7 Юни, 2017 11:17 8 319 17

Серийни двигатели с по 4 турбокомпресора

  • турбокомпресор-
  • bugatti-
  • bmw
Серийни двигатели с по 4 турбокомпресора - 1
Автомобилостроенето навлезе в апогея на т.нар. турбо ера. Освен стандартните турбокомпресори, производителите прибягват до услугите на механични нагнетатели, както и на компресори, задвижвани от електричество. Болшинството нови двигатели вече са снабдени с по една или с по две турбини, а на пазара се срещат и коли като Audi Q7, BMW 5er, X5 и X6, които имат налични по три турбокомпресора. Това обаче съвсем не е пределът. Що се касае до серийни автомобили, то към момента има само два двигателя, които разполагат с по четири турбокомпресора. Единият е бензинов, а вторият - дизелов. Дело са съответно на Bugatti и BMW.Серийни двигатели с по 4 турбокомпресора
Четирите компресора при Bugatti Chiron се монтират на уникалния W-образен шестнайсетцилиндров бензинов двигател. Турбините са разделени на две двойки, като всяка от тях отговаря за осем цилиндъра. Това решение е добре познато като двустепенно турбо и се среща при много и далеч по-достъпни автомобили от Chiron. Никой обаче не предлага две такива двойни турбини и поради тази причина никой не може да се доближи до представянето на този агрегат. Пиковата му мощност е 1 500 конски сили, а максималният въртящ момент - 1 600 Нм. Последните се достигат в диапазона 2000-6000 об/мин, а динамичните характеристики, както знаем, са потресаващи.Серийни двигатели с по 4 турбокомпресора

BMW е другият автомобилен производител, който предлага серийна кола с четири турбокомпресора. Те обаче се монтират на трилитров шестцилиндров редови дизелов мотор. Подобно на Bugatti от BMW не използват електрически и механични нагнетатели, а само класически турбини. Благодарение на това баварският двигател достига мощност от 400 конски сили между 4000 и 4400 об/мин. максималният въртящ момент пък е достъпен от 2000 до 3000 об/мин и е равен на 760 Нм. Интересен факт е, че баварците интегрират две сравнително малки турбини в един корпус, като в същото време останалите два турбокомпресора са монтирани отделно.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    9 20 Отговор
    Ми ето кои са най-добрите и най-технологичните марки - немските VAG и BMW. Щао някоя японска или италианска не измисли такъв мотор, а?

    Коментиран от #3, #7, #9, #10

  • 2 ааааа

    5 9 Отговор
    A Audi SQ7 s 4 turbini 435hp V8 4.2TDI kade go zabravihte

    Коментиран от #4, #5

  • 3 мдам

    11 4 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Колко да е технологично. И колко ще работи както трябва е друг въпрос. След 50 - 100к км тези турбини като започнат да се чупят и да даваш по една торба с пари друга песен ще се пее. Колкото повече усложнения толкова повече разходи за поддръжка.

    Коментиран от #8, #17

  • 4 Ицо

    9 1 Отговор

    До коментар #2 от "ааааа":

    Audi SQ7 e с три турбини, като едната е електрическа, То това си го пише в статията
  • 5 Ауди феновете са плиткоумни

    8 3 Отговор

    До коментар #2 от "ааааа":

    SQ7 е с три нагнетателя. Чети малко преди да спамиш с глупости.
  • 6 112

    12 10 Отговор
    Японците не измислят такъв двигател защото това означава абонамент за сервиза. Сещате се че японските марки са надеждни и нямат нищо общо с немските.

    Коментиран от #11

  • 7 Comp

    9 8 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Ми защото италианците постигат същите параметри без турбини с атмосферни двигатели бе цървул. И имат цялата мощност във всеки един момент, а турбини се слагат във всеки гараж!
  • 8 Бай Петкан - Джигита

    2 2 Отговор

    До коментар #3 от "мдам":


    Нещо си се пообъркал. БМВ са в топ 10 за най-рентабилни коли

    Коментиран от #12

  • 9 Random

    11 5 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Когато японците слагаха две турбини на един двигател който издържаше и на 1000 коня без проблем, немците тепърва започваха да откриват турбо-дизела и то с много проблеми- tds
  • 10 ВУНДАБА

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    японците от много по малки двигатели и по малко коне,постигат по височки резултати от немските
  • 11 Shmeker

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "112":

    Японците не обичат да слагат турбини, правят основно атмосферни двигатели
  • 12 МДАМ

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Бай Петкан - Джигита":

    Колега то е ясно, че първите 1-2 години ще има малко проблеми. Въпроса е какво правим после. След 150 000км, когато ти кажат че си за нови две турбини, които струват при дилъра по 2 000лв едната ? И не само при турбомоторите проблемите са много повече от атмосферните.

    Коментиран от #13

  • 13 Сиромах

    3 2 Отговор

    До коментар #12 от "МДАМ":

    ХАХА абе ти знаеш ли колко струват тези коли та си се запритеснявал за консумативите турбини.
    Тези коли не са за сиромаси така да знаеш.

    Коментиран от #14

  • 14 ДДДДДД

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "Сиромах":

    А ти грам не си наясно че по-големи скръндзи от богаташчетата няма. Винаги гледат как да минат тънко и ако може да не платят нищо.

    Коментиран от #15

  • 15 Смешко

    0 1 Отговор

    До коментар #14 от "ДДДДДД":

    Да бе те Бугатито без пари го вземат на едро в контейнери от Китай.
  • 16 L7S90

    0 1 Отговор
    BMW докато са си правили турбини и 16 цилиндъра всички са си мечтали
  • 17 И те така те

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "мдам":

    Стига си плещил глупости. Дизелите у нас са по на 350 000 минимум и голяма част от тях са с оригиналните турбини и още си вървят. Моя Форд е дизел , никой не му знае километрите,но са над 350 000 и турбина не съм правил. Рядко може да се счупи някоя от фабричен дефект, но това се оправя в гаранция - поне 100 000 гаранция има всеки един автомобил,даже Дачия има 150 000. Най -къс живот в един дизел имат дюзите-те са основния проблем, особено с нашата нафта. Но и те са достатъчно надеждни- служебната кола е Тойота дизел ,на 10 год ,на 260 000- карана от нова само в България с българска нафта.Нищо не е сменяно по тази кола-само дискове и накладки. Заради теб,света няма да стои на едно място. Технически прогрес му викат.