26 Ноември, 2017 09:30 17 523 17

Какви вериги за сняг да изберем?

  • вериги за сняг-
  • автомобили

Първият сняг падна, но не се задържа. По планините обаче тепърва ще трупа, а любителите на зимни приключения, които не разполагат с 4х4 автомобили трябва отново да се замислят за вериги.

Веригите за сняг са най-евтиният и най-ефикасен способ за безпроблемно преминаване в сурови зимни условия. Те се делят основно на твърди и меки, като от последните има какви ли не разновидности.

От меките вериги има такива, подобни на твърдите, но изработени от гума. Има и платнени "чорапи", както и спрей, нанасящ се директно върху гумата. Този вид обаче е нетраен, често се късат и могат да ви създадат проблеми в най-неподходящото време.

Класиката в жанра си остават т.нар. твърди вериги. Какви обаче да изберем? Основните видове твърди вериги са три и завият от оплетката. Те се делят на класически с правоъгълна оплетка, ромбоидни и "меча стъпка".

Първите са подходящи за дълбок сняг, но са абсолютно непрепоръчителни за твърда настилка. Вибрациите от тях са изключително силни и износват, както гумите, така и окачването.

Другите два вида, особено "мечата стъпка" са по-универсални. Те могат да се използват за сняг, лед и кал, като за кратко могат да се карат дори и на асфалт. Последното обаче е непрепоръчително.

Веригите трябва да са добре стегнати, като нашият съвет е да избирате твърди вериги от типа "меча стъпка" и да карате с тях само на сняг. Преди да попаднете в "ситуация", задължително направете "суха тренировка" за слагането им.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ссср

    5 3 Отговор
    Кьониг, другите са мижи да те лажем.
  • 2 Гад

    11 4 Отговор
    Основните видове не са три, а два -
    1. Китайско менте
    2. Маркови вериги(Pewag, Konig, Ottinger ,Thule ).
    Чак после е важна формата на плетката
  • 3 БОБИ КОЧА

    9 3 Отговор
    Континентал TS850

    Коментиран от #6

  • 4 Дедо Ви Я

    49 3 Отговор
    Язе препоръчвам при дебел снежец верижно йедини и пиинье до кюмбето. Оти ви требе главотресканица, га мои си спретнете чуден махмурляк с био високоалкохолни и съгряващи питиета!
  • 5 Умерен главорез

    5 2 Отговор
    Китайски естественно !
  • 6 Джентълменът русофил

    5 7 Отговор

    До коментар #3 от "БОБИ КОЧА":

    Моля те не ме разсмивай с този прехвален континентал. Принципно тази зима хита е TS860, както и алпин 5. Видях ги и двата на живо - грайфера твърд като камък. Но има будали и вярват на рекламите. Има къде по-евтини варианти, които съм сигурен, че не отстъпват по нищо, като например Vredestein snowtrac 5, както и Uniroyal ms77.

    Коментиран от #12

  • 7 ВАГ

    6 0 Отговор
    Аз лично предпочитам да са железни.
  • 8 СпасЪ

    3 11 Отговор
    С AWD не ми трябват вериги.
  • 9 гост

    17 0 Отговор
    Хубави зимни гуми и пълноприводно предаване. С такава комбинация може да минаваш през твърд сняг до 20см (до бронята), имат сцепление на незагладен лед и може спокойно да преминаваш от асфалт на лошо сцепление и обратно, без да слизаш. Ако караш в екстремни условия, тогава чак вериги, но 99% от колите не влизат в такива екстремни условия, а ако пък се засилиш с нормална кола да изкачваш планини при ектремни условия значи хич те няма с главата.

    Коментиран от #16

  • 10 onq s konq

    9 2 Отговор
    Ас съм си ги направил сам от синджир и немам никакви проблеми
  • 11 оаъоиоэъ

    2 0 Отговор
    е къде па снег на цариградско та тре вериги да слагам
  • 12 Патил

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Джентълменът русофил":

    Е Uniroyala може да ги сложиш там където слънце не огрява. По-калпава гума е само Barum-a.Дори евтините Kormoran и Debica, са по-добри.Колкото до премиум класа гуми, чудесна алтернатива е Good year за всесезонна, Michelin ако караш малко и ще ги ползваш дълго.Continental-ите са за бързодвижещи се баровци и траят точно 3 години употреба.

    Коментиран от #15

  • 13 yepp

    3 1 Отговор
    До коментар #6: Започвам 4-та зима с TS850 и са по-меки от китайски на една зима :) Явно само си чувал, а не си пробвал.

    Коментиран от #14

  • 14 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "yepp":

    Всяка гума е по-мека от китайското.Аз си купих кола с китайски гуми и по-лошо сцепление не съм имал, макар и да бяха на половин година. Корейските са най-добри като цена/качество.
  • 15 Джентълмена русофил

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Патил":

    Карах една година с Uniroyal и останах много доволен. Как се държат на втората и третата година не мога да споря. Не мога обаче да си обясня, защо протектора на Алпина и на Континентала е толкова твърд на пипане, щом са толкова качествени. Относно Good year-a имам отлични впечатления, дори останах супер озадачен, когато изкачих един баир с около 5 сантима сняг с чисто летни Goodyear-КИ. Даже и на лед спираха добре.

    Коментиран от #17

  • 16 Ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Понеже си много умен да ни светнеш като е задължително с вериги, пускаме перката на покрива ли ?))))
  • 17 Е сега

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Джентълмена русофил":

    Друго си е "немската" гума от Махмуд, Зденек, Драган и Попеску начи...хи хи