Last news in Fakti

10 Януари, 2017 09:20 1 244 12

Четири милиона автомобила у нас до 2020-та

  • коли-
  • георги ангелов-
  • българия

През 2020-а година у нас може да има четири милиона автомобила. Това сочи статистика на Георги Ангелов oт "Отворено общество", съобщена от Нова телевизия.

Икономистът посочи, че огромна част от автомобилите у нас са на 20-30 години. Много от тях нямат катализатор и замърсяват въздуха в пъти повече от един автомобил на 10 години, заяви той за "Здравей, България".

"Няма как да сменим 3-4 милиона автомобила наведнъж. Това би струвало 100 милиарда", изтъкна Ангелов.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пеньо

    13 1 Отговор
    На този господин от затворено общество бих споделил следното: Замених старата си кола на много години и Евро2 с наполовина по-млада с Евро4 и само с 15к.с. по-мощна и данъкът ми се увеличи 8 /ОСЕМ/ пъти ! Живеем в уникална държава!

    Коментиран от #10

  • 2 решение

    6 2 Отговор
    Решение има - в данъците. Който замърсява повече трябва да плаща повечве. Не може една 20 годишна кола данъка да и е 20лв. Поне в София има стотици такива по тротоарите, които се карат 1-2 пъти в годината, но на собственика не му струва нищо да я държи пред блока. Ако данъка му беше 300-500лв годишно дали щеше да я държи тази кола? Ако се разкарат 20% от автомобилите, големите градове ще се изчистят и от отровите, и от колите които задръстват тротоарите. Бил съм в повечето европейски столици и някои големи градове - никъде другаде тротоарите не се ползват за паркинг и то по начин който ги прави неизползваеми за пешеходците за които по прицнип са направени!

    Коментиран от #3

  • 3 Баш Майстора

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "решение":

    Прав си колега, но нека ставката е на реални стойности. Нова, стара важно е колко замърсява. Стара бензинова малолитражка не можеш ме убеди, че замърсява колкото нов паркетен 3 литров дизелов толуп. А колкото до центровете на градовете решението е да се забрани достъпа на коли изобщо.
  • 4 патриот

    3 0 Отговор
    че то ги има цялото авто гробище на Европа е в БГ
  • 5 пиииии

    2 0 Отговор
    Повечето автомобили са ударени трошки или бракувани коли внесени от бай баш автотърговците и хората саи мислят че са ударили далаверата ама се оказва че са купили първокласен боклук. Трябва да се забрани вноса на коли над 10 години и вноса на гуми втора ръка както направи Македония
  • 6 андреййгеййейй

    3 1 Отговор
    Напълно сте прави и двамата колеги и аз имам 96г.количка но я карам защото мога даси го позволя не чего искам. Нооо ако баха данъците толкова високи щях даси купя нова кола за 30 000лв на изплащане вместо 25 000лв втора ръка BMW или MERCEDES . и следния извод купи ново,ново нема данък купи старо плати данък
  • 7 мъжкар

    2 2 Отговор
    Единствения нячин да се намали броя на автомобилите да се въведе ограничително правило кола над 10г да няма право да се движи по пътищата.Това обаче означава че аз ако искам да си купя автомобил и ако имам намерение този автомобил да го ползвам поне 5 години това означав че трябва да си купя 5 годишна кола което със сигурност не е по джоба на 80 процента от българите.И така масово хората ще останат без автомобили дефакто това ще остане една огромна екстра достъпна само за чорбаджии.Другото което е че намалявайки броя на автомобилите това означава загуба за мафията от продажба на винетки и застраховки.Така че вместо това което го говорите са глупости единствения начин да се поднови автопарка в бг е като се въведе ограничение за възраст на колата и като се вдигнат драстично доходите на българина защото повярвайте ми никой не му се кара тия стари кошници за по 1000-3000лв но толкова позволяват възможностите.Тука един господин беше писал колкото по-стара била колата толкова по-висок данък да се плаща ами ПИЧ аз нали ще продам колата в този случай и тогава вече няма да внасям и 20лв в бюджета тогава още повече ще се изпразни държавната хазна мислете малко преди да се изказвате.Докато не се вдигнат драстично доходите не само колите в България но и всичко ще е така.
  • 8 Гого

    5 1 Отговор
    Според мене старите дизели трябва да се спрат да се внасят. Ако имаше субсидия от държавата за газовите уредби едва ли хората щяха внасят такива димилки!
  • 9 некойси

    6 0 Отговор
    Аз все си мисля че организацията "Отворено общество" е нанесла и ще продължава да нанася повече вреди на България отколкото 4 и повече милиона автомобили.
  • 10 Момчил

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Пеньо":

    Просто трябва да се затегнат годишните тех. прегледи и в частност измерването на изгорелите газове и на база това да се определя размера на данъка.Колкото и да е стара една кола ако е гледана и обслужвана,а не да е издухана то нормите ще са екстра.Българина за съжаление като чуе,че си е заминал катализатора какво прави-изтърбушва го и готово,защото дал 5 000 лв за кола която не може да поддържа.Но иначе иска нисък данък щото бил ЕВРО 4.Ако се огледаме малко по обстойно ще стигнем до извода,че 25-30 % от колите които се движат по пътната мрежа не са годни и безопасни да го правят.Ако се огледаме още малко то ще видим,че и 25-30 % от водачите на автомобили също не са годни да шофират,най-често процентите се препокриват,но истината е,че в БГ е пълно с коли и шофьори който са опасни не само за себе си,а и за вс останали участници в движението !!!
  • 11 abv

    6 0 Отговор
    Така е всички имат в семействата от два до 4 автомобила. Друг е въпроса колко често се използват се използват. Аз имам 2. Една на 36 и една на 16 г. Нямам стимул да си купя по-нова защото първо не разполагам с такива доходи и второ данъците на по-новите коли са по -високи.
  • 12 onq s konq

    2 1 Отговор
    Не разбирам защо е необходимо да има повече от един автомобил в семейството,след като не се експлоатират пълноценно.Естествено че зависи от бройката членове на семейството,но мисля че е за предпочитане 1,но СВЕСТЕН АВТОМОБИЛ,ОТКОЛКОТО НЯКОЛКО "НЕДОБРЕФУНКЦИОНИРАЩИ" МПС-та,изискващи постоянни ремонти и плащания на всички такси и данъци около тях.А едва ли има някой който да не знае,че караш-не караш,колата си старее!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове