Автоматичната CVT трансмисия на Honda, която ще се предлага в десетото поколение на Civic, беше разработена специално, за да бъде интегрирана с новия VTEC TURBO двигател. Тя е резултат на двугодишна развойна програма на Honda R&D центъра във Франкфурт и обединява широка гама от програми и сценарии за маршрути, включително градски трафик, първокласни и второкласни пътища, както и прочутите немски високоскоростни аутобани.
За да постигне необходимите динамични параметри, е използван нов дизайн на турбината. В сравнение със стандартните CVT, при които поради прилагането на ремък или гумена лента се получава леко забавяне на ускорението, новият агрегат доставя по различен начин и с минимални загуби въртящия момент от двигателя. Параметрите са близки до тези на трансмисията с двоен съединител – DCT.
Трансмисията CVT предава въртящия момент, придавайки усещането на „многоскоростна” предавка благодарение на контролиращия софтуер. Симулира седем предавки през целия работен диапазон, и оптимизира смяната им, давайки на водача чувство, много близко до реалната смяна на скоростите, като запазва по-голям контрол и при автоматичен, и при механичен режим.
При преждевременно превключване на по-ниска предавка при използване на спирачките (Early Downshift During Braking - EDDB) двигателят подпомага по-ранното спиране. Когато електрониката разпознае, че намаляваме скоростта, спускаме се по надолнище, или завиваме, спирачната система се активира. Самото преминаване на по-ниска предавка увеличава оборотите на двигателя и го подготвя за спиране.
Fast Off пък измерва колко бързо водача освобождава педала за газта и променя оборотите на двигателя, за да осигури спиране през двигателя при бързо освобождаване на педала на газта. Тази система е продължително тествана по европейските първостепенни пътища и магистрали.
Например Fast Off разпознава кога водачът е подготвен да изпревари автомобила отпред, но не може да извърши маневрата заради движението в лявата лента. Когато водачът бързо освободи педала за газта, за да изчака колата от дясната лента, то Fast Off подготвя двигателя за вдигане на оборотите, и осъществяването на изпреварващата маневра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #2, #11
14:22 10.02.2017
2 некойси
До коментар #1 от "onq s konq":
Щото ще трябва да влиза в бокса ежемесечно :)Всички сме наясно с проблемите на скъпите дараци.
Коментиран от #3
14:39 10.02.2017
3 User
До коментар #2 от "некойси":
точно кутиите на БМВ не са трошливи.Не е баш неотказна де , ама не са лоши, специално тази от 530d се търси да се слага на мощни двигатели от коли с предно на коли със задно
Коментиран от #8
15:00 10.02.2017
4 атмосферко
15:56 10.02.2017
5 кроко
16:11 10.02.2017
6 някой
18:19 10.02.2017
7 Гост
19:32 10.02.2017
8 BMW automatic
До коментар #3 от "User":
Аз пък искам да видя как ще монтираш трансмисия ZF 6hp19 или 6HP26 напречно в хондичката.И да.. автоматите на BMW 530d, въобще не са на BMW, a са на ZF gmbh. Същия който се ползва и в А6 quattro и в JAGUAR XJ/XK и т.н.
И всичките са с надлъжно монтиран двигател и със задно или двойно предаване.
Коментиран от #12
00:08 11.02.2017
9 Bmw
08:32 11.02.2017
10 Ви тек турбо
08:48 11.02.2017
11 Хонда
До коментар #1 от "onq s konq":
Най-скапаната кутия ZF, чупи се невероятно бързо!За справка Е60, Е61!
16:36 11.02.2017
12 User
До коментар #8 от "BMW automatic":
Къде пък съм говорил за напречно монтиране на трансмисия от бмв на хонда?Още повече за автоматик.
Казах че ползват от 530d механичната като примерно искат да сложат от VAG 1.8T 20V на кола със задно.
16:49 12.02.2017