илиев":
http://www.telegraph.co.uk/motoring/picturegalleries/9816454/Engine-reliability-the-top-10-brands.html?frame=2457917Ето тук за инженерите малка статистика за най надеждните двигатели.
Оказва се че на първите две места са японски фирми а в десятката има само една немска.
О чудо японците правели само мечове и изведнъж почнали коли и най странното ги правят по здрави от немските.
Чакаме инженер Ганев извинете Илиев да каже какви са тия сметнати двигатели и как онези неграмотни японци без став като неговия ги смятат.
Коментиран от #31
18:56 04.01.2017
29 гост
Коментиран от #30
19:17 04.01.2017
30 германска сглобка
До коментар #29 от "гост":
Еий тия японци без ресурси правят повече и по здрави коли от германците как ли го правят тоя фокус.А германците толкова пестеливи горките,че само турци има работят в заводите.Сигурно за това са толкова "добри“ колите им.
19:27 04.01.2017
31 Илиев
До коментар #28 от "автофен":
Г-н Автофен вашето е просто заяждане, не само с мен разбира се, и не смятам че имате някакаво макар и жалко образование за да обиждате по този начин. Но това е нивото ви ...останете си със здраве.Коментиран от #37
19:33 04.01.2017
32 Илиев
До коментар #27 от "Димов":
Димов радвам се че има и умни хора , но за съжаление нее тук мястото да коментираме .. бих се радвал да поговорим по надълго по въпроса как се смята един ДВГ .аз съм го правил.. лека вечер на тебКоментиран от #36
19:38 04.01.2017
33 гост
19:46 04.01.2017
34 гост
Коментиран от #35
19:50 04.01.2017
35 автофен
До коментар #34 от "гост":
Ако не си чул света се отказва от дизела,видя се че VW се издъни точно с дизелите.Сега ще догонват японците при хибридите че са безнадеждно изостанали.След 2020 година няма да можеш да се движиш с дизел в големите европейски градове.
20:02 04.01.2017
36 Димов
До коментар #32 от "Илиев":
И аз съм смятал двигател и за това ми е любопитно кое в японските сметки не отговаря на твоите критерии.Още повече че истинският критерий за качествата на един двигател са разходите при експлоатацията му и неговата надеждност.
Според статистиките които аз съм чел японските двигатели съвсем не отстъпват на немските дори напротив.
Така че на истина ми е интересно на какво се базират твоите твърдения.
20:10 04.01.2017
37 автофен
До коментар #31 от "Илиев":
Дипломи ли ще размятаме сега?Какъв трябва да съм за да говориш с мен Доктор на науките може би?
Като говориш общи приказки без да се обосновеш не се чуди че има реакция.
Ще ни обчсниш ли ти колко двигателя си сметнал и въвел в експлоатация и на какви автомобили за да се изказваш кое било добре и кое зле.
Най вероятно ще се направиш на обиден,когато няма какво да отговориш нали Господин Инженер?
20:24 04.01.2017
38 Японска ръжда
До коментар #10 от "чисора":
А ти ПА си карай японските тоалетни и не се излагай публично.Волво си е кола спрямо японския рециклаж.
20:47 04.01.2017
39 мъжкар
Коментиран от #41
21:57 04.01.2017
40 TEO
Коментиран от #43
21:59 04.01.2017
41 немска ръжда
До коментар #39 от "мъжкар":
И кой немски пикап избра по добър от Хайлукс?23:21 04.01.2017
42 смехурко
Познат си купи още по новия модел и ТРИ опита да стигне до морето и трите са неуспешни.
И двамата от атеисти станахме вярващи. Всеки път се молим като тръгнем на дълъг път, че ще стигнем без да викаме пътна помощ.
Това със здравата марка са врели некипели на изперкали фенове.
Дори приятел който живее в Швеция, казва, че местните вече бягат далеч от "шведската марка".
Китайците каквото пипнат го пре....т.
23:22 04.01.2017
43 жалко
До коментар #40 от "TEO":
+ RIP +23:23 04.01.2017
44 смехурко
Познат си купи още по новия модел и ТРИ опита да стигне до морето и трите са неуспешни.
И двамата от атеисти станахме вярващи. Всеки път се молим като тръгнем на дълъг път, че ще стигнем без да викаме пътна помощ.
Това със здравата марка са врели некипели на изперкали фенове.
Дори приятел който живее в Швеция, казва, че местните вече бягат далеч от "шведската марка".
Китайците каквото пипнат го пре....т.
23:23 04.01.2017
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 госст
06:45 05.01.2017
47 гощо
07:53 05.01.2017
48 No comment
08:57 05.01.2017
49 909 БЪЛГАРИЯ
10:20 05.01.2017
50 Мартин
14:13 05.01.2017
51 Незнайкото
15:52 05.01.2017
52 БМВ
Коментиран от #53
16:03 05.01.2017
53 дизел
До коментар #52 от "БМВ":
Не забравяй i-CTDi и I-DTEC на Хонда.Не по лоши от тойотовските.Добри дизели прави и Исузу даже ги слагаха на опелите.
Японците имат дизели но не ги ползват много осбено в Япония заради замърсяването.
Като гледам скоро и европейците ще ги спрат,сега на мода са хибриди и електрически,дизелът е пътник.
18:33 05.01.2017
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.