2 Юни, 2018 18:43 1 520 6

БДЖ не се води към фалит

  • влак-
  • бдж-
  • владимир владимиров

Транспортният бизнес трябва да бъде балансиран

Несериозно е да се твърди, че някой умишлено води железницата към фалит. Това заяви пред Нова телевизия изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров.

„Има 103 млн. задължения по втория облигационен заем, който е взет 2007 г., и с него са погасени предходни задължения. Този заем е бил 250 млн. лв., а сега е само 103 млн. лв. и това са последните задължения на БДЖ към банкови институции и ние трябва да ги погасим, за да продължи развитието на железниците“, обясни Владимиров. Той посочи, че след като държавата реши тези задължения, дълговата криза в БДЖ приключва и вече ще може да се инвестира в нови мотрисни влакове и да се мисли само за развитие.

„В периода преди 2009 г. - тогава, когато е трябвало тези пари да бъдат дадени от държавата и да бъдат инвестирани в железницата, това не е направено. В периода 2002 г. – 2009 г. вместо държавата да инвестира, са взимани заеми. Ние заварваме това положение и от 2010 г. започваме да ги погасяване. Този механизъм е порочен“, коментира той и обясни, че e несериозно да се твърди, че някой умишлено води железницата към фалит.

В четвъртък стана ясно, че част от сметките на железницата са запорирани, но те не смятат да разпродават активи. Вчера финансовият министър Владислав Горанов съобщи, че Министерството на финансите ще отпусне 20 млн. лева на БДЖ, за да не фалира дружеството. По думите му парите ще бъдат взети от фискалния резерв, като се очаква те да бъдат възстановени след отдаването на концесия на летище София.

На въпрос дали е съгласен с идеята на финансовия министър Владислав Горанов да се регулира пазарът на услуги от страна на автобусните превозвачи, изпълнителният директор на БДЖ отговори: „Не можем само с административни мерки да задължим пътниците какъв транспорт да изберат. Трябва да предложим качествена услуга. А качествена услуга означава по-добра инфраструктура, за да могат да се движат влаковете с по-голяма скорост. Такава инвестиция е направена – направлението София – Бургас и София – Свиленград ще позволява по-високи скорости от 2021 г., затова се ангажираме и с купуването на нови мотрисни влакове. Тогава железницата ще стане по-конкурентоспособна.

Владимиров посочи, че е в интерес на гражданите и на държавата транспортният бизнес да бъде балансиран.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бау

    16 0 Отговор
    То държавата фалира тия пък БДЖ

    Коментиран от #4

  • 2 Охооо

    10 2 Отговор
    В БДЖ всичко е за скраб
  • 3 Караминев

    11 0 Отговор
    БДЖ отдавна е фалирала. А държавата периодично налива милиони, които отиват в джобовете на определени хора...
  • 4 НЕЕ ФАЛИРАЛО НИЩО А ЯКОООООО

    10 0 Отговор

    До коментар #1 от "бау":

    ОКРАДЕНО ОТ ПАРЛАМЕНТАРНИТЕ БЕЛИ ЯКИЧКИ...
  • 5 балама

    5 0 Отговор
    А, сериозно ли е да се твърди, че под прикритие на "преход към демокрация" в България се осъществява хибриден геноцид на българския етнос. Като прикритието е най-вече медиийно и се извършва от такива "сладури" като туй венци, на снимката.
  • 6 гост

    2 0 Отговор
    Сигурно няма нищо общо с това, че разпродават сгради в центъра на София собственност на БДЖ.