Last news in Fakti

25 Юли, 2017 16:49 6 600 30

Toyota разработва батерия, която се зарежда за минути

  • toyota-
  • електромобил-
  • батерия-
  • акумулатор
Toyota разработва батерия, която се зарежда за минути - 1

Електромобил с нов тип батерия, за чието зареждане са необходими няколко минути, ще попълни гамата на Toyota през 2022 г. Електромоторите на колата ще се захранват от твърдотелни, а не от йон-литиеви акумулатори, както в момента, съобщава японското издание Chunichi Shimbun.

От Toyota отказват да коментират информацията, но потвърждават, че инженерите им действително работят над батерия от нов тип, която трябва да влезе в серийно производство през 2022-ра.

Неотдавна стана ясно, че в гамата на Toyota ще се появи цяла моделна линия електромобили, построени на изцяло нова платформа. Първият ѝ представител ще дебютира в навечерието на Олимпийските игри в Токио през 2020 г.

Японската компания възнамерява да преустанови напълно производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2050 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 паранойчо

    13 15 Отговор
    До 2050 заводите им ще са обвити с бръшлян а гайгеровия брояч ще пука честичко
  • 2 Бай Джап

    26 7 Отговор
    Всички се борят, а накрая Тойота пак, ще номер 1 ;)
  • 3 Тошо

    9 10 Отговор
    Абе вие луди ли сте, на луд капата ли носите? При тоя дефицит на тока, При тия цени, а не на последно място екологичните негативи за производство само на една батерия за смартфон, за какви екологични и евтини коли говорим изобщо? Я си карайте на метан, щот ако не знаете, при изгаряне на метан се отделя чиста пара!

    Коментиран от #5, #7

  • 4 Има начин

    17 2 Отговор
    То и сега има такива батерии -solid-state батерии. Проблемът е само високата цена.

    Иначе това е бъдещето на батериите. Имат три пъти по-голяма енергийна плътност, зареждат се по-бързо, използват натрий вместо литий, не се палят при удар и при каквито и да било обстоятелства, защото нямат течен електролит.

    Това означава, че при запазването на теглото на Тесла модел S, тя ще може да изминава 1500 км с едно зареждане, може да й се монтират още по-мощни двигатели, за да ускорява за под две секунди, а при достатъчно мощно зарядно, ще е възможно да се зарежда по-бързо от автомобил с ДВГ, за изминаване на едни и същи километри.

    Единственият проблем, e че сроковете изглеждат прекалено оптимистични за навлизане в масово производство, за да е конкурентна цената. Вероятно е поредния "пирон в балона Тесла". Всячески се опитват с празни обещания, да намалят пазарната капитализация на Тесла и понякога успяват. Само че, от днес, пазарната капитализация на Тесла отново е по-висока от тази на BMW.

    Дори и по-късно да е, навлизането на solid-state батериите, ще премахни всички предимства на автомобилите с ДВГ, значи новината, че някой усърдно работи по тези бактерии, все пак е добра новина.

    Коментиран от #17

  • 5 Има начин

    6 3 Отговор

    До коментар #3 от "Тошо":

    Къде видя недостиг на ток, като сме в постоянен излишък.

    http://www.tso.bg/default.aspx/page-707/bg

    По всяко време можеш да отвориш този линк и да погледнеш в колко е производството и колко консумацията. Производството винаги е повече отколкото консумацията, която пък от своя страна никога не е достигала до максималната инсталирана мощност която е на 10 гигавата.
    Нуждата от втора атомна централа, е силно преувеличена.

    Коментиран от #6, #8

  • 6 Тошо

    1 7 Отговор

    До коментар #5 от "Има начин":

    Кат си много отворен, я сметни колко ще струва едно зареждане, за да изминеш 500 км.?

    Коментиран от #9

  • 7 ГОСТ

    11 2 Отговор

    До коментар #3 от "Тошо":

    Тошо, айде да спреш да ръсиш глупости - при горенето на Метан в ДВГ не се отделя само пара. Я кажи къде отиват въглеродните атоми бе умник?

    Коментиран от #10

  • 8 Тошо

    1 4 Отговор

    До коментар #5 от "Има начин":

    Аз с метан вече го сметнах. Точно 20 лева!

    Коментиран от #11

  • 9 Гост

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "Тошо":

    Теслата минава със 100 кв 500 км

    Айде да кажем зима това онова - значи 300 км

    300 км със 100кв х 12 стотинки нощна енергия са ти 12 лева за 300 км или все едно 2 литра дизел на 100 км.

    ТОШО, вземай си овцете и газ на баира да пасеш - само за това ставаш

    Коментиран от #15

  • 10 Тошо

    3 4 Отговор

    До коментар #7 от "ГОСТ":

    А Къде са мините за добиване на ресурси за батериите?

    Коментиран от #14

  • 11 ГОСТ

    3 5 Отговор

    До коментар #8 от "Тошо":

    ТОШО, овчарино - МЕТАН има за още 50-100 години. След това от г.за ли ще си го вадиш като се нарупаш с бобец?

    Коментиран от #12

  • 12 Тошо

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "ГОСТ":

    Учи малко де! Метана няма нищо общо с нефта. Я разгърни малко учебниците на детето! Аз метана го вадя от клозета на вилата. Два балона и една помпа и си готов. Да не говорим за пречиствателните станции и бунищата.
  • 13 Ники

    10 3 Отговор
    За темповете на развитие не се притеснявайте спомнете си мобифоните Нокия от 1997г. Тежаха два килограма ,а 20г. по късно от няколко месеца не ми е трябвал лаптопа- всичко правя с телефона представете си ,ако някой през 1997г. Кажеше ,че след 20г. Ще има такива телефони - щтяха да му се смеят много
  • 14 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "Тошо":

    Много си зле , пич , дори децата знаят , че половината от солницата на масата ти е натрий и струва жълти стотинки !
  • 15 Има начин

    3 5 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Ама защо все давате Тесла като пример за разход, при положение, че е 700 коня, ускорява до 100 за 2,5сек. и тежи 2 тона, а я сравнявате с лека малолитражка, която харчи 5 на 100?

    Като ще е малолитражка, сравнете я с Рено Zoe. Там разхода е 13квч за 100 километра или иначе казано 1,50лв/100км.
    На този с метана, само разходите за масла филтри и ремъци, му струват повече, а при електромобила ги няма тези консумативи.

    Освен това само е чувал за метан. Щом ги плещи за помпи и подобни глупости. Коя е тази помпа за домашно ползване, която ще направи 200 атмосфери налягане? Колко ще струва токът, за да си напълни бутилката с такова налягане? Колко ще му е пробегът с едно зареждане и къде ще зареди като му свърши горивото? Какво количество лайна му трябват, за да произведе метан за 100 километра и за колко време ще стане това?

    Ако метанът имаше бъдеще, то най-вероятно щеше да има и настояще. Като гледам обаче какъв е процента, дълбоко се съмнявам че някога ще остане нещо различно от алтернативно гориво, в което има много недостатъци.

    Коментиран от #16

  • 16 Тошо

    2 3 Отговор

    До коментар #15 от "Има начин":

    Добре, а колко струват батериите на това рено, и колко години им е живота?

    Коментиран от #20

  • 17 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Има начин":

    Едни и същи папагали под всяка статия за батерии и електромобили, с едни и същи лъжи!
    Когато немците писаха, че няма да има достатъчно електричество, заподскача, че било лъжа, а сега започна да бълнуваш 1500 км с Тесла!
    Изобщо научи ли закона на Ом за връзката между ток, напрежение и съпротивление?
    А изказването, че имало излишък на електричество, показва наистина твоята изключителна невежест! От електричество, драги ми Смехурко, винаги има нужда, дори и за създаването на синтетично гориво, но ти от къде да знаеш като нямаш елементарни познания?

    Иначе браво на японците, макар и да не харесвам Тойота. Обаче да видим дали не е поредната опашата лъжа.

    Коментиран от #19

  • 18 Перко

    1 5 Отговор
    ХАХА Тойота яко ви гъбарка.
    Когато някой каже през 2050 ще направя нещо това не е нищо друго освен една ПР акция.
    Тойота работели по батерия от нов тип, ХАХАХА абе те тези батерии отдавна се разработват ама не от Тойота и тя няма нито силите нито възможността да направи каквото и да било. Има си други Институции и Университети където се случва цялата работа а Тойота най-много което може да направи е просто да откупи патента. Чули недочули и барабар Петко с мъжете, смешници.
  • 19 Има начин

    1 3 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    А ти вече пробва ли да запалиш 3литров дизел с батерия от винтоверт 12V 1Ah, щом твърдиш, че е възможно да завърти стартера с ток от 200А, през кабел 2 квадрата?

    За всеки, който има поне малко опит и дори не е чувал за Ом, му е ясно какъв е резултата и дори не би си помислил да пробва, но ти си напълно убеден, че е възможно.

    Затова смяташ, че е фасулска работа това с батериите и всички автомобилостроители дори само не са и чули за този тайнствен г-н Ом, според който още акумулаторите от 1800 година могат да подкарат всеки един електромобил.

    Кажи още някой бисер да се посмеем!

    А германците бяха казали, че сега няма ток за всички 1,2 милиарда автомобили по пътищата. Те нека първо направят толкова електромобили, а фотоволтаици и перки се правят поне 100пъти по-бързо и струват 30 пъти по-малко.

    Коментиран от #21

  • 20 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Тошо":

    Идея нямам колко струват, но това е без значение, защото имат 8 години гаранция. Важно е колко ще струват след тях, но това и производителя не може да каже. В момента цената на 1квч клетки е около 100$ и продължава да пада. До скоро беше двойно повече.
  • 21 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "Има начин":

    Единствения който буди смях си ти драги.
    Хайде сега цитирай къде съм казал, че с батерия от винтоверт ще завъртя стартер на 3 литров мотор.
    Казах ти, че си зле и не правиш разлика между напрежение и ток, както ти казах, че с най-слабия автомобилен акумулатор ще имаш ток 200 ампера през съпротивление 0,06 ома.
    Хайде ако обичаш си сложи очила и чети внимателно какво пиша, защото си измисляш и лъжеш!
    И вече ми писа от глупостите за фотоволтаици и перки, защото явно мозъчето ти не може да приеме, че те работят едва 20-25 % от времето в годината, а няма как да се съхранява електроенерията произведена от тях. Нали сам каза, че сега имало излишък - оплете се яко в простотиите си г-н самоук чукча!

    Коментиран от #22, #25

  • 22 Има начин

    0 4 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Забравих и за култовото изказване, че стартерите на 12 волтовите автомобили били само 4 и 8 ома. Нямало електродвигател 0,06 ома. И това ли не си казал?

    Каза ли, че ще захранваш 200 амперовия товар през 2 квадрата кабели и по тях нямало да има пад на напрежение?

    Отговори ли ми, че който и да е акумулатор(не всички са автомобилни, а аз те бях питал конкретно за 1Ah) може да отдаде 200А през съпротивление 0,06ома?

    Казвам ти и пак ще повторя, в реалния живот, ако от акумулатор, на който си премерил напрежение 12V захраниш товар със съпротивление 0,06 ома, токът никога няма да е 200А заради вътрешното съпротивление на акумулатора и съпротивлението на кабелите между тях. Това го заявявам най отговорно, каквото и да си чел в Уикипедия.

    Именно затова твърдите батерии от тази статия са по-добри, защото имат по-малко вътрешно съпротивление и при едни и същи условия, ще отдадат повече ампери в горната установка. Разбира се, ако кабелите не са 2 квадрата, а поне 50.

    Коментиран от #27

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 За Хейта

    2 4 Отговор
    А.... и между другото включете в тези сметки липсата на еко такса, данък и паркиране без пари където и да е : )
  • 25 Има начин

    0 4 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    "
    И вече ми писа от глупостите за фотоволтаици и перки, защото явно мозъчето ти не може да приеме, че те работят едва 20-25 % от времето в годината, а няма как да се съхранява електроенерията произведена от тях. Нали сам каза, че сега имало излишък - оплете се яко в простотиите си г-н самоук чукча!"

    Не ти е за първи път да не можеш да разбереш какво ти пишат. Дори когато се пишат цифри и трябва да се смята по Формула която ти си дал. Ще перефразирам Дано разбереш този път:

    В момента има излишък на електроенергия. С навлизането на електромобилите, този излишък ще започне да бъде използван, но няма да се превърне в недостиг, защото мощностите могат да бъдат много лесно допълнени с фотоволтаици и ветрогенератори.

    В момента има излишък на електроенергия. В Германия дори има дни, в които 90% от цялата мощност се поема от ВЕИ. Тогава цените на електроенергията стават нулеви ,а понякога дори отрицателни. Дадох линк и за производството и потреблението на електроенергия в България, от който всеки може да следи какво е производството и и какво е потреблението в реално време.

    В момента:

    22:22:03


    MW
    АЕЦ 1993
    Кондензационни ТЕЦ 1908
    Топлофикационни ТЕЦ 204
    Заводски ТЕЦ 105
    ВЕЦ 739
    Малки ВЕЦ 126
    ВяЕЦ 353
    ФЕЦ 0
    Био ТЕЦ 29
    Товар РБ 4321


    С други думи произвеждаме 5457 мегавата, а ползваме само 4321. С други думи имаме излизат от 1136 мегавата. А нали се сещаш че е нощ и фотоволтаиците не произвеждат?
    Нали се сещаш, че е лято и повеч
  • 26 Има начин

    0 9 Отговор
    Абе я да питам тези които искат да строят атомни електроцентрали но не искат електромобили, какво щяхме да правим тази вечер например 4000 мегавата ядрена мощност и под 4000 мегавата потребление? Къде щяхме да съхраняваме тази електроенергия?
  • 27 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #22 от "Има начин":

    Ти си патологичен лъжец. Никога не съм казвал, че стартерите са 4 и 8 ома. Правиш ли разлика между стартер и ел. двигател?
    Наистина преставам да се занимавам с глупостите ти, щом казваш, че не може автомобилен акумулатор да има 200 ампера на 0,06 ома. Ти просто нищо не раэбираш и много държиш да се излагаш!

    Коментиран от #29

  • 28 Има начин

    0 3 Отговор
    "Гост
    (гост)
    ОТГОВОР51 16:22 20.07.17
    До коментар #50 от "Има начин":

    Пиша последно и преставам да се занимавам.
    Електромотор със съпротивление 0,06 ома няма как да има с намотка със сечение над 2 квадрата. Всички са с 4 или 8 ома."

    https://m.fakti.bg/avto/249330-nama-dostatachno-tok-za-elektricheskite-koli#CommentBox

    А това кой го написа?

    Добре Признавам си, писал си че електромоторите са 4 или 8 ома

    Дали стартер или електромотор обаче е все тая защото все е пълна глупост. Така или иначе електромотора е част от стартера и именно той развърта двигателя.

    Чудя се дали твърдението че електромотора на всички стартери е или 18 или 36 вата, от устата на електроинженер е по-смешно или по-трагично.

    Ако не можеш да се оправиш с един стартер и един акумулатор, Защо ли си губя времето да ти обяснявам за базови мощности, преносен капацитет на мрежата, балансиращи мощности, комунални средства за съхранение на енергия, смарт грид и т.н.
  • 29 Има начин

    2 3 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    *Наистина преставам да се занимавам с глупостите ти, щом казваш, че не може автомобилен акумулатор да има 200 ампера на 0,06 ома. Ти просто нищо не раэбираш и много държиш да се излагаш!"

    Ако въобще имаш автомобил, ако въобще разбираш нещо от електротехника, вземи примери напрежението на акумулатора си, а след това накарай някой да завърти стартера докато ти мериш напрежението отново. Ако напрежението не падне въобще, ще ти подаря един акумулатор какъвто кажеш.

    В моето условие, акумулатора е с напрежение точно 12 волта преди да завърти стартера. Когато го завъртиш, заради вътрешното съпротивление на акумулатора, напрежението вече не е 12 волта и сметките ти от Уикипедия отиват по дяволите.

    Толкова е лесно да го провериш. Очаквам утре да споделиш резултата. Тогава ще видим Аз ли съм лъжец, и нищо не разбирам или ти.

    Това са физични закони и те работят независимо дали ми вярваш или не. За разлика от юридическите закони, на физичните няма на кого да бутнеш рушвет за да работят в твоя полза.

    Коментиран от #30

  • 30 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #29 от "Има начин":

    Виж сега, започваш да ми писваш с тъпотиите си! Отричаш фундаменталните неща в електротехниката и се биеш в гърдите като пълен самозванец!
    Продължаваш да не правиш разлика между ток и напрежение, което показва отново пълна невежест!
    Тази глупост как да я разбирам: "Публикувано във факти.бг: В моето условие, акумулатора е с напрежение точно 12 волта преди да завърти стартера. Когато го завъртиш, заради вътрешното съпротивление на акумулатора, напрежението вече не е 12 волта и сметките ти от Уикипедия отиват по дяволите."
    Знаеш ли изобщо колко е вътрешното съпротивление на акумулатор?
    "За сравнение напълно зареден 50Ah акумулатор при 20 °С (концентрация 1,28г/см3 на сярната киселина ) има вътрешно съпротивление със стойност Ri=3 – 10mΩ (0.003-0.01Ω)"
    Падът на напрежение е заради товарът драги! Пък за реактивно съпротивление на бобини, каквито има в един стартер, изобщо няма да проумееш!
    Писна ми да ти давам линкове, а да ти празнодустваш! Вече не ми се занимава и приключвам с този клип:
    https://diy-auto-repair.wonderhowto.com/how-to/test-car-starter-using-amp-meter-396524/
    На 7 минута и 30 секунда може да видиш 150 ампера и само не пиши повече, че е заради вътрешното съпротивление на акумулатора, че ставаш за смях!
    Хайде със здраве и не се чувствай длъжен да пишеш повече за неща, които очевидно не разбираш!