Само две са специализираните училища за деца с нарушено зрение в България: „Луи Брайл“ в София и „Проф. д-р Иван Шишманов“ във Варна. В столичното училище се обучават общо 166 деца от подготвителен до 12 клас, в границата между 5 и 19-годишна възраст. Както на повечето места, и тук държавният бюджет не стига. Материалната база се нуждае от ремонт, брайловите машини не достигат, а и понякога трябва да се чува детски смях. Директорът на училището г-жа Елка Белокапова споделя, че мечтае за специална детска площадка, адаптирана за нуждите на децата. На територията на цяла София има една такава площадка в Южния парк.
През миналата година българският онлайн магазин за контактни лещи Ленс Маркет стартира кампания, в която 1% от всяка направена покупка, подпомага каузата на СОУ „Луи Брайл“. Ето какво споделя изпълнителният директор на компанията Любомир Кабакчиев за ФАКТИ.
Г-н Кабакчиев, защо е важно компанията да бъде социално отговорна?
Ленсмаркет е на пазара вече от 8 години, а през това време успяхме да създадем ценни контактни с нашите клиенти. Искахме да направим, така че с тяхна помощ да бъдем и социално отговорни, въпреки че бизнесът ни е онлайн. Определено в онлайн търговията, компаниите разчитат да общуват със своите клиенти на базата на друг фокус като отстъпки, черни петъци, лоялни програми и т.н. Ние решихме, че наред с всичко това, можем да бъдем и общественополезни. Вярвам, че всяка една компания би следвало да бъде.
Защо избрахте точно тази кауза и училището „Луи Брайл“?
„Луи Брайл“ е едно от двете училища в България, специализирани за деца с увредено зрение. Ние сме онлайн магазин за контактни лещи и консумативи за очи. Всички наши клиенти имат представа, какво е да имаш проблем с очите. Именно затова избрахме точно това училище. По този начин, клиентите ни биха припознали инициативата като своя. Имаме много лоялни клиенти, които имат карти за отстъпки. Спомням си преди година, когато анонсирахме инициативата, част от тях се отказаха от своите отстъпки и поискаха процентът да отидат за децата, защото са наистина съпричастни.
Ще превърнете ли тази инициатива в традиция или мислите за нови кампании, които да бъдат обърнати към други нуждаещи се?
Ние даряваме 1% от всяка една направена поръчка в нашия уебсайт. Сумата се изчислява автоматично при завършване на поръчката в уебсайта и всеки наш клиент вижда колко ще дарим благодарение на неговата покупка. Смятаме да продължим тази инициатива докато компанията съществува и докато има хора, които освен за себе си, мислят и за другите. Виждам, че в България тези хора са много. Добрите резултати от кампанията са доказателство.
Днес е Денят на Народните будители и Вие избрахте точно тази дата, за да направите дарението. Виждате ли някаква символика?
Първоначалната идея беше да даряваме събраните средства около Коледа. Дори обявихме кампанията като “Kоледен фонд”. В последствие решихме, че това не е еднократна инициатива, а дългогодишна и в никакъв случай не е популистка. За мен е важно всеки клиент да знае къде е отишъл неговият процент от всяка покупка, но още по-важно е да бъдем отговорни към бъдещето на нашите деца. Вярвам, че днес, всеки един от тях ще се почувства малко по-горд, защото е част от една наистина достойна кауза.
Детската площадка ще бъде адаптирана за нуждите на учениците е ще бъде разположена върху ударопоглъщащата настилка, ще има спортен уред, развиващ двигателната активност, комбинирано съоръжение и люлка тип "кош" за деца с физически проблеми. Остава да се съберат още средства, но за нас е важно, че първата стъпка е направена. Тези малки стъпки будят вярата в доброто, затова днешната дата е съвсем подходяща.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА