8 Юни, 2017 13:49 33 425 35

Първите български инжекционни АГУ

  • агу-
  • lpg-
  • regas
Първите български инжекционни АГУ - 1

Представиха първата българска марка инжекционни газови системи за директно впръскване Reagas. Технологията, най-общо казано е следната: За разлика от стандартните газови уредби, при инжекционните газови системи за автомобилите с директно впръскване бензинът се впръсква под високо налягане директно в цилиндъра на двигателя, а не в колектора, както е при традиционния метод.

За да се постигне това, се използват специални инжектори и помпа за високо налягане. Изпарената газ е с по-ниско от необходимото за целта налягане, затова се впръсква в колектора. За да не се повредят бензиновите инжектори и помпата за високо налягане, през тях продължава да се впръсква бензин, но неговото количество е значително по-малко.

По този начин газта заменя до голяма степен бензина, но двигателят работи и с двете горива в пропорция. При двигатели с директно впръскване е задължително газовата система да се съобрази с модела на автомобила.

Няма универсална уредба, всяка е в съответствие с конкретните решения на автомобилните производители. Цената също е различна за различните двигатели, но от кампанията казаха, че при ежедневно ползване на автомобила, инвестицията за покупката на самата уредба се избива за не повече от половин година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 незнайко

    23 14 Отговор
    Това не го разбрах. Сегашните газови инжекциони как работят? За пръв път чета за газова уредба, която работи едновременно с двете горива. Какъв е смисъла от това?

    Коментиран от #2, #24

  • 2 гост

    12 6 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    И аз се чудя как смесва горивата. Има подобни системи за дизели с метан, но газовите не знам как мешат постоянно горивата. Докато е студена, да, след това като загрее и премине на газ как става смесването и означава ли, че нашите са гении, а другите, които изключват инжекторите по време на работа на газ, са балъци?
  • 3 7777777

    34 5 Отговор
    Такива са газовите уредби, когато колите са с директно впръскване и бензиновата дюза е вътре в цилиндъра, ако работи само на газ бензиновите дюзи изгарят много бързо, затова всеки осми такт впръскват бензин разходът е горе долу в съотношение 70/30 газ/бензин! Газовата уредба няма изпарител, а една помпа в бутилката, която с нашата газ издържа 70/80 000 км и после трябва да се сменя, новата е около 1000 лева!

    Коментиран от #28

  • 4 Селчо

    6 34 Отговор
    Made in Bulgaria,нещо като нищо ама ама пак е нещо!!! нема такова чудо да работи едновременно и на бензин и на LPG,имам два автомобила един на метан и един на пропан-бутан,е ни единия ни другия не работят така.

    Коментиран от #7

  • 5 висок

    22 2 Отговор
    Пичове, става въпрос за IDE двигатели. Такива системи за газ в течна фаза има доста.... ся някой български тарикат си прави реклама.
  • 6 Зорлем

    6 11 Отговор
    "... при инжекционните газови системи за автомобилите с директно впръскване бензинът се впръсква под високо налягане директно в цилиндъра.."

    Факти, в горния цитат от първия абзац на статията май имате "фактологична" грешка - впръсква се газ, а не бензин.

    Между другото, някой знае ли фабричните АГУ-та от такъв тип на "българските" Грейт Уол какви са по произход?

    Коментиран от #18

  • 7 DMS

    23 4 Отговор

    До коментар #4 от "Селчо":

    Специалист.С диркетно впръскване ли са ти колите ,или тип 1,6 "моно"?
    цитат от landi.bg
    "Решението, което технологията на LANDI RENZO предлага е при всеки такт, заедно с газта да се впръсква и минимално количество бензин, което да охлажда и предпазва бензиновия инжектор от прегряване и нагари.
    Всеки бърза да пише , без изобщо да си има понятие от темата.
  • 8 Драгстер

    20 4 Отговор
    Наистина не сте наред с това "Публикувано във факти.бг: инвестицията за покупката на самата уредба се избива за не повече от половин година"
    Абсолютна лъжа е.
    Масово в България се кара око 15 хил км на година. Разход за бензин ще е към 2500 лева за тоя пробег, а с тая уредба (която струва сигурно 3000 лева с труда). Разходът за газ + бензин ще е към 1700, да не говорим че се ебава майката на помпата за високо налягане инжекторите и че колата си гори бензин докато е студена, та може и над 1700 да са.
    Как точно с разлика от 800 лева на година ще се избие уредбата за половин година.... Поне 2 години яко каране трябват, ама за тоя пробег кой знае колко вреда ще нанесе.

    Коментиран от #12

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Директно впръскване

    11 6 Отговор
    Боже боже ,колко мъка има по тоя свят ! Хора,които хал хабер си нямат,тръгнали да коментират как техните коли работели само на газ и видиш ли ,тия българи колко са тъпи и измислили уредба ,която работи на газ и бензин :))) Абе мили хорица,вземете да прочетете за бензиновите двг с директно впръскване и разликата с вашите и тогава се изказвайте като абсолютни профани :)
  • 11 инженер по транспортна техника

    10 2 Отговор
    Колеги, статията е явно платена реклама, то е ясно.Такива уредби се предлагат отдавна, може би сега някой си е събрал своя марка и иска да се разчуе.... Като цяло това е скъп вариант за газифициране, при който се налагат много настройки на ламбда адаптациите и ако не се направят кадърно, във времето последствията са катастрофални- компютъра натрупва грешки, изгарят ламбда сондите дебитомерите и т.н.... При двигатели от ВАГ групата след 2003-4 г общо взето вариантите за газ винаги изискват съвместна работа на бензиновите и газовите дюзи, което прави цялата работа силно под въпрос дали има смисъл. Скъпа уредба, очаквани многобройни проблеми с електрониката на колата и доста по-бавно във времето реализиране на спестяване на пари..... Като цяло- все по-малко коли вече стават успешно на газ, особено с по-висока мощност, каквито на всички ни се карат.... За мен ако искаш газ и прилична мощност на нова кола, карай КИА ОПТИМА или ХЮНДАЙ И40/и60 с фабрична уредба. Всичко друго е под въпрос...
  • 12 Язе

    2 19 Отговор

    До коментар #8 от "Драгстер":

    Това твоето смятане е като математика за 1клас.И аз карам на газ но за 15хил.км.давам не повече от 300лв.Тия 2500лв. незнам как ги изкара.

    Коментиран от #16

  • 13 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    4 9 Отговор
    Пак глупости хахах ето как двигателя ще работи на газ без бензин...махате бензиновите инжектори на тяхно място слагате газовите и колата ще стартира във всякакви режими само изцяло на гас и няма нужда от тактове на бензин а дори да има нужда да се кара на бензин то сваляш газовите инжектори и монтираш бензиновите да верно малко играчка но става за малко време
  • 14 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    1 11 Отговор
    Може газовите инжектори да се монтират в колекторите а бензиновите да се извадят и да се завият тапи и ако искаш бензин или закъсаш за гас просто отвиваш тапите и завиваш бензиновите инжектори и продължаваш
  • 15 Директно впръскване

    4 1 Отговор
    В бензиновия двигател с директно впръскване, както и при дизела, горивовъздушната смес се образува в цилиндъра. Няма карбуратор, няма "моно" или "пълна инжекция". Там горивовъздушната смес се образува във всмукателния колектор /колектори/. При директното впръскване, както са отбелязали някои от колегите, горивото се впръсква под високо налягане директно в цилиндъра, а при наличие на АГУ, "със" или "без изпарител", газта се подава в всмукателния колектор. За да работи само на газ, тя трябва да се подава с високо налягане през бензиновите дюзи. Е "те такова животно нема". Проблемът е създаването на такава помпа, която да подава течна фракция на газта, с налягане като на бензиновата. И като заключение мога да споделя, че от две години карам такава кола - закупена нова, 2литра бензин, 168кс., вече е на 30 хил. км. Равносметката е: средно седмично минавам около 300км. - една бутилка газ - 35л. Хиляда километра 50л. бензин и 110л. газ. Както Ви се хареса.

    Коментиран от #25

  • 16 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    6 4 Отговор

    До коментар #12 от "Язе":

    Абе кога с 300 литра ще минеш 15 000км?300 литра газ са ти грубо 300лв светни ни как с 300лв да минем 15 000км?

    Коментиран от #17

  • 17 лласд

    10 1 Отговор

    До коментар #16 от "Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    газова на скутерчето или на колелото с разход 2/100 газ.
  • 18 кккк

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "Зорлем":

    Viale,Холандски работят на течна фаза.
  • 19 Бай Санде

    12 0 Отговор
    Доколкото разбирам нашите са направили еквивалент на холандската с-ма Виале, която работи именно като втечнява газта, чрез помпа за високо налягане, която се намира в бутилката за газ. Зет ми си сложи такава на Лагуната и ходи чак до Пловдив, щот там били големите разбирачи. Цял ден му настройваха колата явно има некви тънкости, щот май работи с компютъра на колата и впръсква през бензиновите дюзи. Не съм на 100% сигурен за последното. Целата галимация излезе малко над 2000, а колко е доволен не мога да кажа щот последния път ми каза, че кара на бензин, а що кара не го питах, щот и да има некви проблеми нема да си признае
  • 20 hmhmhm

    3 14 Отговор
    Имам въпрос как бензинова дюза ще изгори и какво охлаждане искате на тия дюзи. Гаста макар и в течна фаза да се впръска да кажем тя се разширява и това разширяване предизвиква замръзване. Вие дето разбирате май нищо не разбирате? Аман от майстори

    Коментиран от #21

  • 21 Директно впръскване

    10 3 Отговор

    До коментар #20 от "hmhmhm":

    Абе шматарок,вземи прочети първо кое как става и тогава казвай кой е разбирач и майстор
  • 22 жжжжж

    2 2 Отговор
    Най просто, вижте картинка на директно впръскване. Тоя мотор НЕ СТАВА НА ГАЗ! Някой ако напира да си хвърли парите ще му ги вземат. Голямата грешка, като механичния инжекцион.
  • 23 дедо Шишарко

    9 2 Отговор
    Лепенка с Бг инициали и марка ,не означава ,че е проектирано и произведено в България!Същата работа като "инженерката от Русе със скутера на ток!
  • 24 Бензин

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "незнайко":

    При двигателите с директно впръскване т.е. инжектора не е при колектора, ами е при цилиндъра колата работи винаги с газ и бензин едновременно. Някой по-долу го беше написал, бензина се впръсква за да охлажда инжектора, защото газта не минава от там, а тя се впръсква в колектора. Иначе смисъла и аз не го виждам, защото двигателите с директно впръскване са по-икономични от пълната инжекция.
  • 25 konq s onq

    6 2 Отговор

    До коментар #15 от "Директно впръскване":

    Манияк ти Зил 131 ли караш
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 jambazina

    3 3 Отговор
    Супер, при нас се кара масово на газ, трябва да има и наша марка уредби!
  • 28 Чичо

    10 3 Отговор

    До коментар #3 от "7777777":

    Абсолютно вярно. Имах ВолвоV70 би фуел. Точно такъв бе принципа на работа, само бензина бе около 18-20%. Газовата помпа издържа 80 000 км. и при замерване установихме, че газта е с 10 остана по-малко от необходимото. След втория срив на помпата продадох колата. Просто газта по нашите бензиностанции е отврат. Мои познати от Русе зареждат газ основно в Румъния и със същата кола карат вече над 140 х. км.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Метана

    3 3 Отговор
    е истината.
  • 31 Алфа Ромео

    1 7 Отговор
    И аз не разбирам кво ми говорят тука, аз знам че караш или на газ или на бензин.
  • 32 Random

    6 2 Отговор
    Може ли да сте толкова зле бе хора?
    Ето ви разликата между MPFI(Пълна инжекция) и GDI(Директно впръскване) :
  • 33 Валери

    4 2 Отговор
    Това не го е разбрал и този който го е написъл !!! Но все пак целта тук е да Ни убеди, че с наколенките на доктор Ливайн ........:) А и се избива за половин година без значение на пробега който правим :)
  • 34 яьа

    4 1 Отговор
    пълни глупости
  • 35 И те така те

    0 1 Отговор
    Аз съм с 1000 кубика,директно впръскване, 125 коня. Не виждам никъв смисъл от газова ,дето струва хиляди.Еле пък и ще гори и бензин заедно с газа. Само ми е интересно ,на обиколка на Земята ли трябва да тръгна,че да се изплати за 6 месеца? Минути за реклама.Принципно не карам на газ.За мен няма смисъл.С никой не споря, не ме интересува колко е "евтино" на газ. Само един пример-приятел си съсипа колата-Субару Аутбек - 3 литра бензин,на газ. Пукнала се мембраната в изпарителя ,газта под налягане влязла в охладителната система,направила възглавница,охлаждането спряло и мотора прегрял. Айде основен ремонт на 6 цилиндров боксер Субару-бая пари фърли.