Институтът по пътна безопасност в САЩ (IIHS) разпространи едно интересно видео, на което е показан сблъсък между два модела на Nissan - стар и нов. С този клип организацията има за цел да покаже разликата между два базови модела, конструирани през различни епохи.
В краштестът участват Nissan Tsuru, който се прави в Мексико от 25 години почти без изменение и представлява третото поколение на модела Sentra. Вторият участник е най-достъпният нов Nissan на американския пазар.
Става дума за модела Versa (2016 моделна година). Ударът е с 50% припокриване и става със сумарна скорост 129 км/ч. Ще припомним, че през март 2017-а Nissan Tsuru ще бъде спрян от производство заради неудовлетворителната безопасност, която предлага. Вижте видеото.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 МаКаТа
Коментиран от #3, #7, #22
15:37 01.11.2016
2 гостенче
15:51 01.11.2016
3 Красо Зелето
До коментар #1 от "МаКаТа":
Не сравнявай автомобили в различни класове. Сигурността на Мерцедеса, винаги е била НАД това на Дачия. А относно клипа, няма какво да се сравнява, всеки знае истината. Че зависи много от самия автомобил. Защо не сложат на мястото на Тойотата някое старо Волво? Дали няма да има обратен ефект?? Всичко е реклама. Поне в конкретния случай е така.Коментиран от #4, #24
15:53 01.11.2016
4 Кракра
До коментар #3 от "Красо Зелето":
Каква тойота те гони? И двата автомобила са Нисан, и двата са от един и същ клас, и двата са чисто нови. Единият обаче е последен модел, а другият - модел на 25 години. Даже еърбег няма.И ако сблъскаш едно ново волво с такова отпреди 25 години, резултатите ще са сходни. Само дето няма къде да намериш чисто ново волво модел 1991-а.
Ако ти се гледа, има и краш тест на два шевролета - един нов компактен и един огромен стар крайцер от 59-а. В крайцера ставаш на кайма със сигурност, нищо, че е сигурно 2 тона и половина желязо.
https://www.youtube.com/watch?v=C_r5UJrxcck
16:07 01.11.2016
5 Nazy
16:13 01.11.2016
6 123
Коментиран от #14
16:13 01.11.2016
7 гост
До коментар #1 от "МаКаТа":
Добави и факта, че у нас ръждата е изяла праговете, веждите и носещите панели на купето, гумите не са вече гуми, колан не се слага и се прави всичко друго освен да се внимава какво става на пътното платно. Чичкото от ТЮВ в Германия ходи с една отверка и почуква по пода и праговете, за да се знае, че конструкцията е здрава, метала абсордира енергията чрез нагъване и отвеждане, а ръждата се къса, чупи и те излага директно на енергията. Вземи един стар, изгинил гюм и го сравни с нов, стария може и с голи ръце да го накъсаш, но новия няма и да го огънеш. След това си представи, че си в гюма срещу камион, кой ще избереш?16:24 01.11.2016
8 Камен
Какво значение има дали новите автомобили се повреждат значително по-често от старите, след като най-важното - сигурността е по-добра при новите автомобили!
17:07 01.11.2016
9 Булабю
124-ката е била хубава кола преди 25 години, в момента е амортизиран и безкрайно морално и технически остарял модел!
Хората на запад не са прости, че си карат автомобилите 7-8 години и след това ги заменят с нови!
17:12 01.11.2016
10 Илиев
Коментиран от #13
17:32 01.11.2016
11 ЕВГЕНИ
17:33 01.11.2016
12 Илиев
17:39 01.11.2016
13 незнайния
До коментар #10 от "Илиев":
Точно , много хора не знаят защо всички тестове се правят с 64 км/ч , а причината е само една , човешкото тяло не издържа по-голямо натоварване и здравината на колата по-нататък няма значение , при положение ,че човека вътрешно е станал на компот17:47 01.11.2016
14 АЗ БЯХ В ЧАС ПО ФИЗИКА А ТИ
До коментар #6 от "123":
МОЖЕ НО СЕ ИЗМЕРВА КИНЕТИЧНАТА ЕНЕРГИЯ НА ДВАТА АВТОМОБИЛА А ТЯ НАРАСТВА СЪС СКОРОСТТА И МАСАТА.18:52 01.11.2016
15 бом
Коментиран от #21
18:54 01.11.2016
16 гост
19:24 01.11.2016
17 гост
19:30 01.11.2016
18 mediator37
В новите коли месото на вратите е по-дебело, по-високо, и заради това вътре в колата пространството е тясно. Освен това прозорчетата са по-малки, за сметка на по-високо издигнатата плътна част на вратите. В нова кола все едно съм в тенджера. Няма обзор, няма видимост, тясно вътре, макар че колата е широка.
Ако си купувам кола с единствената мисъл какво ще стане ако катастрофирам, айде мерси.
Дано измислят нови, здрави и леки материи и пак да се върнат големите странични джамлъци и вратите да не са по една педя дебели, а вътре п...ско задушевно и тесновато.
19:36 01.11.2016
19 гост
19:37 01.11.2016
20 дървен философ
Ето ви да прочетете за сигурността в една стара кола, мерцедеса 124: http://www.liquisearch.com/mercedes-benz_w124/safety
Мерцедес са проектирали купето, така че да устоява на удар с припокриване при скорост до 35 мили/час в бетонна стена, без сериозни наранявания за пътниците, без сериозни смачквания на кабината, предното стъкло да остава на място след удара и вратите да могат да се отварят. И освен това да издържа на същия удар и отзад. Тези неща са залегнали в сегашните тестове на EuroNCAP. Колата има и две въздушни възглавници, както и много други неща, спомагащи за сигурността при удар, прочетете ако знете английски, а тубата има и клипчета от краштестове.
Мисълта ми е че още от 80-те в по класните коли се е мислело за сигурността на пътниците. Интересно би било да се направи тест между една 124-ка и последна Е-класа и не виждам защо трябва да е чисто нова, достатъчно е да е здрава и запазена, без да е кърпена и блъскана. Ясно че новата ще победи, но ми е интерсно каква ще е разликата.
23:19 01.11.2016
21 булгаром
До коментар #15 от "бом":
Бом , ти беше ли в мерцедеса?23:21 01.11.2016
22 dexter
До коментар #1 от "МаКаТа":
Аз съм бил в Дачия при челен удар с друга кола. Другата беше стара, но пежо. Добре не беше Мерцедес, че нас щяха да погребат, а не хората от другата кола.23:23 01.11.2016
23 Дрон
Второ, стар срещу нов е много интересен спор. Колко нов и колко стар. Дали ако сравним чисто нов (2016г.) автомобил от клас Б (Дачия Логан, Ситроен Ц2/Ц3) и стар от 1995 (БМВ7) резултата няма да е малко различен?
Аз не споря, че старите автомобили са по безопастни, но смятам, че е по-добре голям и стар автомобил, отколкото нов, малък и уж безопасен.
Коментиран от #25
23:33 01.11.2016
24 Мануил
До коментар #3 от "Красо Зелето":
Искаш краштест със старо Волво: https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLYКакто ще видиш, шанс за оцеляване на пътниците, са нулеви!
23:37 01.11.2016
25 Краш
До коментар #23 от "Дрон":
А стига сте викали Дачия, та Дачия.Дачия от доста години е на основа на Клио, кадето винати е в топа класациите за безопасност и дъртото и голямото било чудо.
ето го клипа ( човека го е пуснал) Публикувано във факти.бг: https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Дребното Рено Модус не мръдва в купето, но се маже отвън, докато прословутия кораб смазва пасажера ...
Корейци и Японци, дълго време пренебрегваха този начин за проектиране на купето, а истината е, че периферията се мачка, за да поеме удара, а самият пасажерски сектор да остане непокътнат като клетка ...
Мислете, извода, че нещо е голямо, не значи, че е най...
23:56 01.11.2016
26 Julio
09:59 02.11.2016
27 Гост
Да приемем, че за 5 години нищо няма да му стане, но за тия години ти имаш консумативи, които не се покриват от гаранцията и каско, което е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО и е % от стойността на колата, като никога не е под 1000 лв на година т.е. само за каско за тия 5 години ще се добави към стойността на колата минимум 5000 лв, а съм сигурен че са повече т.е. колата стана за тия 5 години поне 35 000 лв. Така, до тук добре, после имаш задължително обслужване в гаранционен сервиз за да не падне гаранцийката, където смяната на масло и филтри е поне 300 лв, та това са някъде около 1500 лв за тия 5 години, но тъй като на стария дарак пак се слага масло и филтри да кажем, че надценката на официалния сервиз я няма(което ме съмнява много). Като сложим смяна на накладки и дискове поне 1 път в официален сервиз може да заключим, че голфето стана от 30 000 поне 37 000 лв - нова кола с добра сигурност. От другата страна на монетата имаме например А8 Д2 2.8 2001-ва икономичен двигател(сравнено с другите на А8) с ГИ вървят около 7-8 хиляди в зависимост от състоянието. Едно добро обслужване в сервиз по твой избор с гуми и всичко да се стегне много добре може да излезе от 3 до 5 хиляди лв в зависимост от състоянието т.е. да кажем 13 хиляди най-много. В Аудито имаш куатро, много простор, изключително добро обезшумяване, нерециклирани материали, махагони, навигация, ЕСП, круиз контрол, подгреви и много други екстри дето в базовия голф ги нямаш. За
Коментиран от #28
13:41 02.11.2016
28 Julio
До коментар #27 от "Гост":
И как си обясняваш факта че бизнеса и в България и в чужбина избира да купи нова но по-скъпа кола за служебни цели кола вместо "пълното с екстри и евтино" 15 годишно ауди? При все че всеки бизнес съществува за да печели и минимизирането на разходите е част от този процес?Коментиран от #29
14:08 02.11.2016
29 авер
До коментар #28 от "Julio":
В нарималните държави е по-различно - данъка ще му скача постоянно, а фирмите и гржданите имат яки облекчения, ако купят кола с определени емисии. Освен това няма да стават за баничарки нито тук, нито там. Това, което човека е писал, важи за коли за лична употреба и не само тук мислим така, и на запад има хора, които мислят по този начин.Коментиран от #30
14:22 02.11.2016
30 Julio
До коментар #29 от "авер":
И в нормалните и в ненормалните държави стартовата цена на колата е от първостепенно значение. Данъците са подробност на фона на началната цена.Проблема е в очакваният пробег и в наджедността. Когато на 15 годишно ауди му врътнеш 200 хил км за две години само с масло и накладки - ела ми се обади (всяка от служебните ни нови коли ги прави без да има някакъв значим дефект)...
Е сега ако си купуваш паметник за пред входа - аудите наистина е по-изгодно...
14:43 02.11.2016
31 fffff
17:12 02.11.2016
32 коне
21:40 02.11.2016