Last news in Fakti

19 Март, 2017 05:45 6 390 0

6 качества, които трябва да притежава всеки лидер

  • лидер-
  • качества-
  • офис-
  • работа-
  • hr-
  • служители-
  • страст-
  • търпение

Добрият лидер изслушва своите подчинени и проявява търпение

6 качества, които трябва да притежава всеки лидер - 1
Снимка: Shutterstock

Разликата между шеф и лидер е голяма. Единият е началник, който разпределя задачи на работното място. Другият е човек, който мотивира своите подчинени в постигането на поставените цели.

Има няколко качества, които отличават лидерите от началниците:

Прозрачност. За да спечели доверието на своите подчинени, шефът трябва да бъде откровен и искрен. Единственият начин за това е ясно да постави задачите и да не увърта относно целите пред фирмата или отдела. Не трябва да има изненади на работното място, посочва Entrepreneur. Ако работниците не могат да имат доверие на своя работодател, то нека той не очаква големи резултати.

Страст. Основно правило – трябва да обичаш това, което правиш. В работата прекарваме по-голямата част от нашия живот. Работата в един момент се превръща в начин на живот и е необходимо да намерим това, което обичаме да правим. Добрият лидер влага страст в работния процес, а не отива в службата, само за да поставя задачи. Когато лидерът прави нещата със страст, ентусиазмът ще се пренесе и сред неговите подчинени.

Търпение. Търпението е онова умение, което отличава успешните лидери от другите. Всеки иска бързи и мигновени резултати, но хубавите неща стават бавно. Ако лидерът прояви търпение към своите служители, това ще му се отплати един ден.

Непредубеденост. Мит е, че добрите бизнес лидери трябва да се придържат към целите си, независимо от обстоятелствата. Напротив – средата се променя всеки ден и той трябва да бъде адаптивен. Трябва да се вслушва в идеите на своите колеги и екип. Не е задължително да се съгласява с всяка идея. Но успешният лидер първо ще чуе всички гледни точки, преди да вземе правилното решение.

Позитивизъм. Всеки има своите лоши дни, в които не иска да разговаря с никого. Работната среда обаче трябва да е позитивна, защото само така ще бъдат постигнати поставените цели. Ако в службата стресът и караниците са повече от оптимизма и позитивния тон, то резултатите могат да бъдат пагубни. Трябва да има контрол, но не и деспотизъм.

Комуникация. Ако хората не са наясно с вашите очаквания, то е ваша вината, че не сте ги изразили правилно. Постоянната комуникация и диалог са важни за работния процес. Добрата комуникация между шеф и служители е важна за крайния резултат от работния ден. Лидерът не трябва да се затваря в стаята си и да дава разпореждания, а да е готов да изслуша проблемите и идеите на своите подчинени.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА