1 Ноември, 2017 09:41 4 175 16

Tesla откри най-голямата зарядна станция

  • tesla-
  • supercharger-
  • електромобил-
  • зарядна станция-
  • шанхай

В Шанхай заработи най-големият комплекс за зареждане на електромобили в света. В подземния паркинг на хотел Lilac International са инсталирани 50 станции Tesla Supercharger, всяка от които може да обслужва по две коли.

Новият заряден комплекс работи денонощно по седем дни в седмицата. От Tesla обявиха, че до края на годината в Китай ще бъдат изградени 1 000 точки за зареждане на електромобили.

Най-голямата зарядна станция в света до този момент се намираше в Норвегия. На нея могат да се зареждат 20 електромобила едновременно. В момента Tesla строи комплекс за 40 коли в Калифорния.

С откриването на станцията в Шанхай мрежата Supercharger се разраства до 1 032 станции и 7 320 точки за зареждане. Те са разположени в Северна Америка, Европа, Азия и Австралия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    10 12 Отговор
    Мдам... някой ще ми припомни ли в китай като как си правеха тока? Стройни китайчета въртят едни педали и генерират ток или ТЕЦовете им бълват тонове CO2 и кадят кат на дедо поп кандилото ;) Мдам... Много екологична форма на транспорт :D

    Коментиран от #4

  • 2 Откачен Борсук

    21 5 Отговор
    Тесла си се развива, а мразилките нека си хейтят.
  • 3 Електрика

    7 10 Отговор
    Не е възможно. Това е фалшива новина. Знаете ли колко ток трябва! Пък и откъде толкова електромобили!

    Германските производители много добре си правят сметката и не хвърлят пари на вятъра като Tesla.

    Обещаха че заедно ще изградят 400 зарядни станции в цяла Европа, ама ... друг път. Сега нямало кой да зарежда на тях. А пък не могат да продават електромобили защото нямало зарядни станции. Проблемът е решен!
  • 4 Електрика

    12 2 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Ами ще ти припомня. Още 2014 година, Китай започна да се подготвя за зареждането на електрическите автомобили, само тези 70 гигавата фотоволтаици, могат да осигурят годишния пробег на 40 милиона електромобила в Германия. В Китай пече много повече слънце.
    ___
    Китай си постави цел: 70 GW соларен капацитет до 2017 г.
    19/05/2014 GreenTech.bg

    Китай обяви плановете си да утрои своя инсталиран слънчев капацитет до 70 GW за периода до 2017 г.

    Китайското правителство оповести плановете си да утрои количеството на соларния инсталиран капацитет до 70 GW до 2017 г., според извънредните новини, съобщенио т интернет страницата на Power engineering International.

    TOSHIBA Exif JPEG

    Според информацията, Националната комисия за развитие и реформи в Китай е заявила намерението да се достигне целта от 70 GW, което е над три пъти повече в сравнение с онези 20 GW, регистрирани в края на 2013 г. Освен това агенцията се е ангажирала да инсталира инсталира 150 GW ветроенергиен капацитет през същия период.

    Коментиран от #5

  • 5 Driving pleasure

    5 8 Отговор

    До коментар #4 от "Електрика":

    мдам... щото тя електриката само за коли ходи нали :)
    и с инсталирането на тия 70ГВ фотоволтаици колко ТЕЦ бяха спрени
  • 6 Електрика

    10 1 Отговор
    „От 1675 компании, които притежават електроцентрали, работещи на въглища, или продължаващи да развиват производството на енергийни мощности на въглища от 2010 г. почти една четвърт, или по-точно 448 компании са напуснали въглищния бизнес, свързан с производство на енергия“, отбелязват от CoalSwarm.

    В двете страни, водещи в сектора в световен мащаб Китай и Индия са замразени над 100 проекта. Освен, че пускането на нови централи намалява, проучването на посочените организации показва, че отпадналите мощности на въглища са 64 ГВт само през последните две години.
    Основно секторът напускат компании, намиращи се в страни с много голям обем на потребление на въглища и с най-много компании, използващи въглища за производство на енергия. Такъв пример е Индия, която е втора по потребление на въглища в света, но през миналата година е начело на списъка на излизащите от сектора кампании, като след нея се нареждат Китай и САЩ. От CoalSwarm стигат до извода, че като цяло има свиване на промишлеността с въглища в глобален мащаб.

    Китай също е свила мащабите на производството на въглища, включително спирането на над 150 електроцентрали на въглища.
    „За последните две години се наблюдава рекордно намаление на обема на въглищната промишленост. Увеличаването на поетапния отказ означава, че тази тенденция ще се ускорява. Повишението на конкурентоспособността на източниците за чиста енергия, неефективната икономика на въглища, проблемите със замърсяването на въздуха и
  • 7 Електрика

    6 2 Отговор
    Повишението на конкурентоспособността на източниците за чиста енергия, неефективната икономика на въглища, проблемите със замърсяването на въздуха и засилването на борбата с измененията на климата играят ключова роля за ускоряване на края на епохата на въглищната промишленост, отбелязва Кристин Шерар от CoalSwarm.

    Разбира се, една от причините е и увеличаването на дела на ВЕИ и съответно намаляване на цените на произвежданата от тях електроенергия.

    Коментиран от #11

  • 8 Електрика

    9 2 Отговор
    Други въпроси имаш ли? Искаш не искаш, Ерата на парните машини си отминава. Вече има значително по-чисти и ефективни източници на енергия.

    Има и значително по-чисти, ефективни и тихи машини които да употребяват тази енергия.

    Само глупак може да избере доброволно да наврежда на здравето си и това на децата си, заради някакви сантименти към пушеците, радиацията и тракащите машини, след като има други опции.
  • 9 гост

    13 1 Отговор
    Повечето хора не го разбират, защото у нас всичко това е спряло. Усвоиха едни пари, пуснаха едни фотоволтаици на наши хора и това е. А най-големият ресурс - частните покривни панели ги блокират и не ги присединяват. Представете си във всеки град колко покрива има и че повечето от панелните блокове са с равни покриви и може спокойно да се покрият с ФВ панели. Ала не, никой не иска това да стане, само нашите хора получават разрешително. Аз се опитах и си загубих много време, защото с максимален 1квч мощност искаха да ме регистрират като призводител, да водя отчетна дейност и да закупя инсталацията преди да ми кажат дали ще ме присъединят. Идиоти. Има и хора, които са се подвели и години наред още чакат присъединяване от ЕРП.
  • 10 Браво!

    5 2 Отговор
    Груба сметка показва, че има инсталирана бърза зарядна колонка на всеки 40 електромобила Tesla.
    Отделно има десетки хиляди destination charger на Тесла с по-малка мощност, които всеки търговски обект може да инсталира.

    Домашните зарядни станции с голяма мощност.

    Отделно, че може да се зарежда във всеки контакт.

    Представяте ли си, ако тази пропорция се запази в годините?

    75 000 бързи зарядни станции пръснати из България?

    Плюс нормалните на, които да си зареждаш през нощта или в работно време и автомобила ти постоянно е включен?

    Коментиран от #12

  • 11 Driving pleasure

    0 3 Отговор

    До коментар #7 от "Електрика":

    Хубоо, хубоо... а какви ще са ни изравнителните мощности?
    В Китай електроенергията от ТЕЦ е грубо 1000ГВ, а вятърната и слънчевата около 250 съвкупно... а как ще компенсираме непрекъснато нарастващото търсене?
    Мощностите на ВЕИ в световен мащаб може и да нарастват в бързо темпо... но дела им от общото производство на електроенергия пълзи

    Коментиран от #13

  • 12 Driving pleasure

    1 2 Отговор

    До коментар #10 от "Браво!":

    Представям си как вечер си зареждаш автомобила от фотоволтаика :) много живо си го представям даже :D

    Коментиран от #14

  • 13 ГОСТ

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Специално за теб информация:

    20% от площта на Сахара покрита с фотоволтаици може да осигури цялата електрическа енергия потребявана от ЕС. И това при сегашното КПД на фотоволтаици - под 20%.

    Ако не можеш да разбереш че това е дългосрочното бъдеще значи няма смисъл да си хабя времето.
  • 14 Електрика

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "Driving pleasure":

    Не стига че нямаш въображение да си представиш как може да ползваш слънчевата енергия през нощта, ами не ти стигна въображението даже да вкараш повече драматизъм в примера си.

    Представи си, че двамата сме тръгнали на дълъг път преди няколко дни в държава в която има суперчарджъри по пътя, но заради бурните ветрове има аварии и е спрял тока навсякъде за цяло денонощие. И двамата трябва да заредим. Според тебе кой има по-голям проблем, ако аз съм с Тесла ,а ти си с бензинов автомобил? Дали някой ще продължи или и двамата ще мръзнем и ще чакаме да дойде тока за да заредим?

    Обърни внимание, че говоря за минало време, а не за далечно бъдеще?
  • 15 Електрика

    1 2 Отговор
    Явно няма да ми отговориш.

    "Представям си как вечер си зареждаш автомобила от фотоволтаика :) много живо си го представям даже :D"

    Няма нужда да си го представяш. Може да изгледаш клипа от този линк.

    Сниман е на една бензиностанция покрай Лондон, докато е спрял токът заради бурите. Единственото място на което има ток в региона е зарядната станция на Тесла. Въпреки че звучи абсурдно, точно когато няма ток, електромобилите все още могат да зареждат, докато бензиностанцията не работи.

    https://electrek.co/2017/10/30/tesla-supercharger-stays-online-in-power-outage-powerpack-system/

    Сега представи ли си го по цветно, по какъв начин може да се зареждаш електромобила с електроенергия добита от слънцето когато вече не пече или с вятър, когато е спрял да духа? Как може да си зареждаш по време на пиковите цени на тока през деня, с евтина нощна енергия?

    Точно така. Както се изразяваше един от коментиращите, събираш енергията в чували когато я има, а я ползваш когато ти трябва. Даже може да я прехвърлиш от единия чувал (зарядната станция) в друг чувал (батерията на електромобила) и да я занесеш в къщи, за да я ползваш когато няма ток, като в примера по-горе.
  • 16 Патриот

    1 1 Отговор
    В последно време се опитва да се създаде еуфория около автомобилите Тесла, както телефоните Айфон. Да се дават много пари за нещо, което го има по-евтино.
    Има обаче балоци, които ще се хванат.