Британски турист подаде жалба до кмета на Венеция, след като той и неговите родители е трябвало да платят за обяд 526 евро в ресторант, разположен близо до площад Сан Марко.
Люк Танг, който е университетски преподавател от Бирмингам, казва, че той и неговите 70-годишни родители били шокирани, когато в сметката им в ресторанта се появили ястия от морски дарове, много от които те не били поръчали.
Той обвинява сервитьорите в ресторанта Trattoria Casanova, че са се възползвали от факта, че нито той, нито родителите му говорят италиански, съобщава британският вестник Telegraph.
Мъжът твърди, че му сервирали ястия, които не е поръчал, без да съобщят цената им, като описва заведението като "отвратително място".
В писмо до Луиджи Бруняро, кмета на Венеция, който е един от най-известните градове в света и част от списъка на ЮНЕСКО със световно културно наследство, 40-годишният Танг пише: "Не очаквам да ми възстановят парите, но исках да привлека вниманието ви към поведението на представителите на този бизнес, който ще съсипе репутацията на Венеция. Това е позорно и срамно за града. "
Сметката си семейство Танг получава, след като им е сервиран обяд от 20 пресни стриди (по 5.50 евро всяка), спагети с калмари (14.590 евро), катофи и зеленчуци на скара (общо за 13 евро).
След това сервитьорът им донесъл "Pescato misto" - изумително плато от 3,5 кг прясна риба на скара, омар и едри скариди (на стойност 297 евро).
Мъжът заявява пред вестника, че не е имал време за дълги спорове, тъй като е трябвало да хванат самолета и добавя, че родителите му са възрастни, а баща му — на лечение, така че не искал да прави сцени и да ги разстройва.
"Когато се прибрах вкъщи, направих няколко проучвания за този ресторант и осъзнах, че в никакъв случай не сме единствените, които са били третирани по този начин. Имаше много оплаквания от японски и корейски туристи — ресторантът изглежда е насочен особено към азиатските посетители, защото езиковата бариера означава, че за тях е трудно да се оплачат", според Танг.
"Това нещо не е приемливо за Европа и особено в един град, който разчита на туризма, като Венеция", добавя той.
Собствениците на ресторанта обаче заявяват, че всички ястия са поръчани от британското семейство и цените им са ясно посочени в менюто.
"Ние им сервирахме това, което поръчаха. Цените на рибата на 100 грама са ясно написани в менюто", казва мениджърът на ресторанта за италианската агенция ANSA.
"Те не върнаха храна. Ако е имало ястия, които не са поръчали и са отказали да ядат, тогава те нямаше да трябва да ги плащат", заявяват още от заведението.
Мъжът посочва още, че ресторантът е наскоро реставриран, разполага с 14 сервитьори и плазмени телевизори, а местоположението му е изключително удобно — в близост до площад Сан Марко.
Ресторантът обаче обикновено получава отрицателни отзиви онлайн. 56% от рецензентите в TripAdvisor го описват като "ужасен", докато само 18% го смятат за "отличен" или "много добър".
Това е второто подобно оплакване от Венеция в рамките само на два дни.
В понеделник се оказа, че японска двойка е трябвало да плати 120 евро за чиния спагети с омари в района на Каннареджо. След спор ресторантът намалил сметката с 40%.
Подобни своеволия от страна на италиански ресторантьори са се случвали и преди и в други части на страната. През 2009 г. японец и неговата годеница получиха сметка от 695 евро в ресторант в Рим, разположен на Пиаца Навона. В последствие двойката получи официално извинение от кмета на столицата. През 2013 г. пък четирима британски туристи похапнаха сладолед за 64 евро близо до Испанските стълби в Рим.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 РУМЕН
13:48 09.11.2017
2 Лост
13:59 09.11.2017
3 йяйяй
14:31 09.11.2017
4 турист
14:40 09.11.2017
5 XXX
15:30 09.11.2017
6 Борисов
18:42 09.11.2017
7 винаги прав
19:16 09.11.2017
8 Патриот
Такива услуги са техен патент.
04:40 10.11.2017
9 Гост
Когато Джовани го мери на тъмно в кухнята цената в менюто трябва да е за цялото ястие.
14:40 10.11.2017
10 Една
14:58 10.11.2017