Акумулаторите, които захранват електрическите BMW-та, са проектирани да служат през целия живот на автомобила, а ресурсът им е съпоставим с този на двигател с вътрешно горене, обяви пред австралийското издание CarAdvise Андреас Рейт, шеф на отдела за разработка на батерии.
Според Рейт акумулаторите на BMW запазват ефективността си "15 и повече години", като за това време капацитетът им спада на едва 70-80% от първоначалния. Компанията следяла внимателно състоянието на батериите на вече продадените електромобили.
Освен че са изключително издръжливи, батериите не вредят на околната среда при рециклиране, както смятат мнозина. В батериите имало най-обикновени метали, които не съдържат токсични вещества - литий, никел, мед. Те се преработват лесно, благодарение на което запазват стойността си след бракуването на акумулатора, хвалят се от BMW.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
17:44 12.12.2017
2 Електрика
Тесла дава на батериите на powerpack, с които изграждат системите за съхранение на енергия 10 години стандартна гаранция и 20 години удължена.
Ако статията беше за Тесла, досега да са се изредили Обичайните заподозрени, да обясняват какви лъжи са това. Нещо замлъкнаха когато любимата им марка го казва. Малко по-малко всички ще го кажат.
Още по-интересно ще е като има батерии на 15 20 години, които все още не са за смяна.
Освен годините, броя цикли заряд разряд също е важен. Вече има електромобили Тесла с над половин милион километра пробег, а капацитетът на батериите им е спаднал с по-малко от 15%. Някой от вас смята ли да кара един автомобил половин милион километра?
Коментиран от #15, #27
18:48 12.12.2017
3 Опс
18:52 12.12.2017
4 Антиелектрика
Но пък какво ми дреме кой какво си купува, стига да не ми налагат някакви зелени фашисти какво да карам!
Коментиран от #5, #6
19:03 12.12.2017
5 Електрика
До коментар #4 от "Антиелектрика":
Браво! Веднъж да сме на едно мнение по всичко което си писал!Дори че допълня, че лично за мен това BMW е доста грозно, но от друга страна и това е въпрос на вкус и никой не е длъжен да се съобразява с моя.
В статията обаче, става въпрос за нещо съвсем друго - животът на батериите по принцип. Животът на днешното поколение батерии, които са още в Зората си и тепърва ще се усъвършенстват. Интересен ми е коментарът ти по този въпрос.
Коментиран от #7
19:30 12.12.2017
6 ДВГ
До коментар #4 от "Антиелектрика":
I3 има ДВГ(optional)!!!!!!19:37 12.12.2017
7 Антиелектрика
До коментар #5 от "Електрика":
Виж какво, идват празници и се чувствам доста тъпо, че с теб постоянно се караме.Осъзнавам, че прекалявам, за което се извинявам.
Единственото, за което се боря е да няма диктатура и налагане едната над другата технология.
Нека водим нормални и градивни дискусии, вместо да падаме на толкова ниско ниво.
Коментиран от #9, #22
19:46 12.12.2017
8 сойкаПрисмехулка
19:47 12.12.2017
9 пешо инженеро
До коментар #7 от "Антиелектрика":
Нема место за спор, и понеже колуегата елеуктричар може да е млуадо момче не е виждал стъклуени Акумуатори от 57-ма година дека си дават ток и сега -от Съвестскио съюз, желуезно-никелови, у стъклуеници. У 77 -ма преправих Москвичо на елуектромомил с части от елуектрокар/краднах малко части/ и още си ходим всека събота у Перник, бавно да не пличка! Нема тесла, нема дръжка.20:27 12.12.2017
10 Зорлем
Коментиран от #11, #12, #13, #19
20:43 12.12.2017
11 Прист
До коментар #10 от "Зорлем":
Това е правилният въпрос! Интересно защо го избягват?21:02 12.12.2017
12 onq s konq
До коментар #10 от "Зорлем":
Защото не са продукт на БМВ22:29 12.12.2017
13 като гост
До коментар #10 от "Зорлем":
Хардуера на телефона спира да поддържа най-новите софтуери след има няма 5 години, няма нужда бактерията да кара 2-3 пъти повече.22:31 12.12.2017
14 гост
23:09 12.12.2017
15 гост
До коментар #2 от "Електрика":
Че що да не го карат на половин милион километра , той електромотора тъкмо ще се е "разработил" тогава и ще има още два пъти по толкова още да изкара !! А и цената тъкмо ще е станала подходяща за горублянските "борси" , не че тогава ще ги има , щото ще си ги заръчват направо по интернет и ще си ги получават в къщи ! Е сега , че спаднал малко пробега много важно , то след десетина години ще има толкова зарядни , че може да си дозареждаш когато си искаш , то и сега 90% сипват за по 50-100 км , ама само приказките големи колко им бил "пробега" , айде холан , седнете за половин час на някоя бензиностанция и ако видите повече от един да зареди за над 20-30 лева , значи не сте в България !Коментиран от #17
23:28 12.12.2017
16 Aham
23:29 12.12.2017
17 като гост
До коментар #15 от "гост":
Аз от години не съм зареждал нещо различно от "до горе" което е над 100 лева, а съм си най-обикновен българин.Коментиран от #18
23:38 12.12.2017
18 гост
До коментар #17 от "като гост":
Еми хубаво , щом толкова държиш да си единия на половин час , ти си , честито ! Даже извън София сигурно си един на два часа !23:48 12.12.2017
19 К.К.
До коментар #10 от "Зорлем":
Лаптопите и телефоните ги изцеждаме до край и ги зареждаме до макс. В Тесла са софтуерно ограничени за зареждането да не е 100%.00:31 13.12.2017
20 Зорлем
Е, автомобилните батерии имат да работят при доста по-лоши температурни диапазони, но съм сигурен, че това няма да е проблем. Дори ще им е по-добре!
Я, някой да ми припомни - за същите (авто)производители ли говорим, за които всички твърдят, че произвеждат продукти със здравина, колкото да си издържат гаранцията (или 100 хил. км.)?
P.S. Аз отивам при мормота, дето завива шоколада в станиол, пък за вас не знам...
Коментиран от #23, #24, #25
07:24 13.12.2017
21 Електрика
При положение, че зареждам телефонът минимум веднъж на ден, говорим за поне 2000 зареждания за този период. Зареждането на телефона е поне на 90%DOD
Средния годишен пробег е 13 хиляди километра, което се равнява на 30-90 пълни зареждания на електромобила, спрямо поне 400 за телефона. За да направи 2000 зареждане с това темпо, на един електромобил ще са му необходими 22 години ако е с капацитет 30 киловатчаса , а 66 години ако е с капацитет 100 киловатчаса.
Типичният дневен пробег е изисква заряд от 7 киловатчаса, което е около 10%DOD , което е много по-благоприятно за батерията и живота на батерията е още по-голям, ако се зарежда ежедневно.
Това между другото важи и за телефоните. По-добре е да ги заредите за половин час когато батерията падне до 20~30 процента, отколкото да я заредите докрай чак когато падне напълно. Зареждането до 100% също е вредно за батерията. Зареждането за цяла нощ е полезно само един път месечно.
Коментиран от #26
08:37 13.12.2017
22 Електрика
До коментар #7 от "Антиелектрика":
Аз винаги съм хващал подадената към мен ръка. И този път ще е така! Силно се надявам предложението ти да е искрено.От моя страна, единствените "обиди" които съм ти нанасял, са били за функционална неграмотност, за да те накарам по-внимателно да ми четеш въпросите и да отговаряш на тях, а не да шикалкавиш и да сменяш и разклоняваш темата в удобно ли е за тезата ти посоки. Това не е било с цел лична обида, а начин да те накарам да се придържаме към темата на дискусията. Ако това все пак те е обидило по някакъв начин, се извинявам!
Напълно нормално е, човек да не е наясно с всички нови технологии които излизат, ако не ги следи. Ще те посъветвам, следващият път когато си мислиш, че не съм прав за нещо, вместо обичайният ти начин на комуникация в подобни случаи, просто да ме помолиш за пример, а чак след това да го коментираме дали и аз не съм изпаднал във функционална неграмотност и давам неподходящ пример.
09:04 13.12.2017
23 гост
До коментар #20 от "Зорлем":
Значи за да разбереш правилно , 15-20 години са много далече от "вечни" , по-скоро може да се каже с живот колкото автомобила , след което могат да изкарат още толкова като стационарни с намален капацитет и накрая да бъдат рециклирани . А примера ти за сегашните "производители" няма нищо общо , защото за да постигнат такъв ресурс на петролен автомобил , цената би скочила поне 3-5 пъти , което пък би го направила непродаваем .12:18 13.12.2017
24 гост
До коментар #20 от "Зорлем":
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2275-bmw-i3-700-baterii-vtori-zhivot-fisker-800v-ricardo12:32 13.12.2017
25 гост
До коментар #20 от "Зорлем":
Линка беше заради процента дефектни регистрирани ДОСЕГА , при съвсем ново и непознато производство , който може да падне и десет пъти при пълно усвояване на технологиите . Та процента е 1,2 % !!!!!!!!!!! И това е БМВ , дето със сигурност не е "цар" на батериите !12:36 13.12.2017
26 ГОСТ
До коментар #21 от "Електрика":
Получаваш пет плюса от мен - някой да обясни че са важни не годините а броя цикли и най-вече мениджмънта.Ако една батерия Li-ion се зарежда от 15 до 85% ще изкара 3000 цикъла по 70%. Ако се зарежда от 0 до 100% ще изкара 1000 цикъла по 100%.
Както и да го гледате в първия случай получавате двойно повече електричество от батерията си.
14:00 13.12.2017
27 333
До коментар #2 от "Електрика":
От сайта на Тесла:Your Tesla vehicle is protected by a 4 year or 50,000 miles (80,000 km) (whichever occurs first) New Vehicle Limited Warranty and 8 year or unlimited miles Battery and Drive Unit Limited Warranty. These warranties cover the repair or replacement necessary to correct defects in the materials or workmanship of any parts manufactured or supplied by Tesla that occur under normal use during the coverage period.
8 години е гаранцията на батерията на Тесла. Удължената гаранция не се отнася за батерията, и на пъво четене не виждам да се предлага удължаване на гаранцията на батерията.
BMW също дават 8 години гаранция на батерията. Ама не е с неограничени километри.
Коментиран от #28
02:51 14.12.2017
28 Електрика
До коментар #27 от "333":
Аз ти говоря за съвсем други батерии:Модулните POWERWALL системи се монтират на стена и вече могат да се поръчват, с очакване за първи доставки в края на лятото (до 3-4 месеца от сега.)
Капакът на батерията изглежда семпло и атрактивно, а капацитетът и цените на батериите са следните:
7 кВтч – $3,000;
10 кВтч – $3,500.
От това веднага се вижда, че в Tesla вече са постигнали цена от $350 на кВтч клиентска цена. Гаранцията и на двата типа е 10 години (с опция за удължаване с още 10 години), а в пакет може да се монтират макс. 9 батерии, за общо 90 кВтч капацитет.
Всеки модул си има интегрирана защитна система, течно охлаждане и DC/DC преобразувател. AC-DC инвертор на е включен. И за да е пълна картината – батериите са готови за моментално включване към соларни системи, с уточнение от Мъск, че всяка POWERWALL система трябва да бъде монтирана от квалифициран електротехник.
Това са цени от преди две години и половина.
11:23 14.12.2017