Първият сняг падна, но не се задържа. По планините обаче тепърва ще трупа, а любителите на зимни приключения, които не разполагат с 4х4 автомобили трябва отново да се замислят за вериги.
Веригите за сняг са най-евтиният и най-ефикасен способ за безпроблемно преминаване в сурови зимни условия. Те се делят основно на твърди и меки, като от последните има какви ли не разновидности.
От меките вериги има такива, подобни на твърдите, но изработени от гума. Има и платнени "чорапи", както и спрей, нанасящ се директно върху гумата. Този вид обаче е нетраен, често се късат и могат да ви създадат проблеми в най-неподходящото време.
Класиката в жанра си остават т.нар. твърди вериги. Какви обаче да изберем? Основните видове твърди вериги са три и завият от оплетката. Те се делят на класически с правоъгълна оплетка, ромбоидни и "меча стъпка".
Първите са подходящи за дълбок сняг, но са абсолютно непрепоръчителни за твърда настилка. Вибрациите от тях са изключително силни и износват, както гумите, така и окачването.
Другите два вида, особено "мечата стъпка" са по-универсални. Те могат да се използват за сняг, лед и кал, като за кратко могат да се карат дори и на асфалт. Последното обаче е непрепоръчително.
Веригите трябва да са добре стегнати, като нашият съвет е да избирате твърди вериги от типа "меча стъпка" и да карате с тях само на сняг. Преди да попаднете в "ситуация", задължително направете "суха тренировка" за слагането им.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ссср
09:43 26.11.2017
2 Гад
1. Китайско менте
2. Маркови вериги(Pewag, Konig, Ottinger ,Thule ).
Чак после е важна формата на плетката
09:44 26.11.2017
3 БОБИ КОЧА
Коментиран от #6
09:55 26.11.2017
4 Дедо Ви Я
11:23 26.11.2017
5 Умерен главорез
19:35 26.11.2017
6 Джентълменът русофил
До коментар #3 от "БОБИ КОЧА":
Моля те не ме разсмивай с този прехвален континентал. Принципно тази зима хита е TS860, както и алпин 5. Видях ги и двата на живо - грайфера твърд като камък. Но има будали и вярват на рекламите. Има къде по-евтини варианти, които съм сигурен, че не отстъпват по нищо, като например Vredestein snowtrac 5, както и Uniroyal ms77.Коментиран от #12
22:06 26.11.2017
7 ВАГ
23:35 26.11.2017
8 СпасЪ
23:49 26.11.2017
9 гост
Коментиран от #16
11:36 27.11.2017
10 onq s konq
13:15 27.11.2017
11 оаъоиоэъ
13:20 27.11.2017
12 Патил
До коментар #6 от "Джентълменът русофил":
Е Uniroyala може да ги сложиш там където слънце не огрява. По-калпава гума е само Barum-a.Дори евтините Kormoran и Debica, са по-добри.Колкото до премиум класа гуми, чудесна алтернатива е Good year за всесезонна, Michelin ако караш малко и ще ги ползваш дълго.Continental-ите са за бързодвижещи се баровци и траят точно 3 години употреба.Коментиран от #15
14:47 27.11.2017
13 yepp
Коментиран от #14
15:12 27.11.2017
14 гост
До коментар #13 от "yepp":
Всяка гума е по-мека от китайското.Аз си купих кола с китайски гуми и по-лошо сцепление не съм имал, макар и да бяха на половин година. Корейските са най-добри като цена/качество.18:35 27.11.2017
15 Джентълмена русофил
До коментар #12 от "Патил":
Карах една година с Uniroyal и останах много доволен. Как се държат на втората и третата година не мога да споря. Не мога обаче да си обясня, защо протектора на Алпина и на Континентала е толкова твърд на пипане, щом са толкова качествени. Относно Good year-a имам отлични впечатления, дори останах супер озадачен, когато изкачих един баир с около 5 сантима сняг с чисто летни Goodyear-КИ. Даже и на лед спираха добре.Коментиран от #17
19:16 27.11.2017
16 Ха ха
До коментар #9 от "гост":
Понеже си много умен да ни светнеш като е задължително с вериги, пускаме перката на покрива ли ?))))21:00 05.02.2020
17 Е сега
До коментар #15 от "Джентълмена русофил":
Друго си е "немската" гума от Махмуд, Зденек, Драган и Попеску начи...хи хи21:03 05.02.2020