В района на френския град Турувр беше открита първата магистрала, покрита със специални панели, състоящи се от слънчеви батерии. Слънчевите батерии за първи път се използват като пътна настилка в Холандия, но там става дума за велоалея.
Проблемът тогава беше, че настилката се износва прекалено бързо, особено през зимата. Сега този недостатък е отстранен и първият пътен участък от един километър е налице.
Пътят е застлан с панели от тъмна гума, които предлага отлично сцепление и същевременно произвеждат ток. Към момента иновацията е на площ от 28 квадратни километра.
Идеята е по този начин да се запазят земеделските земи, които традиционно се използват за т.нар. "слънчеви полета". Първият опит е финансиран с €5 млн. от френското правителство, но това е само началото.
Идеята за развитие на "слънчевите пътища" е те да станат масово явление във Франция. Правителството ще продължи да субсидира подобни проекти. Опитният образец ще захранва с ток част от близкото градче.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
остава да почнат панели да вграждат
Коментиран от #6
14:00 23.12.2016
2 kykep
Коментиран от #3
14:50 23.12.2016
3 гост
До коментар #2 от "kykep":
Не прави разлика измежду фут у метър.19:49 23.12.2016
4 ддд
че слънчевата и вятърната енергия
ни излязоха през.......
иначе е тъпо като идея
пише че са слънчеви
ами постави панели до пътя и това е
не се занимаваите с глупости
Коментиран от #5
20:47 23.12.2016
5 Достопримечательно
До коментар #4 от "ддд":
Що, бе?! Нали научно-техническият прогрес движи живота? Ако те бяха слушали теб, нямаше да имаме автомобили, домашни готварски печки, микровълнови фурни, телевизори... Ако утре самият път ти произвежда ток и в България, разваля се рядко, а движението отгоре е безплатно - няма ли да ти е по-икономически изгодно за общината, да кажем, да сменяш износилите се модули за часове, вместо с месеци да асфалтираш и затваряш главни пътища?Отделен е въпросът, че в България наука трудно вирее. БАН не се самоиздържа с разработки, които да продава на бизнеса, самите фирми не са иновативни, а младежта се надява да има добро бъдеще с икономически специалности, за които предварително е ясно, че всички едва ли ще намерят реализация. Впрочем, при инженерите ни нещата са същите - според бизнеса инженерите не достигат, според самите инженери няма възможност да натрупат стаж и умения.
22:03 24.12.2016
6 AUDI
До коментар #1 от "гост":
Ти си неграмотен.23:21 27.12.2016