Last news in Fakti

27 Октомври, 2018 11:03 11 730 27

Кой ще е концесионер на летище „София”

  • концесия-
  • летище-
  • софия-
  • кандидати

Концесия

Кой ще е концесионер на летище „София” - 1
Снимка: М. Богданова ©

Повторната процедура по отдаване на концесия на летище „София” като че ли ще събере най-много кандидати. Първи, които официално заявиха намеренията си към столичния аеропорт, са Manchester Airport Group (MAG). Към момента те оперират на три летища във Великобритания – Maнчecтъp, Лoндoн „Cтaнcтeд” и „Ийcт Mидлaндc”. Общо трите обслужват 60 млн. пътници годишно, над 270 дестинации, извършващи се от 70 авиокомпании.

Испанската АЕNА също има интерес към летището ни. Тя управлява 46 европейски аерогари. Сред по-известните е лoндoнcĸата „Лyтън”, в която има дял. Също така ръководи и 15 летища в Латинска Америка. По информация на иcпaнcĸия вecтниĸ Ехраnѕіón, от АЕNА са потвърдили участието си в надпреварата за столичното летище, тъй като разглеждат концесията като начин „да бъде укрепен растежът на дружеството”.

Прокрадна се информация, че още един авиационен оператор поглежда към софийското летище – Fеrrоvіаl. Управлява редица летища на Острова, включително има и дял в най-голямото Heathrow.

Други компании с интерес към летище „София” са френската Воuуguеѕ, Grоuре АDР. Последната оперира летищата „Шapл дьo Гoл", „Opли" и „Бyвe". Не е изключено в надпреварата да вземе участие и Frароrt, който оперира двете ни най-големи морски летища – Варна и Бургас. Възможно е в списъка с кандидати са видим и гръцката Теrnа, както и някои италиански дружества.

Азия също поглежда към летище „София”. Възможни участници са Индия, Китай, Сингапур и Южна Корея

Който и да е бъдещият концесионер, той се задължава да управлява летището за срок от 35 години. За този трябва да построи трети терминал и то още през първите 10 години от избирането му. Общата инвестиция, която трябва да направи, е в размер на най-малко 600 млн. EUR.

До конкурса се допускат кандидати, които оперират минимум на едно международно летище, през което годишно минават най-малко 10 милиона пътници. Нетната стойност на активите за последните 10 години трябва да възлиза на не по-малко от 200 млн. EUR и наличието на опит по поне един инфраструктурен проект за над 400 млн. EUR.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пища Хуфангел

    84 1 Отговор
    Който даде повече под масата той ще стопанисва!

    Коментиран от #2

  • 2 ТЪПАЦИТЕ

    42 0 Отговор

    До коментар #1 от "Пища Хуфангел":

    В началото на прехода НАШТЕ КА..УТИ вземаха 1 милион под масата и 1 милион за държавата вместо примерно 40-50 милиона реална цена
  • 3 гдсафаддфа

    61 3 Отговор
    И защо ли пак се продаваме
  • 4 мангу

    65 1 Отговор
    Почти не остана нещо за продан,само 5-6млн оффци.
  • 5 Бойков

    39 4 Отговор
    ТИМ на тиквата хората.Ще изгонят работниците, взимат нови на половин заплата и на убиваш работен ден .ЧЕСТИТО. А да, цените на билетите и всичко останала -НАГОРЕ

    Коментиран от #7

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 яжмиху

    7 27 Отговор

    До коментар #5 от "Бойков":

    Бойков, ти някога летял ли си със самолет, та пишеш такива тъ*потии? Как концесиотерът ще вдигне цените на билетите? И не ми излизай с летищни такси...Я се пусни във ве цето и вода след теб.

    Коментиран от #11

  • 8 Имигранта

    41 1 Отговор
    Кога човек продава: 1. Ако е на загуба, 2. Ако не се справя с разходите(захапа повече от колкото можеш да дъвкаш) 3. Ако изкара пари за нещо по добро, а вие защо продавате ?????
    май не ви достигат парите или да осребрите времето което сте били на власт преди да залезете и изчезнете като Царя.
  • 9 емигрант

    34 13 Отговор
    Няма по долна и нещастна държава от Бълхария. Всичко продадоха и отдадоха на концесия . Нищо не остана. Радвам се ,че напуснах Бълхария , никога няма да се върна повече.

    Коментиран от #22

  • 10 Евроглас

    11 3 Отговор
    Значи Фрапорт отпадат,защото обслужват две селски летища, не международни, и 10 милиона пътници най-малко,абсурд да направят. Може, за 10 години.

    Коментиран от #17

  • 11 Гост

    18 1 Отговор

    До коментар #7 от "яжмиху":

    Прав е човека. Като вдигнат такса обслужване на самолетите,компаниите трябва да си избият разходите от някъде. Всичко се калкулира в цената на билета.
  • 12 РАЗБОЙКОО О

    25 2 Отговор
    РАЗБОЙКООО ТРУПАШ ЛИ ТРУПАШ, КАКВО ЩЕ ГИ ПРАВИШ ТОЛКОВА МНОГО ? НЯМАТЕ НАЯДАНЕ СТРАНАТА ИЗЯДОХТЕ.........................
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 гостенин

    14 2 Отговор
    Изядоха държавата.Всичко разграбиха,разпродадоха и дадоха на разбойнически концесии!Нищо работещо не остана.И какво значи приватизация(разграбване) НА ВСЯКА ЦЕНА?!! Защо,ако не за комисионни ликвидираха и разграбиха ПЕЧЕЛИВШИ ОТРАСЛИ?!Или както казва Костов:..."В името на евроатлантическите ценности,трябва да загърбим националният суверенитет и нда забравим за националните ценности..." - ПОХВАЛНО! Неолибералите отрочета прекрасно изпълняват фашизоидните напътствия на чичко им шорош...Честито.Радвайте се и берете с пълни шепи "изобилните" плодове на псевдодемокрацията!

    Коментиран от #18

  • 15 Отива в ръцете на

    2 1 Отговор
    ............ Доган
  • 16 хуz

    8 1 Отговор
    Четох скоро ,че ТИМ дължат на летището много милиони и нямат намерение да плащат.докато е държавно никой няма да натисне приятелчетата си да плащат.единствения начин е този.иначе ще се източва и източва в полза на...
  • 17 хахо

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Евроглас":

    Ама там са намесени ТИМ и точно тях ги гласят за концесията.
  • 18 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "гостенин":

    Сорос няма нищо общо с нашите летища и въобще с нашата икономика.комунетата си раздадоха всички отрасли помежду си,разграбиха България. Няма случайни хора . Или са от БКП или от ДС.

    Коментиран от #19

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Малееей

    1 0 Отговор
    Докъде те докараха мила моя Българийо!!!... Едно летище да не можем да управляваме!... Комшиите дори и в криза, най-голямото летище в света направиха и то за 42 месеца, ние пък своето летище да не можем да управляваме, че и да се хвалим с фирми участващи в концесията.. срам и позор!
  • 21 11666

    1 0 Отговор
    Кажете КОЙ го? продава???????и колко за него самият???? ЗНАЕ СЕ А?ОФФЦИ ТЪПИ СМЕ!
  • 22 пожарогасител

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "емигрант":

    Радвам се че поредния безродник, неудачник е напуснал България и никога вече няма да се върне в нея. Ти никога не си бил българин. Даже си позволяваш да променяш името на страната в която си се родил. Такива като теб по добре да сменят подлоги и да изхвърлят боклук в някоя далечна държава. Знаеш ли колко надути като теб боклукджии познавам. Бъди здрав и живей дълго, но далече от тук.
  • 23 Хаджи Иван

    1 2 Отговор
    Даването на концесия е най-обикновен икономически инструмент. Даването на концесия е отдаване под наем при определени условия. Условията трябва да са приемливи и за двете страни. Построяването на още един терминал, както и голяма първоначална вноска и колко ли още условия има в договора. Не се мислете за много умни. Цели отдели с професионалисти се занимават с това. Когато не можеш да отделиш достатъчно средства за да поддържаш международен стандарт в обект, който е важен, намираш кой да го прави. И той и ти печелите. Ти , като собственик не инвестираш пари , а само собственост. не виждайте във всичко далавера. Не и при днешния контрол. Май сте на принципа:" Далавера е всичко в което не участвам."

    Коментиран от #24, #26

  • 24 До хаджията

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Хаджи Иван":

    Прав си, напълно!. Не можем и даваме на тия които могат! Туй то!.. а комшиите -могат , правят, работят, печелят, а ние гледаме, завиждаме и плюем.. кой каквото може , това и прави!...
  • 25 антиседераст

    1 0 Отговор
    Защо се дава държавно летище на чужда фирма или на частно лице ? Продължава започнатото ограбване (приватизация) на каквото още не е унищожено в Бг.
  • 26 СДС приватизатор

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Хаджи Иван":

    Не се опитвай да се правиш на умен. Колкото печели държавата от златната концесия на Канадската фирма толкова ще печели и от летището . Е, някои хора ще сложат добри кинти в джобовете си.
  • 27 бсфн

    0 0 Отговор
    боко и тайпито ще се разберат,нали летище истанбултрябвало да се управлява от София всичко е точно.