Buderus Guss, дъщерна компания на концерна Bosch, представи спирачни дискове с ниски емисии на вредни вещества. Според производителя съвременните спирачни системи са отговорни за над 30% от вредните емисии на автомобилите, а iDisc решава този проблем.
Новите дискове са изработени от чугун и покритие от волфрамов карбид, благодарение на който животът им се удължава почти два пъти, а изхвърлянето на вредни вещества в атмосферата се намалява с близо 90%. Според Buderus Guss технологията iDisc е идеално решение за електромобили и коли, които се карат предимно в града.
Производството на новите дискове започва в края на месеца. На първо време с разработката ще се оборудват луксозни автомобили. Според Motorauthority първият модел, който ще получи iDisc, ще бъде Porsche Cayenne S.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДядоИванАвто
11:04 24.11.2017
2 Електрика
Коментиран от #3, #6
12:50 24.11.2017
3 Язе
До коментар #2 от "Електрика":
И как викаш това двутонно чудо спира без спирачка?Някаква магия ще дане.Коментиран от #4, #8
15:35 24.11.2017
4 Stoich
До коментар #3 от "Язе":
Ако си карал някога електрокар, ще знаеш.23:29 24.11.2017
5 ДДДЕ
само антената и задната чистачка
са с повече вредни емисии
но и за тях ще се погрижат:))))
Коментиран от #9
09:03 25.11.2017
6 Дизелак
До коментар #2 от "Електрика":
На моята печка смених накладки и предни дискове на 157000 км, като накладките бяха все още на 50%, но предните дискове бяха криви.От тогава съм навъртял още 100000 км. Накладките са като нови - имат още 80%, но предните дискове пак взеха да бият, та май ще сменям този път 4 диска + накладки :(
Ако бяха сметнали дисковете като хората, вероятно щях да карам 300000 с едни накладки.
Коментиран от #7, #10
15:57 25.11.2017
7 Електрика
До коментар #6 от "Дизелак":
Причината за изкривяване не е нито в годините нито в изминатите километри. Повечето са в стила на шофиране. Повечето от тях се избягват при електромобилите дори същия стил.16:37 25.11.2017
8 Електрика
До коментар #3 от "Язе":
В 90% от случаите, намаляваш скоростта почти до нула само с отнемане на педала на газта. Тогава електродвигателя оказва обратна тяга и намалява скоростта, като същевременно зарежда батерията. Дори при аварийно спиране, когато рязко пускаш газта и натискаш спирачката, повече от половината усилие се поема от двигателя.Най-много загряване и натоварване на спирачната система има от спиране при висока скорост. Точно тогава регенеративната система е най-ефективна. Чак при намаление на скоростта почти до спиране, трябва да се натисне спирачката.
Освен накладки, се запазват и спирачните дискове, особено при спускане на наклони и малко по-агресивен стил на шофиране и/или неопитност на водача да използва скоростите.
Възможно е да зачервите дисковете до подножието на наклона. Влизане в локва с така загрети дискове им разказва играта.
16:49 25.11.2017
9 pdoynov81
До коментар #5 от "ДДДЕ":
Като почнаха да правят антената от пластмаса, а задната чистачка от Ракита нещата ще си дойдат на мястото... 😂18:09 25.11.2017
10 МАК
До коментар #6 от "Дизелак":
Бият защото си купил боклуци!! Аз преди два месеца смених 4 те диска и си взех качествена марка ATE! Минималното което повечето хора трябва да купуват са Textar, TRW,ATE и BREMBO, има и още по висок клас марки но те са още по скъпи.всичко което е по евтино от 4 те марки които съм посочил не трябва да се купуват11:32 28.11.2017