Last news in Fakti

1 Ноември, 2016 15:31 43 600 32

Краштест между нов и стар автомобил

  • nissan-
  • tsuru-
  • versa-
  • краштест-
  • iihs
Краштест между нов и стар автомобил - 1

Институтът по пътна безопасност в САЩ (IIHS) разпространи едно интересно видео, на което е показан сблъсък между два модела на Nissan - стар и нов. С този клип организацията има за цел да покаже разликата между два базови модела, конструирани през различни епохи.

В краштестът участват Nissan Tsuru, който се прави в Мексико от 25 години почти без изменение и представлява третото поколение на модела Sentra. Вторият участник е най-достъпният нов Nissan на американския пазар.

Става дума за модела Versa (2016 моделна година). Ударът е с 50% припокриване и става със сумарна скорост 129 км/ч. Ще припомним, че през март 2017-а Nissan Tsuru ще бъде спрян от производство заради неудовлетворителната безопасност, която предлага. Вижте видеото.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 МаКаТа

    1 2 Отговор
    Още ми говорете за старите си кочини от миналия век, колко здрави били и какви ли не щурутии. По-добре нова дачия, отколкото стар мерцедес. Със сигурно е по-безопасно.

    Коментиран от #3, #7, #22

  • 2 гостенче

    0 0 Отговор
    Нормално.... Само незнам как така още се произвежда и се допуска да излезе на пътя този автомобил..... ?????
  • 3 Красо Зелето

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "МаКаТа":

    Не сравнявай автомобили в различни класове. Сигурността на Мерцедеса, винаги е била НАД това на Дачия. А относно клипа, няма какво да се сравнява, всеки знае истината. Че зависи много от самия автомобил. Защо не сложат на мястото на Тойотата някое старо Волво? Дали няма да има обратен ефект?? Всичко е реклама. Поне в конкретния случай е така.

    Коментиран от #4, #24

  • 4 Кракра

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Красо Зелето":

    Каква тойота те гони? И двата автомобила са Нисан, и двата са от един и същ клас, и двата са чисто нови. Единият обаче е последен модел, а другият - модел на 25 години. Даже еърбег няма.
    И ако сблъскаш едно ново волво с такова отпреди 25 години, резултатите ще са сходни. Само дето няма къде да намериш чисто ново волво модел 1991-а.
    Ако ти се гледа, има и краш тест на два шевролета - един нов компактен и един огромен стар крайцер от 59-а. В крайцера ставаш на кайма със сигурност, нищо, че е сигурно 2 тона и половина желязо.
    https://www.youtube.com/watch?v=C_r5UJrxcck
  • 5 Nazy

    0 0 Отговор
    Малеее направо лошо да ти стане от тоя дърт варел..обаче до колегата който сравнява дачия с мерцедес искам да поясня ,че ако срещнем дачия с е300/124 дачия ще изглежда като стария нисан 100%% гаратирано
  • 6 123

    0 2 Отговор
    Не може да сумирате скорост на два насрещно движещи се обекта.

    Коментиран от #14

  • 7 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "МаКаТа":

    Добави и факта, че у нас ръждата е изяла праговете, веждите и носещите панели на купето, гумите не са вече гуми, колан не се слага и се прави всичко друго освен да се внимава какво става на пътното платно. Чичкото от ТЮВ в Германия ходи с една отверка и почуква по пода и праговете, за да се знае, че конструкцията е здрава, метала абсордира енергията чрез нагъване и отвеждане, а ръждата се къса, чупи и те излага директно на енергията. Вземи един стар, изгинил гюм и го сравни с нов, стария може и с голи ръце да го накъсаш, но новия няма и да го огънеш. След това си представи, че си в гюма срещу камион, кой ще избереш?
  • 8 Камен

    0 0 Отговор
    Когато някой започне да ми говори за качеството на старите автомобили, хубаво е да изгледа този клип преди това!
    Какво значение има дали новите автомобили се повреждат значително по-често от старите, след като най-важното - сигурността е по-добра при новите автомобили!
  • 9 Булабю

    0 0 Отговор
    И стария Мерцедес, и новата Дачия са с подобни нива на безопасност - почти нулеви, като Дачията естествено е малко по-добре, защото поне има еърбеци!
    124-ката е била хубава кола преди 25 години, в момента е амортизиран и безкрайно морално и технически остарял модел!
    Хората на запад не са прости, че си карат автомобилите 7-8 години и след това ги заменят с нови!
  • 10 Илиев

    0 1 Отговор
    То вие карайте със 120 извънградско, пък после чакайте колата да ви спаси живота...

    Коментиран от #13

  • 11 ЕВГЕНИ

    0 0 Отговор
    всички много знаем а каРаме боклуците на западА!какъв процент българи могат да си позволят чисто нов автомобил ?!
  • 12 Илиев

    0 0 Отговор
    И още нещо. Това, че пише на места ограничение на скоростта 140 км/ч, не значи, че всички задължително трябва да карат със 140 км/ч. Скоростта си я преценяте вие, в/у база възможностите на автомобила, който карате.
  • 13 незнайния

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Илиев":

    Точно , много хора не знаят защо всички тестове се правят с 64 км/ч , а причината е само една , човешкото тяло не издържа по-голямо натоварване и здравината на колата по-нататък няма значение , при положение ,че човека вътрешно е станал на компот
  • 14 АЗ БЯХ В ЧАС ПО ФИЗИКА А ТИ

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "123":

    МОЖЕ НО СЕ ИЗМЕРВА КИНЕТИЧНАТА ЕНЕРГИЯ НА ДВАТА АВТОМОБИЛА А ТЯ НАРАСТВА СЪС СКОРОСТТА И МАСАТА.
  • 15 бом

    0 2 Отговор
    имам мерцедес w124 удариха ме челно с една баничарка,резултата аз бях без драскотина.на баничарката и хвръкна задния мост от там нататъка е ясно,все още си карам мерцедеса,ремонта не беше кой знае какво.

    Коментиран от #21

  • 16 гост

    0 0 Отговор
    всичко е много ясно,технологии и т.н,само че марки като бмв,мерцедес и ауди например озе преди 25 години са били безопасни в сравнение дори с този новия ниссан,нямал съм късмета да попадна в птп,124 мерцедес и пътнически бус,буса минава от левия фар до задния стоп само корите леко се огънаха в салона,но удара беше доста сериозен,второто птп ми беше с моята а8 2001 година почти челно,човека за малко да сгази пешеходец и решава да се удари в мен,не можах да реагирам понеже в дясно имаше също коли и не очаквах че няма да опита да се върне в лентата си а просто ще върви на до край;)не искам да хваля старата бангия,но резултата беше много плачевен за сузукито(sx4 4x4) та човека му викахме линейка а при мен на секунда може би изключих и просто слезнах от колата,при мен за смяна ляв фар,броня,капак и калник и рештки при сузукито беше мисля че тотал или рязане на муцуна и смяна за нов внос!Мнението ми е следното аго съпоставим а8 старо и ново много ясно,но ако съпоставим а8 и въпросните два ниссана мисля че ще загубят!Разбирам че новото е по-безопасно,но само ако сравняваме еднакви классове!Каква е вероятността да ударя новото а8?;)От тук заключението ми е леко с ирония;)вероятността да ударя по-новото а8 е много по-малка(спирачен път,поведение на колата,управление,говоря за изправна кола)от колкото с малки нови и стари бангии от нисък клас с метал от варел!Малките коли са си малки,затова им казват градски автомобил,не може да сравняваш класса дори стара,классата
  • 17 гост

    0 0 Отговор
    классата си е класса,всичко друго оправдание и завист,защото или караш служебна нова(твоя нямаш) или ходиш пеша и те яд на всички кола по-голяма от чушката ти,третия вариант защото жената казала това старо и грозно и не го харесвам дай да продадем къщата на село и да теглим кредит за до 25000 ама да е ново че виж комшиите и те са си купили логанче или дачиа нова,останалите 10 процента хора които предпочитат нови коли в които никой не е пърдял на седалката,не ги броя...хората ги чакат в офиса в 8.30,затова ново и безпроблемно нищо че консерва...аз пък съм от една част хора които карам колата за кеф и работа,важното да има секс с колата;)да ти харесва да и се кефиш както на жена си,всеки ден да си сядаш и да те кефи,проблемна иска си потдържка но ти дава това което новите от нисък класс колкото да им извъртат таблата и крушки да слагат в салона не могат да ти го дадът,както и с една жена,предпочитам жената да ме кефи,да ми вои постоянно за потдържка но качвам ли се да ме кефи,от колкото една жена която пере,готви,мълчи,безпроблемна,сваляш гащите ела тук ма;)и си мислиш че това е кефа!Всики му свое,цяла е философия е това;)))иначе на всеки му е ясно ако имахме заплати както на запада,щях и аз да карам нова кола,но никога ама никога от най-ниския клас защото е нова!Няма такава кола която струва 25000 лв и да се юрна да я взема,ако даваш такива пари,да има за какво...то всъщност има,5 години задължително каско и отиваш на 40000 лв след 5 години понеже си тарика
  • 18 mediator37

    0 0 Отговор
    Сигурност за сметка на комфорт.
    В новите коли месото на вратите е по-дебело, по-високо, и заради това вътре в колата пространството е тясно. Освен това прозорчетата са по-малки, за сметка на по-високо издигнатата плътна част на вратите. В нова кола все едно съм в тенджера. Няма обзор, няма видимост, тясно вътре, макар че колата е широка.
    Ако си купувам кола с единствената мисъл какво ще стане ако катастрофирам, айде мерси.
    Дано измислят нови, здрави и леки материи и пак да се върнат големите странични джамлъци и вратите да не са по една педя дебели, а вътре п...ско задушевно и тесновато.
  • 19 гост

    1 0 Отговор
    понеже си тарикатче не искаш да правиш я продаваш за 11-14000, за 60 месеца губиш около 28.000 лв,и сметката излиза много интересна...466 лв загуба на месец за безпроблемен автомобил;)което ме съмнява че за 5 години дори и по-гаранция(а много не им се признава) няма да останеш 1 месец без колата;) повярвай ми че читава кола средна класа няма такива разходи от сорта на 466 лв на месец в период от 60 месеца,второ след 5 години като я продавам няма да загуби 60-70 процента;)иначе жо сега щяха да струват 2000 лв;)айде без умни коментари от сорта,абе бате ти с тоя правопис и т.н ходи мий чиниийте че жената чака с тигана у главъта;)с утринта нова дачиа и в задръстването;)целувки прегръдки;)поздрави на всички,хапчетата тъкмо съм ги изпил;)
  • 20 дървен философ

    0 0 Отговор
    Може ли само да ми обясните защо дрънкате без да знете или да си направите труда да прочетете нещо, особенно като се има предвид че всякакво инфо е достъпно в интернет.
    Ето ви да прочетете за сигурността в една стара кола, мерцедеса 124: http://www.liquisearch.com/mercedes-benz_w124/safety

    Мерцедес са проектирали купето, така че да устоява на удар с припокриване при скорост до 35 мили/час в бетонна стена, без сериозни наранявания за пътниците, без сериозни смачквания на кабината, предното стъкло да остава на място след удара и вратите да могат да се отварят. И освен това да издържа на същия удар и отзад. Тези неща са залегнали в сегашните тестове на EuroNCAP. Колата има и две въздушни възглавници, както и много други неща, спомагащи за сигурността при удар, прочетете ако знете английски, а тубата има и клипчета от краштестове.
    Мисълта ми е че още от 80-те в по класните коли се е мислело за сигурността на пътниците. Интересно би било да се направи тест между една 124-ка и последна Е-класа и не виждам защо трябва да е чисто нова, достатъчно е да е здрава и запазена, без да е кърпена и блъскана. Ясно че новата ще победи, но ми е интерсно каква ще е разликата.
  • 21 булгаром

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "бом":

    Бом , ти беше ли в мерцедеса?
  • 22 dexter

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "МаКаТа":

    Аз съм бил в Дачия при челен удар с друга кола. Другата беше стара, но пежо. Добре не беше Мерцедес, че нас щяха да погребат, а не хората от другата кола.
  • 23 Дрон

    0 0 Отговор
    Пръво сравнявайте класове.
    Второ, стар срещу нов е много интересен спор. Колко нов и колко стар. Дали ако сравним чисто нов (2016г.) автомобил от клас Б (Дачия Логан, Ситроен Ц2/Ц3) и стар от 1995 (БМВ7) резултата няма да е малко различен?
    Аз не споря, че старите автомобили са по безопастни, но смятам, че е по-добре голям и стар автомобил, отколкото нов, малък и уж безопасен.

    Коментиран от #25

  • 24 Мануил

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Красо Зелето":

    Искаш краштест със старо Волво: https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
    Както ще видиш, шанс за оцеляване на пътниците, са нулеви!
  • 25 Краш

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Дрон":

    А стига сте викали Дачия, та Дачия.
    Дачия от доста години е на основа на Клио, кадето винати е в топа класациите за безопасност и дъртото и голямото било чудо.
    ето го клипа ( човека го е пуснал) Публикувано във факти.бг: https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

    Дребното Рено Модус не мръдва в купето, но се маже отвън, докато прословутия кораб смазва пасажера ...

    Корейци и Японци, дълго време пренебрегваха този начин за проектиране на купето, а истината е, че периферията се мачка, за да поеме удара, а самият пасажерски сектор да остане непокътнат като клетка ...
    Мислете, извода, че нещо е голямо, не значи, че е най...
  • 26 Julio

    0 0 Отговор
    Да сравняваш нова кола с 20 годишна е все едно да сравняваш лампов телвизор с произволен LED, да сравняваш произволен смартфон с телефон с шайба и да сравняваш хард-диск с касетка като носител на информация. И да се скинете да обяснявате как 20 годишният дарак е по-хубав, няма как нормален човек с нормални доходи да ви се върже на дивотиите...
  • 27 Гост

    0 0 Отговор
    Нов голф от магазина базов модел 30 000 лв.
    Да приемем, че за 5 години нищо няма да му стане, но за тия години ти имаш консумативи, които не се покриват от гаранцията и каско, което е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО и е % от стойността на колата, като никога не е под 1000 лв на година т.е. само за каско за тия 5 години ще се добави към стойността на колата минимум 5000 лв, а съм сигурен че са повече т.е. колата стана за тия 5 години поне 35 000 лв. Така, до тук добре, после имаш задължително обслужване в гаранционен сервиз за да не падне гаранцийката, където смяната на масло и филтри е поне 300 лв, та това са някъде около 1500 лв за тия 5 години, но тъй като на стария дарак пак се слага масло и филтри да кажем, че надценката на официалния сервиз я няма(което ме съмнява много). Като сложим смяна на накладки и дискове поне 1 път в официален сервиз може да заключим, че голфето стана от 30 000 поне 37 000 лв - нова кола с добра сигурност. От другата страна на монетата имаме например А8 Д2 2.8 2001-ва икономичен двигател(сравнено с другите на А8) с ГИ вървят около 7-8 хиляди в зависимост от състоянието. Едно добро обслужване в сервиз по твой избор с гуми и всичко да се стегне много добре може да излезе от 3 до 5 хиляди лв в зависимост от състоянието т.е. да кажем 13 хиляди най-много. В Аудито имаш куатро, много простор, изключително добро обезшумяване, нерециклирани материали, махагони, навигация, ЕСП, круиз контрол, подгреви и много други екстри дето в базовия голф ги нямаш. За

    Коментиран от #28

  • 28 Julio

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    И как си обясняваш факта че бизнеса и в България и в чужбина избира да купи нова но по-скъпа кола за служебни цели кола вместо "пълното с екстри и евтино" 15 годишно ауди? При все че всеки бизнес съществува за да печели и минимизирането на разходите е част от този процес?

    Коментиран от #29

  • 29 авер

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Julio":

    В нарималните държави е по-различно - данъка ще му скача постоянно, а фирмите и гржданите имат яки облекчения, ако купят кола с определени емисии. Освен това няма да стават за баничарки нито тук, нито там. Това, което човека е писал, важи за коли за лична употреба и не само тук мислим така, и на запад има хора, които мислят по този начин.

    Коментиран от #30

  • 30 Julio

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "авер":

    И в нормалните и в ненормалните държави стартовата цена на колата е от първостепенно значение. Данъците са подробност на фона на началната цена.
    Проблема е в очакваният пробег и в наджедността. Когато на 15 годишно ауди му врътнеш 200 хил км за две години само с масло и накладки - ела ми се обади (всяка от служебните ни нови коли ги прави без да има някакъв значим дефект)...
    Е сега ако си купуваш паметник за пред входа - аудите наистина е по-изгодно...
  • 31 fffff

    0 0 Отговор
    Няма такова нещо като "сумарна скорост 129 км/ч." Ако и двата автомобила се движат един срещу друг с 64,5 км/ч то удара е точно с толкова а не по 2.
  • 32 коне

    1 0 Отговор
    По добре да умра във старата си кола, отколкото да си счупя капачките в новата....