16 Октомври, 2017 12:02 2 475 5

LG открива най-големия завод за батерии в Европа

  • lg-
  • електромобили-
  • батерии-
  • акумулатори

Южнокорейският гигант LG обяви, че започва строителството на най-голямата фабрика за йон-литиеви батерии за електромобили на територията на Европа. В предприятието в полския град Вроцлав, което ще заработи догодина, ще бъдат инвестирани 5.9 млрд. злоти (€1.38 млрд.), съобщава Reuters.

Заводът ще може да произвежда по 100 000 акумулаторни блока годишно и ще даде хляб на 2 500 работници. Ще бъде изграден и център за разработки и изследвания, в който ще бъдат наети около 400 инженери.

Суровините, с които ще работи новата фабрика, ще се внасят от Азия. От LG обаче се надяват на даден етап доставките да бъдат поети от полски доставчици. Мястото е избрано заради географската близост на големите европейски производители, които ще бъдат основен клиент на завода.

Макар че ще стане най-голямото подобно предприятие на Стария континент, заводът на LG ще бъде скромен на фона на Гигафабриката на Tesla Motors. 100 000 батерии се равняват на 4 гигаватчаса годишно - едва 10% от капацитета на завода на Илон Мъск в Невада.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 коки

    6 3 Отговор
    Полша е новият Китай !
  • 2 гост

    9 3 Отговор
    Значи най-голямото и още непостроено чудо на Европа е 10% от работещ завод в САЩ, един от няколкото планувани.

    Коментиран от #3

  • 3 Не така де

    5 7 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Много си лош! От ВАГ и Даймлер нали се засилиха да строят и те,ама от другата година :ДДД . Трудно им е на немците да наваксат 10 год.изоставане. Добре че Чайна ще инвестира в смърта на ушанки и джихадисти,макар и с малко.Хубавото е и че ще умрат марки като БееНВе,Магарцедес,Народен вагон и други пушляци със гръмки имена.

    Коментиран от #5

  • 4 защо

    5 1 Отговор
    Защо не го построиха в България? Защо спят политиците?
    Един път пък можеше да не взимат подкуп и да докарат завода в България.
  • 5 CL500

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "Не така де":

    Кой марки щели да умрат казваш, хахаха?!? Тези марки дето си изброил ще си имат свои модели миксери, не им бери грижа. Да не говорим, че ако си поискат могат да изкупят директно или чрез посредници всички акции на Тесла примерно или с 2 думи да я притежават. И да ти дам темичка за размисъл - светът се нуждае от определена бройка нови автомобили ежедневно. Да кажем, че масовите ДВГ автомобили се спрат и какво мислиш ще стане, като малките производители на миксери не могат и да си помислят с бутиковото си все още производство да задоволят пазара. Ами ще стане едно голямо нищо, на пазара вакуум е невъзможен. Така че, нищо няма да се забранява и никой дори няма да си го помисля, докато големите не са в състояние да задоволяват пазара. Лека-полека ще им налагат нови изисквания, но и сега и после, пак те ще са основните играчи на световния пазар.