Има механизми за защита при проблем с транзакции и неправомерно изтеглени суми, припомнят от Комисията за защита на потребителите.
При неуспешен опит за теглене на пари от банкомат, но отчетени и неотменени транзакции, както и при установено неправомерно източване на средства от сметката, съществуват механизми за възстановяване на сумите, припомнят от Комисията.
Ако на екрана на банкомата се появи надпис, че транзакцията е неуспешна и не може да бъде извършена в момента, а парите са отчетени като изтеглени, е необходимо клиентът да се обади в кол центъра на банката, която е издала картата.
При неуспешен опит за свързване с кол центъра от КЗП съветват в първия работен ден да се посети клон на банката и да се подаде възражение. Срокът за отговор от банката е 14-дневен.
Ако отговорът не е удовлетворяващ, клиентът може да потърси съдействие от Помирителната комисия за платежни спорове към КЗП.
При тегленето по време на празници има по-голям риск и от кражби, тъй като се ползват външни банкомати. В такива периоди е най-вероятно да бъдат поставени скимиращи устройства, които могат да копират данните от картата и да откраднат пин кода. Това са и едни от най-честите измами с пластики, според специалисти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА