Last news in Fakti

8 Февруари, 2017 14:26 4 279 6

Трансстрой: Държавата спря ремонта на тунел Ечемишка

  • трансстрой-
  • държавата-
  • спря-
  • ремонта-
  • тунел-
  • ечемишка
Трансстрой: Държавата спря ремонта на тунел Ечемишка - 1
Снимка: Грамофона

Ремонтът на тунел „Ечемишка“, в който загина жена не е започнал по вина на държавата. Това е мнението на изпълнителният директор на „Трансстрой – Бургас“ Николай Милев, съобщи "Грамофона". Именно бургаската фирма е трябвало да направи аварийния ремонт и дори е получила авансово 2,4 млн. лева. Историята започва още през 2005 год. когато Пътната агенция сключва договор с консорциум „Техностил 2001“. Две години по-късно в консорциума влиза и „Трансстрой – Бургас“. Тя става водеща фирма и получава аванс от цялата сума по договора, който възлиза на малко над 8,25 хил. лева.

„Преведен ни е аванс от 2,4 млн. лв. с ДДС. От тях 400 хил. са разплатени като данък добавена стойност. Останалите 2 млн. лева са оставени да се ползват“, обясни Милев. С част от средствата е изготвен проект, закупени са и строителни материали. Материалите, които са закупени за санирането на тунела са на стойност от около 1,2 млн. лева. Те са предадени на отговорно пазене в склад на Пътната агенция в София, а за това има и приемо-предавателни протоколи, категоричен е Милев.

По закон, АПИ е тази, която трябва да осигури фирма-надзорник, да одобри проекта, да издаде строително разрешение и открие строителната площадка. Това не се случва, защото в периода от 2007 до 2009 год. се извършват ремонти на други два тунела и държавата смята, че не е удачно да се затвори и третият, обясни още шефът на „Трансстрой“.

През 2011 год. предшественичката му Нина Богданова изпраща писмо, с което изявява готовността на бургаската фирма да изпълни задълженията си по договора. Отговор на това писмо обаче няма. Междувременно през 2012 год. АПИ завежда дела, за да си получи обратно аванса от 2,4 млн. лева. На първа инстанция „Трансстрой – Бургас“ губи, като дори не са му признати и направените разходи по внесения проект и купените материали.

Закупените материали пък така и не са открити. „И вещите лица не можаха да установят къде са материалите. Имаме приемо-предавателни протоколи, които доказват, че сме предали материалите на АПИ, но не можаха да ги установят“, обясни Николай Милев. Въпреки делата, договорът за аварийния ремонт не е прекратен. Това става едва през 2015 год.

Тогава шефът на Пътната агенция инж. Лазар Лазаров праща писмо, в което се казва: „…Към настоящия момент както и за целия предходен период от сключване на договора не е осигурено финансиране извън платения ви аванс. Също така обектът, обект на договора не е включен в поименните списъци, утвърдени от МРРБ и Министерството на финансите“, а възложителят прекратява едностранно договора.

„Опитвахме да водим неофициални и неформални разговори. Да не връщаме парите, така и така имаме закупени материали и да си продължим работата. Не се съгласиха. И сме в съда“, обобщи ситуацията Николай Милев. Междувременно от справка в регистъра за обществените поръчки става ясно, че през 2009 год. АПИ е опитала да намери фирма-надзорник за ремонта на тунела. В нея се цитира протокол от 19.03.2009 г. на комисия от представители на Област София, Гражданска защита, КАТ-пътна полиция и НАПИ, в който се констатира, че състоянието на тунел “Ечемишка” е предпоставка за тежки ПТП, човешки жертви, големи материални щети и др. В обявлението се казва, че вече са намерени и необходимите средства, а ремонтите на другите два тунела са приключили. Поканени са три фирми, но информация за съдбата на обществената поръчка няма.

През 2010, 2014 и 2015 год. са обявявани още три обществени поръчки за тунел „Ечемишка“. Те обаче са за избор на изпълнител за поддържане (превантивно, текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации), а не за спешно или аварийно саниране на тунела. В поръчката по договора от 2005 год. е била предвидена и подмяна на лампата-убиец, заради която загина жена.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бббббб

    14 1 Отговор
    Всички са крадци и престъпници.
  • 2 Лазар Лазаров

    8 2 Отговор
    Аз съм виновникът и колегата Дончо и кво от това?Боли ме!!!!Казах да не пътувате?Какво се мотате по магистралите и в тунелите?????
  • 3 ИВАН

    8 2 Отговор
    И кой пак виновен герберите, с кражбите си и манипулациите си... тук е момента да се задейства прокуратурата и да излъчи виновен от кабинета на герб който да си понесе вината, но на дали все пак цацаров не може да вкара брат или сестра зад решетките не му е в стила..
  • 4 Вендета

    8 0 Отговор
    Фирма, свързана с Данчо Ментата нЕма как да е читава!
    Мисля има достатъчно стълбове и въжета за всички!
  • 5 Тошбиян

    7 0 Отговор
    Хахахаааа а цирикахте че кат гръмнал чернобил много хора от бг щели да са обречени ама кат гледам по живково имаше ли такива инциденти? И по демокрацията измреха повече хора от колко по време на тоталитарния Живков
  • 6 Гост

    2 0 Отговор
    Комунистите са глупави и нагли. Но пост комунистите са алчни и нагли. Мноого по-кофти комбинация. Трябва да се увисят по стълбовете 40 000 и България тогава може да тръгне нагоре.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове