В Министерството на финансите се обсъжда отпускането на безлихвена помощ на БДЖ - малко над 20 млн. лева.
Това заяви пред журналисти в кулоарите на парламента финансовият министър Владислав Горанов.
Той заяви, че Министерство на транспорта трябва да положи повече усилия, за да стане железопътният транспорт естествен приоритет.
"Не може, ако на 15 минути тръгва автобус от София за Бургас, да очакваме железниците да са пълни", допълни финансовият министър.
„Ако няма държавна намеса в БДЖ, а смятам, че това трябва да бъде направено, железницата трябва да спре”, категоричен бе пред бТВ Владимир Владимиров, изпълнителен директор на БДЖ.
Вчера стана ясно, че част от сметките на железницата са запорирани, но те не смятат да разпродават активи. По-късно транспортният министър обяви, че ако се вземе помощ за БДЖ от бюджета, то тя ще бъде заем.
„От сметките има изтегли 20 млн. лв. Съдът е определил да бъдат взети 40 млн. лв., като на този етап са изтеглени половината”, поясни Владимиров.
По думите му за момента положението в железниците в краткосрочен план е спокойно, защото са побързали да изплатят заплатите на своите служители преди сметките да бъдат запорирани.
Финансови експерти посочиха пред Факти.бг, че правителството трябва да внимателно да проучи казуса преди отпускането на финансовата инжекция за БДЖ. В противен случай рискуваме да бъдем санкционирани от Брюксел за непозволена държавна помощ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
12:57 01.06.2018
2 Суйо
По въпроса за сигурността (главно на локомотивите) няма да говоря. Върви реклама по едно национално радио, че частна фирма търси ремонтен персонал за железопътна техника. Накъде да отидат нещата, освен към "аутсорсване на дейността" :). Те много се задържаха даже железниците. Я вижте армията, болниците, Кремиковци, Плама, Циментовия Плевен, Тежко машиностроене-Радомир, Вапцаров -Плевен,Химко, БЕТА, ЖИТИ, Корабния-Русе и другите големи знайни и незнайни, откога "си заминаха"
13:11 01.06.2018
3 Методиев
14:22 01.06.2018
4 Ники
15:38 01.06.2018
5 гост
Коментиран от #7, #9
15:38 01.06.2018
6 Я пък
16:29 01.06.2018
7 Гост
До коментар #5 от "гост":
Ех ама и ти сега задаваш неудобни въпроси. Как сега така - постът му обещан, топлян, претоплян и ще му задават въпроси от подобен разряд? Наш човек е - не бива така. Как успявали? Ами виж сега проблемът им е конкуренцията на автобусите, утре проблемът ще им бъдат лични автомобили и т.н. а фигурантите в бдж ще се множат с просто делене. Продавачките на билети ще продължават да си цъкат по телефоните, докато гражданите изпускат влаковет без да знаят на кой перон трябва да отидат, щото билетопродавачките "не знаели разписанието". Цените са почти същите като в Полша, техниката е подобна, но там нивото на обслужване е в пъти по-добро. За нивото в БДЖ дори ми е трудно да приложа думата добро и в най-опитмистичните си блянове. БДЖ е пълен леш .18:05 01.06.2018
8 ivan4o
19:39 01.06.2018
9 ivan4o
До коментар #5 от "гост":
У Франция , германия ,англия билетите са по 100 120 евро за 500км разтояние. Имат и намаления де ама говоря за нормалните19:41 01.06.2018
10 Антисоциалист
И още...
Какви са преимуществата на рейсовия транспорт от София до Бургас, та БДЖ да не може да очаква потребители? Май някакво ценово споразумение ...
20:41 01.06.2018
11 Далавера
11:00 02.06.2018