9 Октомври, 2017 10:16 2 687 13

GM показа автономно шаси на водород

Американският концерн General Motors представи прототип на автономно товарно шаси, задвижвано от система с горивни клетки Hydrotec от последно поколение. SURUS "може да реши и най-сложните транспортни проблеми, предизвикани от стихийни бедствия, усложнена логистика и глобални военни конфликти".

SURUS (Silent Utility Rover Universal Superstructure) има два електромотора и четири управляеми колела. Йон-литиевият акумулаторен блок осигурява пробег от 640 км с едно зареждане. Серийната версия на платформата ще бъде адаптирана за нуждите на военните.

Новото автономно шаси на GM може да се използва за най-различни задачи - мобилна електроцентрала на слънчеви батерии, всъдеходна линейка, камион или товарна платформа.

Наскоро General Motors стана поредният производител, който обяви, че се отказва от двигателите с вътрешно горене и преминава изцяло на автомобили с нулеви вредни емисии. Първият етап от плана предвижда два нови електромобила освен Volt и Bolt EV през следващите 18 месеца. Те ще станат първите от 20 модела на ток, които ще обогатят гамата на концерна до 2023 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Електрокар

    5 2 Отговор
    А ние електрокари имахме и в ежедневието, само да се разходиш до централна гара и всички товари там се возеха с електрокари до влаковете ... но сега може би ще участваме в международна програма да получим тези електрокари :)

    Коментиран от #2, #3, #4

  • 2 законен

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "Електрокар":

    Ама да бе , те "наште" електрокари бяха абсолютно същите , особено батериите , затова японците ги изкупуваха за да им вземат чугунените тежести и оловото от акумулаторите и им излизаше по-евтино от скраб на световни цени , та Политбюро да отчита плана за износ
  • 3 Любопитен

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Електрокар":

    Чудя се дали знаеш значението на думата автономен?

    Коментиран от #12

  • 4 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Електрокар":

    Между другото това е бъдещето на всички товарни автомобили от най-малките до най-големите , човека и всички свързани с него недостатъци няма място в тях , дори "влекачите" вече са отживелица

    Коментиран от #5

  • 5 Колев

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Да, когато всичко работи изправно и правилно, няма място. Ще видим като започнат да изскачат инженерно-технически проблеми от всякакво естество, които изкуствения интелект или не успява да реши, или решава неоптимално.

    Коментиран от #6, #8

  • 6 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Колев":

    То щото в сегашните стогодишни "инженерно-технически шедьоври" няма ама никакви проблеми и присъствието на ЧОВЕК ги избягва или решава на секундата на място ! Да не говорим колко ефективно и безаварийно ги управлява ! Айде стига глупости , човека е най-лошото възможно "управление" за ВСЯКО превозно средство и липсата му може само да подобри нещата , а за "проблемите" си има сервиз , който за тези от снимката е сто пъти по-лесен , по-евтин и по-рядък

    Коментиран от #7

  • 7 Колев

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Точно за сервизирането и инженеригна говоря, че няма как да отпадне. Това ще значи да изчезнат професиите техник и инженер, а те, заедно с медицината, са най-сложните професии. Изчезнат ли те, изчезват всички други.

    Така че човешкия фактор си остава, макар и по друг начин.
  • 8 Така е

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Колев":

    Наистина ще има бъгове, но съм сигурен че ще са по-малко отколкото при хората.

    При машината правилата са си правила и се спазват безпрекословно.

    При хората, спазването на правилата зависи от големината и цвета, настроението, финансовото състояние, умствения багаж, възпитанието и ред подобни променливи.

    Здравословното състояние, което е аналогично на бъг в машината, има нищожен процент в пътните произшествия.
  • 9 жаба

    0 0 Отговор
    и кога ще го видим на живо да работи , то и аз на жената и показвам некви прототипи и обещавам че в близкото бъдеще от прототип ще стане голяма работа ама до сега нищо не се е случило
  • 10 гост

    3 1 Отговор
    Това нещо в цивилен вариант ще бъде с обикновена батерия и без разни сложнотии с водород , поема стандартен 20 футов морски контейнер (полезен товар 20 т) и в групи от 5-10 бр. ще се движи по-магистралите с 30 % икономия на енергия от намалено челно съпротивление . Като добавиш икономията на гориво и 10 "шофьора"!!! , просто не виждам коя транспортна фирма няма да даде мило и драго да го има на секундата !
  • 11 гост

    3 1 Отговор
    Само за незапознатите да кажа , годишните разходи за шофьор в ЕС и САЩ са над 50-60 000 евро ГОДИШНО или за 10 години над 600 000 евро ! Колко ли такива ще могат да се купят с тях и колко пъти по десет години ще работят без да смятаме другите разходи по-сегашните ТИР-ове
  • 12 low tec

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Любопитен":

    А ти на думата "ОПАСЕН"!

    Коментиран от #13

  • 13 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "low tec":

    Ами горе долу означава , недоспал махмурлия с основно образование и интелект на шопар , който с дъха си може да ти докара непреодолими позиви за повръщане , а поведението му на пътя е нагледен пример за това как НЕ ТРЯБВА да се управлява МПС , особено от този клас и единствения виновник за 99 % от катастрофите с товарни автомобили ! Това стига ли или да продължавам ?