Съюзът на българските автомобили (СБА) празнува своя 60-годишен юбилей.
Тържеството по повод годишнината ще се проведе на 6 юли в Централния военен клуб в гр. София. Официален гост ще бъде президентът на Международната автомобилна федерация (ФИА) Жан Тод. Поради големия интерес от неговото гостуване в България, той ще изнесе специална лекция в НСА, където ще бъде награден с отличието Доктор „Хонорис кауза“, а след това ще се срещне с българските и чуждестранни медии за въпроси.
Юбилеят на СБА е повод да си припомним как е била създадена организацията, каква е била целта и мисията ѝ през годините и по какъв начин се е променила за тези шест десетилетия.
На 3 юли 1957 г. в хотел Балкан е учреден Български автомобилен и туринг клуб (БАТК), който остава приемник на всички предишни формирования, обслужвали нуждите и интересите на автомобилистите в България в предвоенния период. Веднага след своето учредяване клубът става член на Международната автомобилна федерация FIA, Международния алианс по туризъм (AIT) и Международната автомобилна организация по къмпинг и караванинг (FICC).
През 1972г. на своя национална конференция БАТК взима решение за преименуването си в Съюз на българските автомобилисти.
Сега структурата на СБА включва две търговски дружества СУАБ-СБА ЕООД и Шипка- ТА, 40 клона и 150 автомобилни клубове, което превръща СБА в значимо общество, работещо в името и за ползата на своите членове.
Съюзът на българските автомобилисти е официален член на Европейската организация за пътна помощ (ARC Europe).
„Пътна помощ” е и основната дейност на СБА. Съгласно международните споразумения, СБА е единствената оторизирана организация да оказва технически услуги и репатриране на нуждаещите се автомобилисти, които са членове на автомобилните организации от Европа. СБА също така обслужва по-голямата част от вносителите на автомобили в България.
Друга основна дейност на СБА са годишните технически прегледи. Организацията разполага с 60 пункта за годишни технически прегледи, където професионално и качествено извършва проверка на техническото състояние на автомобила.
Членството и абонаментът в СБА съчетават горепосоченото като така предоставят безплатни услуги пътна помощ и годишен технически преглед.
В СБА годишно се обслужват над 250 000 автомобилисти.
Съюзът на българските автомобилисти провежда учебна дейност за подготовка на водачи на моторни превозни средства от 1960г. СБА съхрани традициите и доброто си име в организирането и провеждането на дейността по обучение на водачи от категория “В”.
Съюзът продължава изграждането на нови учебно-технически центрове. Тази година трябва да започне изграждане на нови центрове в градовете Видин и Пловдив.
СБА като сдружение с нестопанска цел активно се бори за пътната безопасност. Ежегодно организира множество кампании. Една от тях е Акция Светлина, а след това и Акция Зима, в партньорство с КАТ, БЧК и други, когато СБА подготвя хиляди автомобилисти преди зимния сезон. Съюзът участва в комисиите за промени в Закона за движението по пътищата и при обсъждане на нормативната уредба в България, защитавайки интересите и безопасността на българските шофьори. Затова всички дейности на СБА са свързани с безопасността на пътя.
Приложното колоездене е една от важните дейности на СБА. То развива уменията на подрастващите в майсторското владеене на колелото и ги учи на пътна безопасност. Националното движение по приложно колоездене съществува вече 35 г. – време, в което в спортните клубове по тази дисциплина са били обучени хиляди деца, десетки са станали медалисти, а България – вицеевропейски шампион в Чехия.
Автомобилният и картинг спорт са важна част от историята на СБА. Десетките автомобилни състезания продължават да привличат многолюдна аудитория. През 2010 година България беше домакин на кръг от Световния рали шампионат на ФИА за марки. С помощта на Съюза освен спортни се провеждат и масови автомобилни прояви, които имат за основна цел безопасността на движението и икономичното управление на автомобила.
Днес СБА разполага с екип от над 600 души в цялата страна, който се грижи за денонощното спокойствие на хиляди български и чуждестранни шофьори.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АЗ от АДАЦ
продулжих да чета и ми замириса на подсладена поръчкова статия.
Аз да ви кажа често до скоро не мислих, че вече съществува,
Но отидах да си направя членска карта защото повечето време съм извън страната к колата.
И какво да ви кажа, все едно, че се работи в комунизма. Цената на картата е като тази в Гемания. Два пити ходих на преглед и вече не ходя при тях, заради оня с боядисаната коса, че се държи отвратително. И прегледа минава като стои в стаичката и колата е с вдигнат капак.
Комедия.
Изобщо не е като в Гемания.
00:29 04.07.2017