Last news in Fakti

1 Февруари, 2017 10:14 19 022 40

McLaren и BMW правят двигател на бъдещето

  • bmw-
  • mclaren-
  • двигател с вътрешно горене
McLaren и BMW правят двигател на бъдещето - 1

Компаниите McLaren Automotive и BMW започват съвместна работа за създаването на нова технология, въз основа на която ще бъде направен двигателят на бъдещето. Новият агрегат с вътрешно горене ще е разполага със значително повече мощност, като това няма да е за сметка на увеличаване на работния обем.

Освен това моторът ще е по-икономичен и много по-екологичен. Новата технология ще се използва при серийните модели и на двата производителя, като от McLaren разчитат, че разработката ще бъде внедрена в техни модели през 2020 година. Общата стойност на проекта е £28 млн.

Интересното е, че £14 млн са осигурени от правителството на Великобритания, чрез проекта Advanced Propulsion Centre, а останалата сума ще се раздели между партньорите Ricardo, BMW Group и Grainger and Worrall.

И от двете компании McLaren и BMW се надяват, че развитието на новата технология ще доведе до съществено изменение в двигателите с вътрешно горене, но повече конкретика по темата към момента, няма.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Васичка Атанасова

    13 35 Отговор
    ТЕ ПРАВЯТ АМА АУДИ ЩЕ ГО НАПРАВИ

    Коментиран от #2

  • 2 РОН ДЕНИС

    37 15 Отговор

    До коментар #1 от "Васичка Атанасова":

    Ауди освен да добавят още един V6 към W12-то и да стане VW18 друго няма да измислят. А, или нова програма да лъже на тестовете за разход...

    Коментиран от #16

  • 3 BRABUS

    12 16 Отговор
    Само за Жигули могат да направят двигател!

    Коментиран от #10

  • 4 Еййй

    16 21 Отговор
    Еййй, тия още не могат да осъзнаят че бъдещето е в тока.
  • 5 гост

    24 13 Отговор
    Нема такова животно като икономичен и екологичен ДВГ , това е отдавна доказано в науката термодинамика , останалото са едни голи реклами , а 2020 електромобилите ще са толкова напред , че ДВГ-тата само ще гледат отстрани като сополиви циганета , за сравнение и дума не може да става . Явно и в Европа има и лековерни "инвеститори" и желаещи да "усвояват" лесни пари за безсмислени "проекти"

    Коментиран от #17

  • 6 гощо

    18 14 Отговор
    БМВ вече се чудят с кой да си омешат капите!!!! Те освен да добавят турбини към старовремският редови шестак друга няма да измислят!!!!

    Коментиран от #9

  • 7 Хуй

    6 5 Отговор
    Ще направят разбира се....
  • 8 The real BMW

    8 3 Отговор
    Това ще бъде Мега Яко!
  • 9 The real BMW

    11 6 Отговор

    До коментар #6 от "гощо":

    Незнам старовремски ли е ама е шедиовър в автомобилостроенето,но явно не си чел достатъчно за да разбереш за какво говориш на изуст.Щом е БМВ трябва да кажа,че е боклук нали?!

    Коментиран от #12

  • 10 Аустин Пауърс

    4 6 Отговор

    До коментар #3 от "BRABUS":

    Ти неспираш да се излагаш
  • 11 Ток ли чух?

    11 7 Отговор
    Ток ли чух? Докато има залежи на горива ще има и ДВГ. А след това има и водород. Дълго време тока ще си остане за вибратори и Тостер С. Не се притеснявайте никой няма да забрани на никой да си купи Тостер на ток даже ще дава с тях вибратори да има какво да се прави докато се зареждат. Тъкмо ще има бензин и надта за инстинските коли.Нищо няма да замести ДВГ в близките 50-60 години. Концерните няма да си оставят хляба на хипитата...
  • 12 eх граматико

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "The real BMW":

    много си чел,но малко си чАл....шедИовър е новият начин за точене на пари,то ако можеше да се измисли за 28 млн. навремето Пежо инвестираха 3,5 млрд за ХДИ!Разбирам малка компания да бърка стратегически/Макларън/ ,но сравнително голяма/Бмв/ ми намирисва на далавера!
  • 13 The real BMW

    3 3 Отговор
    Правят го за престиж.
  • 14 незнайко

    7 2 Отговор
    Новият тип двигател е измислен пак от българин преди 10 години. Той е на базата на ванкеловия, но без неговите недостатъци. Защо не се произвежда, защото "голямата машина" за резервни части не разрешава. Пуснат ли някой в производство, няма да има спиране. За жалост изобретателя Ангел Недев се бори с администрациите вече 15 години. Твърде вероятно вече му е открадната идеята.
  • 15 вес

    7 5 Отговор
    Ха ха плюете по БМВ пък не смеете и дума да обелите срещу Макларън. Интересно защо от Макларън не са избрали за партньор ауди или пък някой друг производител. Те в Макларън не са такива висококвалифицирани като вас

    Коментиран от #18

  • 16 Shmeker

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "РОН ДЕНИС":

    Знаеш ли колко пъти Ауди печели 24 часа на Льоман и колко БМВ?

    Коментиран от #22, #39

  • 17 Гост

    10 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    И къде ще са електромобилите 2020, а - на бунището на историята, нали!? Или като се субсидират миксерите, всичко е ок, но ако се субсидира ДВГ и веднага надавате вой до небесата?
    Аман от смешни лобисти!
    Ти не си Нобелов лауреат по физика, за да ми налагаш миксера пред ДВГ!!!

    Коментиран от #19, #23, #28

  • 18 Shmeker

    9 7 Отговор

    До коментар #15 от "вес":

    Мак ларън е единствения производител на коли, който прави нови модели, дето са по-зле от старите. До сега не могат да създадат по-добра машина от F1, уви с двигател от БМВ
  • 19 reality

    6 6 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    2020 та няма да можеш да караш ДВГ в много бели държави.
    А електродвигателят е доказал отдавна че е по мощен от всеки ДВГ при единица обем и тегло.
    Останалото е въпрос на развитие на устройства за съхраняване и производство на електрическа енергия.
    Суперкондензатори,горивни клетки и т.н. технологии стават все по масови и достъпни.
    Тесла завземат все по големи пазарни дялове,Тойота и Хонда също.Така че ДВГ постепенно си отива колкото и да не харесва на някои кръгове.

    Коментиран от #20

  • 20 Гост

    9 7 Отговор

    До коментар #19 от "reality":

    Дали? А защо единствената за сега "бяла" държава, забраняваща ДВГ (Норвегия), не спре продажбата си на нефт?
    Не може по този тоталитарен начин да се налага една стара технология!!!
    А Тесла е взела толкова пазарен дял, колкото и Great wall. За това тези измислици-премислици ги разправяй на друг!

    Коментиран от #24

  • 21 Jack Bauer

    3 6 Отговор
    Щом двигателя ще е "с вътрешно горене" значи пак ще откриват топлата вода. Това повече ми намирисва на схема за източване на субсидии щом 50% се плащат от държавата: "...Интересното е, че £14 млн са осигурени от правителството на Великобритания..."
  • 22 gost

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "Shmeker":

    И това, че ауди са били повече пъти от бмв, какво общо има със статията? (не карам нито ауди, нито бмв)
  • 23 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Това е разработка не на Тесла , а на любимите ти немци :
    https://www.youtube.com/watch?v=2wP4F8MDuqw
    А това на братовчедите им швейцарци :
    https://www.ams.bg/content/super-akku-na-swatch-30-poveche-moshtnost-022444
  • 24 гост

    6 5 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Ще уточня за неразбралите като теб , 2020 г. електромобилите от класа на Модел 3 ще имат следните показатели :
    средна мощност : 350-450 к.с. , 4х4 , ускорение до 100 км/ч 4-5 с. , пробег с едно зареждане 700-800 км , бърз заряд до 80% - под 20 минути , разход под 3 евро на 100 км ( когато не е безплатно) , ресурс на мотор-батерия над 1 милион км , цена 30-35000 евро без субсиидии . Ако ми кажеш , че ще има ДВГ с по-добри показатели , (без да смятаме емисиите които са неизбежни) , значи си или наивник или си чешеш клавиатурата колкото да не заспиш

    Коментиран от #25

  • 25 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Аха и един мармот...
    Май единствения наивник в случая си ти, щом вместо реалността се опитваш да фантазираш какво щяло да стане след 3 години.
    Големия розов слон ли ти ги говори тези простотии за милиони километри ресурс и 6 лева на 100 км?
    Що не се пробваш във Тeleshop - само там има такива продукти, които са манна небесна и решение на всичко :)))))))))))))))

    Коментиран от #26

  • 26 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    http://www.ecars.bg/blogs/parts-1/1222-podobrenia-zadvizhvasht-modul-tesla-model-s , това на розов слон ли ти прилича или трябва да ти обяснявам , че и в момента в Европа имаш разход 0(нула) лева , а не 6лв на сто и средния разход на Тесла е под 15 квч на 100км , така че в България дори при домашно зареждане прави под 2 лв . Всичко останало изброено е налично и в момента без цената и тя е единственото което се отлага за 2020 с новите производства и модели . Още мармоти трябват ли ти

    Коментиран от #27

  • 27 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Стига демагогства!
    Сега няма нищо реално от изброените от теб фантазии - ФАКТ!
    Ще дам аз 250 000 лева за електромобил за да карам за 2 не за 20 лева за 100 км - ти четеш ли се изобщо?
    И пак ти казвам - аз ще реша дали да карам електромобил или ДВГ, а не такива като теб да ми го налагат!

    Коментиран от #29

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Ти лично за твое съжаление можеш да решаваш само дали да скочиш някъде от високо или не . Относно какво ще караш и всичко останало свързано с публични места думата има закона и ти си ДЛЪЖЕН да го спазваш , а не да го обсъждаш , а незнанието му не е оправдание , както се сещаш . Та не се репчи , а се готви за велосипед , метро или електромобил , по твой избор , ахахахахха

    Коментиран от #30

  • 30 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    Ето, че показа същността си - нямаш смислени доводи и се опитваш да залагаш на диктатурата!
    Обаче не забравяй, че сега Тръмп ще постави началото на края на екофашизма и май ти ще си този, който ще се хвърли от високо, жалко лобистко човеченце!!!

    Коментиран от #31, #32

  • 31 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Дааа , той затова си назначи Мъск за личен съветник по иновациите
  • 32 кроко

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    2020 не е далече, навъртай се в сайта и каро дойде, ще си говорим какво става с електромобилите и какво става с великото ДВГ, дето си лислиш че има къде да се развива.

    Коментиран от #33, #34

  • 33 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "кроко":

    Мисленето не му е в приоритетите , само си търси с кой да се дърли , та да си чете сам постчетата
  • 34 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #32 от "кроко":

    КаРо дойде 2020, ще си Лисля, че не е било нужно да отделям време да обяснявам за поредната лъжа!
    Пък онова смешно момченце в коментар 33, много добре сам се е охарактеризирал и продължава да живее в заблуждение, че залитане по модните измислици е някаква форма на мислене!
  • 35 Оня С Коня

    4 0 Отговор
    Всъшност въпросните ДВГ било дизелови , или бензинови (газови) са въпрос на доизживяване , горивата стават все по-скъпи и по-важното е че се изчерпват, колкото и да е голям ,,варела'' с нефт все някога ще свърши а с него и всичко работещо с въпросните горива , лично аз съм фен на бензинови двигатели, но вече им минава времето, технологията за ел.автомобили ще се развива все повече, потенциал има и то огромен отделно чистия въздух определено си заслужава ,,жертвата'' второто е нивото на шума , дори да сте до някоя голяма улица с натоварен трафик, форсаж на мотори няма да се чува нали? Тук обаче има и един друг въпрос а именно произхода на ел.енергията , всички знаем,че най-евтина е тази от АЕЦ-овете но и там е въпрос на природен ресурс , остават ВЕЦ-овете и Вятърните централи (които пък са зависими от времето, местоположение и не малка площ земя) както се казва ,,що е живот все е пред нас '' ще поживеем и ще видим на къде ще ,,духне вятъра'' ...

    Коментиран от #36, #37

  • 36 Миткото

    3 4 Отговор

    До коментар #35 от "Оня С Коня":

    Бъдещето е в ел автомобилите,дали ще станат конкурентни 2020 или и 30 ,40г. това са фактите и те нямат алтернатива.Но за песимистите,ако този спор беше воден преди 10 години щях да мисля като вас,след 10 се надявам вие да мислите като мен. Това е за доброто на всички знаете го дори вие,мрънкайки и славословейки петрола,който е нещо чудесно за което можем да сме благодарни че го има.
  • 37 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Оня С Коня":

    И къде прочете тая глупост за АЕЦ-а или си приказваш така по-навик ? Имаш ли си поне идея , че най-много след 50-60 години щеш не щеш трябва да я закриеш , а само с парите които трябват за извеждането от употреба , може да се построи ВЕИ с два пъти по-голяма мощност , а да не говорим за разходите за строеж и експлоатация ? Да не говорим и че това място е зачеркнато от картата завинаги ! Това ли ти е най-евтиното , мерси !
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 hellmaker

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Shmeker":

    А знаеш ли колко победи имат БМВ в DTM и колко Ауди?
  • 40 мамун

    0 0 Отговор
    много въртящи части
    лесно се чупи много му слугуваш
    електричката е лесна проблема са батериите