Въпреки постепенното отблъскване на дизеловите двигатели, германският производител Mercedes ще представи нова гама агрегати, като първият ще се помещава в новата Е-class с означения E220d. Той ще бъде използван във голям диапазон от модели, независимо от разположението му - надлъжно или напречно, като ще покрива изцяло Euro 6.
Изцяло алуминиевата му конструкция ще понижи теглото в сравнение със сегашното поколение - 168 срещу 199 килограма, а турбокомпресора ще се върне към стандартния вариант. Кубатурата е намалена с 47.5 кубически сантиметра на цилиндър. Отговорна в най-голяма степен за повишението на продуктивноста с близо 13% в сравнение с OM 651, е новата commonrail система за впръскване на гориво с налягане от 2050 бара, като мощността му ще бъде повишена от 170 на 195 коня, но без промяна във въртящия момент. Специално Nanoslide покритие пък ще намали нивата на триене. Обещаният според производителя среден разход в новата E-class за агрегата с вътрешен код OM 654, ще достига 3.9 литра на 100 километра с CO2 емисии от само 102 грама.
Сегашният дизелов ОМ 651 e най-използвания двигател в историята на марката и очакваме до края на годината неговият замесник да се появи в моделите на Mercedes.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 некойси
Хайде да видим кои ще са печалившите.
19:42 23.07.2016
2 Роман Ценов
19:53 23.07.2016
3 Илиян К
20:03 23.07.2016
4 Dido
https://www.youtube.com/watch?v=0hoNgwM6HhQ
Електрическите коли все още са бъдеща музика, ако въобще успеят да се наложат в практиката, в което се съмнявам. По-скоро горивните клетки с водород имат много по-големи перспективи пред себе си от тези носорози натоварени с токсични двутонови батерии. Факт. Айде сега Тесла феновете да се изкажат пак какви "невероятни" технологии е развила любимата им компания и как собственоръчно е подобрила живота на обикновения човек. Тесла е нищо повече от модерна глезотия и безсмислена изгъзица като iPad. Като си сложим ръка на сърцето, това си остава нещо от което никой от нас реално няма нужда.
Коментиран от #13
20:26 23.07.2016
5 ужас
22:11 23.07.2016
6 Wishmaster
Клипа е прекалено тенденциозно направен.
Всеки който разбира поне малко от двигатели знае огромните предимства на ел двигателите пред ДВГ разликата е от земята до небете в полза на ел. двигателите. Прости, лесни за подръжка, безшумни, момента не зависи от оборотите, по-голямо КПД, източника на енергия е навсякъде ,искам ти да ми споменеш само една предимство на ДВГ пред Електрическият.
За съжеление има един единствен и засега нерешим проблем със съхранението на енергията в колата. Все още батериите не са това което трябва да бъдат, но е виден прогреса. Ли-Йо батерии са на ръба но все още клонят към незадоволителни, затова и големите компании не бързат. Появят ли се някакви читави батерии като например от графен ДВГ умира. Край на безумните изчисления ама каква скорстна кутия да сложа ама какви предавки с какви числа, какъв съединител как да издържи на големите натоварвания от какво да е диска, ама на какви обороти да работи двигателя, каква компресия ама 3 ли 4 ли турбота да сложа как да натъпча въздуха в цилиндъра все едно тъпча коледна пуика и т.н и т.н. да не ги изброявам.
Коментиран от #9
22:19 23.07.2016
7 Bat Sande
22:40 23.07.2016
8 Bat Sande
22:41 23.07.2016
9 Dido
До коментар #6 от "Wishmaster":
Правилно. Нямам абсолютно нищо против ел. моторите, имат много предимства и изключително малко недостатъци. Проблема се корени именно в това, че технологиите за съхранение на енергия не са еволюирали особено много през последния 1 век. Точно батериите продължават да са това, което спъва разпространението на електромобилите и продължава да ги прави прекалено скъпи, за да бъдат реална алтернатива на ДВГ. От 10 години през 2 седмици четем за какви ли не разработки за следващо поколение батерии, но за жалост досега няма никакви реално работещи прототипи. Много обещания и надежди, но в крайна сметка нищо като продукт насреща.Винаги могат да се направят батерии с голям капацитет, не там е проблема, но каква файда като тежат 1 тон, имат силно ограничен живот като цикли на зареждане/разреждане или пък имат голямо вътрешно съпротивление и следователно пиковия ток, който могат да доставят е ограничен. Да не говорим, че тока на зарядка също е силно лимитиран, за да се избегне прегряване, дефектиране, че даже и експлодиране на батерията. Очевидно добавянето в колите на системи с течен азот за охлаждане на батериите по време на зареждане е непрактично. Резултатът е цяла нощ зареждане на батерии срещу 5 минути на бензиностанция или станция за водород (Водорода е избухлив, да, но да не би бензина и газта да не са?). А който се смята за хитра лисица и ходи само по станции за бърза зарядка каквито примерно Тесла предлага, ще си съкрати живота на батерията поне наполовина. Нова батерия - 50 000 долара. Ако се наложи смяна на батерия 5 годишната Тесла е тотална щета. Автомобилната deep cycle батерия, такава, каквато я познаваме днес, е боклук.
Коментиран от #16, #17
22:56 23.07.2016
10 Wishmaster
Водорода е наистина, ама наистина много избухлив газ и шега не бива с него. Освен това е по лек от въздуха за разлика от бензина или дизела.
00:03 24.07.2016
12 тошибиян
Коментиран от #15
06:03 24.07.2016
13 некойси
До коментар #4 от "Dido":
Със сигурност не си виждал iPad от близо и със сигурност не си карал електромобил. Освен това си заядлив и комплициран.Това са нещата, които ми стават ясни от твоя пост.
Гледам че ползваш себе си като капацитет и раздаваш клавиатурно знание. Водородът единствено се лансира за да може евентуално да бъдем обвързани към даден енергиен ресурс. Гледам че се образоваш в YouTube, защо не си пуснеш клипче на експлозия на балон пълен с водород? След като го изглеждаш си представи да се возиш редом до такъв, но с натъпкани стотици литри под стотици атмосфери налягане.
Не става само с ядене, трябва и акъл.
Пост-а е аднат с iPad :)
Коментиран от #19
08:58 24.07.2016
14 гост
10:28 24.07.2016
15 сиромаха
До коментар #12 от "тошибиян":
Пари нема за цигари ве Тошибко и за бензин .10:32 24.07.2016
16 гост
До коментар #9 от "Dido":
Нито батерията на Тесла струва 50000 долара , нито се разваля от зареждана на суперчарджър , точно обратното , бавното зареждане е по-лошо , макар че не виждам теб какво те бърка , като имаш 8 години пълна гаранция и досега няма нито една "скапана" от заряд-разряд. Напротив има хиляди Тесла на 350-400000 км , зареждани БЕЗПЛАТНО и навъртяни само за 3-4 години и ще навъртят поне още толкова и не знаят даже какво е това масло , да не говорим за други "дребни" ремонтчета . И не виждам за какво на нормален човек му трябва пробег повече от 350-400 км , което значи 3-4 часа без спиране и половин час за зареждане . А на "състезателите" мога да кажа , че времето им изтича много по-бързо отколкото самите те предполагат10:40 24.07.2016
17 гост
До коментар #9 от "Dido":
И между другото смяната на батерията в САЩ струва 70 долара , толкова е цената на станциите където пазредена се сменя с 100% заредена за 90 секунди от робот , ако искаш да си "спокоен" можеш да си я сменяш когато искаш10:47 24.07.2016
18 Dido
Коментиран от #23
15:19 24.07.2016
19 Dido
До коментар #13 от "некойси":
Влез в балона с водород в iPad-а си.15:22 24.07.2016
20 гост
15:28 24.07.2016
21 Lisan
15:51 24.07.2016
22 СДФГ
Коментиран от #25
17:59 24.07.2016
23 гост
До коментар #18 от "Dido":
Не знам какъв инженер си и от какво си мислиш , че разбираш , но май е време да си опресниш знанията . Първо ето ти официални цени , близо 5 пъти по-ниски от това което тръбиш : http://www.ecars.bg/parts/battery/item/3273-ceni-baterii-elektromobili-sled-osem-godini-garancia-teslaВторо ето ти цена за бърза смяна с друга напълно заредена батерия : http://www.ecars.bg/parts/charging/item/3483-tesla-model-s-smiana-bateria-minuta-i-polovina
И трето покажи ми ти поне една "скапана" от заряд-разряд и сменена батерия на Тесла , над 5 годишни естествено няма , но има достатъчно на над 300000 км , което нормално е над 10 години експлоатация и то без никакви съществени загуби . И пак питам , при 8 години ПЪЛНА гаранция и такива цени за смяна след това , ако въобще се налага естествено , какво те бърка тебе батерията , или просто трябва да търсиш под вола теле за да плюеш електромобилите
Коментиран от #26
18:02 24.07.2016
24 гост
18:42 24.07.2016
25 МАК
До коментар #22 от "СДФГ":
замърсявят дизеловите коли жертви на посредствена подръжка от собствениците си,които са зомбирани от неграмотни майстори по отношение на маслата!! Аи нещо доста важно ще добавя горивата на гиганта Боклук ойл са пълен боклук!!оттам също идват пушениците отзад!!Коментиран от #31
20:00 24.07.2016
26 Dido
До коментар #23 от "гост":
Ти кво, Тесла ли ще ми продаваш сега? Да не си Тесла salesman? Не, мерси. Няма нужда да се ровя из пълните с глупости рекламни брошури на Тесла, за да осъзная, че продуктите им не заслужават парите си към днешния ден. Това, че технически неграмотни хора като теб са на друго мнение, е все едно за мен. Купи си Тесла, купи си две, купи си и на Теслата дръжката ако щеш. И в гаража си всяка нощ си сменяй батериите ако искаш. Но само един въпрос - колко на брой fast charging stations на Тесла има в БГ? Ами в Европа? И повярвай ми, няма как в домашни условия да си зареждаш пакета батерии с 50+ А ток.Днешните електромобили (и Тесла не е изключение от правилото) могат и рано или късно ще те поставят в подобна на следната ситуация:
Връщаш се вечерта от работа от съседния град след напрегнат работен ден. Батерията е на 3%, паркираш Теслата и тъкмо смяташ да я включиш за зареждане и жена ти изкача от къщата с думите: "Бързо! Изтекоха ми водите! Раждам!" Какво ще направиш тогава? Ще извикаш такси може би? Да, това е решение. Истинския въпрос обаче е, за какво ти е такава кола, на която не можеш да разчиташ в такива моменти? И то такава кола, за която не си платил 20 000 долара,
а по-скоро над 120 000 долара. Тесла все още не е всекидневна кола за хора, които пътуват много, дори само на средно дълги отсечки, а по-скоро моден аксесоар за разглезени богаташи, които отиват с Tеслата до близкия коктейл бар или италиански ресторант в LA. Трябва да призная, в този сценарий Теслата е цар. Още много вода ще изтече обаче преди да видим първите реално практични и достатъчно евтини ел. коли, които ще имат шанс да се съревновават с ДВГ на истинския пазар на коли. Дотогава продължавайте да си тръбите каквото щете.
Коментиран от #29
20:04 24.07.2016
27 гост
Коментиран от #30
20:19 24.07.2016
28 Martin
21:00 24.07.2016
29 гост
До коментар #26 от "Dido":
За твое съжаление никой не се интересува от твоето желание или нежелание да караш електромобил , карай си каквото искаш , докато ти разрешават естествено , което няма да е още дълго , но недей да ръсиш глупости и откровени лъжи за електромобилите , които за щастие в момента са ограничени от физическата невъзможност за толкова бързо разрастване на производството , а не от липса на клиенти , които са стотици пъти повече от произведените бройки . След 4-5 години когато всъщност ще отворят новите заводи на много производители и цените ще се изравнят с петролните ще се види всъщност за какво става въпрос11:07 25.07.2016
30 Оккк
До коментар #27 от "гост":
Не му се връзвай на тоя. Пише се и с Гост. Хейтва за електромобилите но само на Тесла моторс, все едно че други не произвеждат и продават електрички. Електроинженер бил ама друг път. Може да е инженер в област, но не свързана с електричество.Не го знам що пропагандира горивните клетки след като в България и доста други страни не можеш да заредиш с водород.
17:09 25.07.2016
31 СДФГ
До коментар #25 от "МАК":
Еми да де- ама като се има в предвид,че у нас ората са много прости и първото нещо е да изтърбушат катализатора и филтъра за твърди частици.Искам да кажа,че у нас на самосъзнание не може да се разчита. Купува си пасатчето на 12 години,изхвърлено от некоой немец и веднага му маха карантията и му слага чип, че да може да се пърчи по пътищата и да притиска нормалните хора дето си карат 90-100.Много е голема простотията- може да се противодейства само с дълбоко бъркане в джоба. Да не говорим ,че дори най-великия дизел,чисто нов,бълва Азотен окис- нещо което е много отровно и липсва при бензиновите коли. Въобще, няма нито една причина ,поради която да избереш дизел -единствено разхода. Като почнат да говорят глупости- колко вървял дизела- ми айде да сравняваме подобни неща- до 2.0 ТДИ да сложим 2.0 турбо бензин - да видим. Не да ми сравняват турбо с атмосферна кола. Никога не бих си купил дизел- много недостатъци-само едно предимство. Карам си Субаруто 2.0 турбо 170 коня и не се качвам на печка.Коментиран от #32
18:46 25.07.2016
32 Wishmaster
До коментар #31 от "СДФГ":
Добре аз ще ти кажа поне 4 :По голям въртящ момент при ниски обороти
По голямо КПД
Работи на по-ниски обороти
Работи при по голям диапазон на ВЪЗДУХ/ГОРИВО съотношение
При положение че на мода са СУВ даи да видим колко от тях са на бензин?
Някога питал ли си се защо повечето са на дизел, дали има някаква причина?
Коментиран от #35
21:06 25.07.2016
33 Jack Bauer
Коментиран от #34
15:11 26.07.2016
34 гост
До коментар #33 от "Jack Bauer":
Аз не знам защо всички се правят на ущипани , като в законите на ЕС черно на бяло е записано , че 2021 г. средния разход на даден производител трябва да бъде под 100 г СО2 на 100 км. Това означава среден разход някъде 2,4-2,6 л/100км и ако имате автомобили с разход примерно 5 л трябва да имате същия брой автомобили с разход 0 л , за да се изпълни закона , тоест 50% от производството , особено на "великите премиуми" трябва да е електромобили . Ако някой си мисли ,че "случайно" всичките те се оказва , че се гласят да пускат ел. модели все около 2020 г , значи просто е наивник , но доколко до тогава няма да са изтървали "коня у реката" е съвсем друг въпрос19:24 26.07.2016
35 гост
До коментар #32 от "Wishmaster":
А ти питал ли си се защо дизела е разпространен само в Европа , която е под 20% от световния пазар на автомобили и в останалата част присъства символично , главно в товарните автомобили . Само не почвай с това ,че нафтата е по-евтина , защото няма нищо общо . И СУВ за твое съжаление в световен мащаб изобщо не са преобладаващо дизели . Единствената причина е лобито на европейските производители , начело с ВАГ естествено , успели в годините да наложат редица данъчни и ценови преференции за дизела , които сега почват да им излизат през носа20:40 26.07.2016
36 Wishmaster
Ние живеем в България, няма данъчни преференции за дизела, цената е една и съща на дизела и бензина а дизеловите коли са по скъпи от бензиновите и то не символично.
И въпреки това се намират "глупаци" като мен да си вземат дизелов автомобил особенно когато говорим за семейни коли и СУВ.
Обаче аз ти посочих някои предимства на дизела към тях ще добавя и високата компресия. Знаеш ли какво означава при бензина високите обороти и ниската компресия???
Сега ако обичаш не ми излизаи със статистика а простичко ми изброи предимствта на бензина каквито без съмнение ги има и после да ги сравним за една нормална семеина кола от около 1500 кг.
Коментиран от #37
21:49 26.07.2016
37 гост
До коментар #36 от "Wishmaster":
Ако случайно не си наясно акциза на дизела и у нас и в Европа е и винаги е бил доста по-нисък . Ако утре държавата реши и обърне положението , което напълно ще съответства на много по-вредното въздействие на дизела , цената му ще надмине бензина поне с 30% , с което претенциите за "икономичност" ще заминат в далечното минало . Има един куп тестове даже и в немските списания , даже и при сегашните цени , доказващи че дизелов модел става по-евтин при годишен пробег над 25-30000 км , което дори за там не е масово , а за България е не повече от 15-тина процента от колите . Ако ще сравняваш показатели вземи който искаш дизел и съответния бензин , но или и двата атмосферни , или и двата с турбо и директно впръскване . И в двата случая бензина има поне 30% по-добри показатели с изключение на разхода . Но всичко това губи значение при фактора мръсотия . Ако си направиш труда да отвориш евростандартите щеш не щеш ще видиш , че прехваления "чист" дизел Евро 6 всъщност отговаря по емисии на бензин Евро 4 , като азотните окиси са еднакви , а саждите липсват при бензина , а при дизела са цели 17г/100км , повтарям за Евро 6 , тоест изправен десетгодишен бензин Евро 4 е много по-чист от нов дизел Евро 6 . Идиотията е достигнала такава висота , че при дизелите с впръскване на урея цената на пречиствателната система и филтрите достига цената на целия двигател и пак не може да изчисти всичко , а без нея положението е трагично . И всичко това се трупа най-вече в града и се диша най-вече от твоите и моите деца и близки , а директния резултат е тежка астма , тежки алергии и рак . Надявам се повече няма да ми говориш за компресия , обороти и т.н.Коментиран от #38
06:00 27.07.2016
38 Wishmaster
До коментар #37 от "гост":
1.То ако ще субсидираме някои неща или обратното да налагаме високи данъци и Гръцките домати са по евтини от Българските ама няма никаква икономическа обосновка дизела да е 30% по скъп от бензина.2. 30000 км ама за клиото ти за сериозни коли нещата са по-различни питаи комшията с X5 дали е така.
3. 30 % почти си ги налучкал само че е наобратното дизелът има 30% по-високо КПД от бензина което се дължи на високата му компресия най-вече, колкото и да се пънеш бензина като дизайн си има ограничения, да може да изкараш висока мощност но при зверски обороти, не случайно има почти вечни дизелови двигатели.
4.Накрая след толкова много писаници единственото реално предимство което извади е замърсяването, да то е проблем обаче газта е много по-чиста тогава и икономична защо си все още на бензин?
5. Няма да говорим за компресия за обороти, въртящ момент, мощност а за какво да говорим за фаровете ли, а чакаи те не бяха част от двигателят.
Като заключение ел. двигателят е много по-добър от ДВГ и не само защото е по-чист.
Коментиран от #39
14:26 27.07.2016
39 гост
До коментар #38 от "Wishmaster":
Браво ! Най накрая едно вярно заключение14:56 27.07.2016