Над 300 хиляди са пълнолетните българи, които твърдят, че са били потърпевши на измама или фалшификации в интернет. Това са част от данните от редовния експресен сондаж на „Галъп интернешънъл“ по актуални теми. Този път той е посветен на въпроси, свързани с потребителските права – заради натрупването на такъв тип проблеми в последните седмици.
Пример за това е измамата „Спас/Александър“ или как човек с фалшива самоличност в интернет може да измами много хора без проблем.
5% от анкетираните от Галъп казват, че лично са ставали потърпевши на измама или фалшификация в интернет, уточнява Дарик.
Още един процент казват, че и те, и техни близки са ставали жертва. Тези общо 6% се равняват на малко над 300 хиляди души. Други 4% споменават, че техни близки са били потърпевши.
Изследването показва още, че в началото на зимния сезон цели три четвърти от българите са почти автоматично сигурни, че в предстоящите празнични акции и намаления търговците ще са по-скоро некоректни.
Високи са опасенията от некоректни търговски практики преди началото на зимния сезон, но българите постепенно привикват с инстанциите, към които могат да се обръщат.
Според изследването повече от половината пълнолетни българи няма да почиват тази зима, но въпреки това, развитието на туризма у нас се оценява високо.
На въпрос: "Кой защитава потребителските интереси в курортните места", 40% от анкетираните отговарят - Комисия за защита на потребителите. Любопитното обаче е, че веднага след това идват медиите с 16%. Със 7 на 100 се споменават неправителствените организации, а правителствената администрация в лицето на ресорните министерства, се споменава в едва 5% от случаите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА