29 Ноември, 2018 15:55 3 976 6

Браун: Формула 1 не може да продължава така

  • формула 1-
  • конкуренция-
  • mercedes-
  • ferrari-
  • red bull-
  • интерес-
  • браун

"Няма никаква конкурентност в състезанията", заяви техническият директор на надпреварата

За последните две години само два отбора са успявали да стъпят на подиума, с изключение на Mercedes, Ferrari и Red Bull. Техническият директор на Формула 1 Рос Браун заяви, че спортът не може да продължава така. През 2017-2018 за общо 41 състезания или 123 възможни места на подиума, само два пъти се е случвало пилот извън големите три да завърши на почетната стълбица. И двата случая са в Азербайджан, където това направиха Ланс Строл през 2017 и Серхио Перес през 2018.

Браун твърди, че ръководството на спорта търси начини да повиши конкурентоспособността на стартовата решетка, защото разделението на две половини не бива да продължава:

"Баку е доста необичайна улична писта и само там пилот от някой от останалите седем отбора успя да се класира в топ 3. Да подиума от общо 123 е просто неприемливо, защото освен всичко останало, това води до растящо техническо и финансово разделение".

"С този проблем се занимаваме заедно с ФИА и отборите, защото от неговото решаване зависи бъдещето на Формула 1. Обсъждаме различни решения и всички трябва да се обединим, че нещата не може да продължават още дълго така".

"Много е трудно за феновете да се вълнуват от борба за осмото място. Все пак, поздравления за Renault за четвъртото място в шампионата при конструкторите, което потвърждава техния прогрес, както и за Haas, които завършиха пети след само три години участие – това е голямо постижение."

Браун допълни, че Sauber са успели да дръпнат нагоре след две години неуспехи, до голяма степен благодарение на таланта на Леклер. "Специални адмирации заслужават всички във Force India, които работиха много усърдно през целия сезон, и не се разсеяха нито за миг от сериозните финансови проблеми на отбора. Смятам, че оставането на Force Indina във Ф1 е едно от най-важните събития през 2018".

Изравняването на възможностите няма да бъде никак лесно, предвид опасността всичко да се превърне в "комунизъм". Със сигурност, Mercedes, Ferrari и Red Bull предпочитат конкурентите им да ги настигнат, а не те самите да бъдат принизени до нивото на останалите.

Най-очевидното решение е таванът на бюджетите, който ще лимитира харченето, а освен това ще доведе и до по-равно разпределение на парите от награди. Малките отбори със сигурност подкрепят тази идея, докато големите три не биха се съгласили никак лесно.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ЕвроЗона

    3 14 Отговор
    Като другите марки се научат да правят двигатели като Мерцедес ще има конкуренция!

    Коментиран от #3

  • 2 Iv.

    11 1 Отговор
    Стига с този мерцедес. Нали и другите го ползуват
  • 3 Гост

    5 11 Отговор

    До коментар #1 от "ЕвроЗона":

    Мерцедесите винаги са лъгали с техниката по един или друг начин
  • 4 име

    15 1 Отговор
    да върнат част от правилата преди. например дозареждане с гориво. оказва се , че само при влизане /излизане от бокса се създава някакво състезание. иначе скука.
  • 5 гост

    1 1 Отговор
    Постиженията на един отбор са съвкупност от двигател, шаси, стратегия, пилот и късмет. Ето, има случаи в които рискова стратегия може да избута пилота напред, или пък двама с еднакви коли да са с 10 позиции разлика в класирането. Макс например доказа, че и с по-слаба кола може да се вънат успехи като кара много агресивно, Ботас доказва, че макар да кара същата кола като Хамилтън той не може да го стигне нито да го победи, при Ферарита са равни нещата и Райконен е много талантлив, но пък нямаше късмет с колата, катастрофи и др. Със сигурност им трябва по-нискък таван на парите, но им трябва и свобода за аеродинамиката и стратегията.
  • 6 Баварец

    2 0 Отговор
    Такаааа, отново администрация и нови глупости... Браун отлично знае, как стават нещата, защото той създаде отборът на Мерцедес ГП, но след продажбата е вече политик :-)
    Пътят е не в ограничаване, а в създаване и привличане. Заубер - двигател Ферари, Хаас, па така, Ред Бул- Рено, Форс- Мерцедес. И кво стана, не така, па така!!! Един светъл лъч е завръщането на Хонда и това е пътя, г-н Браун!!! Върнете Тойота, върнете БМВ, докарайте ВАГ- Порше.... Пътят е конкуренция, а не политика на празни приказки!!!