Карлос Контрера, общинския съветник от „Патриоти за София – ВМРО и АТАКА" поднася своята гледна точка във връзка направеното от него предложение за споразумение към концесионен договор между Столична община и „МТК Гроуп“. Той е автор и вносител на доклада за отдаване на концесия за 16 автобусни линии на обща стойност от 141 млн. лв. "Спаси София". Според "Спаси София общинските съветници подаряват на концесионера печалба над 10 пъти по-висока от тази, заложена в европейските норми и регламенти и ще ощетят софиянци с близо 44 млн. лв., като с решението се бърза и не е подложено на обществен дебат.
Ето и гледната точка на Карлос Контрера:
"Тъй като в средствата за информация по повод доклада за спогодба с „МТК Гроуп“, на който съм вносител, са направени твърдения, свързани със същността на доклада и с работата ми като съветник, държа да направя следните пояснения:
1. Спогодбата цели да уреди конкурс, който е приключил през 2008 г. и е потвърден от Върховния административен съд, т.е. конкурс има. Условията по конкурса, обаче, са по-различни от тези по спогодбата – вместо цена от 3,6 лв./км без ДДС се предлага цена от 3,00 лв./км без ДДС, транспортната задача от 6 млн. км е намалена на 5 879 000 км. Спечелилият конкурса се задължава да извърши обслужването с автобуси ЕВРО 6, а не с автобуси Евро 4, каквито са били изискванията през 2008 г. От тази гледна точка общественият интерес е защитен. Постига се уреждане на отношения, които са били висящи над 8 г., при това с параметри в интерес на Столична община.
2. Направените внушения за цени от 2,10 лв./км, 2,8 или 2,9 лв. не кореспондират с действителността и зад тях не стоят сериозни изчисления. Например, Столичен автотранспорт ЕАД (общинската фирма) вози на 3,08 лв./км. Т.е. предлаганата цена в спогодбата за „МТК Гроуп“ е дори по-ниска от тази на общинския превозвач. Между другото той в момента вози по тези линии на тази цена с автобуси на 20-30 г. По отношение на цената следва да отбележим, че само разходите за придобиване на автобусите, заплатите на персонала, застраховките и разходите за ГСМ (горива и смазочни материали) правят стойността на километър пробег повече от 2,9 лв./км.
3.Спогодбата предвижда в срок от 8 месеца след влизане в сила на договора по линиите да се пуснат нови рейсове ЕВРО 6 с вентилация и климатизация. Става дума за линии в северните райони, по които нови автобуси, ако не бъде сключена тази спогодба, едва ли ще бъдат пуснати в следващите 5-6 г.
4.Столична община ще реализира икономия от превоза – по 470 320 лв. на година, за срока на договора - 3 762 560 лв. Тези спестени средства могат да се насочат за инвестиции в транспорта по усмотрение на СО и СОС. Тук е редно да се каже, че в момента Общината плаща по-скъпо за обслужването на тези линии, а именно 3,08 лв./км.
5. Невярно е и твърдението, че Общината няма да може да прави промени в маршрутите и маршрутните разписания – напротив, това нейно право е регламентирано, отделно от това на всеки 3 м. се съгласуват експлоатационните планове. Има и клауза, че във връзка с ремонти, аварии или по целесъобразност СО има право да променя маршрутите.
6. Направените призиви към кмета на Столична община да спре, да блокира или да отложи доклада показват правна неграмотност – това не е в правомощията на кмета и той няма право да го стори. Решението е на Столичния общински съвет и отговорността за него се носи от докладчика/вносителя и Съвета. Кметът на общината няма правомощия да спира или забавя доклади на общински съветници.
Правя настоящите уточнения, защото една група хора, водени от незнайни и вероятно нечисти подбуди, усилено разпространяват полуистини. За техните действия вероятно се крият интереси, които не желаят северните райони на София да получат в рамките на 8-12 м. от разглеждането на доклада обслужване от нови автобуси по линиите на масовия градски транспорт.", заявява Контрера.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БКП+ДC-цигaнии
14:16 28.07.2016